FANDOM

Vagaari-tur
Vagaari
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Bőrszín:

Barna

Szemszín:

Lila

Megkülönböztető
jegyek:

Két száj

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Vagar Praxut

Nyelv(ek):

Vagaari nyelv

Ismert személyek:

Bearsh, Estosh, Purpsh

A vagaari egy humanoid faj volt az Ismeretlen Területekről. Nomád hódítók és rabszolgatartók voltak, akik az Ismeretlen Területek jelentős részét uralták. Vezetőjük a miskara volt. A ruházatuk általában díszes köpenyből állt és nagy maszkokból, ami a magasságukat igyekezett kompenzálni. A Vagaari Birodalom államába szerveződtek.

Biológia és megjelenés

Alacsonyak voltak tömpe lábakkal, nagy, lila szemekkel, lapos fülekkel, amik a koponyájuk tetejéről nyíltak és barna bőrrel. Két szájuk volt, mindkettő két sor apró fogakkal. Különleges furcsa élőlényeket hordoztak, a wolvkileket és a schostrikat, amiket fegyverként használtak. Bár relatíve primitívek voltak meglehetősen fejlett hibernáló technológiával rendelkeztek és hatékony gravitációs mezőket tudtak kialakítani. A vagaari hajók élő pajzsként használták az élőlényeket, akiket transparisteel gömbökbe zártak és a páncélzat külső részére tettek, amitől ellenségeik nem szívesen akartak ártatlanokat ölni.

Történelem

A Chiss Hatalom ellenségei voltak, bár a hivatalos chiss politika sohasem tette ezt hivatalossá. A vagaarik YE 37 körül kezdtek a chiss űrön át mozogni. Nagy számban pusztította el őket Thrawn a Kirajzás elleni csata során. Ezután visszatértek az Ismeretlen Területek saját szegletébe nyalogatva a sebeiket és hadsereget toborozva, hogy később a chissekre támadhassanak. A chissek tisztában voltak az épitkezésükkel, és attól tartottak, hogy máris jóval veszélyesebb hatalommal szövetkeztek.

A vagaarik magukat békés geroonoknak adták ki, hogy elpusztítsák az Erődöt, amely otthonául szolgált a Galaktikus Köztársaság expedíciós flottája, a Kirajzás túlélőinek. A wolvkil bőrök, amelyeket viseltek, valójában élőek voltak és arra használták őket, hogy megtámadják a chisseket. Miután vezetőjük, Bearsh meghalt, a csata elveszett. Az elbukott támadást követően hivatalosan is háború robbant ki a Hatalom és a vagaarik között.

A vagaarik új szövetségeseket találtak a yuuzhan vongok személyében segítve az idegeneket megtervezni az inváziójukat a galaxis ellen. Biotokat kezdtek használni YU 23 körül. A yuuzhan vong invázió végét követően a vagaarik kihasználták a káoszt és gyilkolászást, amit az idegenek hoztak, és új területeket foglaltak el.

Az amarcrisier szó az éppent jelentette a nyelvükön. Ismert vagaari volt Bearsh és Estosh.

Megjelenések