Kaminopedia
Advertisement

K Á N O N
L E G E N D Á K

KANON.png

Az Onderon egy Belső Gyűrű világ, amit főleg dzsungelek borítanak. A Klónok Háborúja során az Onderon csatlakozott a Szeparatista Tanácshoz, és az onderoni szenátor Mina Bonteri képviselte a Szeparatista Tanácsban. Majd később fia Lux Bonteri folytatta anyja tanulmányait. Erre a politikai változásokra és a kegyetlenség miatt az egyik onderoni Saw Gerrera és a nővére Steela erre válaszoltak és a Jedik támogatásával megalapították az Onderoni lázadást, amivel véget vetettnek a Szeparatistáknak az Onderonon, és akkor csatlakozhat a bolygó a Galaktikus Köztársasághoz.

De amikor Sheev Palpatine kikiáltotta a Galaktikus Birodalmat, és császárnak nyilvánította magát, a bolygót a birodalmak vették át. Ez a partizánok megalakulásához vezetett, kizárólag Saw Gerrera vezetésével.

Leírása

Az Onderont legfőképp dzsungelek és hegyláncok borítják. A fővárosa Iziz. A légköre ember által lélegezhető.

Történelem

Korai évek

A civilizáció legkorábbi korszakában Onderon vad dzsungellel jelölt világ volt, amelyek veszélyes lényekkel voltak tele. A túlélés érdekében a bolygó primitív emberi lakói az erődített települések falai mögött védekeztek. Az idők során ezek a települések hatalmas fallal körülvett városokká nőttek , beleértve a bolygó fővárosát, Izizet is.

A Klónok Háborúja

A Nabooi invázió utáni években a politikai idealista Dooku gróf zűrzavart keltett a galaxisban, és számos emberrel, ezzel beleértve a Sullustot is. A Klónok Háborúja idején az onderoni Sanjay Rash kapcsolatban állt a Független Rendszerek Konföderációjával, és az Onderon belépett a Szeparatista Tanácsba. Sok onderoni azonban nem volt hajlandó elismerni Rash uralmának legitimitását, mivel inkább a volt uralkodó, Ramsis Dendup által támogatott semleges álláspontot részesítették előnyben. Ez az egész ellenzék Anakin Skywalker által szervezett Onderoni Lázadás létrejöttét eredményezte, akinek a vezetője Saw Gerrera.

Skywalker vezetésével a Galaktikus Köztársaság egyik kontingense, köztük Ahsoka Tano, Obi-Wan Kenobi és Rex kapitány, titokban kiképezte és felfegyverezte a lázadókat a szeparatista droid hadsereg elleni harcban . A lázadók kénytelenek elrejtőzni Onderon dzsungelében, és megtanultak droidokat és harckocsikat lebontani az EMP-gránátok segítségével . A kiképzés közepette azonban az edzőtábort megtámadta egy droid zászlóalj. A lázadók a Jedi segítségével viszonylag könnyedén tudták legyőzni a droidokat. Most a csatákon tesztelve a lázadók késznek érezték magukat, hogy behatoljanak Izizbe.

Izizen belül a lázadók folytatták a harcot a droidok ellen, titokban és szisztematikusan elpusztítva a droid járőröket és ellenőrző pontokat. Úgy gondolta, hogy ezeket az intézkedéseket a leváltott Dendup vezette, Rash megparancsolta az egykori királynak, hogy állítsa le a támadásokat. Hamarosan kiderült, hogy Dendup nem felelős a lázadók támadásaiért, ami frusztrálja Rash-t.

Folytatva az ostrom, a lázadók képesek voltak kivenni a droidok fő áramellátás által eltérítése egyik droid harckocsik, kiütötte az elektromos hálózatra, miután a csetepaté. Ezekre az akciókra felhívták Dooku figyelmét, aki nem volt elégedett Rash-szel, mert nem tudta elfojtani a felkelőket. Rash ezért a droidokat okolta és erősítést kért. Válaszul a gróf Kalani tábornokot , egy szuper taktikai droidot küldött győzelemre ott, ahol Rash kudarcot vallott. Az áramellátás kiesésével a lázadók egyre kevesebb droidot tudtak meglehetősen könnyedén, kevés ellenállással lebontani. Nem sokkal később az ellenállás vezetője, Steela Gerrera, üzenetet küldhetett Iziz népének, hogy igazi királyukat, Dendupot Rash elhallgattatta, és visszaveszik városukat.

Ez az üzenet Rash-t érintette, ezért elrendelte az egykori király kivégzését . Ez a hír visszatért a felkeléshez. Steela testvére, Saw Gerrera úgy döntött, hogy segítség nélkül megmenti az egykori királyt, de a droidok elfogták. Ezután Kalani és Tandin tábornok felügyelete alatt bevitték a palotába kihallgatásra. Kalani Saw-t halálra kívánta kínozni, de Tandin rövid időn belül megállította, aki úgy vélte, hogy a droid taktikája hatástalan a lázadók megállítása ellen. A droid azonban úgy vélte, hogy Tandin pusztán Gererrát sajnálja. Saw és a tábornok beszéltek egymással, a tábornok elmagyarázta, hogyan tekintik Gerarra terroristának, és hogy Tandin hogyan választotta szabadnak maradását azáltal, hogy a szeparatisták uralma alá került. Saw nem terroristának, hanem szabadságharcosnak tekintette magát, aki megpróbálta kiszabadítani népét a szeparatista megszállástól.

