FANDOM

Premium-Eras-canon
Tab-canon-white  Tab-legends-black 
ამ სტატიაში ან გვერდზე აღწერილია კანონიკური პერსონაჟი. იხილეთ აგრეთვე ენიკინ სტარკილერი.

შენ რჩეული ხარ. ამ სამყაროში წონასწორობა მოიტანე. მიჰყევი ამ გზას და იგივეს გააკეთებ — გალაქტიკისთვის. მაგრამ უფრთხილდი… გულს…
მამის უკანასკნელი სიტყვები ენეკინს[წყარო]

ენეკინ სკაიუოკერი, ძალისადმი მგრძნობიარე ადამიანი, იყო გალაქტიკური რესპუბლიკის რაინდი ჯედაი, კლონთა ომების გმირი და ძალის რჩეული. გალაქტიკური იმპერიის ზეობისას ცნობილი იყო როგორც დართ ვეიდერი, სითი ლორდი და იმპერატორ დართ სიდიუსის შეგირდი.

ენეკინი დაიბადა იავინის ბრძოლამდე 41 წელს, პლანეტა ტატუინზე, გალაქტიკის გარე რკალის ტერიტორიებში. მიუხედავად იმისა, რომ ჰყავდა დედა, შმი სკაიუოკერი, მისი ჩასახვაში მამას მონაწილეობა არ მიუღია. ამან ოსტატი ჯედაი კუაი-გონ ჯინი დააფიქრა, რომ სკაიუოკერი ჩაისახა მიდი-ქლორიანების მიერ. სკაიუოკერის მონობიდან გათავისუფლების შემდეგ ჯინმა ბიჭუნა მიიყვანა კორუსანტზე მდებარე ჯედაების ტაძარში, საწვრთნელად, მაგრამ ჯედაების უზენაესი საბჭოს აზრით, იგი სხვებთან შედარებით უფროსი იყო და ჯედაის ხელოვნების ათვისებაში ხელს ემოციებიც უშლიდა. ნაბუს ბრძოლის შემდეგ მისდამი დამოკიდებულება შეიცვალა, როდესაც აღმოჩნდა, რომ კვლავ გამოჩნდნენ უძველესი მტრები, სითები. იოდას გადაწყვეტილებით, ობი-ვან კენობი, იმხანად — ახალი რაინდი ჯედაი, გახდა ენეკინის მასწავლებელი.

როგორც ჯედაი სკაიუოკერი, ენეკინი ვითარდებოდა სხვებთან შედარებით უფრო სწრაფად, მაგრამ მასწავლებელი მას ხედავდა როგორც ამაყს და მოუთმენარს, რაც მათ შორის დაძაბულობას წარმოშობდა. სეპარატისტული კრიზისის წარმოშობის დროისთვის კენობი ფიქრობდა, რომ ბიჭუნას კიდევ ბევრი რამ ჰქონდა სასწავლი, ენეკინი კი თვლიდა, რომ უკვე შეეძლო ჯედაის გამოცდაზე გასვლა და ჯედაების ორდენის რაინდის წოდების მოპოვება. კლონთა ომების იავინის ბრძოლამდე 22 წელს დაწყებიდან სკაიუოკერის წვრთნა დასრულებულად ჩაითვალა. ქრისტოფსისის ბრძოლის დროისთვის იგი უკვე რაინდი ჯედაი იყო. კონფლიქტისას სკაიუოკერი მეთაურობდა რესპუბლიკის დიდ ჯარს, გენერალ ჯედაებთან ერთად და ჰყავდა საკუთარი პადავანიცასოკა ტანო. ყოველივე ამის პარალელურად მას ჰქონდა ფარული ურთიერთობა ნაბუელ სენატორ პადმე ამიდალასთან, რაც არღვევდა ჯედაების კოდექსს, რომელიც კრძალავდა პირად სიმპათიებს და რომანტიკულ ურთიერთობებს. ბრძოლის ველის მეთაურის სახით მიღწევებმა მას მოუპოვეს ზედმეტსახელი უშიშარი გმირი. კონფლიქტის მსვლელობისას იგი იქცა ჯედაების ორდენის სიმბოლოდ. იავინის ბრძოლამდე 19 წელს ასოკას შეცდომით დააბრალეს ჯედაების ტაძრის ანგარის დაბომბვა. მისი უდანაშაულობა გაირკვა, მაგრამ მან დაკარგა ჯედაების რწმენა, თუმცა კვლავ ენდობოდა ენეკინს. საბოლოოდ, მან დატოვა ორდენი, რამაც სკაიუოკერი დაამწუხრა. შეგირდის დაკარგვამ გავლენა იქონია ჯედაების საბჭოსადმი უნდობლობაზე და ამან მნიშვნელოვანი როლი ითამაშა საბოლოოდ ძალის ბნელი მხარის არჩევაშიც.

