FANDOM

Timothy Zahn a Csillagok Háborúja ismert sci-fi-írója. Legismertebb regéyciklusa a Thrawn-trilógia, amelynek kötetei (A Birodalom örökösei, Sötét erők ébredése, Az utolsó parancs) a A Jedi visszatér utáni időszakot mutatják. Ez a sorozat indította be például Kevin J. Anderson és Michael A. Stackpole Star Wars-történeteit, valamint ez alapján készítette el Zahn is a Thrawn Keze-duológiát. Nemrégiben Zahn újra elkezdett könyveket írni a Csillagok Háborúja világába; ezútal a már önálló A túlélők keresése', a Kirajzás és a magyarul még meg nem jelent Allegiance című írásaival mutatkozott meg. Regényein kívül számos képregényt és novellát is írt (ilyen például a Mara Jade: By the Emperor's Hand).

Zahn egyébként nem csak a Star Wars világába ír: ő jegyzi például a népszerű Conquerors' Trilogy-t is, amely az emberek és földönkívüliek harcát írja le.

AQz író ezeken felül elvállalta, hogy a Star Wars Customizable Card Game egyik lapján ő legyen Talon Karrde "megtestesítője".

Star Wars bibliográfia

Thrawn-trilógia

Thrawn Keze-duloógia

Más regények

Képregények

Novellák

Jövőbeli lehetőségek

Timothy Zahn nem zárta ki a lehetőségét annak, hogy hamarosan egy újabb regénnyel rukkol elő, ám tény, hogy a 2007-es Allegiance óta nem jelent meg újabb könyve. Az is elképzelhető, hogy Zahn befejezte a Star Wars-könyvek írását.

  • A Celebration III rendezvényen Timothy Zahn elmondta, szeretne írni egy Luke Skywalkert, Mara Jadet, valamint a tizenéves Bent kiemelő, a Legacy of Force után játszódó regényt. Ám a Skywalker-családot feldolgozó műve, mint ahogy azt a TheForce.Net weboldalnak adott interjújan elmondta, valószínűleg mégis a Legacy of Force előtti időszakban játszódna a története. Ennek az lehet az oka, hogy Mara Jade a Sacrifice-ben meghal.
  • Egy rajongó kérdésére adott válszában (szintén Celebration III) Zahn kijelentett, hogy szívesen írna meg egy másik, Thrawn főadmirális egyik klónjáról szóló könyvet is.
  • A 2008-ban magyarul megjelent A túlélők keresése és a Kirajzás után feltételezhető, hogy hamarosan az egyetlen még le nem fordított Zahn-regény, az Allegiance is olvasható lesz magyarul.

Érdekességek

  • A Birodalom örökösei indította útjára a Csillagok Háborúja-könyvek új hullámát, amely máig is tart.
  • A Thrawn-trilógia összes kötete az eredeti kiadás évében jelent meg Magyarországo is.
  • Továbbá az eredeti filmregényeken és az Új Jedi Rend-trilógián kívül ez az egyetlen sorozat, amelyet kétszer is kiadtak magyarul (1991, 1992, 1993; 2005, 2006).