FANDOM

Premium-Eras-canonPremium-Era-real
"ყოველ საგას აქვს დასაბამი..."
―აღწერა[წყარო]

ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი I: ფარული საფრთხე არის 1999 წლის ფილმი, გადაღებული ჯორჯ ლუკასის მიერ, მისივე სცენარის მიხედვით. ფილმის პროდიუსერია რიკ მაკკალუმი. მთავარ როლებს ასრულებენ ლიამ ნისონი, იუან მაკგრეგორი, ნატალი პორტმანი, ჯეიკ ლოიდი და იენ მაკდერმიდი. ეს არის რიგით პირველი ფილმი ვარსკვლავური ომების წინაისტორიის ტრილოგიაში.

სიუჟეტი აღწერს ანაკინ სკაიუოკერის ბავშვობის ეპიზოდებს, კერძოდ - მისი მონობიდან გათავისუფლებას და ჯედაების პადავანის გზის დასაწყისს.

ფილმის გამოსვლას ახლდა აქტიური სარეკლამო კამპანია. მიუხედავად მაყურებლების არაერთგვაროვანი შეფასებების, ფილმის შემოსავლმა შეადგინა 924 მილიონ აშშ დოლარამდე. 2011 წელს იგი გამოვიდა Blu-ray-ზე, ხოლო 2012 წელს კინოთეატრებში გამოვიდა სპეციალური 3D ვერსია (ამის შემდეგ ამ და ორიგინალური ტრილოგიის სხვა ფილმები 3D ფორმატში არ გამოსულა).

შესავალი

ეპიზოდი I
ფარული საფრთხე
გალაქტიკური რესპუბლიკა არეულობამ მოიცვა. მზის შორეული სისტემების სავაჭრო მარშრუტების დაბეგვრამ დავა გამოიწვია.

საბრძოლო ხომალდების მეშვეობით საკითხის მოგვარებით ხარბმა სავაჭრო ფედერაციამ დაბლოკა ნებისმიერი გადაზიდვა პატარა პლანეტა ნაბუს მიმართულებით.

სანამ ამ საგანგაშო მოვლენებზე რესპუბლიკის კონგრესში დაძაბული დებატები მიმდინარეობს, უზენაესმა კანცლერმა ყველასგან ფარულად ორ რაინდ ჯედაის — გალაქტიკაში მშვიდობისა და სამართლიანობის მცველებს — დაავალა კონფლიქტის მოგვარება....

შინაარსი

წარუმატებელი მოლაპარაკებები

Amidala Gunray Hologram

დედოფალი ამიდალა ესაუბრება მეფისნაცვალ ნუტ განრეის.

ახალი იმედის მოვლენებამდე 32 წლით ადრე სავაჭრო ფედერაციასა და გალაქტიკურ რესპუბლიკას შორის სუფევს უთანხმოება, რომელიც გადაიზრდება პლანეტა ნაბუს ბლოკადაში. უზენაესი კანცლერი ფინის ვალორუმი, გალაქტიკური სენატის თავმჯდომარე, ორ ჯედაის, კუაი-გონ ჯინსა და მის პადავან ობი-ვან კენობის, საიდუმლოდ აგზავნის ფედერაციის ფლაგმანზე, მეფისნაცვალ ნუტ განრეისთან მოსალაპარაკებლად. თუმცა, მათგან მალულად, სავაჭრო ფედერაცია შეკრულია დართ სიდიუსთან, სითების ბნელ ლორდთან, რომელიც განრეის უბრძანებს, განახორციელოს ნაბუზე შეჭრა და მოკლას ორივე ჯედაი. განრეი ეკითხება, არის თუ არა ეს ნებადართული ქმედება და სიდიუსი პასუხობს, რომ იზრუნებს იმაზე, რომ შეჭრა ნებადართული იყოს.

მხუთავი აირის მეშვეობით მეფისნაცვალი წარუმატებლად ცდილობს ჯედაების მოწამლვას. მრავალ დროიდთან ბრძოლის შემდეგ ისინი შედიან ნაკვეთურში, რომელშიც ნუტი იმყოფება, მაგრამ იძულებულები არიან, გაიქცნენ, ვინაიდან მათ უკვე გამანადგურებელი დროიდები უპირისპირდებიან. მათი ხომალდი, ბრწყინვალე VII, ნადგურდება. ჯედაები სხდებიან ფედერაციის სადესანტო გემზე და სხდებიან ნაბუზე.

