FANDOM

Premium-Eras-canon
Tab-canon-white  Tab-legends-black 
სხვა მნიშვნელობებისთვის იხილეთ პალპატინი (მრავალმნიშვნელოვანი).

დართ სიდიუსი, ძალისადმი მგრძნობიარე ადამიანი, იყო სითი ლორდი, გალაქტიკური რესპუბლიკის უზენაესი კანცლერი და გალაქტიკური იმპერიის პირველი იმპერატორი. იგი იყო სითების ბნელი ლორდებიდან უკანასკნელი მმართველი, რომელიც ორის წესის პრინციპს ემორჩილებოდა. სიდიუსი, დაბადებული შივ პალპატინად, იყო დართ პლეგასის შეგირდი. მან საკუთარი შეგირდიც აიყვანა, დართ მოლი, და პლეგასი მოკლა. თუმცა, სანამ მოლს ამზადებდა, დაუახლოვდა გრაფ დუკუს, ჯედაების ორდენის ყოფილ წევრს, რომელიც შემდგომში მიზნების განხორციელებაში ეხმარებოდა. საჯაროდ სიდიუსი ცნობილი იყო მხოლოდ როგორც ნაბუს სენატორი პალპატინი. ეს თანამდებობა მან გამოიყენა გალაქტიკის თავისი მიზნების განსახორციელებლად მანიპულირებისთვის.

იმპერატორად აღზევებამდე 13 წლით ადრე სიდიუსი ფარულად ხელმძღვანელობდა ნაბუზე შეჭრას და პოლიტიკური კრიზისით ისარგებლა, რათა გალაქტიკური სენატის მიერ დანიშნულიყო უზენაეს კანცლერად. მოლის ჯედაებთან დამარცხების შემდეგ მან შემდეგ შეგირდად დუკუ აირჩია, რომელსაც დართ ტირანუსი შეარქვა. ერთად მათ ჩამოაყალიბეს დამოუკიდებელი სისტემების კონფედერაცია, რომელმაც მნიშვნელოვანი მონაწილეობა მიიღო გალაქტიკური სამოქალაქო ომის დაწყებაში. როგორც კანცლერს, სიდიუსს გადაეცა უფლება, თავად ემართა სეპარატისტული კრიზისის დარეგულირების საკითხი და მან ჩამოაყალიბა რესპუბლიკის დიადი ჯარი, რომელიც კლონთა ომების მონაწილედ იქცა. კლონი ჯარისკაცების კანში სითის ბრძანებით ჩაინერგა ჩიპები წინასწარ დაპროგრამებული პროტოკოლით, რომლის ამოქმედების შემდეგ მათ ყველა ჯედაი უნდა დაეხოცათ.

ომის მიწურულს სიდიუსმა რესპუბლიკაზე თითქმის სრული მართვა მოიპოვა. ახალი ძალაუფლებით მან ჯედაები მოღალატეებად გამოაცხადა და კლონებს უბრძანა ბრძანება 66-ის შესრულება, რითაც ჯედაების ორდენი გაანადგურა. თითქმის ამოწყვეტილი ჯედაების ფონზე მან საკუთარი თავი იმპერატორად გამოაცხადა და რესპუბლიკა გალაქტიკურ იმპერიად გარდაქმნა. მან აგრეთვე რჩეული, ენეკინ სკაიუოკერი, ძალის ბნელ მხარეს მიიქცია და მას დართ ვეიდერი შეარქვა. რამდენიმე წლის განმავლობაში სიდიუსმა იმპერიის მართვა ნელნელა გადასცა იმპერიის მმართველ საბჭოს და დროის დიდ ნაწილს უთმობდა სითების აკლდამაში, იმპერიული სასახლის ღრმა კუთხეეში, ცდილობდა რა ბნელი ძალით სარგებლობას, რათა ძალა საკუთარ თავზე მოერგო.

ამასობაში იმპერია მოედო გალაქტიკას და აშენდა სიკვდილის ვარსკვლავი — მიზანი იყო შიშის თესვა. თუმცა, ჩამოყალიბდა აჯანყებულთა ალიანსი, რომელიც მის გეგმებზე ებრძოდა და სიკვდილის ვარსკლავი განადგურდა იავინის ბრძოლისას ლუკ სკაიუოკერის დახმარებით. ამიტომ სიდიუსმა უბრძანა ვეიდერს, ლუკის მამას, ბიჭუნა ბნელ მხარეს მიექცია ან მოეკლა. საბოლოოდ, ვეიდერმა ენდორის ბრძოლის პარალელურად ლუკი მიუყვანა თავის მასწავლებელს. სიდიუსმა სცადა სკაიუოკერის ბნელ მხარეს მიქცევა, მაგრამ ლუკი მტკიცე უარზე იყო. სითმა მისი მოკვლა სცადა, მაგრამ ვეიდერი საბოლოოდ დაუბრუნდა ძალის ნათელ მხარეს და შახტში გადააგდო საკუთარი მასწავლებელი, რითაც ლუკის გამო საკუთარი თავი გასწირა. ამრიგად მან დაასრულა სითების ზეობა, ხოლო აჯანყებულებმა წარმატება იზეიმეს, გაანადგურეს რა სიკვდილის ვარსკვლავი II.

