FANDOM

KANON

5f9d7aaa0d03d0a68165f8cc17186384
Sosha Soruna
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Naboo

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Hajszín

sötét

Szemszín

sötét

Korszak(ok)

Az Új Köztársaság kora

Sosha Soruna a Naboo királynője volt YU 4-ben, a Galaktikus Polgárháború végén.

Élete

Egy évvel azelőtt, hogy bolygója királynőjévé választották, Sosha Soruna képzett csillagvadász pilótává vált. Az endori csata után, amely megpecsételte a Galaktikus Birodalom bukását és a Lázadók Szövetségének győzelmét, Soruna királynő - mivel bolygója az egykori Galaktikus Köztársaság hűséges tagja volt - Mon Mothma, a Szövetség kancellárjának potenciális szövetségesévé vált. Körülbelül húsz nappal az endori csata után Leia Organa, az elpusztított Alderaan hercegnője a Naboora érkezett, hogy megnyerje a királynőt az Új Köztársaság kormányának. Soruna tárt karokkal fogadta a követet, biztosítva őt arról, hogy a Naboo népe mélységesen szégyelli Palpatine tetteit.  Tárgyalásuk során egy birodalmi-osztályú csillagromboló érkezett a Naboo rendszerbe, és műholdakkal vette körül a bolygót, amelyek gigászi viharokat kavartak a Naboon. A birodalmiak célja az volt, hogy lakhatatlanná tegyék a bolygót. Habár a Naboot évekkel ezelőtt demilitarizálták, Soruna királynő birtokában volt néhány N1-es csillagvadásznak. A királynő, Leia hercegnő, valamint a lázadó pilóta, Shara Bey harcba bocsátkozott az űrben, hogy megmentse szülőbolygóját. Mialatt Shara Bey időt nyert nekik, a Naboo királynője és az Alderaan hercegnője közösen elpusztítták a műholdakat. Mielőtt a csillagromboló támadásba lendült volna, Lando Calrissian flottája a segítségükre sietett, elhárítva a fenyegetést.