დედოფალი ამიდალა უკავშირდება განრეის და გამოხატავს ნაბუს ბლოკადით უკმაყოფილებას. განრეი განმარტავს, რომ ეს ნაბიჯი სენატის გადაწყვეტილებით მიიღეს. როდესაც დედოფალი ეკითხება მივლენილი ელჩების შესახებ, განრეი აცხადებს, რომ მათთან არავინ მისულა. ამიდალასთან საუბრის შემდეგ, იგი გასცემს განკარგულებას, გამორთონ პლანეტაზე არსებული ყველაზე დამაკავშირებელი საშუალება — იმ შემთხვევისთვის, თუ ამიდალა შეიტყობს შეჭრის შესახებ.

ამიდალა სენატორ შივ პალპატინს ესაუბრება ახლახანს განხორციელებული მოლაპარაკებების მცდელობის შესახებ, მაგრამ პალპატინი არწმუნებს, რომ განრეისგან მიიღო ინფორმაცია ელჩების ფლაგმანზე გამოჩენის შესახებ. მაგრამ იგი ვერ ასრულებს თავის სიტყვას, ვინაიდან ჰოლოგრამა ქრება. ნაბუს გუბერნატორი სიო ბიბლი გამოხატავს ვარაუდს, რომ დამაკავშირებელი საშუალებების გათიშვა სავაჭრო ფედერაციის მხრიდან გარდაუვალი შემოჭრის ნიშანია.

ახალი მეგობრები

Jar Jar Obi Wan Qui-Gon

ობი ვანი, ჯარ-ჯარი და კუაი-გონი.

პლანეტაზე მოხვედრის შემდეგ კუაი-გონი სატრანსპორტო ხომალდის ქვეშ მოყოლისგან გადაარჩენს ადგილობრივ მკვიდრს, განდევნილ ჯარ ჯარ ბინკსს. მოგვიანებით მათ თავს ესხმიან ერთადგილიანი საჰაერო პლატფორმები და, სავაჭრო ფედერაციის არმიისგან თავის დასაღწევად, ბინკსს ისინი მიჰყავს გუნგანების დასახლებაში, წყალქვეშა ოტო-გუნგაში. ფედერაცია ამასობაში ნაბუს იპყრობს და დედოფალს იჭერს. ჯედაები ხვდებიან გუნგანების მეთაურ ბოს ნასს და სთხოვენ ნაბუელთა დახმარებას. ნასი უარს ამბობს სამხედრო ჩარევაზე, თუმცა გადასცემს წყალქვეშა ბონგოს და, მათივე დაჟინებით, ბინკსსაც თან აყოლებს. მართალია, გზად ხვდებათ დაბრკოლება ზღვის მკვლელ ოპისა და კოლო ბრჭყალა თევზის სახით, ორივეს ყლაპავს წყლის ურჩხული სანდო. ჯედაები, ჯარ ჯართან ერთად, თიდში, ნაბუს დედაქალაში ამოყვინთავენ და ამიდალას გადაარჩენენ სავაჭრო თავდაცვის ძალებისგან. ერთად ისინი მიემართებია კორუსანტისკენ, რესპუბლიკის დედაქალაქისკენ, რათა ითხოვონ სენატის დახმარება. ასტრომექანიკოსი დროიდი R2-D2 გზად შეაკეთებს დედოფლის ხომალდს და მგზავრები ძლივს გადაურჩებიან ფედერაციის საბრძოლო ხომალდებს.

ამ მოგზაურობისას ხომალდის ჰიპერძრავის დაზიანების გამო ისინი ეშვებიან ტატუინზე, უდაბნოებით დაფარულ პლანეტაზე. ჰიპერძრავის ახალი გენერატორის ძიებისას ისინი გაიცნობენ ანაკინ სკაიუოკერს, მონა ბიჭუნას, რომლის პატრონია უოტო, ტოიდარიელი მეძველმანე. იგი ფლობს მათთვის გამოსადეგ ნაწილებს, მაგრამ კუაი-გონი მათ ვერ ყიდულობს, ვინაიდან რესპუბლიკის კრედიტებს ტატუინზე ძალა არ აქვთ.

