FANDOM

XV0HimC
Ulic Qel-Droma
Életrajzi információk
Szülőbolygó
Elhunyt
Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Férfi

Magasság

1.77 méter

Hajszín

Barna

Szemszín

Barna

Bőrszín

Világos

Korszak(ok)
Hovatartozás
Mester(ek)
Tanítvány(ok)
„Ulicnak talán soha többé nem volt affinitása az Erőhöz, de ennek ellenére jobban értette, mint bármelyikünk. Mélyen, legbelül egy igazi Jedi szív dobogott. ”
Vima Sunrider, a Nagy Holokron felvételén
Ulic Qel-Droma, a Régi Köztársaság Jedi Lovaga, a Teta Császárnő csillagrendszer egyik hadura és a Sithek Sötét Nagyura is volt élete során. A Férfi Ember az Alderaan bolygóról, Ulic és bátyja Clay egyaránt Lien-Tsai Qel-Droma Jedi Mester gyermekeiként látták meg a napvilágot, de tanulmányaikat egy Twi'lek, Tott Doneeta mellett folytatták Arca mester irányítása alatt, aki az Arkania bolygó szülötte volt. YE 4000-ben Ulic-ot, Cay-t és Doneeta-t az Onderon bolygóra küldték, hogy együtt vessenek véget az évszázadok óta tartó Vadállat Háborúknak. Habár kezdetben a fővárosban, Iziz-ben székelő monarchiával egyesítették erőiket, Qel-Droma és Jedi társai végül átálltak a Vadállat Lovasok oldalára, miután megtudták, hogy a Királyi Család az Erő Sötét Oldalát követi Amanoa királyné irányítása alatt. Egy nagy csata tört ki ennek eredményeként, ami Ulic mestere, Jeth érkeztével ért véget, aki segítségével legyőzték a királynőt és Onderonra, ha csak rövid ideig is, de béke szállt.

Ommin Király rejtezékéből kiemelkedve, YE 3998-ban háborút indított Onderon békéje ellen az ősi Sith Nagyúr, Freedon Nadd nevében. Qel-Dromának és a Jediknek újra harcba kellett vonulniuk Onderon békéjéért, de, mikor Jeth Mester fogságba esett Ommin és Freedon Nadd szelleme által, Qel-Droma a Galaktikus Szenátushoz fordult segítségért. Qel-Droma megsegítésére felvonult a teljes Köztársasági Flotta, rajtuk kívül pedig egy öt főt számláló Jedi Lovag kontingens is érkezett, Nomi Sunrider Padawan vezetésével, akivel később Qel-Droma szerelembe is esett. Megerősödve a Flotta erejével és Sunrider veleszületett tehetségével, valamint a Jedik harci meditációjával, Qel-Droma és társai kiszabadították Jethet, legyőzték Ommin királyt és seregét, végül pedig örökre száműzték a bolygóról Freedon Nadd szellemét. Amikor a Jedik tudomást szereztek egy politikai felkelésről a Teta Császárnő rendszerben, aminek kirobbantása egy újonnan formálódott csoportosulásnak volt köszönhető, a Krath szektának, Qel-Droma, mint egy kapocs járt el a Rend nevében, valamint csatlakozott egy köztársasági támadáshoz a Tetan űrben. Azonban, Qel-Droma nem tudott felülemelkedni a Krathok Erőképességén és közel végzetes sebesüléseket szerzett, mikor is a a bitorló Sithek meghátrálásra kényszerítették a Köztársaság erőit.

A Jedik egyre nagyobb aggodalommal figyelték az egész Galaxisra veszélyt jelentő Krath szektát, amelynek köszönhetően Konklávét hívtak össze a Deneba bolygón, hogy megvitassák a szükséges lépéseket. Ezen a helyen vetette fel Qel-Droma azon tervét, melyben a sötét szektába való beszivárgást, majd belülről való elpusztítást jelölte ki egyetlen megvalósítható opcióként. Tervét majdnem minden jelenlévő azonnal elutasította.

