FANDOM

A Star Wars élőszereplős TV-sorozat egy jövőbeli televíziós sorozat, az 1985-ös Harc az Endor bolygón óta az első élőszereplős széria. A Sith-ek bosszúja és az Egy új remény között fog játszódni és várhatóan a Galaxis kevésbé ismert karaktereiről fog szólni.

Előzmények

A tervek szerint YE 19 és YE 0 között, vagyis – Obi-Wan Kenobi szavaival élve – a sötét időkben játszódik. Ezidőtájt kezdi el az újonnan megalakult Galaktikus Birodalom kiterjeszteni az erejét. Sokmindenben fog kötődni a filmekhez, de nem biztos, hogy sok filmbeli szereplő is látható lesz — nyilatkozta George Lucas. A brit Total Film magazin 2005. novemberi számában azt a kérdést tettél fel Rick McCallumnak, hogy „Hogyan emlékezhetett Leia az édesanyjára, amikor Padmé meghalt a szülés után?”, mire McCallum azt válaszolta, hogy „Azt hiszem erre csak a televíziós sorozat adhat majd választ.” 2006-ban pedig, ugyancsak újságírói kérdésre kijelentette a sorozatról, hogy „Fejvadászra kell gondolni, ez minden, amit elmondhatok.” Dan Wasson, a Star Wars: The Force Unleashed videójáték Wii-változatának fejlesztési vezetője szerint feltűnnek majd benne a The Force Unleashed médiaprojektből átvett elemek.

2007. október 15-én már több konkrétum is kiderült: előreláthatólag lesz benne fogatverseny, a szálakat részben a politika fogja mozgatni és lesz utalás a Halálcsillag terveire is.

Színészek és karakterek

Ian McDiarmid (a filmbeli Palpatine) és Peter Mayhew (a filmbeli Chewbacca) érdekeltek a produkcióban, az előbbivel egyes híresztelések szerint Lucas már tárgyalt is. Mellettük még a The Force Unleashed szinkronszínésze, Sam Witwer is felbukkanhat (talán Galen Marekként, Darh Vader titkos tanítványaként).

A sorozat főleg az eddig mellékszereplőként feltűnő karaktereket állítja majd középpontba. Lucas azt nyilatkozta, hogy „Hallani lehet majd az uralkodóról és Darth Vaderről — az emberek beszélni fognak róluk —, de ők maguk sosem fognak megjelenni. Lesznek rohamosztagosok, Jedik viszont nem.” Lucas eredetileg belefoglalta A Sith-ek bosszúja forgatókönyvébe az Expanded Universe-karakter Quinlan Vost is, ám végül csak megemlítés szintjén maradt benne a filmben. Lucas később azt mondta a Star Wars: Republic képregény íróinak, hogy ne öljék meg Vost. Több szóbeszéd is napvilágra került a rajongók felől, hogy esetleg ő is szerepet kap majd a sorozatban.

A. C. Crispin bejelentett egy Leia Organáról szóló könyvsorozat megjelenést, ám, mint mondta, „a Lucasfilm nem támogatja a Leia háttértörténetét bemutató könyv ötletét, mivel azt a korszakot szeretnék érintetlenül hagyni a tervezett sorozat miatt.”

A már fent említett 2007. október 15-i AICN-riportban további információk is kiderültek. Többek között az, hogy főleg a karakterekre koncentrál majd a produkció, érzelmekre épül, és kissé sötét hangulatú lesz, „lázadó bázisok és birodalmi csillagrombolók... mindenhol birodalmiak — földalatti hadműveletekben, ambíciózus birodalmi tisztek, tele félelemmel Darth Vader iránt.” A karakterek közül Oola, Bib Fortuna, Boba Fett, Thall Joben, egy Duron nevű lázadó tábornok, „egy Naberre nevű, becsületes felkelő... 20 év körül”, legalább egy mandalori, valamint Papanoida báró.

Produkció

Kialakulás

Az eredeti filmeken kívül George Lucas összesen három élőszereplős Star Wars munka elkészítésében vett részt: ez a The Star Wars Holiday Special, A bátrak karavánja, valamint a Harc az Endor bolygón. Amíg a Holiday Special teljes kudarccal végződött, addig a két Ewok-film Emmy-díjat nyert és rendkívül pozitív kritikákat kapott. 1992-ben Lucas lett a producere a Az ifjú Indiana Jones kalandjai című tévésorozatnak. Innentől kezdett érdeklődni élénken az élőszereplős sorozatok iránt.

Először 2004 végén jelentek meg híresztelések egy Star Wars-sorozat terveiről. Lucas hivatalosan 2005 április 23-án jelentette be elképzeléseit az Indianapolisban zajló Celebration III rendezvényen. Ekkor derült fény egy másik, animációs sorozatra is (A klónok háborúja). Ő akkor azt állította, hogy „valószínűleg az animációs fog előbb elkészülni”, majd az élőszereplőssel kapcsolatban hozzáfűzte, hogy „valószínűleg csak valamikor jövőre kezdjük el a forgatást”.