რბოლა

Anakin Race

ანაკინი რბოლისას.

აღმოჩნდება, რომ ანაკინი ნიჭიერი პილოტია და მექანიკოსის შესანიშნავი თვისებებიც აქვს. მას უკვე აწყობილი ჰყავს საკუთარი დროიდი C-3PO. კუაი-გონი გრძნობს ბიჭუნაში ძალის ძლიერ კონცენტრირებას და თვლის, რომ, შესაძლოა, იგი რჩეული იყოს — ის, ვინც ძალაში წონასწორობას შეიტანს. ანაკინი თავად გამოხატავს სურვილს, მიიღოს მონაწილეობა პოდრბოლაში. კუაი-გონი უოტოს უთანხმდება, რომ ბიჭუნას გამარჯვების შემთხვევაში, ისინი მიიღებენ ჰიპერძრავას და ბიჭუნაც მონობიდან გათავისუფლებული იქნება. რბოლის წინა ღამით იგი იღებს ბიჭუნას სისხლის ნიმუშს, ობი-ვანს უგზავნის და დაადგენს, რომ ანაკინის სისხლში მიდი-ქლორიანების ძლიერი კონცენტრირებაა.

ანაკინი, მიუხედავად გაიძვერა სებულბას, კიდევ ერთი მონაწილის ჩარევის მცდელობებისა, იმარჯვებს რბოლაში. აღმოჩნდება, რომ დედა, შმი — ასევე მონა — მასთან ერთად ვერ გაემგზავრება. ბიჭუნა, სხვებთან ერთად, ხომალდისკენ მიემართება, მაგრამ, სანამ დასხდებიან, კუაი-გონსა და ობი-ვანს თავს ესხმის დართ მოლი, სიდიუსის შეგირდი, რომელსაც დავალებული აქვს მათი მოკვლა და დედოფლის დაჭერა. დაპირისპირების შემდეგ კუაი-გონი ხტება ხომალდზე ასასვლელ ხიდზე და პლანეტას სხვებთან ერთად ტოვებს.

კორუსანტი და ბრძოლა ნაბუზე

Naboo Palpatine Meeting

ჯედაების დაბრუნება კორუსანტზე და შეხვედრა პალპატინთან.

კორუსანტზე კუაი-გონი ჯედაების საბჭოს ამცნობს იდუმალი თავდამსხმელის შესახებ. ვინაიდან აშკარაა, რომ იგი ჯედაების ხელოვნებას ფლობს, საბჭო თვლის, რომ ეს არის სითების, ძალის ბნელი მხარის ერთგული უძველესი რელიგიური ორდენის დაბრუნების მანიშნებელი. ჯინი საბჭოს აგრეთვე წარუდგენს ანაკინს. მას შემდეგ, რაც მას გამოცდას უტარებენ, ჯედაები უარს ამბობენ მის აღზრდაზე, თვლიან რა, რომ იგი ჯედაების კოდექსის შესასწავლად უკვე საკმაოდ დიდია. ისინი მასში აგრეთვე ბუნდოვან მომავალსა და შიშს გრძნობენ.

სენატორი პალპატინი, სენატში არსებულ კორუფციაზე საუბრისას, ამიდალას მიმართავს რჩევით, გამოუცხადოს კანცლერ ფინის ვალორუმს უნდობლობის ვოტუმი. ხედავს რა, რომ არჩევანი არ არის, დედოფალი სენატში გამოსვლისას ამ რჩევას ითვალისწინებს. უზენაესი კანცლერის პოსტზე ერთ-ერთ კანდიდატად პალპატინიც განიხილება. დედოფალი მოგვიანებით მას ეუბნება, რომ პლანეტაზე დაბრუნდება, რათა თავად გაათავისუფლოს საკუთარი ხალხი ოკუპაციისგან. იგი გაოგნებულია სენატის მხრიდან სიფრთხილით და უმოქმედობით და თვლის, რომ პალპატინის კანცლერად არჩევის შემთხვევაშიც კი უკვე გვიანი იქნება. ჯედაების საბჭო მას ნაბუზე თან აყოლებს ჯინსა და კენობის, იმ იმედით, რომ სითების მონაწილეობის შესახებ რამე ცნობასაც მოიპოვებენ.

