FANDOM

      Droidöntöde „Jóságos tervezőm! Megáll a processzorom! Gépek gyártják a gépeket!”

KANON

K Á N O N
L E G E N D Á K
Shu Mai
Shu Mai
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Castell

Elhunyt

YE 19, Mustafar

Fizikai jellemzők
Faj

Gossam

Nem

Szemszín

Kék

Hovatartozás

"A javaslata voltaképp árulás."
– Shu Mai szavai Dooku grófnak

Shu Mai egy gossam fajba tartozó nő volt a Castell bolygóról, aki a Kereskedőtestület elnökeként szolgált a Galaktikus Köztársaság utolsó évei alatt. A Szeparatista válság alatt részt vett egy találkozón, amelyen ő és számos más, nagyhatalmú kereskedelmi szövetkezet Dooku gróffal tárgyalt a Független Rendszerek Konföderációjához való csatlakozásukról. A találkozó alatt Mai rosszallta a felkérést, mivel árulásnak tekintette, azonban mivel ő volt az egyetlen, aki így érzett, végül elkötelezte magát a szakadárok mellett, és a Szeparatista Tanács tagja lett. Shu Mai végül Mustafaron halt meg, amikor Darth Vader lemészárolta a Tanácsot a Klónok háborújának befejezésekor.

A színfalak mögött

Shu Mai először a Csillagok háborúja II: A klónok támadása filmben jelent meg, korábban azonban már szerepelt Alan Dean Foster Legendák regényében, a A közelgő viharban. Teljes egészében számítógépes grafikával életre keltett karakterként jelent meg a Csillagok háborúja III: a Sith-ek bosszúja című filmben.

A Klónok támadásának kimaradt jeleneteiben Shu Mai jelen van, amikor Kisebb Poggle főherceg halálra ítéli Anakin Skywalkert és Padmé Amidalát. A Sith-ek bosszúja illusztrált forgatókönyvében Shu Mai többet szerepelt, mint a végleges filmben: a konferenciaterembe menekül Wat Tamoborral együtt, mielőtt Darth Vader mindkettejükkel végez. A film regényváltozatában Shu Mai térden állva könyörög az életéért, azt kiabálva, hogy Darth Sidious nagy jutalmat ígért nekik. (Rövid párbeszéde Darth Vaderrel nehezen lefordítható: Shu Mai a fordítsában "markáns jutalmat" emleget, azonban a markánsként fordított angol szó - handsome - egyszerre jelent tekintélyeset és jóvágásút is, ez esetben pedig leginkább a "tetszetős" szónak felel meg. Darth Vader kérdése "I am your reward; you don't find me handsome?" a "Én vagyok a jutalmad; nem találsz elég tetszetősnek?" nehezen adható vissza magyarul.)

A Shu Mai egy népszerű kínai tésztabatyu neve is.

Megjelenések