FANDOM

Risha synata
Risha Synata
Életrajzi információk
Fizikai jellemzők
Faj

Frenk

Nem

Szemszín

kék

Korszak(ok)
Hovatartozás

Risha Synata egy Frenk fajba tartozó nő volt, a Galaktikus Köztársaság egyik leghíresebbe színművésze a Klónok Háborúját megelőző és az azt felölelő időkben. Syanata számos holomfilmben és színházi előadásban alakított főszerepet, valamint a történetek kidolgozását is magára vállalta. Noha vitathatatlanul tehetséges volt, Madame Synata rendszerint kiforgatta a történelmet, egyoldalú, pontatlan képest festve az eseményekről. Az évek során a hírnév és a siker Syanata fejébe szállt, és ahogyan lassan eljárt felette az idő, egyre hiúbbá vált. A galaxis-szerte híres, gigászi luxushajóján hatalmas belső kerteket hozott létre, ahol vad gundarkokat tartott, valamint felépíttette az Ezer Arc Múzeumát, amelyet teljes egészében saját személyének szentelt, leghíresebb szerepeinek emléket állító mechanikus képmásaival. Emellett Madame Synata nem volt rest megragadni minden alkalmat, hogy rivaldafénybe kerüljön és saját életművével dicsekedjen. A Klónok Háborújának kitörése után Syanata elméje menthetetlenül megbomlott, halálos féltékenységet kezdett táplálni Padmé Amidala, a Naboo bolygó egykori királynője, majd szenátora felé, mivel úgy érezte, a nő háttérbe szorítja őt. Nem sokkal ezután alkut kötött a Független Rendszerek Konföderációjának vezérével, a Sith nagyúr Dooku gróffal, miszerint olyan színdarabot ír, amely a Szeparatisták propagandájaként a szakadárokat tünteti fel hősként, hogy még több csillagrendszert állítson oldalukra. Azokat a szenátorokat pedig, akiket képtelen volt meggyőzni - köztük Amidalát - újabb előadásra invitálta a hajójára. A színházat azonban a halálos dioxis gázzal készült elárasztani. Amidala és kísérője, Anakin Skywalker Jedi lovag azonban rájött a tervére, és sikeresen megakadályozták. Noha Madame Synata nem adta magát könnyen - vagyona révén egy valódi fénykardra is szert tett - Skywalker lefegyverezte, majd a hatóságok a coruscanti fegyintézetbe zárták.

Érdekességek

Risha Synata alakja egyes vonásaiban emlékeztet a klasszikus film noir, az Alkony sugárút hősnőjére. A Gloria Swanson alakította korosodó filmcsillag, Norma Desmond hatalmas házában magányosan, hanyatló karrierjének relikviái közt él, saját filmjeit játszó, házi filmszínházat fenntartva.