ნაბუზე დაბრუნებული ამიდალა ცდილობს ოტო-განგაში გუნგანების პოვნას, მაგრამ ჯარ ჯარი ატყობინებს, რომ ქალაქი მიტოვებულია. მას დედოფალი და მისი თანმხლებები მიჰყავს გუნგანებისთვის წმინდა ადგილზე, სადაც თავისიანები ეგულება. იქ მოხვედრისთანავე ამიდალა ბოს ნასს სთხოვს სავაჭრო ფედერაციის წინააღმდეგ სამხედრო ალიანსის შექმნას. კაპიტანი პანაკა და უსაფრთხოების ძალები აგრეთვე მიემგზავრებიან სავაჭრო ფედერაციის ბანაკებში დამწყვდეულთა გასათავისუფლებლად, თუმცა წარმატებით მხოლოდ რამდენიმე მათგანი გამოჰყავთ.

დედოფალი ჯედაებსა და ნასს საკუთარ სტრატეგიაზე უამბობს: გუნგანების დიდი არმია მიიქცევს ფედერაციის ძალების ყურადღება, ხოლო თავად, კუაი-გონთან და ობი-ვანთან ერთად, ერთ-ერთ ჩანჩქერში არსებული საიდუმლო შესასვლელით, შეიჭრება თიდში. ნუტ განრეი ამასობაში შეიტყობს გუნგანების შემოსვლის შესახებ და სიდიუსს ამის შესახებ ესაუბრება. უკანასკნელი ბრძანებს გუნგანების ლაშქრის განადგურებას.

კაპიტანი რუს ტარპალსი გასცემს დამცავი ფარის ჩართვის ბრძანებას. OOM-9-ის ბრძანებით ტანკები პირველ გასროლას ახორციელებენ, თუმცა ფარის გამო — წარუმატებლად. დოლტეი დოფაინის განკარგულებით ბრძოლას უერთდებიან საბრძოლო დროიდები, რომლებიც ფარში შედიან და გენერატორსაც ანადგურებენ. გარკვეული დროის შემდეგ ალიანსი ძალები შესუსტებულია.

გამარჯვება მოულოდნელად მათ მხარეს შემობრუნდება, როდესაც ანაკინი შემთხვევით ჯდება ვარსკვლავურ გამანადგურებელ N-1-ში და ფედერაციის კუთვნილ დროიდების სამართავ ხომალდს შიგნიდან ანადგურებს, მასთან ერთად კი — დოფაინსაც, რის შემდეგაც დროიდების არმიის ყველა მონაწილეც ავტომატურად ითიშება. ამიდალა და მისი ძალები ამასობაში თიდის სამეფო სასახლეში იბრძვიან და ნუტ განრეის იჭერენ.

Obi Wan Qui Gon Maul Battle

კუაი-გონისა და ობი-ვანის ბრძოლა დართ მოლთან ნაბუზე.

ამ დროს თიდის ანგარში დართ მოლი ებრძვის ორივე ჯედაის ორპირიანი სინათლის მახვილით. ბრძოლა ინაცვლებს თიდის გენერატორის კომპლექსში. ობი-ვანი მასწავლებლისგან შორს აღმოჩნდება, მაგრამ მალევე კვლავ უბრუნდება მას, თუმცა შემდეგ მათ შორის ენერგოველი აღმოჩნდება. სანამ კენობი ვერ აღწევს ჯინამდე, მოლი კლავს ჯედაის, მაგრამ ობი-ვანი აორმაგებს ძალას. სითი მას თითქმის ამარცხებს, აგდებს რა რეაქტორის შახტში და შორს მოისვრის მის ხმალსაც. მაგრამ ობი-ვანი, დამშვიდებული, ხტება შახტიდან, ძალით იზიდავს მასწავლებლის კუთვნილ ხმალს და გაოგნებულ მოლს ორად კვეთს. სხეულის ორივე ნაწილი შახტში ეცემა.

