K Á N O N
L E G E N D Á K

LEGENDS.png

A Tethi csata egy csata volt a Köztársaság és a Konföderáció között YE 22-ben. Amikor a szeparatisták átvették a hipertéri útvonalak irányítását Dooku gróf vezetésével, a Konföderáció elrabolta Jabba fiát Rottát, azzal a szándékkal, hogy a Jedi Rend a bűnös a galaxisban. A Jedi Lovagok Anakin Skywalkert és a nemrég érkezett tanítványát Ahsoka Tanót küldték Rotta kimentésére, hogy elnyerjék a bűnöző úr tetszését a Hutt űrben való biztonságos áthaladásért. Skywalker és Tano merészkedett a B'omarr rendelés kolostor a Teth-hol Köztársaság cserkészek is található a Huttlet-with klón a Torrent Század, míg Jedi mester Obi-Wan Kenobi tárgyalt Jabbával a bűncselekmény lordjával a Tatuin bolygón.

Mivel az azt őrző harci droidok miatt nem tudott leszállni a Teth kolostornál , Skywalker és Tano az alábbi dzsungelben telepítették erőiket, és két AT-TE sétáló segítségével vertikális rohamot indítottak a kolostort tartó sziklán . Miután Skywalker és Tano legyőzték a droidokat és visszakapták a Huttot, Asajj Ventress Sötét akolitus több új konföderációs egységet vezetett a kolostor újbóli támadására, és a köztársasági erők kénytelenek voltak elbarikádozni az erődítmény belsejét. A két Jedi elindult, hogy megkeresse a másodlagos kijárat, hogy elkerülje a kolostor, remélve, hogy az orvosi támogatás a Huttok, míg klónkapitány; CT-7567 "Rex" becenéven maradt, hogy vezesse a Torrent Századot.

Előzmények

YE 22-ben a Galaktikus Köztársaság és a Független Rendszerek Konföderációja szintén átakartak haladni a hipertéri útvonalakon. A háború után hét héttel a Konföderáció tervet dolgozott ki Rotta , Jabba Desilijic Tiure hutt bűnöző fia elfogására , és titkos segítséget kapott Jabba nagybátyjától, Ziro Desilijic Tiure-től. A Konföderáció arra törekedett, hogy a Köztársaságot és a Jedi Rendet bekerítse a bűncselekménybe, és Jabba fiát maguknak adják vissza neki, azt tervezve, hogy elnyerik a bűnöző úr tetszését, valamint hozzáférést biztosítanak a hipertér sávjaihoz. Ziro maga igyekezett elfoglalni Jabba helyét a Hutt klánok vezetőjeként. Miután a Jedi kiheverte Rotta, a konföderációs államfő, gróf Dooku, tervezik, hogy a protokoll droid, 4A-7, rögzíteni egy hologram a Rotta a Jedik birtokában, és Dooku képes lenne becsapni Jabba a felvételt. Miután megadta a konföderációs hozzáférést a Hutt Űrön keresztül, Jabba fellépett a Jedik és a Köztársaság elleni bűneiért bebörtönözték.

Rottát Asajj Ventress rabolta el Jabba a hutt bárkájáról a Khetannáról és a Teth bolygón lévő B'omarr Kolostorban őrizte. Jabba, tudatában nem mind a konföderációnak, mind a nagybátyjának a helyzetben való részvételéről, fejvadászokat alkalmazott Rotta megtalálásához, a Köztársaság és a Jedi Rend segítségének kérése mellett. Azonban az egyetlen Jedi, aki megkímélte az küldetés nem más mint Obi-Wan Kenobi és Anakin Skywalker aki ép a Christophsison lévő droid erőkkel harcolt.

