Kaminopedia
Advertisement

LEGENDS.png

    Leia holo.jpg

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

A Sith interdictor, Sith romboló, vagy más néven a sith csillagromboló, egy nagy csatahajó és cirkáló volt a Régi Köztársaság idején, amiket a Sith Birodalom használt. Valójában ezek a rombolók, a csillagrombolók elődje volt, mivel az Interdictor cirkálók voltak az első csillagrombolók a galaxisban. Ezeket a rombolókat a Sienar Systems hajógyáraiban, és a rettenetes Csillagkohó is gyártott. A rombolókat Darth Malak Sith Birodalma alatt használták a sithek. Később, a rombolók a Sith Triámvirátus szolgálatába álltak.

Felépítése

Az interdictor cirkálók 600 méter hosszúak voltak és az egész romboló olyan testtel rendelkezett, hogy két része volt. Egy felső és egy alsó. A hátsó részén 3 db hajtómű és 4 db kiegészítő hajtóművel rendelkezett. A híd a romboló felső részén helyezkedett el, innen irányították az egész cirkáló és a fegyverrendszereit.

Emellett sok fegyvere volt. A fegyverek a felső és az alsó részén voltak. Rendelkezett 5 turbólézer üteggel, 6 könnyű turbólézer ágyúval, és 4 gravitációs gömbbel. Az egyik híres romboló a Leviathan volt, ami Darth Revan zászlóshajója volt a Sith Birodalom idején.

Története

A rombolók története a Régi Köztársasági nyúlik vissza, amikor a sithek fénykora még virágzott. A Régi Köztársaság idején az interdictor nevet Jimas Veeltra nevű admirális javasolta. Amikor Veeltra admirális a mandalóri háborúban meghalt, sokan azt javasolták, hogy gyártsák meg a rombolót, amit YE 3963 a Főkancellár és sok más szenátor jóváhagyta, így a gyártása elkezdődött.

A romboló prototípusát a Republic Sienar Systems hajógyáraiban gyártották meg. Később a Koréliai Hajógyárakban készültek. A Köztársaság egyik híres rombolója a Leviathan volt, amiről sokáig azt mondták, hogy az első interdictor cirkáló, aminek Karath admirális volt a parancsnoka. Később, mikor Darth Malak és mestere Revan megtalálták a Csillagkohót, több száz interdictor készült a rettenetes fegyver belsejében.

A Leviathan nevű cirkáló a Sith Birodalom tulajdona lett, és Revan zászlóshajója. Ezt a cirkáló használta Revan a Taris bolygó ellen, hogy megakadályozza Bastilla Shan szökését a bolygóról. A cirkáló a lézerágyúval bombázni kezdte a Taris felszínét. A csillagkohói csatában több száz romboló vett részt.

Évekkel később a rombolókat Darth Nihilus is használta, tanítványával Darth Sionnal, a Triumvirátus oldalán.

Megjelenése

  • Star Wars: Knights of the old Republic
  • Star Wars: Knights of the old Repuclis II: The sith lords
Advertisement