FANDOM

A Kothlis egy bothan kolóniavilág volt, ami a Kothlis rendszerben, a Bothan szektoron belül helyezkedett el a Középső Peremben. Negyedik volt a rendszer hét bolygója közül, és három kicsi hold és egy aszteroidamező keringett körülötte.

Földrajz

A bolygó nagyban óceáni volt, sok festői szigettel, amiken pálmafák és strandok voltak. Sok ezek közül a sziget közül csoportokat képzett. A víz sok helyen olyan sekély volt, hogy a szigetek között AT-AT-k kellhettek át.

A bolygó atmoszférája gazdag volt oxigénben, a legtöbb humanoid számára előnyös. Amikor YU 3-ban Luke Skywalker a Kothlison járt, megjegyezte, hogy napközben a levegő meleg és penészes sajt szagú volt.

Történelem

A galaktikus polgárháború idején a Kothlis volt a színhelye a kothlisi csatának, mely része volt a Lázadó Szövetség kísérletsorozatának, hogy ellopják a második Halálcsillag terveit. A terveket egy biztonságos házban Tal'caraban fejtették meg. Luke Skywalker és Koth Melan felügyelte a kódfejtést, de annak közepén egy csoport fejvadász Luke-ot keresve berontott. Az adatokat egy bothan technikus mentette meg, aki kimenekült a hátsó kijáraton, de Melan meghalt, és Luke-ot elfogták. A megmenekülő technikusok a várakozó blokádtörő Razornak sugározták fel, de a Birodalmi II-osztályú csillagromboló Avenger elfogta azt.

A Zsivány osztagot küldték, hogy megmentse a szövetségi blokádtörő Razort az Avengertől. A zsiványok sikeresen legyőzték a birodalmi csatahajót, de csak azután, hogy az megszerezte a halálcsillag terveit, így Wedge Antillesnek és szárnysegédjének le kellett szállnia a felszínre, hogy megszerezze a terveket a csillagromboló roncsaiból.

Amikor megtalálták a romokat, Crix Madine lázadó kommandók egy kisebb csapatát vezette, akik behatoltak a csillagrombolóba és megszerezték a terveket. Bár a hajó legtöbb kritikus rendszere megsemmisült a megmaradt parancsnokok képesek voltak AT-AT és AT-PT zászlóaljokat kirendelni légi-támogatás mellett a környező birodalmi támaszpontokról. Ugyanakkor a zsiványoknak sikerült lelőniük a nehéz lépegetőket és T-47 légisiklókat.

Miután a Zsivány osztag sikeresen felsértette a páncélzatot Y-szárnyú bombázások során, a kommandósok sikeresen szerezték meg a terveket, majd elküldték a Lázadó Szövetség Felső Vezetésének.

Nem sokkal az endori csatát követően a Kothlist megtámadták, bosszúként a bothanok ellen, akik megszerezték és megfejtették az adatokat.

Az Új Köztársaság Szenátusában a kothlisi születésű Borsk Fey'lya képviselte.

A bothani tulajdonú droid alkatrész gyártó Compart Corporation a Kothlison volt.

A színfalak mögött

A Rebellion számítógépes játék a Kothlist a Sluis szektorba, a Galaktikus Magba helyezi. A Sluis szektor igazából a Külső Peremben található.

Megjelenések