A Jabba által bérelt fejvadászok Rottát a teth kolostorba vezették. Azonban elfogták és lefejezték őket, és a fejüket visszaküldték Jabba. A Republic Advanced Recon Force katonai felderítői a Huttletet Tethig is nyomon követték, és a Christophsis-csata lezárultával Kenobi távozott, hogy a Köztársaság nevében tárgyaljon Jabbával Tatooine-on. A jediknek csak egy bolygófordulatot adott a bűnöző úr, hogy visszaszerezze fiát és elfogja elrablóit; továbbá, ha a Köztársaság és a Jedi nem tudta befejezni a feladatot, a misszió kapnának Count Dooku és a Konföderáció. Yoda jedi nagymester felszámolta Skywalkert és újonnan választott tanoncát Ahsoka Tano Jabba fiának megmentésével, a cserkészek beszámolói nyomán Skywalker és Tano Teth-be merészkedtek. A Jedik azonban nem is voltak tudatában a Konföderáció szerepének Rotta elfogásában.

Skywalker és Tano az Acclamator osztályú rohamhajó fedélzetén érkeztek Teth fölé egy klónkatonás egységgel, és találkoztak a Köztársaság felderítőivel. Az ARF katona jelentette, hogy a kolostor őrzi legalább két zászlóalj a harci droido . Ezenkívül a kolostort erősen megerősítették, és a köztársasági erők nem tudtak leszállni ott. Skywalker úgy döntött, hogy földi rohammal kezdi, és a támadóhajó leereszkedett Teth légkörébe. A szállítmány több LAAT / i ágyút telepített a Jedik és a Torrent Századdal fedélzeten, számos LAAT /I hordozó mellett két AT-TE lépegetőt hozva.

A csata

Függőleges támadás

Amint a Köztársaság ágyúi közeledtek a kolostorhoz, a droidok észrevették őket, és tüzet nyitottak. Bezárása robbanásbiztos pajzs aktiválódott, a harci tudták biztonságosan földet, és a köztársasági erőket megközelítette a szikláról. A droidos erők az OOM parancsnoki harci droidjának irányításával hamarosan meglátták Tanót, és tüzet koncentráltak rá; a köztársasági erők válaszul tüzet nyitottak a droidokra az AT-TE lépegetőkkel. Az ebből eredő lézeres tűzcserében a Jedi és a katonák túlnyúlva fedezékbe jutva eljuthattak a kolostor mesa lábához. A Jedik és a klónok szőlővel használták a félmérföldes sziklák és a klónok is használják a birkózó horgok a saját fegyverét puska, míg a két AT-TE lpegetőket használják a karmok mancsaikon fenntartani erős tartást a függőleges arcát. Amint Skywalker és csapatai felemelkedtek a sziklára, a harci droidok hátulról földi támadást indítottak, de a BARC gyorshajtóinak klónos katonái mobil harci támogatást nyújtottak és megvédték a Jedi támadócsapatát. Számos DSD1 törpe pók droid koncentrálta a tüzet a mászó AT-TE lpegetőkre, megtörve a szikla szorítását és elküldve az arcáról. Tano megvédte a megmaradt járókelőt azzal, hogy felugrott a szélvédőjére és visszavágta a droid tüzet.

A köztársasági erők támadták meg több B1-es harci droidok az emelő osztagos állványokra, és a két mellső lába Tano a lépegető elvesztette a fogást. Észrevette a tekercselő járgányt, Skywalker azonnal leugrott fentről és kiküszöbölte a droidpilótákat azáltal, hogy egyik STAP-ról a másikra ugrott, egyesével lerúgta őket, és magának követelte az utolsó STAP-ot. Skywalker még egyszer felemelkedett a sziklára, és STAP-jával több törpe pókdroidot is megszüntetett, utat engedve a Rex és a Torrent Század számára, míg az AT-TE sétáló visszaszerezte vásárlását a sziklafalra. A Skywalker STAP-ját a kolostor leszállóhelyének bejárata előtt lőtték le. A Jediknek sikerült megúszni a hátralévő távolságot, és megsemmisíteni a fennmaradó droidokat a kolostor előtt. A Skywalkert több droideka is megtámadta az erődítmény belsejéből, de Tano és az AT-TE sétáló érkezése megállította a romboló droidokat, mielőtt egyetlen lövést leadhattak volna. A kolostort biztosították; Skywalker és Tano azonban az emelkedés során több mint felét elvesztette.

