FANDOM

A Socorro egy bolygó volt a Külső Peremen, amit a csempészek menyországaként emlegettek.

Leírás

A Coyn és a Tatooine között helyezkedett el, közel a Duunirhez, Iyredhez, Omman Minorhoz, Redcaphez és a Nodgra rendszerhez. A Socorro a vad monnokok és több más nomád csoport, így az ibhann'I, a bharhulai, a ndowi és az asilyr hazája volt. Emellett innen származott Lando Calrissian és Qu Rahn. Sivatagjai a különleges fekete homokból álltak. A Socorro név régi koréliai nyelven felégetett földet jelentett.

A híresebb socorroi helyszínek tagja volt az Asilyr törzsi földek, a Bharhulai törzsi földek, a Cjaalysce'I, a Doaba Rosszföldek, az Ibhaan'I törzsi földek, a Ndowi törzsi földek, a Norble, a Madra, a Rym Hegység és Vakeyya.

Történelem

A bolygót a koréliaiak népesítették be YE 3000-ben, ugyanakkor csak négy kolónia maradt fenn az eredeti hatból. A bharhulai törzs egy ellenséges csoport volt, mely a Socorro veszélyes északi sarki régióiban élt.

A Socorro egy jedi akadémia helyszíne volt, ahol a jedik jedi védelmezőkké képződtek. Ez volt a kedvece a jedi ász Crix Sunburrisnak az Új Sith Háborúk idején. Ezer évvel később Darth Sidious a jedi út: Az Erő tanulóinak irányvonala munkát használva talált rá az akadémiára és az itt posztoló jedikre.

YU 137-ben a Socorro volt a helyszíne a feeorin kalóz Rav főhadiszállásának. Itt volt, hogy Cade Skywalker elfogta a jedi Hosk Trey'list Rav rászára. Időközben Darth Talon megtámadta a Birodalmi Misszió templomát a Socorron, hogy Marasiah Fel hercegnőt az apjához vezesse, vagy őt hozzá. Darth Talon megölte a birodalmi lovag Elke Vettert a templomban. Marasiah Felt később Cade Skywalker mentette meg.

Megjelenések