Kaminopedia
Advertisement
Zaolightcane2.jpg
Zao
Életrajzi információk
Fizikai jellemzők
Faj

Veknoid

Nem

Hím

Hajszín

Nincs

Szemszín

Fehér (Vak)

Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás

Zao egy vak, idős veknoid jedi mester volt, és elismert séf. Nem fogadott el küldetéseket a Jedi Tanácstól, hanem az Erő akaratát követte, és galaxis szerte utazott. Azok, aki fogyasztották Zao ételeit, gyakran találták annak ízében meg a mentális állapotuk viszonyát az Erővel. Vaksága ellenére, félelmetes és halálos ellenség volt, fénykard botjával ijesztő pontossággal vívva.

Életrajz

A klónok háborúja előtt Gorto Zaga séfje volt a Kiffexen, abban az időben, amikor elmagyarázta Quinlan Vosnak az utazás módszerét. Amikor Gorto Zaga már nem vette igénybe Zao főzését, segített Quinlan Vosnak és Tholmenak visszavernie Zaga őreit, mielőtt az Aayla Secura által vezetett anzatik megtámadták a Fekete Lyuk Kantint.

Később Saleucami utcáin főzött, ahol találkozott régi barátjával, Tholmeval, aki a bolygón tartózkodott, hogy felderítse a sötét jedi Sora Bulq tetteit. Zao úgy gondolta, hogy a jediknek az Erőt kellene szolgálniuk és a Galaktikus Köztársaság alapelveit, de elmondta Tholmenak, hogy a Köztársaság maga sem tartja magát az ideáihoz.

Zao ellenszegült a jediknek, hogy tisztként szolgáljon a klónok háborájában. Ugyanakkor segített Tholmenak, hogy megtalálja Sora Bulq földalatti morgukai klón létesítményeit.

Ahogy a háború folytatódott, pletykák keringtek haláláról. Mivel nem vett részt a háborúban, a 66-os parancs bejelentése nem érte el őt. Rongyokba öltözve nagy tömegben a klónkatonák számára kéregetőnek tűnt. Zao jedi mester mivel nem volt egy aktív tagja a jedi rendnek, így valószínűleg túlélte a Nagy Jedi Tisztogatást.

Erő és képességek

Zao egy erős és titokzatos jedi volt, aki a mindent uraló Erőben bízott. Gyakorlott fénykard bot vívó volt a vaksága ellenére. Egy levest talált fel, ami az Erővel egyensúlyban olyan érzetet keltett a fogyasztóban, amilyen lelkiállapotban volt. Tholme és T'ra Saa például íncsiklandozónak tartotta, míg Quinlan Vos semmit nem érzett és Vilmarh Grahrk undorítónak tartotta.

Színfalak mögött

Zao neve a Tao-ból adódik, ami egy orientális filozófiai rendszer. A Tao útja nagyon hasonló Zao hitéhez.

Zao eredetileg a Darknessben halt volna meg, de Jan Duursema művész szerint" Zao halála érdekes lett volna, de nem kértek meg minket rá, hogy öljük meg.

Megjelenések

  • Star Wars: Republic: Darkness (Először tűnik fel)
  • Star Wars: Republic: Rite of Passage (Csak megemlítve)
  • Star Wars: Republic: The Dreadnaughts of Rendili (Csak megemlítve)
  • Star Wars: Republic: Trackdown
  • Star Wars: Republic: The Siege of Saleucami Sablon:Vision
  • Star Wars: Republic: Into the Unknown (Megjelenés visszaemlékezés(ek)ben)
Advertisement