აღსასრულამდე, კუაი-გონი ობი-ვანს მიმართავს თხოვნით, ანაკინს ჯედაების ხელოვნება შეასწავლოს, ვინაიდან თვლის, რომ იგი რჩეულია. ობი-ვანი ჰპირდება, რომ ასეც მოიქცევა.

პალპატინი, როგორც კანცლერი, თიდზე ჩადის და ამიდალას გამარჯვებას ულოცავს, ხოლო განრეი გასასამართლებლად მიჰყავთ.

სამგლოვიარო კოცონი და ზეიმი

Naboo Celebration

გუნგანები და ნაბუელები აღნიშნავენ ერთობლივ გამარჯვებას.

კორუსანტზე ჯედაების საბჭო ობი-ვანს რაინდ ჯედაის წოდებას ანიჭებს. იგი იოდას გადასცემს კუაი-გონის თხოვნას. იოდა უფლებას აძლევს, გახდეს ანაკინის მასწავლებელი.

ჯინის ცხედრის კრემაციისას მეის უინდუ და იოდა თანხმდებიან, რომ ტრაგედია სითების გამო გატრიალდა. ვინაიდან ყოველთვის მხოლოდ ორია — მასწავლებელი და შეგირდი, ჩანს, რომ ერთ-ერთი მათგანი სადღაც არსებობს.

ნაბუელები და გუნგანები თიდის ქუჩებში ერთობლივ ცერემონიას მართავენ და გამარჯვებას აღნიშნავენ. ღონისძიებას ესწრებიან ობი-ვანი და ანაკინიც, რომელიც უკვე ჯედაის სამოსს ატარებს, ისევე, როგორც ნაწნავს, რომელიც პადავანი ჯედაის ნიშანია. დედოფალი ამიდალა ბოს ნასსა და გუნგანებს გადასცემს პატივისცემისა და მეგობრობის სიმბოლოს.

შემუშავება

წინაისტორიის ტრილოგიის სამივე ფილმის გადაღება დაგეგმილი იყო ერთდროულად. მათი გამოშვებაც იგეგმებოდა ერთმანეთის მიყოლებით.[3]

სცენარის პირველი ვარიანტის შემუშავება დაიწყო 1994 წლის 1 ნოემბერს. რეჟისორის სკამი შესთავაზეს სტივენ სპილბერგს, რონ ჰოვარდსა და რობერტ ზემეკისს. ჰოვარდის თანახმად, ლუკასი არ აპირებდა რეჟისორის ადგილის დაკავებას. სამივე აღნიშნულმა რეჟისორმა, საბოლოოდ, უარი თქვა საპასუხისმგებლო საქმეზე, თვლიდა რა, რომ ფილმი იყო ლუკასის "შვილი".[4]

ფილმის ბიუჯეტმა შეადგინა 115 მილიონი აშშ დოლარი. გადაღება 1997 წლის 26 ივნისიდან 30 სექტემბრამდე მიმდინარეობდა. ისევე, როგორც ახალი იმედის შემთხვევაში, პირველი ეპიზოდის სცენების ნაწილი ტუნისში გადაიღეს. პოდრბოლის სცენებისთვის გამოიყენეს კანიონი, მდებარე სიდი ბაჰალთან და უნგ ჯმელთან. ამ უკანასკნელთან ახლოს ააგეს მოს ესპას დეკორაციები. მონების საცხოვრებელი კვარტლების სცენები გადაიღეს ტატავინთან და კსარ მედენინთან მდებარე კსარებთან. მცირე სცენები გადაიღეს იტალიაში, კაზერტის სამეფო სასახლეში და ბრიტანეთში, უიპენდელის ტყეში. სტუდიური სამუშაო მიმდინარეობდა ლონდონში, Leavesden Studios-ში.

განსხვავებით შემდეგი ორი ფილმისგან, რომლებიც გადაიღეს ციფრული ვიდეოკამერებით, ამ ფილმის დიდი ნაწილი გადაღებულია 35-იან ფირზე, ხოლო ციფრულად მხოლოდ რამდენიმე სცენა მომზადდა.

