Kaminopedia
Advertisement

LEGENDS.png

A Poderis egy bolygó a Galaxis Belső Peremvidékén az Orus szektorban.

Leírása

Poderis egy marginális világ volt, amelynek gyarmatosítói kitartással és makacssággal lógtak egy zavaró tíz órás nappal és szinte merőleges tengelyirányú dőléssel, amely tavasszal és ősszel hurrikán-erőszakos szeleket okozott. A terep nagyméretű mesákból állt, amelyek a bolygó óceánjaitól távoztak , ahol a gyarmatosítók nagy csillaghajó- fémből készített, pajzs-gátoknak nevezett, nagy szélfúvókák védőszűrője mögött éltek. Poderis a csempészek számára is kiszállási vagy felszedési hely volt.

Történelem

Sötét Idők

A Galaktikus Birodalom felemelkedése előtt a 66-os parancs teljesítését követően Qid Proko Jedi lovag a Poderisre menekült. A Jedi Tiszítás után Proko szerelőként dolgozott a Poderisen és békésen élte le életét.

Thrawn hadjárata

YU 9-ben a Thrawn hadjárat idején Thrawn főadmirális egy ysalamirit használt, hogy Luke Skywalker a Birodalmi Klónok Útvonalát keresve, de nem is sejtette, hogy az egész csak megtévesztés, ezáltal belépett a birodalmi bolygókra.

A Skywalker végül csapdába esett egy tetőn, amely a Poderis pajzs-akadályához kapcsolódott, és megpróbálta elkerülni bizonyos elfogást. Megpróbálta kideríteni, vajon Poderis átadási pont volt-e a Birodalom új klónforgalmának. Luke kihasználta a megnövekedett érzékelési képességeit, hogy megnézze, vannak-e a birodalmak a közelben. Egy hírszerző ügynök mellett, aki őt árnyékolta, Luke üres foltokat is felfedezett, amelyekben hatalma nem tudott felfedezni semmit, ami csak az ysalamiri-t jelenthette. Aztán tudta, hogy csapda, és felugrott a tetőre, csak hogy megtalálja, hogy nem tud menni sehova.

A tunikája bal oldali hüvelyének szakadt részéből védőcsomagolást készített a kezére. Ezután egy barázdát készített a fal külső részén, amelybe beragadta a kezét, és leereszkedését úgy kezdte, hogy előtte tartotta a fénykardot, és kiásott egy ferde utat a kezéhez, hogy beléphessen. Miután körülbelül 100 méterre ment a falra vágott egy lyukat a pajzs-akadályban, és visszaszorította a város belsejében.

Yuuhan Vong Háború

A Poderist évekkel később a Yuuzhan Vong megtámadta és elfoglalta.

Megjelenések

Star Wars: A Régi Köztársaság - A hutt kartel felemelkedése (Csak megemlítve)

Star Wars: Rebellion

Az utolsó parancs (Először tűnik fel)

A múlt kísértete (Csak megemlítve)

Advertisement