FANDOM

A toolai csata a Független Rendszerek Konföderációja és a Galaktikus Köztársaság közötti ütközet volt, része a Külső Perem Ostromának, amely fordulópontja volt a galaxis pusztító konfliktusának, a klónok háborújának. A Külső Perem jeges világán, a Toolan egy köztársasági különítmény Kai Hudorra és Simms jedi mesterek vezetésével szembeszállt a szeparatista csapatokkal.

A csata

A patthelyzet hetei után a jedik egy támadást vezettek az ellenség főgenerátorai ellen a hidegtűrő állat motmotokat használva, miközben a maradék csapatok elterelőcsapásokat mértek. A taktika sikeres volt, de nem sokkal a győzelem után kihirdették a 66-os parancsot. Palpatine főkancellár megparancsolta a klónkatonáknak, hogy öljék meg a jedi parancsnokaikat árulás miatt. Keller klón parancsnok megparancsolta az embereinek, hogy hajtsák végre az utasítást. A kialakuló tűzpárbajban Hudorra mester és Simms padawanja, Noirah Na megmenekült egy lopott STAP-ban, miközben Simms fedezte őket a saját életét is feláldozva.

Utóhatás

Az Ithaqua állomásra menekülve, Hudorra és Na elhagyta a STAP-ját, miután annak elfogyott az üzemanyaga. Keller és katonái megtalálta őket, és figyelmeztette az Ithaqua őrségét a jedik érkezéséről. A statárium, a kijárási tilalom és az utcákon járőröző klónkatonák ellenére, Hudorra mesternek sikerült bejutnia a városba, hogy kiderítse mi történt.

Miután megtudta, hogy a háború véget ért a Galaktikus Birodalom felemelkedésével, a két szökevény jedinek sikerült a Toola Űrkikötőt elérnie, és egy szállítón a Coruscantra menekülnie.

Megjelenések

A Külső Perem Ostroma
Bomis Koori IV · Boz Pity · Felucia · Saleucami · Ossus · Mygeeto
Tythe · Belderone · Ywllandr · Bal'demnic · Murkhana · Utapau
Tellanroaeg · Garqi · Acherin · Toola · Új Bornalex · Xagobah · Orto