FANDOM

    Leia holo

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

„Az Új Köztársaság semmiben sem különbözik a Lázadástól, gyenge álcában megbújva érvényesíti önmagát. Törvényenkívüliek, úgy is gondolkodnak s tesznek. A Pentastar Igazgatásnál pedig semmiféle lázadást nem tűrünk meg.

Ardus Kaine Nagymoff

Az Összehangolt Pentastari Erők, ismertebb nevén Pentastar Igazgatás a Galaktikus Birodalomból kiszakadó politikai mozgalom és konglomerátum a Külső-Peremvidéken a "Velcar Szabadkereskedelmi Övezet" közepén.

Története

Palpatine császár halála után az Endori csatában YU 4-ben a Galaktikus Birodalom több részre szakadt szét. Ahelyett, hogy a Peremvidék feletti uralmára fókuszált volna, Ardus Kaine Nagymoff - aki korábban Tarkin Nagymoffot váltotta a Külső Főszektorban - az Új Területek 14 szektorába koncentrálta az erőit.

Ardus Kaine

Ardus Kaine Nagymoff

Kaine a saját Executor-osztályú szuper csillagrombolóját, a "Reaper"-t használta a találkozóinak helyszíneként - amely egyfajta megfélemlítésként szolgált ügyfeleinek - amelyet 5 főbb birodalmi szervezet és több rendszer képviselőjével tartott. Ezen találkozók sikeresnek is bizonyultak és végül YU 4-ben megalapult a Pentastar Igazgatás.

Az Igazgatás leginkább izolacionista politikát folytatott és igyekezett békésebb módszerekhez folyamodni, az Új Köztársaság pedig úgyszint nem viszonyult a szervezethez ellenségesen, habár a kalózok és a zsoldosok - mint például a "Red Moons" nevű zsoldosszervezet - ettől független is felléptek ellene.

YU 8-ban Thrawn főadmirális visszatért az Ismeretlen Régiókból s egy kétségbeesett próbálkozást ejtett meg a haldokló Birodalom egyesítésére és konszolidálására. Ámbár az Igazgatás hozzájárult valamelyest Thrawn terveihez - de hivatalosan nem csatlakozott hozzá, s inkább folytatni kívánta a militarizálódást, megelőlegezve az esetleges későbbi konfliktusokat az Új Köztársasággal.

Egy évvel később az újjáélesztett Palpatine elkezdte a Birodalom utódjainak egyesítését az Árnyékkéz Hadművelet részeként, újabb erőfeszítésként, hogy véget vessen az Új Köztársaságnak. Sikeresebb volt Kaine szövetségesévé tételében Thrawn próbálkozásaival ellentétben s végül az Igazgatás hadjáratot vezetett az Új Köztársaság ellen - amely igen csak kedvező eredményeket és győzelmeket hagyott maga után - mígnem a Magvilágokhoz értek. A konfliktus Kaine halálával és Palpatine végleges legyőzésével járt.

Reaper - Star Destroyer

A Reaper a Pentastari erők élén.

Az Igazgatást YU 12-ben bekebelezte a Birodalmi Maradvány Pellaeon admirális vezetésével. A Reaper Pellaeon zászlóshajójává vált, mígnem a Celanoni csatában elpusztult YU 13-ban. YU 19 előtt Kaine szülőbolygója a Sartinaynian - későbbi nevén Bastion - a Birodalmi Maradvány központja lett több mint egy évszázadig.

Kormányzás és politika