FANDOM

KANON

K Á N O N
L E G E N D Á K
„(...) Mi, a Lázadó Szövetség mindezért a Galaxis szabad lényeinek nevében -és felhatalmazásával- ünnepélyesen közzétesszük és kijelentjük szándékainkat:
Harcolni és ellenállni Önnek és az ön erőinek, minden rendelkezésünkre álló eszközzel;
Hogy megtagadjunk bármilyen birodalmi törvényt, amely ellentétes a szabad lények jogával;
Hogy elpusztítsunk téged és elpusztítsuk a Galaktikus Birodalmat;
Hogy örökre szabaddá tegyük a Galaxis összes lényét.
"E célokért felajánljuk tulajdonunkat, tiszteletünket és életünket.”
―A Lázadás Bejelentése[forrás]

A Szövetség a Köztársaság Visszaállításáért,[1] ismertebb nevén Lázadó Szövetség, Szövetség, vagy a Lázadás,[2] egy ellenálló mozgalom volt, Bail Organa és Mon Mothma által alapítva, hogy szembeszálljon a Galaktikus Birodalom uralmával. Mielőtt a Szövetség létrejött, egy másik kevésbé szervezett mozgalom a Birodalom ellen már létezett, amit titokban Bail Organa irányított. Ez a korai csoport lázadó cellák sorozatából jött össze, köztük a Lidércek a Szellemről és a Főnix Osztag.

A Szövetség és korábban a sejtek a Birodalom ellen tapasztalható általános elégedetlenségből születtek, azokból, akik a Régi Köztársaság helyreállítását követelték, s akik erőfeszítéseit a Birodalmi Szenátus renegát tagjai vezették, mint Mon Mothma, Bail Organa, és később a lánya Leia Organa s a Birodalom polgáraiból, illetve a Birodalmi Katonaságból disszidálókból állt, mint Jan Dodonna, Ryder Azadi és Wedge Antilles. Organa által alapított és egyesített korai lázadókat több túlélő Jedi segítette, mint Ahsoka Tano, Kanan Jarrus, és az ő padawanja, Ezra Bridger. Klón Háborús veteránok, mint Rex százados szintén segítettek a kezdeti mozgalomban.

Szemben egy Totális háború vívásával, a Szövetség "kimerítő háborút" vívott a kormányzat ellen, és galaxis szerte kis bázisokat hozott létre, egy egész bolygó irányítása helyett.

Amikor a Szövetség sikeresen ellopta a terveket a Birodalom végső fegyveréhez, a Halál Csillaghoz, és elpusztította az űrállomást a Yavini csatában Luke Skywalker segítségével, a háború menete elkezdett változni, és a Lázadó fenyegetés elkezdett erős fenyegetésnek bizonyulni a Birodalom számára, és elkezdett harcba szállni csatákban a Birodalommal. Azonban Darth Vader parancsnoksága alatt, a Birodalmi erőknek sikerült mefverni a Szövetséget Hoth-on, arra kényszerítve a Szövetséget, hogy szétszórja az erőit a túlélés érdekében.

Végül a Szövetség megverte és súlyos csapást mért rá, amikor tmadást indítottak a második Halál Csillag ellen a készítése alatt, ami az Endori csata lett. Nem elég hogy a Szövetségnek sikerült elpusztítania a szuper fegyvert, de a Birodalmi Flotta súlyosan lebénult az egyik Szuper Csillagromboló elvesztésétől, és Luke Skywalkernek sikerült visszatéríteni az apját, Darth Vadert, aki megölte az Uralkotót, Sheev Palpatinet, mielőtt ő is meghalt a csatában. A Szövetség hamarosan újra lett szervezve mint az újdonsült Új Köztársaság mai később legyőzte a Birodalmat a Jakkui csatában, és megadásra kényszerítette a Birodalmat a Galaktikus Egyezség aláíratásával, határozottan véget vetve a háborúnak.

A Yavini csata idején a Lázadó Szövetség egy piros csillagmadarat szimbólumaként és logójaként.[2][3]

Történelem

Korai alapítványok

Ellenálló mozgalmak a Jedik támogatásával

„A Szeparatisták sokan vannak. De ha jól felkészültök, győzhettek."
"Tisztázzuk: nem azért jöttünk, hogy helyettetek harcoljunk.—hanem azért, hogy megmutassuk, hogy tudtok a leghatékonyabban küzdeni ellenük.”
―Anakin Skywalker és Obi-Wan Kenobi eligazítja az Onderoni lázadókat[forrás]
OnderonianRebellion-WOTF

Az Onderoni lázadók, az első a sok milíciából, amit alapítottak, tréninget kap a Jediktől.

Még a Szövetség a Köztársaság Visszaállításáért egy ellenálló mozgalom volt a Galaktikus Birodalom és annak Új Rendjének zsarnokságával, a gyökerei korábbiak a Birodalom születésénél, amikor a Galaktikus Köztársaság a létezésének utolsó éveiben járt. A konfliktus, ami a Köztársaságot a Független Rendszerek Konföderációja ellen állította [4], a Klón Háborúk alatt, a Jedik segítettek ellenálló egységeket létrehozni a Szeparatisták által tartott világokon, Anakin Skywalker Jedi lovag által kiötlött tervek alapján.Egy példa az Onderoni lázadók.[5] Ilyen sejtek, sok más újjal egyetemben a Birodalom Korszakában, egy laza hálózatba tömörültek, ami a lázadásként lett ismert, és később újra lett szervezve, a Szövetség a Köztársaság Visszaállításáért-ként.[6]

  1. Encyclopedia-Logo Rebel Alliance az Encyclopedia-ban (a link már megszűnt; visszatérő link a Archive.org-on)
  2. ^ 2,0 2,1 Csillagok háborúja IV: Egy új remény
  3. Minden, ami Star Wars
  4. Star Wars: Episode II Attack of the Clones
  5. TCW mini logo Star Wars: A klónok háborúja - „Egy háború két fronton
  6. Databank title [1] az Adatbankban