FANDOM

LEGENDS

A Ruusan egy bolygó volt a Középső Peremben leginkább a ruusani hadjáratról híres, ami a Lord Kaan Sötétség Testvériségének végét jelentette. A bolygó adta a nevét a ruusani reformációhoz, amit az utolsó csata után vezettek be.

Leírás

Eredetileg a Bányász céh telepedett itt le YE 2200-ban a Teraab szektor felfedezése részeként. Ugyanakkor a Ruusan bányászati kincse csalódást keltett. A Ruusan eredetileg egy mérsékelt, kellemes világ volt, amit a ruusaniak, emberek és a pattogókként ismert furcsa lények népesítettek be.

Egyedüli forrása volt a ruusan kristálynak.

A Ruusannak három holdja volt, amit a helyiek Három Nővérnek hívtak. A csempészek úgy tartották, hogy legalább egy hold ősi civilizáció romjait rejti.

Történelem

Ruusan volt a helyszíne a Sith Sötétség Testvérisége és a Jedi Fény Serege közötti hét csatának. A ruusani utolsó csata során YE 1000-ben a bolygó felszínének nagy része, a legtöbb város elpusztult.

A csata után Johun Othone Jedi lovag a Galaktikus Szenátusban indítványozta egy nagy mauzóleum megépítését, ami a Jedik völgye nevet kapta, és Olmondo korábbi helyén építettek száz elesett harcosnak.

Ennek ellenére a világot gyorsan elfelejtették, ahogy a Galaktikus Köztársaság magába fordult. A telepesek közti izoláció és az átnemzés egy emberszerű népet, a ruusaniakat eredményezte. A Teraabon belüli nebula kitörések hamarosan eltörölték a Ruusanra tartó hyperútvonalakat a galaxis nagy részéről elérhetetlenné tették. A szeparatisták hamarosan egy égi állomást létesítettek a Ruusan légkörében a klónok háborúja idején, de azt gyorsan elpusztították. A Galaktikus Birodalom uralma során a Ruusant majdnem teljesen elfelejtették.

YE 11-ben egy Jerg nevű csempész fedezte fel újra, és független űrjárók és kereskedők használták támaszpontként. Egy évtizeddel később suloni lázadó menekültek telepedtek le a bolygón Jerget és Morgan Katarnt követve.

A bolygó izolációja nem sokkal az endori csata után szűnt meg. A sötét Jedi, Jerek a Jedik völgyéről értesülve a bolygóra érkezett, hogy a völgy erejét saját magának tulajdonítsa el. A Jedi, Kyle Katarn, Qu Rahn szellemétől segítve sikeresen megállította Jereket levágva a sötét Jedit az építmények alatt, amit Othone építtetett évszázadokkal korábban.

Katarn később YU 14-ben visszatért a Ruusanra a Ragnos követői krízis során, hogy a Jedik völgyét kivizsgálja a szekta tevékenységére.