შემდგომ წლებში სიდიუსის მემკვიდრის სახით ჩამოყალიბდა პირველი ორდენი, რომელიც მთელ გალაქტიკას მოედო და გაანადგურა ახალი რესპუბლიკა. იგი იმართებოდა უზენაეს მეთაურ სნოუკის მიერ, რომელიც ასევე ძალის ბნელ მხარის გამოყენებას დაეუფლა. სნოუკის მმართველობა დასრულდა კაილო რენის, მისი შეგირდის და ენეკინ სკაიუოკერის შვილიშვილის მიერ მისი მკვლელობით. კაილო თვად გახდა ახალი უზენაესი მეთაური და განაგრძობდა ბრძოლას წინააღმდეგობასთან, ცდილობდა რა, წარსულში არსებული ჯედაების და სითების ფილოსოფიის სრული განადგურება.

ყველასთვის მოულოდნელად სიდიუსი დაბრუნდა. დასახლდა რა სითების პლანეტა ექსეგოლზე, მან ჩამოაყალიბა ფლოტი, რომლითაც აპირებდა ძალაუფლების დაბრუნებას, ისევე, როგორც საბოლოო ორდენი. შეიტყო რა იმპერატორის დაბრუნების შესახებ, კაილომ იგი იპოვა. სიდიუსმა უამბო, რომ თავად მართავდა სნოუკს, რათა ნაგვის შემგროვებელი და შემდგომში ჯედაი რეი მასთან მიეყვანათ. აღმოჩნდა ისიც, რომ რეი მისი შვილიშვილი იყო და სიდიუსს სურდა, ისიც სითი ყოფილიყო. როდესაც რეი შეეწინააღმდეგა და კაილოც დაუბრუნდა ძალის ნათელ მხარეს, სიდიუსმა სცადა მათი განადგურება, მაგრამ რეი ძველი ჯედაების აჩრდილების დახმარებით გონს მოეგო და სიდიუსი სამუდამოდ გაანადგურა.

გამოჩენები

არაკანონიკური გამოჩენები

შენიშვნები და სქოლიო

  1. 1.00 1.01 1.02 1.03 1.04 1.05 1.06 1.07 1.08 1.09 1.10 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი I: ფარული საფრთხე
  2. რომანში ტარკინი ნახსენებია, რომ სიდიუსი დაიბადა გალაქტიკური იმპერიის აღზევებამდე 65 წლით ადრე. მარტივი მათემატიკური გამოანგარიშებით ნათელი ხდება, რომ იგი დაიბადა იავინის ბრძოლამდე 84 წლით ადრე (თავად ბრძოლა მოხდა სითების შურისძიებიდან 19 წლის შემდეგ.
  3. ტარკინი
  4. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი
  5. 5.0 5.1 5.2 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VI: ჯედაის დაბრუნება
  6. TwitterLogo @Stephen_Stanton (სტივენ სტენტონი) Twitter-ზე "აი #StarWars-ის განახლებული ქრონოლოგია, ყველა ახალი პროექტით, რომლებიც გამოაცხადეს #D23Expo-ზე. შეისწავლეთ ეს დიაგრამა. მოგვიანებით ვიქტორინას ჩავატარებ!😉" (ეკრანის ანაბეჭდი)
  7. 7.00 7.01 7.02 7.03 7.04 7.05 7.06 7.07 7.08 7.09 7.10 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი IX: სკაიუოკერის აღზევება
  8. 8.0 8.1 Encyclopedia-Logo პალპატინი Encyclopedia-ში (ბმული ამჟამად არ მოქმედებს; შენახული ვერსია)
  9. 9.0 9.1 StarWars-DatabankII იმპერატორი პალპატინი/დართ სიდიუსი Databank-ში
  10. Star Wars Journeys: Beginnings
  11. 11.0 11.1 11.2 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი II: კლონთა იერიში
  12. StarWars-DatabankII დართ სიდიუსის ბიოგრაფიის გალერეა Databank-ში (პირველი სურათის წარწერა)
  13. შედეგები: ცხოვრების ვალი
  14. ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი V: იმპერიის საპასუხო დარტყმა
  15. დართ ვეიდერი: სითების ბნელი ლორდი 6