FANDOM

KANON

Benthic trailer
Tognath
Őshonos bolygó:

Yar Togna

Ismert személyek:
A Tognath faj és minden amit tudni lehet róla

A Tognath faj és minden amit tudni lehet róla. - Star Wars Akadémia

A Tognath egy értelmes faj volt a Yar Togna bolygóról.A zsoldos, Edrio "Two Tubes" és Benthic is ebbe a fajba tartoztak.

Az evolúciós szempontból ősi tognathok rendelkeznek olyan genetikai jellemzőkkel, amelyek távoli rokonságra utalnak a kel dor és a gand fajjal. 

Rovarszerű és emlős jellegzetességekkel bíró faj, csont- és kitinvázzal is rendelkeznek. Összetett szemüknek mesterséges lencsékre van szüksége, hogy jobban feldolgozhassák a spektrumot, hallásukon, egyensúlyérzékükön sokat javítanak a fejbőrük mélyedéseibe épített kibernetikus erősítők. Bár ezek a szerkezetek kényelmetlennek  tűnhetnek, nagyon kezdetleges az idegrendszerük, melynek köszönhetően alig éreznek fájdalmat. A faj képviselői alapvető telepatikus kapcsolatot tudnak létesíteni testvéreikkel-, petetársukkal- olyan tognathokkal, akikkel még keltetés előtt, egyesülnek a felfüggesztő zselében. A legtöbben testvéreknek tartják őket, de ez csak részben fedi a valóságot. A kikelő tognath lárvák között felbonthatatlan kötelék szövődik, amely valamiféle kezdetleges telepátiában nyilvánul meg.

Benthic az Enfys Nest vezette Felhőlovasok tagja volt, később Edrióval csatlakozott Saw Gerrera lázadóihoz a Jedhán. 

Légző készükék

A Tognath faj tagjainak szüksége volt egy légzőkészülékre, ami feldolgozza az oxigén tartalmú légkört. A "Two Tubes" becenév Edrio légzőkészülékének a két csövéből ered.

Megjelenések

Források