FANDOM

KANON

A Régi Köztársaság volt galaxis domináns kormányzata a Galaktikus Köztársaság megalapítása előtt, évezredekkel a klónok háborúját megelőzően. A Régi Köztársaság a Jedi Rend támogatásával számos háborút vívott az ősi Sithek, mandalóriaiak és a zygerriai rabszolgatartók birodalma ellen. A Jedik és Sithek közötti utolsó konfliktust követően a Régi Köztársaságot a Galaktikus Köztársaságot váltotta, körülbelül egy évezreddel Naboo YE 32-beni inváziója előtt. Ez az új demokratikus kormányzat egyesítette az ismert galaxis nagy részét és ezer évig garantálta a békét addig, amíg a klónok háborúja végén, YE 19-ben a köztársasot a Galaktikus Birodalom váltotta.

A színfalak mögött

A Régi Köztársaság kifejezéssel az 1977-es Egy új reményben a ma Galaktikus Köztársaságként ismert kormányzatot illették. Az ettől különböző Régi Köztársaságot először a kanonikus A klónok háborúja tévésorozat második évadának tizenkettedik részében, A mandalóri összeeküvésben említették először.

A legendák cselekménytörténetében a kormányzatot Galaktikus Köztársaságnak hívták, amely különböző formábaj évezredekig fennált. Ennek ellenére a 2002-es A klónok támadásában azt állították, hogy a Galaktikus Köztársaság mindössze egyezer évig állt fenn, ezt az eltérést később a ruusani reformációval magyarázták. A Régi Köztársaság jelképe A klónok háborúja ötödik évadának hetedik részében, Az erő próbájában volt látható előzör. A StarWars.com szerint az ebben az epizódban megjelenő Cruciblera, egy ősi Jedi csillaghajóra felfestett Jedi jelkép valójában a Régi Köztársaság jelképe. Ez a jelkép egyébként a legendákbeli Star Wars: The Old Republic videójátékban is használták.