იავინის ბრძოლამდე 19 წელს სკაიუოკერი ასევე შიშობდა ამიდალას ფეხმძიმობის გამო, ვინაიდან მის სიზმრებში პადმე მშობიარობისას იღუპებოდა. დართ სიდიუსმა ამრიგად ენეკინი მიიქცია ძალის ბნელ მხარეს, შეჰპირდა რა, რომ მისი შესწავლით ენეკინი უფრო მეტ ძალაუფლებას შეიძენდა და არა მხოლოდ ცოლს გადაარჩენდა, არამედ გალაქტიკაშიც მშვიდობას დაამკვიდრებდა. გახდა რა დართ ვეიდერი, დაცემული რაინდი ჯედაი 501-ე ლეგიონის მეთაურის სახით გაემართა ტაძრისკენ. მან დახოცა ყოფილი მეგობრები, ხოლო დანარჩენი ჯედაები დახოცეს თანმხლებმა კლონმა მოიერიშეებმა. თუმცა, ცოლი მაინც ვერ გადაარჩინა — რისხვის გამოხატვით მან ამიდალა სიკვდილამდე მიიყვანა. მომაკვდავმა პადმემ მაინც იმშობიარა და ეყოლა ორი შვილი — ლუკი და ლეია. ამიდალას დაღუპვამ და კენობისთან მუსტაფარზე დუელმა ბოლო მოუღო ძველ ენეკინს და აქცია იგი მეტწილად მანქანად, ვიდრე ადამიანად. სითმა ლორდმა დაასამარა ენეკინი დართ ვეიდერის ნიღბის ქვეშ.

ათწლეულების განმავლობაში ვეიდერი ოსტატი სითი იყო. იმპერატორთან ერთად მან დაიმორჩილა გალაქტიკა და ამავე დროს, ნადირობდა ცოცხლად დარჩენილ ჯედაებზე, სანამ ისინი ფაქტობრივად ამოწყვიტა. გალაქტიკურ სამოქალაქო ომში რესპუბლიკის აღდგენის ალიანსის წინააღმდეგ ბრძოლის მიუხედავად, მან ვერ შეაჩერა სიკვდილის ვარსკვლავის განადგურება. შეიტყო რა, რომ პილოტი, პასუხისმგებელი სადგურის აფეთქებაზე, მისი შვილი იყო, რომელსაც ამიდალასთან ერთად დაღუპულად თვლიდა, ვეიდერმა გადაწყვიტა მისი ბნელ მხარეს მიქცევა და ერთად იმპერატორის დამხობა. ჰოთის ბრძოლის შემდეგ ორივე ერთმანეთს შეხვდა ბესპინზე და ვეიდერმა დუელისას გაიმარჯვა. მან უამბო ლუკს, რომ მისი მამა იყო და შესთავაზა გალაქტიკის ერთად მართვა. ახალგაზრდა ჯედაიმ უარყო ასეთი წინადადება და დაუბრუნდა მოკავშირეებს, რათა კვლავ ებრძოლა იმპერიასთან.

ისინი ერთმანეთს კვლავ შეხვდნენ, უკვე იმპერატორის წინაშე, ენდორის ბრძოლისას, იავინის ბრძოლამდე 4 წელს. ლუკმა გაიმარჯვა, მაგრამ უარს ამბობდა მამის მოკვლაზე თუ მისი ადგილის სიდიუსის გვერდით დაკავებაზე. სითების ბნელმა ლორდმა პასუხად ლუკის მისამართით მთელი მრისხანება გამოავლინა, აწამა რა იგი ძალის ელვით. იხილა რა საკუთარი შვილი აგონიაში, ვეიდერი შეიცვალა — მას დაუბრუნდა მიძინებული ენეკინის მხარე. მან მოკლა იმპერატორი საკუთარი სიცოცხლის ფასად. მიუხედავად ლუკის მცდელობისა, მამა გადაერჩინა, ენეკინს საბოლოოდ სურდა შვილის საკუთარი თვალებით ხილვა. იგი დაუბრუნდა ძალის ნათელ მხარეს, რომელსაც მანამდე შეუერთდნენ იოდა და კენობი. ენდორზე გამართული ზეიმისას ლუკმა იხილა მათი უკვდავი სულები.

მართალია, ენეკინმა საბოლოოდ შეასრულა მისია როგორც რჩეულმა, დაუბრუნა რა სითების განადგურებით წონასწორობა ძალას, წინასწარმეტყველებაში არ ყოფილა აღნიშნული, რომ ძალის ბნელი მხარე ოდესმე შეწყვეტდა არსებობას. ენეკინის აღსასრულიდან და იმპერიის დამხობიდან ათწლეულების შემდეგ კაილო რენი|ბენ სოლო, ლეია ორგანას შვილი, ასევე მოექცა ბნელ მხარეს, ისევე, როგორც მისი წინაპარი. ლუკის მიერ აღდგენილი ჯედაების ტაძრის დანგრევის შემდეგ ბენი გახდა კაილო რენი, რენის რაინდების მეთაური, ისევე, როგორც უზენაეს მეთაურ სნოუკის შეგირდი. მართალია, სნოუკიც და რენიც ძალისადმი მგრძნობიარენი იყვნენ, სითი არც ერთი ყოფილა — უკანასკნელთა ზეობა დასრულდა ვეიდერის და სიდიუსის აღსასრულით. რენს სურდა, დაესრულებინა ის, რაც ვერ გააკეთა ვეიდერმა და მოეკლა ბიძამისი სკაიუოკერი, უკანასკნელი ჯედაი. მაგრამ ენეკინისგან განსხვავებით, მან დაამხო მასწავლებელი და ახალი უზენაესი მეთაურის სახით წინ გაუძღვა პირველ ორდენს. იგი დარწმუნებული იყო, რომ სწორედ მას უნდა გაეგრძელებინა ვეიდერის საქმე და ჯედაების ორდენი გაენადგურებინა. მიუხედავად ამისა, კაილო დაბრუნდა ნათელ მხარეს, კვლავ გახდა ბენ სოლო და რეის გაცოცხლებული დართ სიდიუსის სამუდამოდ განადგურებაში დაეხმარა, შემდეგ კი თავი გასწირა და გოგონა სიკვდილისგან იხსნა.

