FANDOM

LEGENDS 30px-Era-old 30px-Era-imp 30px-Era-reb 30px-Era-new 30px-Era-njo 30px-Era-leg

      Obiwanjarjar „Azért, mert tudsz beszélni, még nem vagy okos!”
SidiousVaderPromo

Darth Sidious és Darth Vader, a Sith nagyurak, akik uralták a galaxist a Galaktikus Birodalomban.

„Egy Sith nagyúr...?"
"Egy személy, aki szemben áll a Jedikkel és a Köztársaság felett gyakorolt befolyásukkal.”
Mitth'raw'nuruodo és Kinman Doriana

A Sith Nagyúr vagy Sith Lord egy cím volt, amit egy a Sith tudással rendelkező erős személy viselhetett. Mielőtt Darth Bane létrehozta a kettő törvényét, a Sötétség Testvérisége minden Sith nagyúrnak névlegesen egyenlő státuszt adott a Sithek közt. Ez a stratégia azért lett létrehozva, hogy megelőzze, hogy a Sithek egymást megöljék, ami viszont természetes rendje volt a sötét oldalnak a Testvériség megalapításáig. Bane ezt a Sithek természetes rendjének megszegésének látta és megtisztította a Rendet azzal, hogy megsemmisítette Kaan nagyúr Testvériségét és felváltotta a saját kettő törvényével; kettő Sith létezhet, egy mester, aki birtokolja a hatalmat, a másik, hogy sóvárogjon a hatalom után. A "Sith nagyúr" kifejezés, általában magába foglalta a tagokat mindkét nemből, bár némely Sith nő, úgymint Lumiya és Olaris Rhea, Sith úrnőknek nevezték magukat.

Eredetileg, a Sith nagyúr a Sith faj társadalmában egy magas rangú tagjára vonatkozott. Ahogyan a Sith civilizáció előre haladt, sokan maguknak követelték a címet és harcoltak egymás ellen, hogy elnyerjék a legfelsőbb címet, a Sith'arit; A Sith hűbérurak, Adas és Dathka Graush ilyen hűbérurak voltak.

Sith nagyurak listája

A Sith sötét nagyurai (a Sith vezetői vagy Sith mesterek) vastag betűvel vannak feltüntetve (a listában szereplő nevek abc sorrendben szerepelnek).

Ősi Sithek

Naga Sadow Headshot

Naga Sadow

A Sith Testvérisége

Exar Kun Headshot

Exar Kun

Revan Sith Birodalma

Revanludotomb Tenebras

Darth Revan

Sith Triumvirátus

Újjáéledt Sith Birodalom

A Régi Sith Háborúk után

Új Sith Birodalom/a Köztársaság sötét kora

DarthRuin-EGF

Darth Ruin

A Sötétség Testvérisége

KaanNEGF

Kaan nagyúr

A Sith Nagyurak Rendje/a kettő törvénye

Minden Sith, aki tagja volt a rendnek, mesterek és tanítványok egyaránt, viselték a Sith sötét nagyura címet. ez a lista kronológiai sorrendben tünteti fel őket:

Palpycropped

Darth Sidious

Az interregnum Sith nagyurai

Lumiya Sith Rendje

Caedus EA

Darth Caedus

Az elveszett Sith törzs

Egy Sith/az egy törvénye

DarthKraytEAtlas

Darth Krayt

Ismeretlen idő periódus

A színfalak mögött

A Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords videó játékban, a Sith nagyúr a hat presztízs karakter osztály egyike, amit a játékos karaktere választhat, miután elérte a 15-ös szintet, ha a sötét oldal felé húzódik.

Megjelenések

Nem kanonikus megjelenések

Források