ფარული საფრთხე საგის პირველი ფილმია, რომელსაც პრესამ და თაყვანისმცემლებმა სახელწოდებაში სიტყვა ეპიზოდი დაამატეს, რათა განესხვავებინათ იგი უკვე არსებული ტრილოგიისგან. ამით წინა ფილმების შესავალში ნაჩვენები ეპიზოდების ნუმერაციაც ლოგიკური გახდა.

გამოშვება

EpIVaderShadowPoster-SWE

ფილმის ალტერნატიული პოსტერი.

ფარული საფრთხე 16 წლის შემდეგ გამოსული საგის პირველი ფილმი იყო. ამიტომ ინტერესი მოყვარულთა და ზოგადად, საზოგადოების მხრიდან, დიდი იყო. პრესაში ფილმთან დაკავშირებით ნამდვილი ეიფორია იგრძნობოდა. ამ ფონზე Lucasfilm-ის 20 მილიონი აშშ დოლარის ბიუჯეტიანი სარეკლამო კამპანია, რომლის ფარგლებში დრიუ სტრუზენის მიერ შექმნილი პოსტერი ვრცელდებოდა, ოდნავ უადგილოც კი ჩანდა, ვინაიდან ფილმს წარმატება ისედაც გარანტირებული ჰქონდა, რაც ფრენჩაიზის ისტორიაშიც გამაოგნებელი შედეგი იყო. შემდგომში ცნობილი გახდა ისიც, რომ ფილმის გამოსვლის დღეს სამუშაოზე არ გამოცხადდა 2.2 მილიონამდე თანამშრომელი, რის გამოც შესაბამისი კომპანიების ფინანსურმა ზარალმა 293 მილიონი აშშ დოლარი შეადგინა. საპრემიერო ჩვენებების გამო ზოგიერთმა კომპანიამ დასვენების დღეც გამოაცხადა.[4] აღსანიშნავია, რომ მოყვარულების დიდმა ნაწილმა ადგილები კინოთეატრებთან დაიკავა ბილეთების გაყიდვის დაწყებამდე თვეებით ადრე.[5]

საქონელი

საუნდტრეკი

ფილმთან ერთად გამოვიდა ორი სხვადასხვა საუნდტრეკი. პირველი, სტანდარტული, შეიცავდა 17 კომპოზიციას. მეორე, სრული საკოლექციო გამოცემა, შედგება 68 კომპოზიციისგან, რომელთა შორის არის ისეთების, რომლებიც ფილმში არ მოხვედრილა.

გარდა მთავარი თემისა, გამორჩეულია ახალი თემებიც — "Droid Invasion Theme", "Anakin's Theme" და "Duel of the Fates".

ფილმის საბოლოო ტიტრების დროს ჟღერს ანაკინის თემა, მაგრამ თავად ფილმის უკანასკნელ წამებში მას უერთდება "იმპერიული მარში". THX-ის ლოგოს ეკრანზე გამოჩენის დროს სამჯერ ისმის ვეიდერის სუნთქვა.

რომანი

ფილმის თანმხლები ოფიციალური რომანის ავტორია ტერი ბრუკსი. წიგნი შეიცავს მის სპეციალურად წიგნისთვის დამატებულ სამ თავს. პირველი ორი თავი აღწერს ანაკინის ბოლოს წინა პოდრბოლას და მის შედეგს, ხოლო მესამე — უდაბნოში ანაკინისა და დაჭრილი ტასკენის შეხვედრას.

წიგნზე მუშაობამდე ბრუკსი ლუკასს შეხვდა და მისგან მიიღო ნებართვა და მითითებები, მათ შორის, იმ დეტალებზე, რომლებიც კლონთა იერიშში და სითების შურისძიებაში უნდა ეჩვენებინათ. ეს ნათლად ჩანს ისეთ მონაკვეთებში, როგორიც არის შეხვედრა ტასკენთან, რაც ირონიულად უკავშირდება მეორე ეპიზოდში ტასკენების გამო ანაკინის დედის დაღუპვას. აგრეთვე აღწერილია ანაკინის ჩხუბი როდიან გრიდოსთან, რაც ხაზს უსვამს, რომ ბიჭუნაში მრისხანება მომდინარეობს ჯერ იმ დროიდან, როდესაც პადმესთან დააშორეს.