Egy pillanat múlva a tervezést Rex, Skywalker és Tano belépett a kolostorba és találkoztak 4A-7, a Konföderációs kém droid akit kijelöltek bizonyításához Rotta a Jedi birtokában. A droid azt állította, hogy ő a kolostor gondnoka, és elmondta nekik, hogy a droidok az alsó szinteken tartották foglyaikat. Parancsolva Rexnek és embereinek, hogy maradjanak a bejáratnál, a Jedi mélyebbre merészkedett a kolostorba, hogy visszakapja a Huttletet. Ventress és droidjai vártak, másutt rejtve a kolostor külsejében. A Sötét akolitus arra készült, hogy összegyűjtse azokat az adatokat, amelyek a gazdájának - Dooku gróf Sith lordnak - szükségesek a Jedik keretéhez.

Skywalker és Tano belépett a börtönbe, és számos harci droid megtámadta őket. Tano kiküszöbölte a legtöbbjüket, mielőtt a két Jedi megtalálta az elfogott Huttletet. A Jedi azonban rájött, hogy Rotta beteg, és orvosi ellátásra szorul; a Konföderáció szándékosan bakteriális fertőzéssel fertőzte meg Rottát, megnehezítve ezzel Rotta életben való visszatérését apjának. Az udvar külsejére való visszatérésük után a jedik Rottát egy hátizsákba helyezték a könnyebb szállítás érdekében, a hutt ellenállása ellenére. Ők azonban nem voltak tudatában annak, hogy cselekedeteiket a 4A-7 rögzítette. A kémdroid holografikusa felvételt továbbították Dookunak, aki megmutatta Jabbának, annak bizonyítékaként, hogy fia birtokában van a Jediknek, és embertelenül bánnak velük. A hamisítás sikeres volt, és Dooku képes volt megtéveszteni Jabbát abban, hogy higgyen a megtévesztésében. Ventress új célt kapott - a huttot életben való helyreállítását, hogy a Konföderáció nevében Jabbanak szállíthassák.

Konföderáció elleni támadás

Harci droidok nyüzsögnek a kolostorban

Az R2-D2 asztromech droidon keresztül sugárzott holotranszmisszió révén Skywalker és Tano állapotjelentést küldött Kenobinak. A Jedi gyanította, hogy a Konföderáció részt vett Rotta elrablásában, és arra is következtetett, hogy a Konföderáció felhasználta őket arra, hogy meggyőzzék Jabbát - és kiterjesztve a Hutt nemzetségeket -, hogy csatlakozzanak a Köztársaság elleni harcukhoz. Mielőtt a konferencia folytatódott volna, a C-9979-es konföderációs szövetség több deszkája megközelítette a kolostort, keselyűdroidokat telepítve a Köztársaság erőinek támadására. Amikor több harci droid osztag gyalogosan közeledett, a Köztársaság harci csoport megpróbálta megtartani pozícióját. A megmaradt AT-TE sétáló a kolostor bejáratát védte Coric és Hez klón őrmesterek és csapataik, míg a Köztársaság többi hadereje fedezékbe vette az épületet.

Az AT-TE gyalogos droid tűzre esett, és a Jediket és a klónokat visszakényszerítették a kolostorba, elbarikádozva magukat az erődítményen belül. A kolostor védelme miatt azonban Skywalker elvesztette embereinek háromnegyedét. A droidok felállítottak egy kordont és azon dolgoztak, hogy feltörjék az ajtó kezelőszerveit. Mivel Rottának még mindig orvosi ellátásra volt szüksége, Tano meggyőzte Skywalkert, hogy keressen menekülési lehetőséget, hogy segítséget találjon a hutt számára, míg Rex pozícióban maradt és irányította az erőket. A Jedik egy régi Hutt trónterembe kerültek, és az R2-D2 elemezte az épület vázlatait a kolostor rendszereihez való kapcsolódásból.

