KANON.png

A Sith Citadella vagy rövidebb nevén Citadella, egy ősi Sith Templom volt, ami az Exegol sötét világában helyezkedett el. Ez volt az Örök Sith és a Végső Rend székhelye YU 35-ben. A Sith Citadellában tért vissza az egykori Sötét Nagyúr; Darth Sidious.

Leírása

A Sith Citatella úgy nézett ki, hogy volt egy föld feletti, egy nagy, fejjel lefelé csonka piramis szerkezet volt, fekete kőből készült, aminek a szerkezete az Exegol felszíne felett lebegett. És az alsó részén a bolygó felszínén egy platform volt, ami a föld feletti részébe vezetett.

A Sith Citadella egy nagy előcsarnokot tartalmazott, az ősi Sith szobrokkal. Van egy hatalmas amfiteátrum, amelyben a Sith trónja volt, és legalább egy másik szoba, amelyet orvosi célokra, például klónozásra és életmentésre használtak (legalábbis abban az idő alatt, amikor Darth Sidious elfoglalta).

Történelem

Korai történelem

A Sith Citadellát valamikor még a Régi Köztársaság utolsó éveiben építették a Sithek.

Galaktikus Birodalom

A Galaktikus Birodalom uralkodásának idején Darth Sidious két Sith Útkeresőt készített, hogy valahogy eljusson az Exegol világába. Egyet magánál, a másikat Darth Vader tartogatta a Mustafarri Kastélyában. Az endori csata idején is magánál tartotta. De amikor a Második Halálcsillag elpusztult, a szuperfegyver romjai a Kef Birre zuhantak.

Végső Rend

Nem rég az Endori csata után Sith kultisták éés szerzetesek megalapították a Citadella belsejében az Örök Sith nevű kultuszt és elkezdték építeni az Új Sith Haderőt. Itt csináltak egy klónozó testet, amibe Darth Sidious a tudatát beletudta helyezni, így az egykori Sith Nagyúr egy fájdalmas testben visszatért. Megteremtette Snoke-ot, hogy az Első Rendhez hozzáférhessen.

YU 35-ben, amikor Kylo Ren rátalált Darth Sidiousra, kikiáltotta a Végső Rendet. És a felszín alól felemelkedett az Örök Sith Flotta felemelkedett. Kylo elsősorban megakarta ölni a visszatérő császárt, de Sidious elmondta neki, hogy ha egyesíti a flottát az Első Renddel, akkor leigázhatják a Galaxist. Elmondja neki, hogy Rey valójában az unokája. És hogy hozza őt ide.

Amikor Rey az Exegolra jött, Sidious azt mondta neki, hogy nem akarta őt megölni, hanem azt akarta, hogy egyszer jöjjön el az Exegolra, ölje meg és akkor az összes Sith szelleme bele fog lakózni és akkor királynőként fog uralkodni az Exegolon. De Rey megtagadta és Ben Solóval le akarták győzni. Sidious az Erő segítségével kiszívta az összes erejüket és a teste újra a régi lett. De Rey a fénykardok segítségével legyőzte, amikor Erő-villámokat szórt a lányra. És ezzel együtt a Sithek és maga a Sith Citadella is összeomlott.

Megjelenések

Rise Of Kylo Ren 4

Csillagok háborúja IX: Skywalker kora (Először tűnik fel)

Star Wars: Skywalker kora (regény)

Egyéb nyelvek