ამ სტატიაში ან გვერდზე აღწერილია მამაკაცი ჯედაი. იხილეთ აგრეთვე მსგავსი ჟღერადობის სახელის მქონე ეზარაა ან პლანეტა.

"…როგორც ავირჩიეთ ბრძოლა ისევე მნიშვნელოვანია, როგორც ის, თუ რისთვის ვიბრძვით."
―ეზრა ბრიჯერი[წყარო]

ეზრა ბრიჯერი, ძალისადმი მგრძნობიარე ადამიანი, იყო პადავანი ჯედაი, თავისუფლებისთვის მებრძოლი და გალაქტიკური იმპერიის წინააღმდეგ ადრეული ამბოხების მეთაური. იგი დაიბადა იავინის ბრძოლამდე 19 წელს, ეფრაიმ და მირა ბრიჯერების ოჯახში. მშობლები საჯაროდ გმობდნენ იმპერიის პოლიტიკას, რის გამოც ისინი დააპატიმრეს. ამრიგად, ჯერ კიდევ ბავშვი, ბრიჯერი პლანეტა ლოთალზე ობლად დარჩა. იგი აჩრდილი ამბოხებულთა ეკიპაჟს იავინის ბრძოლამდე 5 წლით ადრე შეუერთდა. ბიჭუნას ძალის რაობას ასწავლიდა კენან ჯარუსი. ეზრამ მალევე განავითარა უნარები. მის მიერ ლოთალის სექტორში გადაცემული გზავნილით ამბოხებულთა მრავალი ჯგუფი იყო შთაგონებული, რამაც მათი შემდგომში იმპერიის წინააღმდეგ გაერთიანებაც გამოიწვია.

იავინის ბრძოლამდე 4 წლით ადრე ბრიჯერმა შეიტყო, რომ მისი მშობლები ციხეში ამბოხების მოწყობისას მოკლეს. ეზრა მანამდეც ებრძოდა საკუთარ თავში ბნელ მხარეს და ამ შემთხვევის შემდეგ უფრო შეიცვალა. მალაქორზე მან მოიპოვა სითების ჰოლოკრონი და იმედი ჰქონდა, რომ სითებს გაანადგურებდა. იგი აგრეთვე შეხვდა ყოფილ სით ლორდ მოლს, რომელსაც სურდა, ბრიჯერი საკუთარ შეგირდად ექცია — კერძოდ, მას შემდეგ, რაც ეზრამ ბნელი მხარის გამოყენებით გახსნა ჰოლოკრონი. ამის შემდგომ ბრიჯერის ურთიერთობა ჯარუსთან დაიძაბა. თუმცა, მოგვიანებით მათ აღადგინეს კავშირი და განაგრძეს ჯედაების ფილოსოფიით აზროვნება.

ძალების მატებასთან ერთად, ბრიჯერი ამბოხებაში უფრო აქტიური გახდა. მისი დახმარებით კლონთა კაპიტან კჯ-7567-სა და სეპარატისტების ალიანსის დროიდებს შორის მშვიდობამ დაისადგურა, რითაც საბოლოოდ დასრულდა კლონთა ომები. ბრიჯერს აგრეთვე ჰქონდა უთანხმოება გრანდ-ადმირალ თრონთან. მისი დახმარებით საბინ რენმა მანდალორელები გააერთიანა, თუმცა ეზრას ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მოგზაურობა უკავშირდებოდა ობი-ვან კენობის პოვნას, რომელიც, როგორც ბრიჯერს სწამდა, მნიშვნელოვან როლს შეასრულებდა სითების განადგურებაში.

იავინის ბრძოლამდე 1 წლით ადრე ეზრამ გაათავისუფლა ლოთალი იმპერიული მართვისგან. ბრძოლის მიწურულს, ის და თრონი ჰიპერსივრცეში პერგილმა მოისროლა. ლოთალელებმა დრო იხელთეს და პლანეტაზე არსებული იმპერიული კომპლექსი გაანადგურეს. იმპერიის საბოლოო დამხობის შემდეგ რენი და ასოკა ტანო გაემგზავრნენ ბრიჯერის საძიებლად.

არაკანონიკური გამოჩენები[edit | edit source]

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 ვარსკვლავური ომები: ამბოხებულები: ვიზუალური ცნობარი
  2. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი
  3. Rebels-mini-logo.png ვარსკვლავური ომები: ამბოხებულებიიმპერიის დღე
  4. 4.0 4.1 ვარსკვლავური ომები: ამბოხებულები: პირისპირ
  5. იმპერიის მსახურები: ამბოხებული რიგებში
  6. ამბოხების დასაწყისი
  7. Rebels-mini-logo.png ვარსკვლავური ომები: ამბოხებულებირანგების მსხვრევა
  8. 8.0 8.1 Rebels-mini-logo.png ვარსკვლავური ომები: ამბოხებულებისაიდუმლო ტვირთი
  9. ვარსკვლავური ომები: ამბოხებულები: ლოთალის ალყა
  10. Rebels-mini-logo.png ვარსკვლავური ომები: ამბოხებულებიამბოხების სახელით
  11. Rebels-mini-logo.png ვარსკვლავური ომები: ამბოხებულებიდამცველის გაფრენა
  12. Rebels-mini-logo.png ვარსკვლავური ომები: ამბოხებულებიბნელი მახვილის გამოცდები