Túl türelmetlen arra várni, hogy a harci droidok feltörjék a zárat, Ventress az egyik fénykardjával átvágta az ajtó kezelőszerveit, aminek következtében a biztonsági mechanizmusból kinyílt. A B1 és B2 harci droidok törpe pók droidokkal haladtak előre, majd a Torrent Század hamarosan elárasztották, és csak hat klón katona - köztük Rex kapitány - élte túl a támadást. Ventress megparancsolta a droidoknak, hogy zárják le az összes kijáratot, de hirtelen megtámadta a halált színlelő Rex . A klón kapitány elpusztította egy OOM parancs droid mellett, de Ventress eltérítette a klón fegyvert tűz és kihúzta a fegyverét az ő kezét az Erővel. Erőszakot fojtó Rex, Ventress Skywalker helyét követelte a klóntól, de válaszként csak dacot kapott. Ventress megpróbált elme trükköt végrehajtani Rexen, de a katona képes volt ellenállni a befolyásának, és titokban figyelmeztette Skywalkert a Dark Acolyte jelenlétére a linken keresztül. Miután Ventress távozott, hogy megtalálja a Jediket, Rexet és a másik öt Torrent-társaság túlélőjét fogságba ejtették és csata droidos őrség alá helyezték.

Gödörharc

Ventress párbajozik a Jedikkel a ráncosgödörben

Amikor Rex felvette a kapcsolatot Skywalkerrel, a megszokott "Skywalker tábornok" helyett "Anakin" -ként szólította meg, figyelmeztetve a Jediket, hogy a Sötét Akolit a kolostorban van. Az R2-D2 talált egy külső leszállóhelyet a kolostor hátsó részén, és a Jedik a kijárat felé vették az irányt. Mielőtt azonban messzire jutottak volna, Ventress több B2 szuper harci droiddal érkezett. A körülvett Skywalker tréfát váltott a Sötét Akolittal, mire az R2-D2 hirtelen beindította a padlón lévő csapdaajtót, és mindannyian egy hosszú csúszdába zuhant. Skywalker, Tano, Ventress és a droidok egy nagy, kerek szobában landoltak, a Skywalker pedig azonnal befogadta Ventress-t, míg Tano a droidokkal foglalkozott.

Skywalkernek sikerült megfosztania Ventress-t az egyik fénykardjától, majd leütötte és lefegyverezte magát. Ventress hamarosan szembesült Tano-val, aki megszüntette a droidokat. A sötét akolitus visszanyerte második fénykardját, és megfordult, hogy bekapcsolja a padawant-t, Skywalker pedig újra csatlakozott a harchoz. Amikor Ventress szablyázott a Jedikkel, és felszólította az Erőt, hogy erősítse meg magát, Skywalker megparancsolta Tanónak, hogy meneküljön el Rottával. Amint azonban Tano kifelé menet nagy ajtót nyitott a szoba oldalán, véletlenül elengedett egy dzsungelben rabot . Skywalker és Ventress a lény hátára ugrott, folytatta párbaját, és a lény Tano és a Huttlet köré kerekedett. Ezt látva Skywalker a táncos hátát vágta, amitől erőszakosan bekattant.

Számos harci droid lépett be a felső galériába, és tüzet nyitott a Skywalkerre, miközben folytatta a Ventress párbaját, de a fenti harci droidokat az R2-D2 megtámadta, és az alsó arénába tolta őket. Tano rátámadt a rancorra, szúrta a lábába, a rancor pedig a hátára dobta a két párbajozót. A lény Tano-ra kerekedett; amikor azonban feléje hajolt, Tano elővette fénykardját, és fegyverét az orrába hajtotta. A rancor fájdalomtól visszaesett, közvetlenül Ventressre, és a Sötét Akolit figyelemelterelésével a Jedik elmenekülhettek. Amint Ventress meggyújtotta fénykardját a rancor hátsó részén, a lény felemelkedett és a mennyezethez tapadt, lehetővé téve Ventress számára elszökését.

