FANDOM

The Exile-273x400
Meetra Surik
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Dantooine

Elhunyt

YE 3950 Dormund Kass

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Hajszín

Barna

Bőrszín

Fehér

Korszak(ok)
Hovatartozás
Mester(ek)
Tanítvány(ok)

,,...És ahol ők rád néznek, látják az erő halálát, én rád nézek, s látom a reményt minden élet számára." ―Mical[forrás]

Meetra Surik, vagy ahogy még ismerik, a ,,Jedi Száműzött", egy női Erő-érzékeny ember volt, aki a Dantooinon született, és itt a Jedi Enklávé-n lett belőle Jedi Kavar mester irányitása alatt. Amikor a Mandalórik megtámadták a Köztársaságot, ő a Jedi Rend parancsa ellenére csatába szállt ellenük Darth Revan vezetésével. A háborúban Tábornok volt a Köztársaság Hadseregében.

Az utolsó ütközetnél - Malachor V-nél -, ahol az egész világ elpusztult, valami miatt elszakadt az Erőtől, de túlélte a csatát. A háború végeztével visszatért a Jedi Tanács elé, hogy kimondják rá az itéletet, amiér ellenszegült a tanácsnak. A Tanács egyhangúan száműzte őt.

Életrajz

Korai élete és a Jedi tréning

Mint minden Jedi növendék, ő is még kiskorában el lett választva a szüleitől a Jedi Rend által. Még azon a napon megkezdte a Jedi tréninget, mint Padawan a Jedi Enklávén, ami a Dantooine-n található. Miután a híres Jedi Lovag, Kavar, meglátta benne a tehetséget az Erő iránt, rögtön a szárnyai alá fogadta. Kavarnak azonban el kellett hagynia Dantooine-t a Mandalóri Háborúk miatt. Ezután a Száműzöttet sok Jedi Mester oktatta, többek között Vima Sunrider is.

A Mandalóri Háborúk

Amikor a Mandalórik iváziót indítottak a Galaktikus Köztársaság ellen, a Száműzött óriási együttérzést biztosított azok iránt, akik életüket vesztették a Peremvidéken. A Jedi Rend tiltása ellenére ő követte a harcba Revant. A háború során elhagyta egykori tanitványát, Micalt, aki mester nélkül maradt.

A háború során Revan egyik legmegbizhatóbb tábornoka lett. Ott volt a legnagyobb, legvéresebb csatákban is, ahol bizonyította briliáns képességeit és tudását. A háború alatt megkapta a Jedi Lovag rangot, ám senki sem tudta megfejteni, hogy milyen okból kifolyólag történhetett ez meg.

A végső csatában Malachor V-n, miután Revan nem érkezett meg, ő adta az utasitást, hogy aktiválják azokat a tölteteket, amik elpusztitották a galaxist. Ő mindezt egy Köztársasági hajóról nézte végig. A pusztitás után elvesztette kapcsolatát az Erővel. Ez amiatt lehetett, hogy nem bírta azt a sok szenvedést, halált, amit Malachor pusztulása hozott. A háború után ő volt az egyetlen Jedi, aki visszament szembenézni a Jedi Tanács itéletével. A tánács itélete a száműzetés volt.

A Sötét Háborúk

A Száműzött Peremvidéken tett látogatása és történései ismeretlenek, de az ismert, hogy Atris támogatta a Száműzött visszatérését, azért, hogy a Sith felfedje magát. Atris erőlködése felkeltette a Sith Triumvirat figyelmét is. A Számúzött visszatérése köztársasági területre YE 3 951-ben történt, egyidőben azzal, hogy Revan legyőzte Darth Malakot és az utolsó Jedit elfogták és megölték. Egy köztásasági cirkálót - amit egy köztársasági admirális Carth Onasi küldött - elküldték, hogy vegye fel a Peremvidéken a Száműzöttet, aki élet-halál között lebegett.

A Teloson tett kirándulás alatt a Harbinger tűzharcba keveredett egy Sith Hadihajóval. A tűzharc végén felvették Darth Sion viharvert testét. Ezenfelül felvettek egy Ebon Hawk nevű hajót is, amely nagy szerepet játszott a Jedi Polgárháborúban. Egy kisebb legénység a Száműzöttel együtt át is szállt erre a hajóra. Amikor Sion felébredt, nem találta a Száműzöttet, akit azért akart elpusztitani, mert szerinte ő az utolsó Jedi. Miután a Sith orgyilkosok felfedték magukat, szépen lassan megölték az egész legénységet. Ebben a káoszban észre sem vették, hogy HK-50 gyógyitgatja a Száműzöttet. Ahogy a Harbinger legénysége lassan meghalt, egy Sith Darth Traya, Kreia jedi mesternek álcázva magát feljutott az Ebon Hawk-ra a Száműzötthöz és megpróbált elmenekülni. Ez azonban vonzotta a Sithek figyelmét, akik elkezdtek tüzelni a hajóra. Ebben a Száműzött majdnem életét vesztette, s a hajó súlyosan megrongálódott. Egy kis droid, T3-M4 segitségével gondoskodtak a Száműzöttről, és el tudtak jutni a közeli Peragus bányásztelephez.