ეს სტატია აღწერს საკითხს, რომელიც ითვლება კანონიკურად.

ბნელი მახვილი იყო უძველესი და უნიკალური შავი ფერის სამართებლის მქონე სინათლის მახვილი, შექმნილი ტარ ვიზლას, ჯედაების ორდენში მოხვედრილი პირველი მანდალორელის მიერ, იავინის ბრძოლამდე 1019 წელს. ეს იარაღი ვიზლას აღსასრულის შემდეგ ინახებოდა ჯედაების ტაძარში, მაგრამ ვიზლას სახლის წევრებმა მოიპარეს მახვილი ძველი რესპუბლიკის დაცემისას. იმ დროიდან მახვილი პრე ვიზლას წინაპრების მიერ თაობიდან თაობას გადაეცემოდა. ისინი მახვილს ფლობდნენ ახალი მანდალორელები მშვიდობიანი პოლიტიკის რეჟიმის პერიოდშიც, რომელმაც მანდალორზე დაისადგურა.

იავინის ბრძოლამდე 21 წლისთვის, კლონთა ომების დროს, მახვილს პრე ვიზლა, სიკვდილის მზირების და ვიზლას სახლის წინამძღოლი ფლობდა. მახვილს იყენებდა ახალ მანდალორელებთან შეტაკებისას, რომელთა შორის მნიშვნელოვანი იყო მანდალორის შთანთქმა. ამ ამბოხების შემდეგ სითმა ლორდმა მოლმა ვიზლა დუელისას მოკლა და მახვილი მიითვისა, გახდა რა სიკვდილის მზირების ახალი წინამძღოლი. თუმცა, მისი ძველი მასწავლებელი, დართ სიდიუსი მოგვიანებით მანდალორზე გამოჩნდა და დაუპირისპირდა ყოფილ შეგირდს. ბრძოლისას მოლმა ბნელი მახვილი გამოიყენა, თუმცა სიდიუსმა იგი დაამარცხა და სტიჯენ-პრაიმისეპარატისტების ციხეში, შპილში, ტყვეობაში ამყოფებდა.

მოგვიანებით მოლი გადაარჩინა პრემიერმინისტრმა ალმეკმა, რომელიც მოლმა მანდალორის ოფიციალურ მმართველად დანიშნა. გათავისუფლების შემდეგ მოლი ზანბარზე, სიკვდილის მზირების ბანაკში დაბრუნდა. მას დაუბრუნეს მახვილი, ნაპოვნი სანდარის სამეფო სასახლეში, სადაც მოლს ჰქონდა შეტაკება სიდიუსთან. ამ დაბრუნების შემდეგ მოხდა ზანბარზე დროიდების სეპარატისტული ჯარითავდასხმა, რომელსაც მეთაურობდა გენერალი გრივუსი და მოლმა კიბორგ გენერალთან ბრძოლისას მახვილი კვლავ გამოიყენა, თუმცა, იძულებული გახდა, უკან დაეხია. მახვილით იგი კვლავ ჩნდებოდა შემდგომ ბრძოლებში, როგორიც იყო ბრძოლა ორდ-მანტელზე, თავდასხმა ვიზლას წერტილ 09-ზე და დათომირიმეორე ბრძოლა.

იმპერიული ეპოქისას მანდალორული იარაღების ექსპერტმა და ამბოხებულმა საბინ რენმა დათომირზე არსებული ღამის დების ბუნაგიდან დაიბრუნა ბნელი მახვილი მანდალორელ დამცველ ფენ რაუს და სპექტრების მითითებით საბინმა რაინდ ჯედაი კენან ჯარუსის ზედამხედველობით გაიარა წვრთნა ბნელი მახვილით. მოგვიანებით იარაღით და სპექტრების სხვა წევრებთან ერთად იგი კროუნესტზე დაბრუნდა, იმ იმედით, რომ ამბოხებაში ოჯახის წევრების მხარდაჭერას მოიპოვებდა. ვიცე-მეფის, გარ საქსონიდამარცხების შემდეგ იგი ბნელი მახვილის მფლობელი გახდა.

მამის იმპერიული პატიმრობიდან გადარჩენის შემდეგ მან გაანადგურა სუპერიარაღი, რომელიც კადეტობის პერიოდში ააწყო და ბნელი მახვილი შესთავაზა ლედი ბო-კატან კრიზს, ყოფილი ჰერცოგინიას დას — მისი აზრით, იგი იყო მანდალორელთა წინამძღოლობისთვის ყველაზე შესაფერისი პიროვნება. მართალია, თავდაპირველად მეთაურის რანგში ყოფნას ერიდებოდა, სხვა კლანების მხარდაჭერით ბო-კატანი დათანხმდა ბნელი მახვილის მიღებას.

დიდი წმენდის შემდეგ იმპერიამ მანდალორი წაბილწა და ბო-კატანმა მახვილი დაკარგა. მან პლანეტა დატოვა, თუმცა კვლავ იყო ღამის ბუების მეთაური. მიუხედავად ამისა, იგი მაინც გეგმავდა ბნელი მახვილის და მანდალორის დაბრუნებას. იავინის ბრძოლიდან დაახლოებით 9 წელს იარაღი იყო მოფ გიდეონის, ნევაროზე მყოფი იმპერიული გადმონაშთის მფლობელობაში.

სინათლის მახვილები
ბრძოლა დუელი · ფორმა ნული · ჯარ'კაი · ბედისწერის გრიგალი
ფორმები I (შიი-ჩო) · II (მაკაში) · III (სორესუ) · IV (ატარუ) · V (შიენი/ჯემ სო) · VI (ნიმანი) · VII (ჯუიო/ვააპადი)
ტექნიკები ჩო მაი · ჩო სანი · დულონი · ზედა ბლოკი · ზედა დარტყმა · ქვედა ბლოკი · ქვედა დარტყმა · შუა დარტყმა · მოუ კეი · მზადყოფნის პოზიცია · საი ჩა · საი ტოკი · შიიმი · სან ჯემი · სისწრაფეები
ვარიაციები ფართო მახვილი · ხელჯოხის სინათლის მახვილი · ცული მოქცეული ენერგიით · სინათლის მახვილი გვერდითა პირებით · მოხრილვადიანი სინათლის მახვილი · ბნელი მახვილი · ორსამართებლიანი სინათლის მახვილი (ორსამართებლიანი ტრიალა სინათლის მახვილი · გადასახსნელი ორსამართებლიანი სინათლის მახვილი · გაყოფილი სამართებელი) · ორფაზიანი სინათლის მახვილი · დიდი სინათლის მახვილი · გვარდიელის შოტო · სინათლის რაპირა · სინათლის შოლტი · სინათლის მახვილის და ბლასტერის ჰიბრიდი · სინათლის მახვილის ლახვარი · სინათლის მახვილის შაშხანა · ფაზური დანა · პროტომახვილი · შოტო · ნამგლის ფორმის სამართებლიანი სინათლის მახვილი · სითების სინათლის მახვილი · საწვრთნელი სინათლის მახვილი
ტექნოლოგია სამართებლის გამომსხივებელი · დიატიუმის კვების ელემენტი · გამომსხივებლის მატრიცა · კაიბერ-ბროლი · სინათლის მახვილის ვადა · სახელურის ხუფი · მასტაბილიზირებელი რკალი
სინათლის მახვილისადმი უდრეკი მასალები ნაქსოვი ჯავშანი · ბესკარი · კორტოზისი · ფრიკი · მხეცი ზილო
რედ.