Köztársasági erősítés

Mivel Ventress megújította törekvés a Jedik, megkapta a hírt, hogy köztársasági erősítés megérkezett, formájában a Venator osztályú csillagromboló; A Köztársaság szelleme Wullf Yularen parancsnoksága alatt. Kenobi, aki a fedélzeten volt a csillagromboló, vezetett több százada a V-19 Torrent vadászgépet az ő Delta-7B harcos. Válaszként Ventress parancsot adott egy OOM parancsnoki harci droidra, hogy indítsa el az összes keselyűdroidjukat. Kenobi csillagharcosai közeledett a kolostorhoz, és a Jedi és erői bevonták a droid harcosokat. Közben Skywalker, Tano és R2-D2 megérkeztek a kolostor hátsó leszállóhelyére, és egy LAAT / I fegyverhajót jeleztek kitermelésre. A fegyverhajó megérkezett és lebegett az emelvény közelében, de mielőtt a Jedik és Rotta felszállhattak volna a vízi járműre, egy konföderációs keselyűdroid megcsapta és megsemmisítette a harci hajót. A keselyűdroid a platformon landolt, és Skywalker és Tano harcba szálltak, mielőtt levágták a lábát és elküldték az emelvényről.

A Skywalker megkísérelte kapcsolatba lépni Kenobival biztonsági mentés céljából, de megállapította, hogy a Konföderáció zavarja az adásaikat. Eközben a Torrent Company fennmaradó hat foglya kiszabadult harci droidőreiből, ellopva maguknak a droidok robbanóinak egy részét. A használt klónok a lehullott AT-TE fedelet, és részt a harci droidok egy tüzesszekeret és a katonák még ment olyan messzire, hogy növényi termikus detonátor belül a kibelezett szuper harci droid. A droidot visszaküldték a Konföderáció soraiba, és a belsejébe ültetett robbanóanyagokat távolról felrobbantották, elpusztítva a droid gyanútlan bajtársait. A harci droidok azonban visszatértek, hogy összefogjanak a klónokon. Miután állapotjelentést kapott Rex-től, a Skywalker felkészült a klónok megsegítésére, míg Tano úgy vélte, hogy hajót kell keresniük, hogy Rottát élve szállítsák vissza Tatooine-ba. Mielőtt elmenekülhettek volna, Skywalker és Tano szembesült egy droidekas párral, akik mögött Ventress következett. R2-D2 gyorsan becsukta a leszállópad ajtaját, és Ventress fénykardjaival azonnal átvágni kezdett az ajtón.

Skywalker visszavonulni készült a dzsungelbe, de két törpe pókdroid megjelenése megállította. A droidok elkezdett felmászni a szikla alatt a platform és rálőtt a platform támogatja, hogy felborulna több doboz-sejteket , amelyek egymásba a platform. Skywalker és Tano úgy vélték, hogy nincsenek lehetőségeik, de Rotta figyelmeztette őket egy másik leszállóhely jelenlétére a közeli mesán, amelyen egy régi teherhajó volt kikötve. Skywalker felugrott egy cella cellára, az Erővel parancsolgatva, és felhasználni szándékozik a közeli emelvényre való feljutáshoz. Ventress képes volt csökkenteni az ajtón, és részt Tano a harci, és miután több ütést váltottak, a fiatal Jedit a földre hajtották. Mivel Ventress a Skywalker helyét követelte, maga Skywalker jelent meg, aki sikeresen megszerezte az irányítást a can-cellában. A Jedi a fenevaddal megtámadta a Sötét Akolitot, hátrafelé kopogtatva. Amint a droidok tüze megsemmisítette az emelvény támaszait, Tano és gazdája az emlékeztető fúvókáival együtt repültek át a doboz második cellájába R2-D2-vel. Mivel nem tudta folytatni, egy csata droid azt mondta Ventressnek, hogy Dooku állapotjelentést követel. A Sötét Akolit csalódottságát kivitte a droidra azzal, hogy megragadta az Erővel és ledobta az emelvényről, majd visszatért a kolostorba.