A Krathok nem sokkal később támadás alá vették a tanácsülést Krath Háborús Droidjaik segítségével. Qel-Droma a csatában végig társai oldalán harcolt, Jeth halála azonban megrendítette az ifjú Jedit. Bosszút esküdött Mestere meggyilkolásáért, méghozzá korábbi tervén keresztül, hiába tiltották meg neki ezt megelőzően. Qel-Droma ezután az Empress Teta-ra utazott, hogy csatlakozzon ellenségéhez, kezdetben Bukott Jedinek álcázva magát. Azonban, nemsokára Satal Keto, egy Krath hadúr haragot előídéző mérget fecskendezett a szervezetébe, aminek köszönhetően az idő múlásával saját maga állt át a sötét oldalra. A Jedik nem sokkal később megérkeztek azzal a feladattal, hogy visszavigyék disszidens társukat, de a látvány, ami őket fogadta Satal Keto halála volt, Qel-Droma keze által. A Sötét Jedi barátai ellen fordult elutasítva azt, hogy megmentsék őt. Később, miközben a Jedik megpróbálták likvidálni Qel-Dromát, mint jelenlegi Krath vezért, aki közben szerelembe esett Keto unokatestvérével és önnön protezséjével Aleema Ketoval, Exar Kun jelent meg, Freedon Nadd egy korábbi tanítványa, azért, hogy saját kezűleg vessen véget a szektának. Találkozásuk párbajba torkollott, összecsapásukat Marka Ragnos szelleme zavarta meg, aki Qel-Dromát és Kunt is a Sithek sötét Nagyurának hirdette ki. A Sith Birdodalom vezetőiként Háborút indítottak az ismert Galaxis ellen.

Első lépésben Qel-Droma, mint Sötét Nagyúr hatalmának megszilárdítására törekedett. Ennek jeleként uralma alá hajtotta a harcokban igencsak nagy tapasztalattal rendelkező Mandaloriai klánokat, majd pedig Köztársasági anyagi forrásokat térített el saját maga számára. Qel-Droma az idő előrehaladtával a fővárost, Coruscantot is megtámadta, azonban nem várt fordulat következett be, amikor pártfogoltja, Aleema Keto elárulta és magára hagyta, könnyű prédaként szolgálva ezzel a Jedi Lovagoknak Vodo-Siosk Baas mester irányítása alatt. Qel-Dromának háborús bűnösként kellett felelnie tetteiért a Szenátori Inkvizíció előtt, azonban Kun és Mandalore a Megszelídíthetetlen segítségével kiszabadult fogságából, miképp folytathassák azt a rémuralmat és terrort a Köztársaság ellen, amit korábban elkezdtek. Aleema Keto meggyilkolása után Qel-Droma csatlakozott Kunhoz az Ossus elleni ostromban, amely bolygó a Jedik egyik erődvilága volt, ahol is korábbi bajtársai jelenlétében végzett fivérével, Clay-jel. A testvérgyilkosság hatására a jelenlévő Jediket a harag hatalmába kerítette, és Nomi Sundrider, alkalmazva képességét megszakította Qel-Droma kapcsolatát az Erővel. Legyőzve és saját tettei által emésztve, Qel-Droma megtagadta Sith mivoltát. Később a Jedik az ő vezetésével érkeztek meg Yavin 4-re, Kun erődítményéhez, ahol a Jedik, valamint a Köztársasági Flotta közös erejével végzetes csapást mértek a Sith Nagyúr-ra. A háború után a megtört Qel-Droma önkéntes száműzetésbe vonult Rhen Var-ra, ahol a magány burkában szerette volna eltölteni hátralévő napjait. Csendjét egy fiatal, de annál ambíciózusabb Jedi, Nomi Sunrider, Vima lánya törte meg, akinek kiképzésébe beleegyezett a sok mindent megélt Qel-Droma. Nomi kiképzése alatt bizonyos mértékű sikerre és belső békére tudott lelni, azonban nemsokkal később a halál martalékává vált. A sors iróniája, hogy gyilkosa, Hoggon, aki űrutazóként tengette mindennapjait, ezáltal akart híres hőssé válni.

