Kaminopedia
Advertisement

K Á N O N
L E G E N D Á K

KANON.png

Előző:

Theed megszállása

Egyidejűleg:

{{{egyidejűleg}}}

Következő:

Nabooi csata

Párbaj a Tatooine-on
Tatooine párbaj.png
Háború:

Nabooi invázió

Időpont:

YE 32

Helyszín:

Tatooine, Mos Espa külvárosa

Végkifejlet:
  • Amidala királynő és a Jedik elmenekülnek
  • A Sithek felfedezése
Szembenálló felek

{{{szembenálló fél-1}}}

{{{szembenálló fél-2}}}

Résztvevők

{{{résztvevők-1}}}

{{{résztvevők-2}}}

Veszteségek

nincs

kutaszdroidok

A Tatooine-i párbaj egy fénykardpárbaj volt, ami maga Qui-Gon Jinn és a Sith Tanítvány Darth Maul vívta.

A mestere Darth Sidious küldte el Maulnak, hogy elfogja Amidala nabooi királynőt, akinek sikerült átjutnia a Kereskedelmi Szövetség Sith szponzorának szülőföldjén tartott blokádján, és Jinn védelme alatt ideiglenesen menedékhelyet szerezni Tatooine-on.

A királynő királyi csillaghajójának adásaival Maul sikeresen nyomon követte a csillaghajót és legénységét Tatooine-ba, ahol egy szondadroidot küldött, hogy megerősítse jelenlétüket ott. Maul becsapta Jinnt, amikor arra készült, hogy partijuk egyik újoncát, Anakin Skywalkert betöltsék a királynő csillaghajójára, amelynek Coruscant galaktikus fővárosába kellett indulnia.

A párharc rövid, de heves csetepaté volt, Maul fölénybe került, amint fellépett. Maul rettentő kombinációja az agilitás, a düh és a vadság meglepte Qui-Gon Jinnt, aki fáradni látszott a csata folyamán. Nem tudta kellően ellensúlyozni Maul halálos fénykard technikáját , mivel a Zabrak élvezett egy első párbajban egy jedi mesterrel. Bár Maul folytatna egy kettős pengéjű fénykardot , akkor is ugyanolyan ügyes volt, egyetlen pengével, és ez volt az a tényező, amely Jinn életébe majdnem került.

Jinnnek elég sokáig sikerült visszatartania Mault, hogy a hajó elindulhasson. Maul hirtelen megjelenése feltárta a Jedi Rend számára a Sithek újbóli megjelenését, akikről azt gondolták, hogy majdnem ezer éve pusztultak el.

Megjelenések

Csillagok háborúja I: Baljós árnyak

Egyéb nyelvek
Advertisement