ბიოგრაფია

ადრეული წლები

რესპუბლიკაში რომ დაბადებულიყო, უფრო ადრე აღმოვაჩენდით. აშკარაა, რომ ძალა მასში არაჩვეულებრივად მძლავრია. მამამისი ვინ არის?"
"მამა არ ჰყოლია. მე ვატარებდი, მე გავაჩინე, მე გავზარდე, ვერ აგიხსნით, რა იყო.
―კუაი-გონ ჯინის და შმი სკაიუოკერის საუბრიდან[წყარო]
Anakin podracer

ენეკინი ბავშვობაში

ენეკინ სკაიუოკერი, როგორც ითვლებოდა, ჩაისახა მიდიქლორიანების მიერ[19]. მისი დედა იყო მონა შმი სკაიუოკერი.[7] სხვადასხვა წყაროს მიხედვით, ბიჭუნა დაიბადა უდაბურ პლანეტა ტატუინზე, თუმცა, სხვების აზრით, ის დედასთან ერთად პლანეტაზე პატარაობისას დასახლდა.[20] თავდაპირველად მათ ფლობდა ჰატი გარდულა, რომელმაც ორივე წააგო ტოიდარიელ უოტოსთან პოდრბოლისას დადებული ფსონის შედეგად, როდესაც ბიჭუნა ჯერ სამი წლის იყო. მოფერებით ცნობილი როგორც ენი, სკაიუოკერი ამის შემდეგ მუშაობდა მოს-ესპაში მდებარე ახალი პატრონის სახელოსნოში.[7]

Anakin Skywalker gets Threepio photoreceptors

ენეკინი და C-3PO ფოტორეცეპტორები

უკვე ბავშვობისას ბიჭუნას ჰქონდა პილოტირების და ტექნიკური საკითხებით დაინტერესების გამორჩეული უნარები. ააწყო საკუთარი სარბოლო პოდი[7], ხოლო პროტოკოლური დროიდი C-3PO საჩუქრად დედისთვის[7] ისე შეიმუშავა, რომ მას ჰქონოდა ადგილობრივი ქვიშის და ცხელი ჰავის ატანის უნარი[21]. ერთხელ, როდესაც უოტოს ჯართის საწყობში მუშაობდა, იპოვა გაფუჭებული სერვოძრავა, რომლის შეკეთება განიზრახა და პატრონს მისი შინ წაღების ნებართვა სთხოვა. უოტოსთვის ნაწილი, ერთი შეხედვით, ნამდვილად უვარგისი ჩანდა და მან ბიჭუნას ნება დართო, მაგრამ თქვა რა, რომ უფასო არაფერი იყო, სანაცვლოდ მეორე დღეს უფრო მეტი დატვირთვით მუშაობა მოსთხოვა.[21] ადგილობრივ ბაზარში სკაიუოკერმა მიაგნო აუცილებელ ფოტორეცეპტორებს. მიუხედავად იმისა, რომ ისინი გრანსაც სჭირდებოდა და მთელ ბაზარში დაეძებდა, ბიჭუნა ითორიანის დახლის აყირავებით და მისთვის გზის გადაღობვით გაექცა.[22] გარდა ყველაფრისა, იგი მეგობრული იყო და დაუმეგობრდა ადგილობრივ მონა ბავშვებს — კიტსტერ ბანაის და უოლდს, ისევე, როგორც უხუცეს ჯირას.

უოტოს დავალებით ჯართის გადაყრისას ენეკინმა აგრეთვე მიაგნო კვების ულტრაბლოკს, რომელიც საკუთარი პოდისთვის ესაჭიროებოდა. ქუჩებში მოულოდნელად გამოჩნდა სვუპ-ბანდა დევარონელ წევრთან ერთად, რომელმაც სამედიცინო ცენტრის გენერატორი დააზიანა. ენეკინმა მის აღდგენას ნაპოვნი ულტრაბლოკი შესწირა. ერთი კვირის შემდეგ იგი სებულბას პოდრბოლაში შეეჯიბრა, თუმცა დაგმა მას მოტყუებით მოუგო. ენეკინმა იცოდა, რომ ბლოკის პოდზე მორგებით შეძლებდა ამ შეჯიბრში გამარჯვებას, თუმცა სამედიცინო ცენტრისთვის იგი უფრო აუცილებელი იყო.[23]

პოვნა

რაღაც არის ამ ბიჭუნაში.
―კუაი-გონ ჯინი[წყარო]
Anakin Meets Padme

ენეკინ სკაიუოკერის და პადმე ამიდალას პირველი შეხვედრა.