Életrajz

Korai élete és Jedi kiképzése

„Szép munka! De ne engedd, hogy a gondolataid elterelődjenek az Erőről, Ulic!”
―Arca Jeth, Ulic Qel-Droma fénykard kiképzése alatt
LightsaberTrainingDroid

Qel-Droma egy kiképzőrobottal fejleszti fénykard képességeit az Arkanián

Ulic Qel-Droma egy Férfi Ember volt a magvilági Alderaan bolygóról, aki kicsivel több, mint négyezer évvel a Yavini csata előtt látta meg a napvilágot, a hírhedt Lien-Tsai Qel-Droma Jedi mester gyermekeként. Qel-Dromát fiatalabb fivérével Cay-jel mély kötelékek kötötték össze, ami nem csak a testvériség által, de rendkívül nagy potenciállal bíró Erő-érzékenységben is jelen volt. Unokatestvérük, Duron is rendelkezett ezzel a képességgel, később belőle is remek Jedi Lovag vált. Habár édesanyjuk számos témában remek felkészültséggel látta el a két testvért, az Erő vad labirintusába nem engedett nekik bebocsátást, mondván nem tudna kellő távolságot tartani magánéleti és tanítói kötelezettségei között. Mivel nem akarta fiai kiképzését túl korán elkezdeni, Lien Tsai Qel-Droma megvárta, míg Ulic és Cay elérik a megfelelő kort ahhoz, hogy elküldhesse őket tanulni a rendkívül képzett Arkaniai Arca mester kezei alá. Időközben Qel-Droma rendkívüli hírnévre tett szert az Alderaani Nemesség körében, akik megvetéssel és elutasítással tekintettek rá, bármit is cselekedett. Hogy bebizonyítsa önnön magát a kétkedőknek, minden idejét tanulmányaira és tanórán kívüli tevékenységeire fordította. Ennek okán, idővel felettesei tiszteletét is kivívta az Ifjú Jedi, aki kihívást kihívásra halmozott. Qel-Droma azonban elhanyagolta tanulmányait az Erővel kapcsolatban ezen más tevékenységek okán és csak akkor kezdett el foglalkozni vele, mikor már minden más lehetőségét kimerítette. Ez volt az a pillanat, amikor Qel-Droma felfedezte természetes érzékét az Erőhöz, a magabiztosság egy belső szikráját lánggá emelve.

Qel-Droma elszántsága az Erő és Jedi tanok iránt nem ismert határokat, édesanyja azonban aggódott, hogyha fia ezen az úton halad tovább nemcsak bajba fog kerülni, de a Jedi Rend igazi értékei és üzenetei fölött is el fog siklani. Qel-Droma azonban eloszlatta szülőanyja minden kételyét, mikor is a Jedi Kódexből idézett neki. Nem sokkal később Lien-Tsai Qel-Droma Ulicot és Cayt is az Arkania bolygóra küldte, hogy ott Arca Jeth kezei alatt tanuljanak az ő praxeumában. A Qel-Droma testvérek itt találkoztak először egy Twi'lek Padawannal, Tott Doneeta-val, akivel elég rövid idő alatt nagyon jó barátságba is kerültek. Részben a Harci felkészítő Droidok általi párbajnak köszönhetően Qel-Droma nagyon gyorsan elsajátította azokat a fénykard technikákat, amelyeket Jeth mester tanított neki, azonban ezeket az ifjú Jedi réginek és lassúnak találta, számára megfelelő kihívást nem jelentettek az előbb említett metódusok. A felkészülése alatt azonban Qel-Droma mesterében kételyek merültek fel tanítványa iránt, sokszor túlságosan is erőszakosan akarta bizonyítani saját rátermettségét. Gondolkozz, mielőtt cselekszel”- tartja a mondás, ami Qel-Droma felkészülésének alapjait célzott meghatározni. A fiatal Jedi megfogadta, hogy megfékezi természetes ösztöneit és mindig bizonyos lesz abban, hogy ő fogja saját hajójának kormányát. Jeth gyámkodása alatt Qel-Droma végül elkészítette saját fénykardját is.