Dendup nyilvános kivégzésénél a lázadók megpróbálták kiszabadítani a királyt, de droidos megerősítések fogták el őket. Tandin, a lázadók elfogásának tanúja, összegyűjtötte a királyi őrséget és kiszabadította a bebörtönzött lázadókat. Az ellenállók el tudtak menekülni, míg a tábornok Rash-t túszként tartotta. Magát a tábornokot fegyverrel tartották, így Tano kiugrott a tömegből, miközben a kivégzést nézte, és a Force eldöntötte a droidokat, elkábítva őket. A kettő úgy menekülhetett a droidok elől, hogy az emberek megállították az utánuk haladó droidokat. Most, hogy a Dendup kiszabadult, az emberek lázadóbbak voltak a droidok és Rash uralma ellen.

A lázadók távoli hegyekbe jutottak, ahol megalapították a műveleti bázist. A városban Lux Bonteri és Tano megmutatta a felkelők utolsó üzenetét, amelyet most Dendup küldött. Ez az üzenet végül tömeges akciókat váltott ki a fővárosban, zavargásokat és káoszt okozva a városban. Eközben a droid felderítők megtalálták a lázadók rejtekhelyét a keleti hegyekben . Mivel Rash tehetetlennek tűnt, Kalani biztosította róla, hogy mind Dendup halálával, mind a lázadással a félelem rendet teremt az emberekben. Ő is küldött további erősítést, hogy segítse a droid hadsereg formájában HMP droid fegyverhajót.

A lázadók távoli hegyekbe jutottak, ahol megalapították a műveleti bázist . A városban Lux Bonteri és Tano megmutatta a felkelők utolsó üzenetét, amelyet most Dendup küldött. Ez az üzenet végül tömeges akciókat váltott ki a fővárosban, zavargásokat és káoszt okozva a városban. Eközben a droid felderítők megtalálták a lázadók rejtekhelyét a keleti hegyekben. Mivel Rash tehetetlennek tűnt, Kalani biztosította róla, hogy mind Dendup halálával, mind a lázadással a félelem rendet teremt az emberekben. Ő is küldött további erősítést, hogy segítse a droid hadsereg formájában a HMP droid fegyverhajókat.

Amint a droid hadsereg a hegyek felé tartott, a lázadók eleinte nagyon könnyen ki tudták küszöbölni a droidok nagy részét, de amikor a fegyverhajók megérkeztek, a lázadókat nagyon gyorsan lelőtték és felülmúlják. Úgy tűnt, hogy a csata elveszett, és Keninak parancsot adott, hogy Tanonak visszavonuljon Coruscantba , és ezért néha az embereknek saját csatájukat kell megvívniuk. Visszatérve a Coruscantra, Skywalker nem fogadta el azt a tényt, hogy a Köztársaságnak csak figyelmen kívül kell hagynia a lázadók segítését, ezért Florrumba utazott, hogy megállapodást kössön Hondo Ohnakával, és felbérelte, hogy illegálisan szállítson rakétavetőket az Onderon lázadóinak.

A csata során a lázadók foglalkozó súlyos veszteségeket az új harci fegyverhajók, de a harc új fordulatot vettek, amikor Ohnaka és egy pár a kalózok hozta őket az aknavetőt Skywalker rendelt. A lázadók az új fegyverek segítségével le tudták szedni a fegyverhajókat. Vissza a bázisba, kommandós droidokfelfedezte a király rejtekhelyét, és majdnem megölte, de Steela időben megsemmisítette őket. Ugyanakkor Saw és a lázadók felrobbantották a megmaradt két ágyúhajót, amelyek közül az egyik a hegy szélén zuhant le, amelyen a király volt. A baleset következtében a hegy letört, Steela a szélén lógott. Bonteri segíteni jött, de le is buktatták. Bonterit Tano megmentette. A Bonteri széf, Tano fókuszált rá a figyelmet Steela és lebegtetett Steela a szélét a szikla. A lezuhant droid fegyverhajó azonban még mindig kevéssé működőképes volt, és robbantást adott Tano vállára, megszakítva erőszakos szorítását Steelához, aki leesett és meghalt.

Steela áldozatával a lázadók összegyűltek, hogy végleg legyőzzék a droid hadsereget. Vissza a városba Rash kétségbeesett volt, és további erősítést követelt Dookutól. Dooku azonban nem volt elégedett az irányítás hiányával, és megparancsolta Kalaninak, hogy csoportosítsa át a fennmaradó erőket, és vigye őket vissza Agamarba. A droid tábornok kudarca miatt kivégezte Rash-t, és visszavonult az Agamarrra.

Az Onderon felszabadult a szeparatisták alól és csatlakozott a Galaktikus Köztársasághoz, de még a Coruscanti csata előtt a szeparatisták megint megostromolták az Onderont.

Birodalmi korszak

A klónháborúk során az áldozatok révén vásárolt béke nem volt tartós. A Köztársaság átalakult az első Galaktikus Birodalommá, és csatolták az Onderont a Birodalomhoz. Ekkor jött létre az Onderoni felkelés, amit Gerrera vezetett és a Birodalmi Biztonsági Hivatal egyik embere Alexsandr Kallus vezetett, amit a rohamosztagos szakasz feladata az volt hogy nyomon követni és megölni a lázadókat. Kallust elütötték az útról és a lasat zsoldosok végigmentek a füstön és a tűzön, és Kallust leszámítva minden birodalmat megölt, még azokat is, akik a robbanásban megsérültek és nem tudtak védekezni.

Megjelenések