ერთხელ, როდესაც ბიჭუნა 9 წლის იყო, უოტომ სახელოსნოში უხმო. იქ ბიჭუნამ დაინახა მაღალი მამაკაცი, გოგონა, განგანი ჯარ ჯარ ბინკსი და ასტრომექანიკოსი დროიდი R2-D2, რომლებიც უოტოს ესაუბრებოდნენ. პატრონის მითითებით სკაიუოკერი სახელოსნოს ალაგებდა, ხოლო უოტომ მამაკაცი, კუაი-გონ ჯინი, საწყობისკენ წაიყვანა. ბიჭუნამ შეამჩნია გოგონას, პადმე ამიდალას მშვენიერება და ჰკითხა, ხომ არ იყო იგი იეგოს თანამგზავრებიდან მოფრენილი ანგელოზი. ჯინი და უოტო მალე დაბრუნდნენ. ჯინმა სხვებს ამცნო, რომ უკან უნდა დაბრუნებულიყვნენ. ჯარ ჯარის მიერ დატრიალებული უწესრიგობის მიუხედავად, პატრონმა სკაიუოკერს წასვლის უფლება მისცა. გზად შინისაკენ ენეკინმა შეამჩნია, რომ სებულბა განგანს თავს დაესხა და მათ ჩხუბში ჩაერია. კუაი-გონთან და პადმესთან ერთად, რომლებიც იქვე ახლოს აღმოჩნდნენ, მან გადაინაცვლა ჯირას ხილის დახლთან, სადაც შეამჩნია ჯინის სინათლის მახვილი. როდესაც მან დანარჩენებს ამცნო, რომ ქვიშის ქარიშხალი ახლოვდებოდა, შესთავაზა მასთან დარჩენა.[7]

შინ მან ახალ მეგობრებს გააცნო დედა, ხოლო პადმეს უჩვენა ჯერ კიდევ დაუმთავრებელი C-3PO და უამბო პოდის შესახებ. შთაგონებული პადმე, სხვებთან ერთად, იმ ღამით მათ სახლში დარჩა. ვახშმის დროს ენეკინმა დაიწყო საუბარი იმაზე, თუ როგორი იყო მონობა. პადმესა და შმის შორის წარმოშობილმა განხილვამ გამოიწვია საუბარი პოდრბოლებზე. სკაიუოკერმა ამ დროს ჯინს ჰკითხა მახვილის შესახებ, დარწმუნებული იყო, რომ ჯედაი პლანეტაზე მონების გასათავისუფლებლად ჩავიდა. შემდეგ საუბარი შეეხო ნაბუს სამეფო ვარსკვლავური ხომალდის დაზიანებულ ნაწილს და ენეკინმა გადაწყვიტა დაგეგმილ ბუნტა ივ კლასიკის რბოლაში მონაწილეობდა, რათა ფულადი თანხა მოეგო და ჯინს უოტოსგან ნაწილი შეეძინა. დედა თავდაპირველად წინააღმდეგი იყო, მაგრამ ბიჭუნამ შეახსენა, რომ ყველას ერთმანეთისთვის დახმარება უნდა გაეწია და შმი საბოლოოდ დათანხმდა, გაეშვა შვილი ასეთ საშიშ შეჯიბრში.[7]

მეორე დღეს ჯინი და სხვები სკაიუოკერს უოტოს სახელოსნოში გაჰყვნენ და ენეკინმა უოტოს საკუთარი გადაწყვეტილების შესახებ უამბო. პადმე ამასობაში ჯინს გაესაუბრა და ჯედაიმ უოტოს შესთავაზა სამეფო ხომალდი და მონაგების ორად გაყოფა. უოტოს შეთავაზება მოეწონა და სკაიუოკერი წავიდა პოდის შესამოწმებლად. ამ დროს მას მიუახლოვდნენ მეგობრები, ბანაი და უოლდი, თუმცა, მას შემდეგ რაც ენეკინის გადაწყვეტილების შესახებ შეიტყვეს, გამოხატეს ვარაუდი, რომ იგი რბოლას ვერ მოიგებდა. ბინკსი ამასობაში, ბიჭუნას გაფრთხილებების მიუხედავად, პოდის ენერგოდამაკავშირებლებთან იდგა, რის გამოც ძრავის ამოქმედების შემდეგ მისი ენა გაბუჟებული დარჩა.[7]

მოგვიანებით ენეკინმა შემთხვევით დაიზიანა ხელი, თუმცა ჭრილობა მხოლოდ საღამოს შეამჩნია, როდესაც ჯინმა მისი სისხლის ნიმუში აიღო. ბიჭუნამ ვერ მოასწრო, დაედგინა, თუ რას აპირებდა კუაი-გონი, ვინაიდან დედამ დასაძინებლად უხმო.[7]

რბოლა თავისუფლების მოსაპოვებლად

გახსოვდეს, დაუფიქრდი წამს. იგრძენი, ნუ ფიქრობ. გამოიყენე ინსტინქტები."
"ასეც ვიზამ."
"დაე, ძალა იყოს შენთან.
―კუაი-გონ ჯინის რჩევა ენეკინს, პოდრბოლის დაწყებამდე[წყარო]

ორ ეოპიზე ჩაბმული პოდი ნაბერიმ, ბანაიმ, შმიმ, ენეკინმა, R2-D2-მ და C-3PO-მ მიიყვანეს არენის ანგარში, ხოლო ჯინი უოტოსთან შესახვედრად გაემართა. ტოიდარიელმა ანგარი გაბრაზებულმა დატოვა, სკაიუოკერი კი დააფიქრა, როდესაც ახსენა ჯინი და ფსონი. ბანაიმ ამ დროს შემთხვევით ახსენა, რომ ენეკინს მანამდე რამე ბრძოლაში არ გაუმარჯვია. პადმეს დაებადა ეჭვი ბიჭუნას შანსების თაობაზე.[7]