რომანში გამორჩეულად აღსანიშნავია მონაკვეთი სითების აღწერით, განსაკუთრებით — დართ ბეინის ისტორიით. ბრუქსის მემუარების წიგნი ხოლმე ჯადოქრობა მოქმედებს აღნიშნავს, რომ ლუკასი მას ერთი საათის განმავლობაში ესაუბრებოდა და განიხილავდა ჯედაებისა და სითების სამყაროს. ამრიგად, წიგნში მოყვანილი ინფორმაციაც, შესაძლოა, სწორედ ლუკასთან საუბრიდან წარმოიშვა. ამ რომანში აგრეთვე პირველად არის ნახსენები სტარკის ჰიპერსივრცული ომი.

ხოლმე ჯადოქრობა მოქმედებს აგრეთვე შეიცავს მთლიან თავს, რომელიც აღწერს ფარული საფრთხის წერის პროცესს, რომელსაც უწოდებს უაღრესად სასიამოვნო მოვლენას.

შემადგენლობა

ტიპით 
მსახიობები პერსონალი

მსახიობები

შენიშვნები და სქოლიო

  1. 1.0 1.1 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი I: ფარული საფრთხე (1999). Box Office Mojo. წაკითხვის თარიღი: აგვისტო 14, 2007.
  2. TwitterLogo @HolocronKeeper (ლილანდ ჩი) Twitter-ზე "0 10 10-13 13 27 32 35 36" (ეკრანის ანაბეჭდი) — ეს ტვიტი აღნიშნავს სამყაროს შიდა წლების რაოდენობას კანონიკურ ფილმებს და ტელესერიალებს შორის არსებულ შუალედში. მარტივი მათემატიკური გამოანგარიშებით ირკვევა, თუ რა დროს მიმდინარეობს ფარული საფრთხის მოვლენები ქრონოლოგიის მიხედვით.
  3. Lucasfilm Fan Club Magazine, გამოშვება 17, 1992, გვ. 5-6
  4. 4.0 4.1 19 მაისი: "კულტურული დღესასწაული?". IMDb (6 მაისი 1999). წაკითხვის თარიღი: ივლისი 24, 2006.
  5. ვარსკვლავური ომები: ოსკარის ამ სამმა მფლობელმა უარი თქვა ფარული საფრთხის გადაღებაზე. IGN (November 20, 2015). წაკითხვის თარიღი: ნოემბერი 30, 2015.

