FANDOM

250px
Momaw Nadon
Életrajz
Megjelenés
Faj

Ithori

Nem

Hím

Magasság

1,95 méter

Hajszín

Nincs

Szemszín

Barna

Időrend és hovatartozás
Korszak(ok)
Hovatartozás

Momaw Nadon egy ithori volt, akit száműztek a szülőbolygójáról, az Ithorról, miután titkokat árult el az ithori mezőgazdasági technológiáról a Galaktikus Birodalomnak. A száműzetése nagy részét a Tatooineon töltötte, és ott volt Chalmun kocsmájában, amikor Luke Skywalker és Obi-Wan Kenobi megérkezett, hogy járműt keressen az Alderaanra.

Életrajz

Momaw Nadon évtizedeken keresztül szolgálta a népét, mint Tafanda Bay főpapja. A Galaktikus Birodalom felemelkedését követően az Ithort megfenyegették. Az újonnan létrejött Birodalom az ithori mezőgasdasági technikák és technológia titkait követelte. Ezek az információk szentek voltak az ithori lakosoknak, ezért elutasították a kérést. Nadon ugyanakkor beadta a derekát, hogy elárulja a titkokat, hogy megmentse az Ithor felszínét és, hogy minél kevesebb kár érje az anyadzsungelét a birodalmi flotta turbolézereitől. Titkait a birodalmi kapitány Alimanak árulta el a világa elpusztításának fenyegetése miatt.

Annak ellenére, hogy megmentette szülővilágát a pusztulástól, az Ithori Idősek vallási bűnökkel ítélték el. Általában ez halálbüntetéssel járt, de Nadont egy barátja megmentette, és az árulót száműzték.

Száműzetés

Száműzetése alatt Nadon a Tatooineon telepedett el. Miközben ott lakott, Nadon továbbra is gyakorolta az ithori hagyományokat és megpróbálta meghonosítani a magas ithori fákat a Tatooine száraz éghajlatán. Egy titkos ligetet tartott a hegyekben Mos Eisleytől délre, melyben a húsevő vesuvague fa is nőtt. A liget menedék is volt Momaw számára, hogy lázadó ügynököket bújtasson, akik a Galaktikus Birodalom elől menekültek.

A Tatooineon találkozott Alimaval, akit hadnaggyá fokoztak le. Alima megfenyegette, hogy elpusztítja a bafforr fákat, ha nem segít megtalálni a Birodalom által keresett asztroszer droidot. A pacifista Nadont annyira megérintette ez, hogy megpróbálta megölni Alimat. Ugyanakkor a kísérlet kudarcba fulladt, mivel Nadon tapasztalatlan volt a fegyverekkel, és Alima újra megalázta őt.

Végül Nadon rájött az igazságra, amikor látta Obi-Wan Kenobit Chalmun kocsmájában: az idős ember megpróbálta kicsempészni a keresett droidot a Tatooineról. Nadon ezután a háttérben bújt el, amikor a rohamosztagosok megpróbálták megállítani a Millennium Falcont. Nadon ekkor megjelent a színen és azt mondta a birodalmi prefektusnak, hogy ő már két napja elmondta Alimanak, hogy a droidok ebből a hangárból fognak elrepülni, és Alimat lelőtték, mielőtt még ellen tudott volna szegülni. Elborzadva Nadon két sejtmintát vett Alima holttestéből. Az élet törvénye értelmében Nadon két klónt készített, így Alima meg tudta fizetni a tartozását az ithoriaknak és Nadon a sajátját Alimanak.

Megváltás

Az ithori csorda hajók nagy találkozását követően, úgy döntöttek, hogy Nadon az ithori lakosok javára cselekedett. Megszűnt a száműzetése és Tafanda Bay csorda vezére lett. Nadon rehabilitációját követően is úgy érezte, hogy szégyent hozott magára és megfogadta, hogy élete végéig vezekelni fog. Ő volt a képviselő, amikor Wedge Antilles Qwi Xuxot az Ithorra hozta, információkat árulva el a hazájáról.

Yuuzhan Vong háború

YU 25-re Relal Towron váltotta le, mint az ithori lakosok vezetője és főpapja. Az Ithoron egy felesége, Fandomar Nadon és egy fia, Do-Forow Nadon volt.

Megjelenések

Nem kanonikus megjelenések