FANDOM

LEGENDS

„A régi rendszer halott, szenátor. És ön is bölcsen tenné, ha minél hamarabb beállna a sorba!”
Darth Vader Bail Organanak[forrás]

A Sötét nagyúr című regényt 2007-ben adta ki a Szukits Kiadó James Luceno regénye alapján. Az eredeti művet a Del Rey 2005-ben jelentette meg. A Sötét nagyúr valójában a Sith-ek bosszúja regényváltozatához, valamint szorosan kapcsolódik a történetben azt megelőző, A gonosz útvesztője című, szintén Luceno-regényhez.

A történet maga a Köztársaság bukásának és a Birodalom születésének idején játszódik. Végigköveti Darth Vader igazi Sith Nagyúrrá válásának legfontosabbeseményeit, küldetéseit.

Kiadások

Eredeti

Fordítások

Magyar

Egyéb nyelvek

Bevezető

Obi-van Kenobi azzal a tudattal hagyta maga mögött a Mustafart, hogy végzett egykori tanítványával. Bár a pokoli összaecsapás során Anakin mindörökre eltűnt, valamivel később életre kelt egy félelmetes, éjfekete kísértet. A jedi-rend valaha létezett leghatalmasabb lovagja az újonnan születő Birodalom könyörtelen uralkodójának jobbkeze lett.

Ezalatt a Külső Gyűrű egyik távoli világán, a Murkhana bolygón Roan Shryne és Bol Chatak Jedi-mesterek, valamint Olee Starstone padavan egy szeparatista erőd elleni rohamot irányítanak. Hajszál híján ugyan, de sikerül túlélniük a hírhedt hatavanhatos parancsot, ám továbbra is halálos veszély leselkedik rájuk Darth vader személyében, akit csordultig tölt a bosszúvágy.

A maroknyi, életben maradt Jedi elkeseredett küzdelmet folytat, hogy feltámassza a szétzúzott Jedi-rendet. Ha kudarcot vallanak, a Galaxis végérvényesen a Sith-ek uralma alá kerül...

Megjelenések

Karakterek

Új karakterek

Fajok

Állatfajok

Droidmodellek

Helyszínek

Ez a lap tele van apró helyesírási hibákkal.

Események

Járművek

Szervezetek és címek

Fegyverek és technológiák

Egyéb megjelenések

A színfalak mögött

  • James Luceno a regény írása előtt részletesen kikérdezte Darth Vader öltözetéről Ryan Kaufmant.
  • A könyv a végleges címét csak a kézirat átnézése után kapta.
  • A 9. fejezetben hibásan írta azt luceno, hogy a Venator-osztályú csillagrombolók nem a Kuat Járműgyár terméke.
  • Appót hibásan írja le a regény kék páncélos 501-es légiósként, mivel valójában vörös páncélos szolgált.