ოდნავ მოგვიანებით მრბოლელები და პოდები არენაზე შეკრიბეს და რბოლისთვის მოამზადეს. შმიმ ბიჭუნას უვნებლად ყოფნა უსურვა, რის შემდეგაც ენეკინი პოდისკენ გაემართა. იგი არც სებულბას მუქარას შეუშინებია, როდესაც ჯინი კაბინაში ჩაჯდომაში ეხმარებოდა. მოულოდნელად, როდესაც რბოლა დაიწყო და ყველა საკუთარ ადგილს მოსწყდა, ენეკინის პოდის ძრავა გაჩერდა და იგი ბენ კუადინაროსთან ერთად უმოძრაოდ დარჩა. მიხვდა რა, რომ პოდის გასაშვებად ერთი მოქმედება გამორჩა, გადასართველებს ადგილები შეცვალა, ისევე, როგორც პარამეტრები, რასაც, საბოლოოდ, მოჰყვა ძრავების გადატვირთვა და მათი წარმატებით ამოქმედება. პოდმა საბოლოოდ დატოვა არენა და სხვების კვალდაკვალ მიჰქროდა.[7]

Defensive Racing WotF

ენეკინ სკაიუოკერი პოდრბოლის დროს

სხვა მრბოლელებს მალევე დაეწია, გასცდა ორს, სანამ ისინი მას შეამჩნევდნენ და ის-ის იყო, ტროიკენელ გასგანოსთვის უნდა გაესწრო, როდესაც თაღოვან კანიონს მიუახლოვდნენ. გასგანოს მცდელობით ენეკინი თავდაპირველად ჩამორჩა, მაგრამ, საბოლოოდ, გაუსწრო, როდესაც მცირე მაგიდა მთას გადაუფრინეს და კანიონში კვლავ დაეშვნენ. ტიმტო პაგალისმა ენეკინის კლდეზე მიხეთქება სცადა, მაგრამ ბიჭუნა ეშმაკურად დაუძვრა. სებულბამ მას და მარს გუოს პოდს რაღაც ნამსხვრევები ესროლა და ძრავები გუოს ძრავები გაჭედა. გუო პლანეტის ქვიშიან ზედაპირზე ავარიულად დაეშვა, ენეკინი კი კვლავ წარმატებით მიიწევდა მიზნისკენ. მრბოლელები მესამე წრის გავლას შეუდგნენ.[7]

მესამე წრის დაწყებისას უპირატესობა კვლავ სებულბას მხარეს იყო. მეტოქის თავის არიდების რამე ეშმაკობები ამოეწურა, ამიტომ, გადაწყვიტა სასიკვდილო მეთოდისთვის მიემართა. ლაგუნის გამოქვაბულების მახლობლად, იქ სადაც მანამდე რეტს ტაირელი შეეჯახა, სებულმამ ბიჭუნა კურსს ააცდინა, გაუშვა რა პანდუსის მიმართულებით. მოხვდა რა დაქანებულ ზონაში, სკაიუოკერმა მოულოდნელად სიჩქარე ვერ გათვალა და ცაში აღმოჩნდა, თუმცა პოდი გამართა და მალევე დაბრუნდა მიწაზე. იგი არა მხოლოდ აფეთქებით დაშვებას გადაურჩა, არამედ გაოგნებულ სებულბასაც გაუსწრო. მას კვლავ მოწინავე ადგილი ეკავა, სანამ რამდენიმე თაღში გაირბენდნენ. ბიჭუნას პოდის მარცხენა ძრავა მოულოდნელად გაფუჭდა და ბოლის გამოშვება დაიწყო. სებულბას მიერ მანამდე ჩადენილი დივერსია, ამრიგად, მოქმედებდა, მიუხედავად იმისა, რომ ენეკინი პოდის ყველა შესაძლებლობას იყენებდა. მან შეძლო პრობლემების გამოსწორება და დაუბრუნდა კურსს და მანამდე არსებულ ტემპს. ჩაუფრინა რა გასგანოს, იგი ფინიშისკენ უკვე სებულბასთან ერთად მიქროდა.[7]

არენასთან მიახლოებისას სებულბამ სცადა სკაიუოკერის მხრიდან გამარჯვების ნებისმიერი მცდელობის აღკვეთა და უკვე პოდიც დააჯახა. მართალია, პოდის შტანგი საბოლოოდ გადატყდა, სებულბა უკან მოიტოვა — ამჯერად საკუთარ პოდზე კონტროლი დაგმა დაკარგა და პოდი კლდეზე შეჯახებისას დაიმსხვრა. სკაიუოკერმა მიაღწია არენამდე და რბოლაში გაიმარჯვა.[7]

მაყურებლები ასეთ გამარჯვებას აღტაცებით შეხვდნენ. ჯინმა იგი მხრებზე დაისვა. ანგარში სკაიუოკერი დედას და მეგობრებს შეხვდა. ნაბერი და შმი მას არ აკლებდნენ კოცნა-ხვევას, რამაც ბიჭუნა ოდნავ დაღალა, თუმცა ბინკსთან და ნაბერისთან ერთად ჯედაი უოტოსგან მონაგების მისაღებად მალევე წავიდა.[7]

სახლთან დამშვიდობება

ყოჩაღი იყავი. და უკან არ მიიხედო.
―შმი სკაიუოკერის საუბარი ენეკინთან, უკანასკნელის ტატუინიდან გამგზავრებისას.[წყარო]
Anakinandmom

