FANDOM

LEGENDS

A Pantora rendszer vagy másik nevén Pantorai rendszer hordozta magában a Pantora bolygót, és annak holdját, az Orto Plutoniát. A Pantora rendszerbeli fajainak ez a két hely volt élhető a rendszerben.

Orto plutonia

Az Orto Plutonia a Pantora szélsőséges időjárású holdja

Történelem

Egy rövid konfliktus bontakozott ki a rendszerben élő két faj, a pantoraiak és a talzok között,mikor Chi Cho államelnök pantorai protektorátusként akarta kezelni az Orto Plutoniát,azonban a holdon élő Talzok autonómok akartak maradni.Egy rövid csata folyamán az államelnök meghalt.Ezután a Talzok vezére, Thi-Sen és a Pantora illetékes szenátora, Riyo Chuchi békét kötöttek,végül a Pantoraiak és a Köztársasági erők békésen elhagyták a holdat.

Később, még a klónok háborúja alatt a Kereskedelmi Szövetség blokád alá vette a bolygót,és elrabolták az új államelnök,Notluwiski Papanoida családját is.Ez egy titkos akció volt azzal a céllal,hogy Pantorát átállítsák a szeparatista szövetség oldalára.Az akció kudarcba fulladt. Lott Dod, a kereskedelmi szövetség szenátora később a nyilvánosság előtt ítélte el az akcióért felelős nagykövetet.

Források

http://starwars.wikia.com/wiki/Pantora_system/Legends