FANDOM

KANON

Theed Palace full
Theedi Királyi Palota
Általános információk
Építés ideje

YE 832

Hely

Theed

Építő

Naboo nép

Fizikai adatok
Használat
Kapcsolat(ok)

Naboo Királyi Ház

A Theedi Királyi Palota a Naboo bolygó királyi székhelye volt. Ahogyan a neve is mutatja, Theedben épült, a Naboo emberi fajhoz tartozó lakosainak fővárosában. A palotát elegáns, lekerekített építészeti stílusban emelték, arra törekedve, hogy belesimuljon a tájba, amely körülvette. Földalatti folyosók kapcsolták össze a Theedi Hangárral. A Kereskedelmi Szövetség megszállása idején Nute Gunray helytartó saját szállásának tette meg, és innen irányította a további hadműveleteket, míg végül Padmé Amidala királynő és a Naboo Királyi Biztonsági Erők megostromolták és visszafoglalták a palotát, elfogva a helytartót.

Miután Padmé hivatali ideje lejárt, elhagyta a palotát, amely a következő uralkodó, Jamillia otthona lett. Amikor visszatért, itt vitatta meg az új királynővel és Tanácsadó Testülettel a Szeparatista válságot, és a háború egyre növekvő fenyegetését. Amikor a Klónok háborúja kitört, Jamillia helyére a nála jóval fiatalabb Neeyutnee került, aki a háború alatt uralkodott. Neyeyutnee uralma alatt Padmé többször is visszatért a palotába; először, hogy segítsen kinyomozni, van-e esély egy újabb invázióra, majd később, hogy részt vegyen a Fény Fesztiválján, az ünnepségen, amellyel a nabook a Galaktikus Köztársasághoz való csatlakozásukra emlékeztek. Az fesztivált a palota egyik udvarán tartották egy energiapajzs védelme alatt, és ez volt a színhelye a Sheev Palpatine elrablására tett kísérletnek. Nem sokkal később a palota étkezőjében Dooku gróf ismét megpróbálta megvalósítani a tervet, azonban próbálkozása kudarccal zárult, miután elveszítette a párbajt Anakin Skywalker szemben.

A Galaktikus Birodalom kikiáltása után Apailana volt az uralkodó, azonban nem sokkal később elmozdították őt a hatalomból, és helyébe a gyengekezű Dalné királynő került. Naboo uralkodójának szerepe onnantól kezdve csaknem teljesen ceremoniális volt, a valódi hatalom Quarsh Panaka kezében összpontosult. Panaka rezidenciája azonban egy villa volt az Onoam holdon, így a palota a mindenkori uralkodó otthona maradt.

Az endori csata után hatalmas tömeg gyűlt össze a palota előtti téren a Birodalom bukását és a Lázadók Szövetségének győzelmét ünnepelve. Ebben az időben Naboo uralkodója Sosha Soruna királynő volt.

Valamikor a Klónok háborúja előtt, Amidala királynő védelmi rendszert építtetett ki Theedben, megelőzendő egy újabb droid inváziót. A védelmi rendszer képes volt ionfegyverekkel működésképtelenné tenni minden elektronikus eszközt, járművet és fegyvert egész Theedben, kivéve azokat, amelyek a Theedi Királyi Palotában voltak. A Birodalom elleni csatában a Lázadók Szövetsége sikeresen aktiválták a védelmi rendszert, amellyel lefegyverezték a támadókat, megnyerve ezzel a harcot.

Megjelenések