FANDOM

K Á N O N
L E G E N D Á K
KANON

A Teth egy dzsungel bolygó, ami a Vad Űr nevű régióban helyezkedik el. A Teth a Klón Háború előtt a B'omarr Rend, később a Hutt Klán uralkodott a Teth-en. A Klón Háborúk idején azonban kastélyaikat elhagyták, bár a huttok némelyiküket félelmetes erődítményekké alakíthatták át.

Egyébként a dzsungelekben számos élőlény lakik. A Klón Háború alatt Anakin és Ahsoka és a Köztársaság Nagy Hadseregével együtt a Tethre jöttek, hogy visszavigyék Jabba fiát Rottát.

Leírása

A Teth-et főleg dzsungelek és magas hegyek borítják, ami számos élőlénynek ad otthont. Emellet a dzsungelben gyakoriak voltak a párák és a ködök.

A B'omarr Kolostor az egyik magas hegység tetejére épült fel, de a Klón Háború alatt a szeparatisták elfoglalták Ventress vezetésével.

Történelem

Előzmények

Valamikor a Klón háború előtt a B'omarr Rend uralkodott a Tethen, majd később a Hutt Klán átvette a hatalmas a bolygón, ami a Vad Űrön keresztül csempész útvonalakat létesítettek.

Teth küldetés

Körülbelül YE 40-ben Qui-gon Jinn Jedi Mestert és padavanját Obi-Wan Kenobit küldték a Tethe, hogy vizsgálják meg a hutt ellenőrzést a bolygón és hogy a mezőgazdasági szállítások a Triellus Kereskedelmi Útvonalon. De a küldetés nem járt nagy sikerrel, amelynek Obi-Wan túsz volt, ezért a huttal töltöttek pár napot. Ezután térhettek vissza Coruscantra.

Klón Háború

A Klón Háború alatt Dooku gróf tanítványa Asajj Ventress elrabolta Jabba fiát Rottát és a Teth-re hozta, hogy a Huttok a szeparatistáknak nyissák meg az útvonalat. A B'omarr Kolostorba vitte, de nem tudták, hogy két köztársasági kommandós követi őket.

Anakin és új padavanja Ahsoka Tano a klónkatonákkal megtámadták a B'omarr Kolostort, hogy kiszabadítsák Rottát. Ventress azonban további megerősítésekkel érkezett, és csapdába ejtette a jedik és klónokat a kolostorban.

Megjelenések

Mester és tanítványa

Star Wars: A klónok háborúa (film)

TCW mini logo Star Wars: A klónok háborúja - „Csapda” (csak visszatekintésben jelenik meg)

TCW mini logo Star Wars: A klónok háborúja - „Dooku gróf elfogása

TCW mini logo Star Wars: A klónok háborúja - „Vadászat Ziróra
Egyéb nyelvek