FANDOM

Premium-Eras-legendsPremium-Era-real
Premium-Era-real
SpecialEditionPoster

სპეციალური გამოცემის პრომოპოსტერი

"და სპეციალური გამოშვებების მომზადებისას ერთ-ერთი დიდებული ის იყო, რომ შეგვეძლო დაბრუნება და ორიგინალური ახალი იმედის ისე შექმნა, როგორც ჯორჯს ჰქონდა ჩაფიქრებული. ისე, როგორც თავად დაწერა. მოსწონდა თუ არა ეს ხალხს, მნიშვნელობა აღარ ჰქონდა, ეს იყო მისი ფილმი და როდესაც თავდაპირველად შექმნა, ისეთი ვერ შექმნა, როგორიც სურდა, ვინაიდან უამრავ დათმობაზე წავიდა."
რიკ მაკკალუმი I ეპიზოდის DVD-სთან დაკავშირებულ პრესკონფერენციაზე, 2001[წყარო]

ვარსკვლავური ომების ტრილოგიის სპეციალური გამოცემა იყო კინოთეატრებში წარმოდგენილია ორიგინალური ტრილოგია, საიუბილეო სახით. იგი გამოვიდა ახალი იმედის 20 წლის იუბილესთან დაკავშირებით.

სამივე ფილმი აშშ-ში, იანვრიდან მარტამდე, კინოთეატრებში გამოვიდა. ახალი იმედი გამოვიდა 1997 წლის 31 იანვარს. მას 21 თებერვალს მოჰყვა იმპერიის საპასუხო დარტყმა, ხოლო 7 მარტს დაგეგმილი იყო ჯედაის დაბრუნების გამოსვლა, თუმცა თარიღმა გადაიწია 14 მარტამდე. CNN-ის 1997 წლის რეპორტაჟების თანახმად ჯორჯ ლუკასი პირადი ბიუჯეტიდან დაიხარჯა 10 მილიონი აშშ დოლარი, რათა შეეტანათ ცვლილებები ორიგინალურ ფილმში — დაახლოებით ამდენივე სინამდვილეში დაჯდა მის თავდაპირველად წარმოება. 3 მილიონი აშშ დოლარი დაიხარჯა ხმოვანი ნაწილის რედაქტირებაზე. 2.5 მილიონი აშშ დოლარი ლუკასს დაუჯდა V და VI ეპიზოდების გადამუშავება (თითოზე).

ტრილოგიის მიზანი იყო, ფილმების ვიზუალური განახლება როგორც ძველი, ასევე უფრო ნორჩი მაყურებლებისთვის, რათა ისინი უფრო ახლოს ყოფილიყო მომავალ ფილმთან ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი I: ფარული საფრთხე.

"იცით, მომწონდა ამაზე მუშაობა, არ მიფიქრია, რომ რამეს ვაფუჭებდით. ყოველთვის მეგონა, რომ ორიგინალური ვარიანტი კვლავ იარსებებდა და არ ვიცი, ასე მოხდა თუ არა. ჯორჯს არ უმუშავია HD, სუპერ მძლავრ HD ვერსიებზე და არ ვიცი, ოდესმე აპირებს თუ არა. მაგრამ, იცით, იმ დროს ვფიქრობდი, რომ შეგვეძლო იმ კადრების გაუმჯობესება. თვალი გადაავლო და აირჩია მთელი რიგი კადრების, მეც ავირჩიე კადრები და ისინი შევცვალეთ, რათა უფრო კარგი შესახედაობა ჰქონოდათ. მომწონდა ეს და, ვფიქრობ, ზედმეტიც აღმოჩნდა, იმდენჯერ შეიცვალა, მაგრამ, სანამ არსებობს ორიგინალური ვარიანტი, კარგია, დაუბრუნდე მოგვიანებით და დაფიქრდე — 'ახლა რა დავამატო?, ხვდებით?"
დენის მარენი[წყარო]

განახლება ჩატარდა ციფრული მეთოდით, გამოსახულებისა და ჟღერადობის ღრმა დამუშავებით და გაწმენდით. ლუკასმა აგრეთვე შეიტანა ცვლილებები ფილმებში, რათა "დაესრულებინა ფილმი ისეთი სახით, როგორიც უნდა ჰქონოდა" (მან ასე 2004 წლის სექტემბერს განუცხადა Associated Press-ს), რათა ვინმეს, ვინც გაცნობას იწყებდა წინაისტორიის ტრილოგიით, არ შეემჩნია ესთეტიკური განსვავებები 20 წლიან შუალედს შორის.

ყველაზე მნიშვნელოვანი ცვლილებები იყო კოსმეტიკური ხასიათის, ძირითადად სპეციალური ეფექტების დამატებით, რომელთა ჩასმა თავდაპირველი წარმოებისას ვერ მოხერხდა. ნათელი მაგალითია გადაღებული, მაგრამ ამოჭრილი სცენები (ჰან სოლო ხვდება ჰატ ჯაბას), ახალი ციფრულად შექმნილი სცენები (ობი-ვან კენობისა და ლუკ სკაიუოკერის ჩასვლა მოს-აიზლიში), ცალკეულ შემთხვევებში კი მოხდა ძველი სცენების მთლიანი ჩანაცვლება (ასეთი იყო გაფრენა სიკვდილის ვარსკვლავისკენ).

სხვა ცვლილებები, როგორც ითვლება, შეეხო სიუჟეტს ან პერსონაჟების ჩამოყალიბებას. ასეთი იყო ხშირი კრიტიკის საგანი, სცენა პირობითი სახელით "ჰანმა პირველმა გაისროლა". მსგავსი შემთხვევები დავის საგნადაც იქცა და გამოიწვია მოყვარულთა მიერ ლუკასის კრიტიკა, რასაც მოჰყვა მისი პოლიტიკით უკმაყოფილების ერთ-ერთი პირველი და დიდი მაგალითი.

გარეკანები

კინოპოსტერი

კომპლექტი

სპეციალური კომპლექტი

2000 წლის VHS გამოცემა

იხილეთ აგრეთვე

ბმულები