ენეკინის დამშვიდობება დედასთან

ჯინთან ერთად შინ დაბრუნებულმა ენეკინმა დედას დამსახურებული კრედიტები უჩვენა, ხოლო მას შემდეგ, რაც ჯედაიმ ამცნო, რომ იგი გათავისუფლდა და ჯედაი გახდებოდა, ბიჭუნას უფრო გაუხარდა. თუმცა, მხოლოდ მოგვიანებით მიხვდა, რომ დედამისი მონობაში დარჩებოდა. იგი მხოლოდ შეშფოთდა, როდესაც შმიმ მოსთხოვა ჯინთან ერთად უკეთესი მომავლისთვის გამგზავრება. როდესაც პირად ნივთებს ზურგჩანთაში აწყობდა, ენეკინი C-3PO-საც დაემშვიდობა. თუმცა, სანამ სახლს საბოლოოდ დატოვებდა, შებრუნდა და დედასთან მიირბინა. იგი მას შეჰპირდა, რომ ოდესმე დაბრუნდებოდა და გაათავისუფლებდა. მიუხედავად ამ სევდიანი დამშვიდობებისა, შმიმ შვილი დაამშვიდა და კიდევ ერთხელ დაარწმუნა ჯედაისთან ერთად წასვლის აუცილებლობაში.[7]

მიუახლოვდნენ რა ნაბერის ხომალდს, უეცრად გამოჩნდა შავმოსასხამიანი უცნობი, რომელიც ჯინს თავს დაესხა. სკაიუოკერი ძირს დაემხო, ხოლო უცნობი, სითი ლორდი დართ მოლი[7] ჯინს შეეტაკა. სანამ იგი ჯედაის წითელი ფერის სინათლის მახვილით ებრძოდა, ბიჭუნა ხომალდისკენ გაიქცა. ნაბერის და იქვე მყოფ ობი-ვან კენობის ენეკინმა უამბო, თუ რა მოხდა ხომალდთან. პილოტმა რიკ ოლიმ გემი ჯინთან ახლოს მიიყვანა. კუაი-გონი ახტა ხომალდზე და გაექცა მოლს, შემდეგ კი ენეკინს ობი-ვანი საბოლოოდ გააცნო.[7]

ჯედაების საბჭოს წინაშე

იგი რჩეულია. დაინახეთ ეს!
―კუაი-გონ ჯინის საბჭოსთან საუბრიდან[წყარო]
Young Anakin before the Council

სკაიუოკერი ჯედაების უზენაესი საბჭოს წინაშე

იმავე საღამოს, ხომალდზე, სკაიუოკერმა შეიტყო, რომ გემი ეკუთვნოდა თვით ნაბუს დედოფალს. იგი ვერ იძინებდა, ვინაიდან ხომალდის ტემპერატურა ტატუინის ჰავის პირობებში აღზრდილისთვის უჩვეულო იყო. ოთახში ამ დროს პადმე შემოვიდა, რომელმაც ჩართო ნაბუს წარმომადგენელ სიო ბიბლის ჰოლოგრამული ჩანაწერი, დახმარების შესახებ თხოვნით. როდესაც ბიჭუნა შეამჩნია, პლედი გაუწოდა და ორივემ ისაუბრა სავაჭრო ფედერაციის მიერ ნაბუზე შეჭრის და რესპუბლიკის გალაქტიკური სენატის მიერ კრიზისის მომავალში გადაწყვეტის შესახებ. ენეკინმა პადმეს აჩუქა გულსაკიდი, რომელიც საჩუქრად დაუმზადა, რათა იგი არასოდეს დაევიქყა. ნაბერიმ დაამშვიდა, ხოლო ენეკინმა კვლავ მოიწყინა, დედაზე ფიქრში.[7]

როდესაც საბოლოოდ ჩავიდნენ კორუსანტზე, მათ შეხვდნენ უზენაესი კანცლერი ვალორუმი, ნაბუს სენატორი პალპატინი და სენატის გვარდიის წარმომადგენლები. დედოფალი და მისი მსახურები პალპატინს გაჰყვნენ, თუმცა თან ენეკინი და ბინკსი გაიყოლეს და სენატორის კაბინეტთან დატოვეს.[7] ჯედაების ტაძარში წასვლამდე სკაიუოკერი დედოფლის ოთახში შევიდა, ეძებდა რა ნაბერის. თუმცა, დედოფალი შეჰპირდა, რომ მის გზავნილს პადმეს გადასცემდა. ბიჭუნამ არ იცოდა, რომ სწორედ პადმე იყო დედოფალი.

მალავდა რა ძლიერ წინათგრძნობას, რომელიც ტატუინზე ჰქონდა, კუაი-გონ ჯინი დარწმუნებული იყო, რომ ენეკინი იქნებოდა რჩეული, ნახსენები წინასწარმეტყველებაში — ის, ვინც "ძალაში წონასწორობას მოიტანდა". ბიჭუნას წარდგენამდე მან საკუთარი აზრი გამოთქვა ჯედაების საბჭოს წინაშე და ხაზი გაუსვა მიდიქლორიანების შემოწმების შედეგებს. მოგვიანებით, ჯედაების ტაძარში, სკაიუოკერი შეხვდა თორმეტ ოსტატ ჯედაის. იგი შეამოწმა მეის უინდუმ, რომელიც ეკრანზე სხვადასხვა გამოსახულებას ცვლიდა. ენეკინი ამ დროს სურათების ამოცნობას ცდილობდა და ყოველი მათგანი ზუსტად დაასახელა. თუმცა, როდესაც უინდუმ და იოდამ ჰკითხეს გრძნობებისა და დედის შესახებ, ენეკინი დაინტერესდა, რა კავშირში იყო ეს კითხვა მის შემოწმებასთან. იოდამ განმარტა, რომ სწორედ შიში იყო ბნელი მხარისკენ მიმავალი გზა და აღნიშნა, რომ სკაიუოკერში დიდ შიშს გრძნობდა[7].

