FANDOM

Olykor megesik, hogy egy Jedi elhagyja a Rendet, ám ennek ellenére sem adja át magát a Sötét oldalnak: ezeket a személyeket nevezik Szürke Jediknek. Kisebb részük továbbra is teljes mellszélességgel a jók oldalán áll, csak valamiféle nézetbeli különbség miatt cselekszik a Rendtől függetlenül, többségük viszont az Erő két pólusa között félúton egyensúlyozik, innen ered a renegát Kedik „népi” elnevezése is. Jellembeli semlegességük miatt mindkét pólus hajlamos rájuk tévelygőkként - vagy bűnösökként - tekinteni. A Sötét Jedikhez hasonlóan inkább a magányos farkasság felé hajlanak, de sokszor jobban érdekli őket, hogy nyugalmuk legyen egykori rendtársaiktól, mint hogy a saját szerencséjüket hajhásszák. Azok, akik elhagyják a Rendet, elvileg nem tarthatnák meg a fénykardjukat, de a legtöbb Szürke Jedit ez nem igazán zavarja abban, hogy mégis „megőrizze” magának.

Kivételes esetek

Hogyha nem mint Szürke Jedi rend csak a Szürke Jedi fogalmat tekintjük annak van egy tágabb értelmezése, miszerint a Jedi Rend azon tagjai, akik szembeszállnak a tanács akaratával, Szürke Jedik és ezek közé sorolták pl Qui-Gont is.