Kenobi vs. Ventress

A kolostorba lépve Kenobi találkozott Ventressszel, aki két szuperdroidos droid testőrét hagyta harcba Kenobi ellen, felhasználva azt az időt, amelyre a Jedi Mesternek szüksége volt, hogy legyőzze a droidokat, hogy elmenekülhessenek. Kenobi követte Ventress-t egy másik szobába, és a sötét akolitus felülről megjelent és megtámadta Kenobit. Amint a két kicserélt fénykard fúj, Ventress lehúzta a szoknyáját, és Kenobira hajította, kihasználva pillanatnyilag elakadt látványát, hogy neki hajoljon. Kenobi azonban blokkolni tudta a közelgő ütéseket. Amikor Ventress leszerelte Kenobit, és egy fénykardot hajtott a torkához, a Jedi Mester lebukott, és miután megfogta a csuklóját, hátrafelé tudta hajtani. Kenobi visszahívta a kezébe a fénykardját, és folytatta a párbajt.

Kenobi egy oszlophoz támaszkodva, Ventress előrelendült, de Kenobi lebukott, Ventress pedig az oszlopot vágta meg a tervezett célpont helyett. Miután a sötét akolitussal blokkolt, Kenobi erővel tolta hátra Ventress-t. A párbajt folytatva Ventress Kenobiban töltötte fel, és a Jedi Mester két oszloppal felugrott a szoba oldalán lévő felső emelvényre. Ventress követte, Kenobi pedig megerősítette Ventressnek, hogy a Konföderáció azon terve, hogy a huttokat a Jedik ellen fordítja, nem fog sikerülni. Ventress visszavágta, hogy a terv akkor lesz hatékony, ha az igazság vele együtt hal meg, és a Sötét Akolit a fénykardjait áthúzta az emelvényen, amikor a levegőbe ugrott, és sorozatos túlhajszolt támadásokat engedett. Kenobi képes volt blokkolni az ütéseket és ellensúlyozni tudta a Sötét Akoliust erőteljes lefelé mutató perjelét.

Kenobi hátralökte ellenfelét, és Ventress csatlakozott fénykardjához, hogy szablyát alakítson . Kenobi az ablakon át a kolostor külső sáncára ugrott , és Ventress azonnal üldözésbe fogott. Mivel azonban a Skywalker teherhajója a hipertérbe ugrott, Ventress és Kenobi egyaránt érzékelteSkywalker távozása. Feldühödve Ventress tovább hajtotta Kenobit, de Kenobi képes volt leválasztani ellenfelének szablyáját. Kenobi elzárta a Sötét Akolit fénykardjait, és az emelvény oldalához nyomta őket, kipattintva egyikét a kezéből és az alatta lévő dzsungelbe. Az egyik fegyverétől megfosztva Ventress egy keselyűdroidot hívott szökéshez, mielőtt folytatta volna a párbajt. Kenobi hátrakényszerítette Ventress-t, de amikor megadta a megadását, a megidézett keselyűdroid hirtelen odalépett. Ventress megszökött a droid csillagvadász fedélzetén, Kenobi pedig visszatért az udvarra, csatlakozva a harchoz. Anélkül, hogy Ventress vezette volna őket, és katonai hajóikat megsemmisítették, a fennmaradó droidokat a Köztársaság erői legyőzték.

Megjelenések

Star Wars: A klónok háborúja (film) (Először tűnik fel)

TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Csapda(Megjelenés visszaemlékezés(ek)ben)