საღამოს ბიჭუნა, კენობი და ჯინი საბჭოში მიიწვიეს. ოსტატი ჯედაები აღიარებდნენ, რომ ენეკინი დიდ ძალას ფლობდა, თუმცა მის წვრთნაზე უარს ამბობდნენ — ასაკის გამო. ჯინმა განაცხადა, რომ სკაიუოკერს თავად მოამზადებდა, რაზეც უინდუმ მიუგო, რომ ეს საკითხი მოგვიანებით უნდა განეხილათ, ვინაიდან ნაბუს პრობლემა უფრო მნიშვნელოვანი იყო. საბჭომ სკაიუოკერს ჯინთან ერთად გამგზავრების უფლება მისცა და სამივე დედოფლის ხომალდზე დაბრუნდა, სადაც ენეკინი დაინტერესდა, თუ რას წარმოადგენდნენ მიდიქლორიანები. დედოფალმა და მისმა მოახლეებმა ამის შემდეგ კორუსანტი დატოვეს და დაბრუნდნენ ოკუპირებულ ნაბუზე, იმ იმედით, რომ მას სავაჭრო ფედერაციისგან გაათავისუფლებდნენ.[7]

ნაბუს პირველი ბრძოლა

აი მესმის პოდრბოლა!
―ენეკინი, დროიდების სამართავი ხომალდიდან გაქცევისას[წყარო]

როდესაც ჰიპერსივრციდან გამოვიდნენ და ნაბუს მიუახლოვდნენ, სკაიუოკერი კაბინაში რიკ ოლისთან ერთად იჯდა და ცდილობდა, ხომალდის მოწყობა უფრო მეტად შეესწავლა. დედოფალი ამიდალა ამასობაში ჯედაებს და სხვებს ესაუბრებოდა და განაცხადა, რომ ნაბუდან სავაჭრო ფედერაციის გასაძევებლად აპირებდა განგანებთან კავშირის შეკვრას. ისინი დაეშვნენ ნაბუს ჭაობებთან და ბინკსი ოტო-განგაში გაუშვეს. მართალია, დაბრუნებულმა განგანმა მათ შეატყობინა, რომ ქალაქი ცარიელი იყო, ჯგუფს გაუძღვა წმინდა ადგილისკენ, რომელსაც, მისი აზრით, განგანები სავაჭრო ფედერაციის გამოჩენის შემდეგ თავს შეაფარებდნენ[7].

Anakin Naboo Battle

სკაიუოკერი ნაბუს ბრძოლის დროს

როდესაც ჯგუფი შეხვდა ბოს რუგორ ნასს, განგანების მეთაურს, სკაიუოკერი გაოგნებული იყო, როდესაც აღმოჩნდა, რომ ნაბერი სინამდვილეში პადმე ამიდალა, ნაბუს დედოფალი იყო და მანამდე თავს უსაფრთხოების მიზნით დედოფლის ორეულად წარადგენდა. სკაიუოკერი, ჯედაები და ამიდალას მსახურები დედოფალს შეუერთდნენ, როდესაც მან ნასის წინაშე მუხლი მოიყარა და დახმარება სთხოვა. ნასი დათანხმდა, მისთვის საკუთარი ჯარით დახმარება გაეწია. შემდგომ საათებში ამიდალამ და ჯედაებმა, განგან გენერლებთან ერთად, შეიმუშავეს სტრატეგიული გეგმა, ხოლო სკაიუოკერი განგან გუშაგებთან ერთად იმყოფებოდა, რომლებიც დაბრუნებულ კაპიტან პანაკას შეხვდნენ.[7]

ენეკინი შედიოდა ჯგუფსი, რომელმაც თიდის სამეფო სასახლის დაბრუნება სცადა. როდესაც ისინი თიდის ანგარში შევიდნენ, სკაიუოკერმა შეასრულა ჯინის თხოვნა და დარჩა ერთ-ერთი N-1-ის კაბინაში. თუმცა, როდესაც დროიდეკებმა ნაბუელები ორმხრივი სროლისას კუთხეში მიიმწყვდიეს, სკაიუოკერმა მათი დახმარება გამანადგურებლის ქვემეხებით სცადა და შემთხვევით აამოქმედა თავად ხომალდი, რომელიც კოსმოსში აფრინდა. თავდაპირველად ენეკინი ნაბუს ბრძოლას ორბიტაზე შეუერთდა. მან შიგნიდან გაანადგურა დროიდების სამართავი ხომალდი, რასაც მოჰყვა ფედერაციის სახმელეთო ძალების სრული გათიშვა და განგანების დიადი ჯარის გადარჩენა. დიდი გამარჯვების აღვნიშვნას ერთადერთი რამ ამძიმებდა — ჯინის დართ მოლის მიერ მოკვლა.[7]

