Kaminopedia
Advertisement

K Á N O N
L E G E N D Á K

LEGENDS.png

A Xa Fel egy bolygó a Kanchen szektorban, a Magvilágban. Ez volt a Xa Fel faj otthona. A bolygó könnyen támogatta az élet minden formáját.

Leírása

A Xa Fel a Kuat Drive Yards egyik fontos hajóépítő világa volt, ahol több mint húsz százalékkal termel több hiperhajtóművet, mint a többi hajógyárban. És a gazdaságáról is híres volt. A városokon kívül tengerek is borítják a felszínét.

Történelem

A Xa Fel az Indecta korszak előtt csatlakozott a Galaktikus Köztársasághoz. Az Alsakani Konfliktus során a Xa Fel támogatta az Alsakan bolygót.

A birodalmi időszak alatt a bolygó környezete pusztult el. Az a gátlástalan módon, amellyel a KDY kezelték a létesítményt, szörnyen szennyezett és szétesett, a természeti erőforrások nélkül.

YU 9-ben a Thrawn hadjárat idején az Új Köztársaság tagja volt, de egy csata során mégis a Birodalomhoz került, Harbid kapitány csatája során.

YU 11-ben az Új Köztársaság csatahajóinak egyik csoportját, a Zsivány Köteléket a Xa Fel rendszerbe küldték, hogy végrehajtson a KDY ellen hozott számos bírósági ítéletet és rendeletet, amelyek arra kötelezték őket, hogy takarítsák meg működésüket és maguknak a méregtelenítését. Az érkezésüktől számított perceken belül az Invidious és Leonia Tavira admirális vezette csatahajók munkacsoportja maga érkezett, hogy hiperhajtóműveket szerezzen, hogy eladja más katonai vezetőknek.

Az ezt követő flotta akció és kutyaharc során Corran Horn , akkor a Jenos Idanian álnév alatt megoldást nyújtott a meghívóknak, amely lehetővé tenné számukra, hogy hamarabb távozzanak anélkül, hogy indokolatlan károkat okoznának az Új Köztársaság haderőinek. Sajnos, mivel a saját életéért harcolt, miközben fedezetet tartott, véletlenül felhívta a Jensaarai figyelmét magára, bár később átadja, mivel Luke Skywalker részt vett a csatában, és oda vezette a háborúkat.

A háttér mögött

A Xa Fel először Timothy Zahn harmadik könyvében; Az utolsó parancs című regényében jelenik meg először.

Megjelenések

Star Wars: Rebellion

Az utolsó parancs (Először tűnik fel)

Én, a Jedi

Egyéb nyelvek
Advertisement