Tervek

A sorozat producere, Rick McCallum 2005-ben azt állította, hogy Lucas 100, a III. és IV. rész között játszódó részt képzelt el. A 2007-es Celebration Europe-on viszont már aról beszélt, hogy "egyészen 400-ig" elmehetnek majd. McCallum és Lucas reméli, hogy a Young Indiana Jones Chronicles-hez hasonlóan minden epizód film-minőségű lesz, kiemelkedő szintű produkciós minőséggel és vizuális effektekkel, mindezt pedig TV-sorozatos büdzsével. Lucas reméli azt is, hogy korábbi tapasztalataiból merítve egy "jóval személyesebb" sorozatot készíthet majd. Szintén a Celebration Europe rendezvényen elhangzott McCallumtól az is, hogy "három látványtervező művész dolgozik hét hónapja a sorozaton".

Az írókról és a selekményről is beszélt McCallum: "Még csak most kezdtük el az írójelöltek meghallgatását, egyelőre próbáljuk megtudni, hogy melyik irányba érdemes elindulni". Mint elmondta, 100 órát tud elképzelni a harmadik és negyedik rész között, rengeteg olyan karakterrel, akikkel ezidáig nem találkozhattunk sem regényekben, sem máshol. "Sokkal sötétebb, szaggatottabb lesz, és inkább a karakterekre támaszkodik majd."

Írás

Lucas és McCallum közel 200 leendő írót hallgatott meg a világ minden tájáról a sorozattal kapcsolatban—beleértve Angliát, az Egyesült Államokat, Franciaországot, Csehországot, Magyarországot és Ausztráliát. McCallum szerint Lucas "igazi jelentőséggel bíró" írókat keresett. A Celebration Iv-en például nem is tudtak részt venni, mivel akkor Londonban hallgattak meg jelölteket. A Celebration Europe-on McCallum már azt jelentette be, hogy: "A világ minden tájáról érkezett írókból összeállt csapat van már,—Ausztráliában még nem jártunk, oda megyünk utolsónak, hogy találkozzunk ott is emberekkel—reméljük, hogy egy hat-hét főből álló csoport készen áll majd egy szeptember és december között lezajló, végső válogatásra, utána pedig elkezdhetjük a történet megszerkesztését." Star Wars-könyvek és -képregények írói is meghívást kaptak a szeptemberi válógatóra. Állítólag a Battlestar Galactica, a Heroes és a Lost stábjából is érkeztek írók. Russel T Daviest, a Doctor Who íróját is megkérdezték, ám ő nemet mondott.

Forgatás

Lucas azt nyilatkozta, hogy fogyasztói szintű kamerákal kíván dolgozni, amikről előtte McCallum azt állította, hogy magasfelbontásúak lesznek. Lucas elmondta, a gyártás alatt a "tipikusan 20 millió dollárba kerülő dolgokat 1 millióból valósítják meg". Az eredeti tervek szerint Sydney-i közponntal a világ több pontján megkezdődött volna a forgatás. A hivatalos menetrend szerint 2009-ben elindult volna a filmezés, azonban csak az év márciusában kezdődött meg a szereplőválogatás előkészítése. A Luicasfilm illetékesei elmondták, csak akkor ceheti kezdetét a tényleges válogatás, ha a forgatókönyvek elkészülnek. Így aztán biztossá vált, hogy nem tartható a céldátum.

A forgatási helyszín kiválasztása is tovább byonyolította/bonyolítja a helyzetet. Eleinte Ausztrália számított a biztos befutónak, ahol a filmek javarésze is készült. Azonban még 2009 első felében váratlanul lekerültek a sorozat tervei az ausztrál stúdióról, helyette inkább az olcsóbb Csehországot kezdték favorizálni, ahol a Lucas által írt II. világháborús film, a Red Tail is készül. McCallum be is jelentette a Karlovy Vary-i filmfesztiválon, hogy 100-150 millió dollárt fognak elkölteni az országban. Júliusban viszont újabb fordulat következett be: Lucas a The Wall Street Journal című amerikai napilap internetes számában kifejtette, túl drágának találja a cseh forgatást, helyette inkább az ugyanolyan minőséget biztosító, ám kedvezőbb adózást lehetővé tevő Magyarországot választaná. Így aztán kezdetét vette egy újabb huzavona, amelynek végén a cseh kormány októberi törvénymódosítása már a magyarországinál is kedvezőbb adózást biztíosít. Ezzel sajnos hazánk gyakorlatilag kiesett a versenyből. A helyszín viszont továbbra sincs eldöntve, ugyanis állítólag Lucas szívesebben maradna az ausztráliai tervnél.

Zene

Rick McCallum a Star wars Reunion 2 redezvényen elmondta, reméli, hogy a készülő sorozat zenéjét John Williams készítheti majd el, azonban erről még túl korai beszélni. Elképzelhető, hogy minden epizód külön zenét fog kapni.

Megjelenés és sugárzás

Külső hivatkozások