FANDOM

    Leia holo

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

      Obiwanjarjar „Azért, mert tudsz beszélni, még nem vagy okos!”

Azokban a zavaros időkben, amikor a Jediknek egyre nehezebbé vált a béke fenntartása a galaxisban, fejlődött ki, ez a IV. Formánál erőszakosabb és erőteljesebb vívásmód. Azok a Jedi mesterek, akik a III. Formát túl passzívnak találták, fejlesztették ki az V. Formát. A III. Forma mesterei lehettek ugyan legyőzhetetlenek, de ők sem voltak képes ellenfeleit legyőzni egy pusztán védekezésre használható vívóstílussal. Az V. Forma az erőteljességre és a fénykarddal való támadás mozdulataira koncentrál. Ez a stílus, kihasználja a fénykardnak azt a lehetőségét, amivel kézifegyverekből kilőtt energiasugarat képes blokkolni, majd visszaverni az ellenfél irányába. Filozófiája, az ellenség legyőzéséhez szükséges erő és hatalom birtoklása, amit a Jedik közül néhányan úgy határoznak meg, hogy "a béke fenntartásához szükséges felsőbbrendű Erő". Némely Jedi lovagnak az V. Forma testesíti meg a mindenfajta fenyegetés ellen alkalmazható, méltó vívóstílust, más Jedi lovagok viszont úgy gondolják, hogy szükségtelenül kísérti bennük a Sötét Oldal másokon való uralkodásának hajlamát. Ismert használói: Anakin Skywalker/Darth Vader (a klónháború kezdetekor Anakin hatalomvágyától elvakítva az V. Forma mellett kötelezi el magát), Luke Skywalker, Kyle Katarn, Plo Koon, Saesee Tiin, Agen Kolar, Darth Bane.