Kaminopedia
Advertisement

K Á N O N
L E G E N D Á K

KANON.png

Sundari egy kupolás város, ami a Mandalore fővárosa. Sundari a Mandalore sivatagában helyezkedik el, egy bio-dom típusú kupola alá, ami lehetővé tette a zord bolygón a lakosok megélhetését és biztonságát, a Mandalóri háborúk után. A klón háború alatt az Új Mandalóriaiak lakták Sundarit, akiknek a vezetője Satine Kryze pacifista hercegnő volt, ahol uralkodása alatt a városban egy Halálőrség nevű terrorszervezett többször robbantott és végül Kenobi tábornokot kellett segítségül hívnia.

Majd később a Halálőrség csatlakozott Maul Árnyék Kollektívájához és együttes erővel letartóztatták Satine hercegnőt, de Pre Vizsla elárulta Mault és a zabrak megölte őt. Sundari az Árnyék Kollektíva tagja lett egészen Mandalore ostromáig, ahol Ahsoka és a Köztársaságiak elfogták Maul. Sundari majd a Galaktikus Birodalom tagja lett.

Leírása

Sundari város egy kupola alatt helyezkedik el, ami lehetővé tette a lakosok számára a megélhetést a Mandalore bolygó sivatagában, a Mandalóri háborúk előtt.

Történelem

Klónok háborúja

YE 21-ben a Klón Háború alatt Sundari várost a Halálőrség nevű terrorszervezett többször is hajtott végre robbantásokat, emiatt Obi-Wan Kenobi mestert küldték az ügy kivizsgálására. Olyan álhíreket pletykáltak a városban, miszerint az Új Mandalóriaiak vezetője Satine Kryze csatlakozott az FRK-hoz miszerint hazugság volt, Mandalore mindig is semleges marad. Satine azt mondta Kenobinak, hogy a Halálőrség áll minden mögött és az sem kizárt hogy a Halálőrség lepaktált a szeparatistákhoz.

Kenobi és Satine, kettesben sétáltak a Békeparkban az egyik Momentum közelében, amikor az felrobbant és megjelent a Halálőrség jele. Kenobi szerint ez mát nagy szabású támadást. Kenobi megtalálta a merénylőt, aki inkább az öngyilkosságot választotta.

Nem sok idő után Padmé Amidala is ellátogatott Mandalore-ra, ahol Satine egy díszes felvonulást tervezett a szenátor számára. A Királyi Palotában tárgyaltak miközben Sundari Űrkikötőjében több Moogani Ardees teát csempésztek az egyik raktárba, amiben igen erős méreg van és az egyik iskolába bekerült, ezáltal többen is kórházba kerültek. Satine nem értette hogy történt ez és parancsba adta a híveinek hogy derítsék ki az eseményeket. De rájöttek és a raktárat a sok teával együtt megsemmisítették.

Hogy Mandalore-on ne legyen korrupció Ahsoka Tanót küldtek hogy néhány kadétnak tanítsa meg nekik mi is az a korrupció. Almec is elárulta a hercegnőt és börtönbe vetette. De Ahsoka és a kadétok is ott voltak és végül Almec minisztert letartóztatták. Később Darth Maul és a Halálőrség betört Sundariba és végült börtönbe vetették Satine-t, majd Maul Kenobi szeme láttára megöli. Sidious megérzi a jelenlétét és a Mandalore-ra jön ahol megöli Savage Opresst, de Maul bebörtönzi.

A Klónok Háborúja utolsó napjaiban Ahsoka és a Köztársaság egyik nagy csatája volt a város, és Mault elfogták.

Birodalmi korszak

Később Sundari a Galaktikus Birodalom tagja volt, aminek Tiber Saxon volt a kormányzója.

Megjelenések

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „A mandalóri terv(Először tűnik fel)

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „A kísértés útja(Megjelenés visszaemlékezésben)

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Mandalore hercegnője

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Korrupció

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Az Akadémia

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Bérgyilkos(Megjelenés visszaemlékezésben)

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Egy rászoruló barát

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Kiváltság(Csak megemlítve)

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Árnyalatok

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „A törvénytelen

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „A régi barátokat nem felejtettük el

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „A sötét tanítvány

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „A 66-os parancs

Rebels-mini-logo.png Star Wars: Lázadók – "Mandalore hősei"

Advertisement