FANDOM

A Sump a nuknog faj nedves, szegény világa volt, ami a Külső Perem alig látogatott részén helyezkedett el.

YE 1000 körül a helyi nuknogokat egy bányász konzorcium arra kényszerítette, hogy adják el a világukat munkalehetőségért, ingyen ételért és lakhatásért cserébe. A nuknogok a következő néhány évszázadot szerződéses szolgaságban töltötték rabszolgaként az elmaradott bányákban és gyárakban rossz felszereléssel és nem biztonságos körülmények közepette.

A Sump még szennyezettebb és leromlottabb lett, ahogy teltek az évszázadok. Bányászvárosok nőttek és buktak el. Por és szennyező anyagok telítették az eget. Végig a bolygón az erdők kihaltak, és helyükön mérgező mocsarak nőttek, amik a legmutánsabb és agresszívabb életformáknak adtak teret. Később a jedik és a Galaktikus Szenátus megszüntette a bányász konzorciumot, de a Sumpon történt pusztítás visszafordíthatatlan volt. A tájképet elhagyatott gyárak, üres bányák, mocskos városok és szeméttelepek takarták.

Néhány nuknognak sikerült elhagynia a hazáját, de gyakran ezek csak úgy tudtak kijutni, ha egy távozó teherhajóra adták el magukat rabszolgának.

Megjelenések