Naboo celebration

სკაიუოკერი სხვებთან ერთად თიდში აღნიშნავს ნაბუს ბრძოლაში გამარჯვებას

თუმცა, ჯინის დაკრძალვის ცერემონიისას ობი-ვანმა ბიჭუნას უთხრა, რომ კუაი-გონის უკანასკნელ თხოვნას შეასრულებდა და მას გაწვრთნიდა. ნაბუებმა და განგანებმა თიდში გამართეს ერთობლივი აღლუმი, რომელზეც აღნიშნეს დიდი გამარჯვება და აღდგენილი კავშირი.[7]

კენობის პადავანი

მისია დალენორზე

წვრთნა ტაძარში

მისია კამელიონ IV-ზე

პადმე ამიდალას დაცვა

დაბრუნება ტატუინზე

ჯეონოსისის პირველი ბრძოლა

კლონთა ომები

არანტარას ბრძოლა

ბრძოლები კორვერის სექტორში და კუდო III-ზე

ჰისსინის ალყა

ქრისტოფსისის ბრძოლა

ტეთის ბრძოლა

ავბედი

R2-D2-ს დაკარგვა

ფლორუმი

კუელი და მარიდუნი

ორტო-პლუტონია

ლურჯი აჩრდილის ვირუსი

რაილოთის ბრძოლა

ჰოლოკრონების მოპარვა

ფელუციის ბრძოლა

მხეცი ზილო

კეიტო-ნეიმოიდია

ჯეონოსისის მეორე ბრძოლა

სალიუკემაი

მანდალორი

ვანკორი

ბალითი

კამინოს ბრძოლა

სენატის კრიზისი

შეხვედრა მადამ სინატასთან

ჯედაის ცერემონია

დათომირული საფრთხე

მორტისი

ციტადელი

დაკარგული პადავანი

ჰორენის ბრძოლა

შეტაკება რეტაზე

კლონთა ომების რელიკვიები

მონ-კალას ბრძოლა

ნაბუ

უმბარას ბრძოლა

კიროსი

ზიგერია

პალპატინის გატაცება

აჯანყება ონდერონზე

მოლის დაბრუნება

ტანოს სასამართლო

კამინოს შეთქმულება

მისია ბატუუზე

მისია მოკივჯზე

კლოვისის დაბრუნება

საიფო-დიასის საიდუმლო

იოდას მოგზაურობა

ტაძრის დაბომბვა

ამიდალას გამგზავრება

უტაპაუს ბროლის კრიზისი

კორუსანტზე

ვოსი და ვენტრესი

ანაქსისი

კლონთა ომების უკანასკნელი დღეები

იერბანას ბრძოლა

მეგობრების უკანასკნელი შეხვედრა

დაპირისპირება უხილავ ხელზე

ბუნდოვანი მამობა

ერთგულების სირთულე

ბნელ მხარეს გადასვლა

დუელი მუსტაფარზე

დართ ვეიდერის აღზევება

კვლავ დაბადება

კაიბერ-ბროლის ძიება

ინკვიზიტორიუსის მომზადება

იმპერიული იერარქიისადმი დაუმორჩილებლობა

მისია მონ-კალაზე

იმპერატორის დესპანი

გამოძიება ჯეონოსისზე

აჯანყება რაილოთზე

მკვლელობის მცდელობა გამოწვევაზე=
ავარიული დაშვება რაილოთზე

ტელერის კამპანია

არისადმი მორჩილება

ძიება შანდარის უგუნურობაზე

იით კოთის ძიება

გაქცეული ინკვიზიტორების ძიება

სასახლის აშენება

მისია ნურზე

ლოთალი

დუელი მალაქორზე

თროუნთან შეხვედრა

ძალაში დარღვევების დადგენა

სამყარო სამყაროთა შორის

სიანაპი

ბრძოლა ბენათების წინააღმდეგ

სტუმრობა მუსტაფარზე

გალაქტიკური სამოქალაქო ომი

მოპარული ნახაზები

ნახაზების კვალდაკვალ

იავინ-4

დართ ატრიუსის სინათლის მახვილები

საიმუნ-1

იავინის შემდგომ

მოლაპარაკებები ტატუინზე

ტეგის ტყვეობაში

დროიდების ჯარი

კაილოს სამართალდამცველები

მამობა

ანთან-პრაიმი

შუ-ტორუნი

ვროგას-ვასი

შუ-ტორუნის ომი

კაილოს ძიება

უღირსთა განადგურება

შეტაკება სორკას თავშესაფარში

ტურინ VII

კრილთან დაპირისპირება

ხაფანგის მოწყობა

ვეიდერის თავდასხმა

ჭეშმარიტება

ჰოთი

ღრუბლების ქალაქი

ნაწილობრივი წარმატება

პასუხების ძიება

გამოსყიდვა

სიკვდილის შემდგომ

გვიანდელი წლები და მემკვიდრეობა

გალაქტიკის მოგონებებში

შენარჩუნებული წონასწორობა

პიროვნება და თვისებები

ურთიერთობა პადმე ამიდალასთან

შესაძლებლობები

სინათლის მახვილით ბრძოლა

ძალის შესაძლებლობები

სხვა შესაძლებლობები

კადრს მიღმა

დართ ვეიდერის მნიშვნელობა კულტურაში

განსახიერება

გამოჩენები კანონის მიღმა

თარგმანებში

გამოჩენები

არაკანონიკური გამოჩენები

წყაროები