ბმულები

ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი I: ფარული საფრთხე
წიგნები
სრული ადაპტირებები
რომანი · საბავშვო რომანი · Mighty Chronicles · ფილმის თანმხლები წიგნი · შექსპირი · Golden Book
Book-and-record · თანმხლები წიგნი და CD · წინაისტორიის ტრილოგიის მოთხრობები
ნაწილობრივი ადაპტირება
ჟურნალი · ანაკინ სკაიუოკერი · დართ მოლი · დედოფალი ამიდალა
ეპიზოდი I: თავგადასავლები · 13: საფრთხე ნაბუზე (თამაშების წიგნი) · 14: პოდრბოლა თავისუფლებისკენ (თამაშების წიგნი)
15: უკანასკნელი ბრძოლა (თამაშების წიგნი) თავგადასავლები: 11: საფრთხე ნაბუზე (თამაშების წიგნი) · 12: პოდრბოლა თავისუფლებისკენ (თამაშების წიგნი)
ანაკინის პიტ-დროიდი · ანაკინ სკაიუოკერი · ანაკინის რბოლა თავისუფლებისთვის · ცენტრის საფრთხეები · დართ მოლის შურისძიება
დროიდი გადასარჩენად მოდის · დროიდები ყველგან! · გენერალი ჯარ ჯარი · გუნგანების უსიამოვნება! · ჯარ ჯარ ბინკსი · ჯარ ჯარის შეცდომა
ჯედაების გაქცევა · გაიცანით ჯედაების უზენაესი საბჭო · ობი-ვანის თავგადასავალი ბონგოზე · პოდრბოლა! · დედოფლის დღიური · მოემზადეთ, ყურადღება, პოდრბოლა! · გადაარჩინეთ ნაბუ! · სითების შეტევა · ფრთხილად, ჯარ ჯარი! · 5 წუთიანი ვარსკვლავური ომები · 5 წუთიანი ვარსკვლავური ომების მოთხრობების საპასუხო დარტყმა
კომიქსები
კომიქსების სერია: 1 · 2 · 3 · 4 · რბილყდიანი კრებული
ობი-ვან კენობი · დედოფალი ამიდალა · უაი-გონ ჯინი · ანაკინ სკაიუოკერი · რბილყდიანი კრებული
მანგა: 1 · 2
ფოტოკომიქსი · წინაისტორიის ტრილოგია — გრაფიკული რომანი
ვიდეოთამაშები
Battle for Naboo · The Gungan Frontier · Jedi Power Battles · Obi-Wan
Obi-Wan's Adventures · Episode I: The Phantom Menace · Racer · Racer Arcade · Starfighter · Super Bombad Racing
სათამაშო წიგნები
გასაფერადებელი ბრძოლები · გმირები და ბოროტები — გასაფერადებელი წიგნი · მე ვარ დროიდი · მე ვარ ჯედაი · მე ვარ პილოტი · მე ვარ დედოფალი
Punch-Outs · დედოფალი ამიდალა — ქაღალდის თოჯინა · ნაწებების სრული წიგნი
კადრს მიღმა
მხატვრობა · ილუსტრირებული სცენარი · შექმნა · სუვენირების ოფიციალური ჟურნალი · სცენარის ფაქსიმილე · ვარსკვლავური ომების ქრონიკები: წინაისტორიები · ვარსკვლავური ომების კადრირებები: წინაისტორიის ტრილოგია
ცნობარები და ენციკლოპედიები
მონაცემების დოკუმენტი · The Gungan Frontier: Prima's Official Strategy Guide · არაჩვეულებრივი პროფილები · სამყაროები
Jedi Power Battles: Prima's Official Strategy Guide · Obi-Wan: Prima's Official Strategy Guide · Portfolio
Prima's Official Strategy Guide · Racer: Official Nintendo Player's Guide · Racer: Prima's Official Strategy Guide
Secrets of the Sith · Scrapbook · Starfighter: Prima's Official Strategy Guide · ილუსტრირებული ლექსიკონი (გაფართოებული)
ვინ ვინ არის: ფარული საფრთხის პერსონაჟების ჯიბის ცნობარი · რა რა არის
სხვა მასალა და საქონელი
Star Wars Customizable Card Game: Coruscant Limited · Tatooine Limited · Theed Palace Limited
საკოლექციო ბარათების თამაში
ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი I: ცნობარი · საუნდტრეკი · სათამაშოების ხაზი
Star-wars-logo-png-transparent
ეპიზოდური ფილმები
I: ფარული საფრთხე · II: კლონთა იერიში · III: სითების შურისძიება
· IV: ახალი იმედი · V: იმპერიის საპასუხო დარტყმა · VI: ჯედაის დაბრუნება
· VII: ძალის გამოღვიძება · VIII: უკანასკნელი ჯედაი · IX
ცალკეული ფილმები
კანონი:
კლონთა ომები · განდევნილი ერთი · სოლო
უსათაურო ფილმი · უსათაურო ტრილოგია · ფილმების უსათაურო სერია
ლეგენდები:
სადღესასწაულო გამოშვება · გულადების ქარავანი · ბრძოლა ენდორისთვის
ტელესერიალები
კანონი:
კლონთა ომები · აჯანყებულები · ბედისწერის ძალები · წინააღმდეგობა·

თავგადასავლების გალაქტიკა · მანდალორელი · ტელესერიალი კასიან ანდორზე
ლეგენდები:
დროიდები · ევოკები · კლონთა ომები
სხვა:
დამნაშავეთა სამყარო · პაროდიული ნამუშევრები

სხვა მედია
აუდიოსპექტაკლები · წიგნები · კომიქსები · მულტიმედიური პროექტები
როლური თამაშები · თემატური პარკების ატრაქციონები · ვიდეოთამაშები