Az első összecsapások

Az onderoni kaland

„Onderon lakosai pontot akarnak tenni a több száz éve húzódó háború végére. Azt akarják majd, hogy harcolj...,de emlékezz Ulic, a Jedik békét hoznak...fegyvered csak végső megoldás legyen."
"Úgy teszünk, ahogy kívánod, Mester. Csak annyit kérünk, hogy gondolj majd ránk."
"Az Erő hatalmában veled leszek Ulic. Lovagi címed próbája lesz ez...neked és társaidnak egyedül kell szembenézni az előttetek álló nehézségekkel. Az Erő legyen veled.”
―Arca Jeth szavai Ulic Qel-Dromának az onderoni küldetés előtt
YE 4000-ben, egy felettébb sikeres fénykard felkészülés után, amely véget egy kábítócsavarral ért, Qel-Droma és két társa Jeth mester színe elé járult. Az arkani az Erő megtévesztés segítségével elmesélte a fiataloknak a galaktikus felfedezők által nemrég meglelt Onderon bolygó történetét, amelyen éppen háború dúlt a kormány által irányított város, Iziz és a száműzött bűnözök, a Vadállat Lovasok között. Meséje tanulságaként a mester tájékoztatta tanítványait arról, miszerint elfogadta a neki ajánlott Jedi Őrszem pozíciót az Onderon rendszerben. Qel-Droma sokkba került, attól tartott, hogy Jeth elhagyja őket, azonban később rá kellett jönnie, hogy a három tanítvány a Jedi Mester helyében utazik oda. Hosszú évek felkészülése után Doneeta és a két fivér végre megkapta első küldetését. Ulic Qel-Droma parancsnoki rangba került és céljaként a Vadállat Háborúk mielőbbi békés lezárását tekintette, fegyvereket csak legvégső esetben akart bevetni.
Iziz Royal Palace.JPG

Ulic Qel-Droma, bátyja Cay és Tott Doneeta Amanoa királnyő színe előtt az izizi Királyi Palotában.

A fiatal Jedik, Cay hajóján, a Nebulon Ranger-ön hagyták el Arkaniát, a kormánynál Ulic Qel-Dromával. Beérve Onderon légkörébe a Rangert hirtelen harminc és negyven közötti létszámú drexl hátán ülő Vadállat Lovas lepte el. Habár a hajó igen kemény sortűz alá volt véve, Qel-Droma sikeresen manőverezett át a hordán, amely meglepte őket és mindezt úgy tette, hogy egyetlen lövést sem kellett eleresztenie azért, hogy végül sikeresen landoljon a Királyi Palotában, Izizben. A megérkezést követően az ifjú Jediket Novar, Onderon államtitkára fogadta, akinek emberei kiemelték Doneetát a csapatból összhangban a város azon rendeletével, miszerint nem-Emberek nem léphetnek be a Királyi Palota falai közé. Azonban, miután a Qel-Droma testvérek fénykardja lángra lobbant, Novar szabadon bocsátotta Doneetát és együtt kísérte el a csapatot Amanoa királynő és a fiatal Galia hercegnő színe elé. Amanoa, aki maga is Erő-érzékeny volt, kezdetben nem sok reményt táplált a fiatal Jedik iránt, ő ugyanis a tiszteletreméltó Arca Jethet várta Onderonra, Qel-Droma, azonban gyorsan eloszlatta kételyeit, megígérve, hogy az egész Jedi Rend az ő oldalán fog harcolni, ha Iziz a Galaktikus Köztársaság oldalára áll.

A Királyi Palota nem sokkal később azonban ostrom alá került, méghozzá ugyanazon csapat által, amely korábban támadás alá vette a Nebulon Rangert is. A Jedik azonnal az épület védelmére keltek, amíg Amanoa és Galia az épület mélyébe menekültek. Qel-Droma számos Vadállat Lovast legyőzött az ütközetben, ezen kívül pedig fenevadjaik, a drexlek létszámát is jelentősen megcsonkította. A Jedik emberfeletti teljesítménye ellenére is két Vadállat Lovas Kommandónak sikerült átjutnia a védelmükön és megkezdeni menetelésük a Királynő és a Hercegnő óvóhelye felé. Cay és Doneeta levált a csatatérről és a kommandósok után iramodott, míg Qel-Droma feltartóztatta a támadókat, azonban az előretörés hirtelen megszűnt. Qel-Droma a királyi negyed felé vette az irányt, hogy ellenőrizze fivérét és Doneetát, megérkezésekor azonban tájékoztatták, Galiát sikeresen elrabolták. Társai tanácsa ellenére Qel-Droma megígérte, hogy megtalálja a Királynő lányát, a három Jedi pedig nem sokkal később elhagyta Izizt a Nebulon Ranger fedélzetén. Az onderoni vadon lombkoronái fölül folytatták a keresést, mígnem egyszercsak egy erődöt pillantottak meg egy hegyoldalba vájva, aminek környékén Vadállat Lovasok tanyáztak. Nem sokkal később, azonban a Nebulon Rangert találat érte egy kereső torpedó által, aminek következtében a hajó az erdő mélyébe zuhant.