Kaminopedia
Advertisement

K Á N O N
L E G E N D Á K

KANON.png

Az Otoh Gunga, vagy más néven a Gungan város, a Gunganek városa, ami a Paonga-Tó alján helyezkedik el. A várost a Gungenek építették annak érdekében hogy elkerüljék a kapcsolatukat a felszíni nabooiakkal, hogy függetlenek legyenek és senki ne háborgassa a világukat. YE 32-ben a Kereskedelmi Szövetség megszállta a Naboot és a droid erők Otoh Gungát is elérték és arra kényszerítették a gunganeket hogy hagyják el a várost.

Leírása

Buborékszerű épületei valójában hidrosztatikus erőterek voltak , amelyek lélegző légkört tartalmaztak lakói számára, és speciális portálokkal rendelkeztek, amelyek lehetővé tették lakóinak be- és kilépését. Mivel a fegyverek valójában városaik építőanyagait a Naboo természetes plazmájából és a buborékfű kivonatból állították elő, Otoh Gunga szerkezete antigravitációs volt.

A várost a Főtanács uralta, akik az egész Gungan lakosságot uralták. Nem sok nevezetességei voltak, a város legrégebbi részét nevezték az Ősi Negyednek, itt található a Főtanácsi szoba és a távolabbi részén találhatóak az Otoh falvak, ahol a város kisebbsége lakik. A városban kb. egymillióan élnek.

Történelem

A várost a Gunganek építették, annak érdekében hogy elkerüljék a kapcsolatot a felszíniekkel. Amikor a Kereskedelmi Szövetség, blokád alá vette a Naboot, megrohamozták a mocsarakat és a tavak lakóit is hogy hagyják el a városaikat is.

YE 28-ban Padmé Amidala a szolgálati időt követően lemondott a királynői rangról és csak szenátorként dolgozott tovább a Naboon, és az egykori szolgálója Eirtaé az Otoh Gungába költözött hogy megfigyelje a Gunganek technológiai csodáját.

A Galaktikus Polgárháború idején bekövetkezett Nabooi csaták során Yendort, az Új Köztársasági pilótát és az egész Korona Osztagot meghívták Otoh Gungába, hogy a Gunganekkel ebédeljenek. Azt állították, hogy a város lakosai olyan desszertet tudnak előállítani, amelynek legalább négy hominid fogyasztása volt szüksége. Ez desszert mondták, hogy szállít egy egy egyenes cukor kóma. Azonban a pilóta egyik tagja, Thane Kyrell úgy döntött, hogy nem csatlakozik társaihoz, mert még mindig gyászolja korábbi Birodalmi Akadémia osztálytársát, Ciena Ree-t , akiről úgy gondolta, hogy az Endor csata alatt elpusztult.

Megjelenések

Csillagok háborúja I: Baljós árnyak (Először tűnik fel)

Csillagok háborúja I: Baljós árnyak (regény)

A királynő árnyékában (Csak megemlítve)

A királynő árnyékában hangoskönyv (Csak megemlítve)

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Gungan támadás

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Árnyharcos

Elveszett csillagok (Csak megemlítve)

Utóhatás: A Birodalom vége (Csak indirekt említés)