Kaminopedia
Advertisement

Bevezető

Ők a galaxis legelitebb harcoló egysége. És amikor a Birodalom elleni harc a kezdetét veszi, az X-szárnyúak pilótái az életüket és a gépüket is kockára teszik, hogy megvédelmezzék a Lázadók Szövetségét. Ezúttal egy vakmerő titkos küldetés vár rájuk - egy birodalmi hajó legénységének álcázva magukat. Ez Wedge Antilles legmerészebb húzása: az X-szárnyú-vadászok titkos egysége, akiket más egységekből verbuváltak össze, olyanokból, akik valami okból nem feleltek meg az elvárásoknak. Wedge ad nekik még egy utolsó lehetőséget. Ám mielőtt az új pilóták kiképzése a végére érne, a osztag bázisát megtámadja a korábbi birodalmi admirális, Trigit hajója, és a Lidérc osztag kénytelen akcióba lendülni: elfoglalják a birodalmi hadihajót, és átveszik a legénység helyét. A küldetésük, hogy lényeges információkat szerezzenek Trigit admirális titkos fegyveréről, szabotálják a terveit, és csapdába csalják őt. Azonban e kockázatos és vakmerő terv kivitelezése során a Lidérc osztag rendbontó renegátjai a Birodalom egyik legármányosabb és legfortélyosabb mesterével kerülnek szembe. Képesek megfelelni a feladatnak? Ha elbuknak, a büntetésük azonnali halál.

Az X-szárnyúak: Lidérc osztag az X-szárnyúak könyvsorozat ötödik kötete. A könyvet 1998-ban jelentette meg a Bantam Spectra kiadó, a magyar fordítást 2000-ben az Aquila könyvkiadó dobta piacra. A regényt Aaron Allston írta, a borítót Paul Youll tervezte.

Szereplők

A lidércek

  • Wedge Antilles parancsnok
  • Wes Janson hadnagy
  • Myn Donos hadnagy
  • Jesmin Ackbar
  • Hohass Ekwesh
  • Garik Loran
  • Ton Phanan
  • Falynn Sandskimmer
  • Voort saBinring
  • Tyria Sarkin
  • Kell Tainer
  • Eurrsk Thri'ag

A zsiványkommandó kisegítőszemélyzete

  • Cubber Daine
  • Köpcös
  • Bigyó
  • Kibic
  • Kuksi
  • Nyikorgó
  • Tizenhárom
  • Dumás

Az Új Köztársaság katonái

  • Edor Crespin tábornok
  • Choday Hrakness kapitány
  • Atril Tabanne hadnagy
  • Dorset Konnair
  • Tetengo Noor

Zsinj erői

  • Zsinj hadúr
  • Apwar Trigit admirális
  • Zurel Darillian kapitány
  • Gara Petothel hadnagy
Advertisement