FANDOM

Premium-Eras-canonPremium-Era-real
"შენში დიდძალ შიშს ვხედავ, სკაიუოკერო. ზიზღიც გაქვს, წყრომაც, მაგრამ არც ერთს იყენებ."
დუკუ[წყარო]

ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი III: სითების შურისძიება არის 2005 წლის ფილმი, გადაღებული ჯორჯ ლუკასის მიერ, მისივე სცენარის მიხედვით. ვარსკვლავური ომების წინაისტორიის ტრილოგიაში იგი მესამე და უკანასკნელი ფილმია.

კლონთა ომების დაწყებიდან სამი წლის თავზე ჯედაები კლონებისგან დაკომპლექტებულ ჯარს მიუძღვებიან დამოუკიდებელი სისტემების კონფედერაციის წინააღმდეგ გალაქტიკური მასშტაბის ბრძოლაში. გალაქტიკური რესპუბლიკის უზენაესი კანცლერი საბოლოოდ აღმოჩნდება სითების ლორდი, რომლის მზაკვრული გეგმით რესპუბლიკა უნდა გარდაიქმნას იმპერიად. გმირი ჯედაი ანაკინ სკაიუოკერი გადადის ძალის ბნელ მხარეს და იქცევა დართ სიდიუსის შეგირდ დართ ვეიდერად. თითქმის ყველა ჯედაი იღუპება — ობი-ვან კენობისა და იოდას გარდა, რომლებიც იმალებიან გალაქტიკის შორეულ ნაწილებში. რჩება ერთადერთი იმედი, ანაკინის შვილები: ლუკ სკაიუოკერი, რომელსაც გაზრდის ოუენ ლარსი და ლეია ორგანა, რომელსაც სენატორი ბეილ ორგანა იშვილებს.

ფილმი კინოთეატრებში გამოვიდა 2005 წლის 19 მაისს — საგულისხმოა, რომ 1999 წლის ამავე დღეს გაიმართა პირველი ეპიზოდის პრემიერა. საპრემიერო ჩვენება გაიმართა კანის 2005 წლის ფესტივალზე, 15 მაისს. კრიტიკოსებმა იგი ძირითადად დადებითად შეაფასეს, განსაკუთრებით წინა ორ ფილმთან შედარებით. პირველ კვირაში მან რამდენიმე რეკორდი დაამყარა, მსოფლიო მასშტაბით კი 800 მილიონი აშშ დოლარის შემოსავალი მოიპოვა. ეს არის ვარსკვლავური ომების საგის მეორე ფილმი, რომელშიც ცოცხლად გადაღებული სცენების შემთხვევაში მაღალი გარჩევადობის 24 კადრიანი სისტემა გამოიყენება. 2011 წლის სექტემბერში ფილმი Blu-ray-ზეც გამოვიდა.

შესავალი

ეპიზოდი III:
სითების შურისძიება
ომი! რესპუბლიკა ძრწის სითების ულმობელი ლორდის, გრაფ დუკუს დარტყმებისგან. ორივე მხარეს ჰყავს გმირები. ბოროტებამ ყოველივე მოიცვა.

განსაცვიფრებელი აღმოჩნდა დროიდების მტარვალ მეთაურ გენერალ გრივუსის რესპუბლიკის დედაქალაქში შეჭრა და კანცლერ პალპატინის, გალაქტიკური სენატის ხელმძღვანელის გატაცება.

სანამ დროიდების სეპარატისტული არმია ცდილობს ალყაში მოქცეული დედაქალაქიდან ძვირფას მძევალთან ერთად გაქცევას, რაინდი ჯედაები გატაცებული კანცლერის გადასარჩენად უიმედო მისიას იწყებენ....

შინაარსი

კორუსანტის ბრძოლა

"ახლა ვიხალისებთ!"
ანაკინ სკაიუოკერი[წყარო]
R2 flames

R2-D2 ანადგურებს ორ სუპერ საბრძოლო დროიდს.

კლონთა იერიშიდან სამი წლის შემდეგ გალაქტიკური რესპუბლიკა ჩაბმულია ეპიკურ ომში დამოუკიდებელი სისტემების კონფედერაციასთან, რომელსაც სათავეში უდგას გრაფი დუკუ — ფარულად სითი ლორდი, დართ ტირანუსი. კონფედერაციის წევრი, კიბორგი მეთაური გენერალი გრივუსი, დროიდების არმიით, კორუსანტიდან იტაცებს უზენაეს კანცლერ შივ პალპატინს, გალაქტიკური სენატის თავმჯდომარეს.

სეპარატისტების დროიდების გალაქტიკის დედაქალაქიდან გაქცევისას იწყება დიდი კოსმოსური ბრძოლა, რომელშიც მაგისტრი ჯედაი ობი-ვან კენობი და მისი ყოფილი პადავანი, რაინდი ჯედაი ანაკინ სკაიუოკერი, მიემართებიან კანცლერის გადასარჩენად. ჯედაები ცდილობენ სეპარატისტების ძალების გარღვევას. ობი-ვანის ხომალდს აზიანებენ ბაზ-დროიდები, ხოლო მისი ასტრომექანიკოსი დროიდი R4-P17 განადგურებულია. ანაკინი ცდილობს დროიდებისგან თავის არიდებას და შეცდომით აზიანებს მასწავლებლის ხომალდის ფრთას. კენობი მას სთხოვს კანცლერის გადარჩენას, მაგრამ ანაკინი მის გარეშე მისიის გაგრძელებას არ აპირებს. ამ დროს ერთ-ერთი ბაზ-დროიდი მის ხომალდზეც ადის, თუმცა მას ანადგურებს R2-D2. გრივუსის ხომალდთან მიახლოებისას ობი-ვანი ანაკინს შეახსენებს, რომ დამცავი ფარები მოქმედია, ამიტომ ანაკინი პირველ რიგში ანადგურებს ფარის გენერატორს. ორი ჯედაი ავარიულად ეშვება ანგარში.

ანაკინი და ობი-ვანი იკვლევენ გზას კანცლერისკენ, ებრძვიან რა დროიდების არმიას. მათ ეხმარება R2-D2, რომელიც ანგარში სუპერ საბრძოლო დროიდებს უმკლავდება.

კანცლერის გადარჩენა

Darth Tyranus RotS

გრაფი დუკუ.

ჯედაები კანცლერს პოულობენ. მათ თავად გრაფი დუკუ უპირისპირდება და იწყება ბრძოლა სინათლის მახვილებით. ბრძოლისას დუკუ ობი-ვანზე ძალას იყენებს, ისვრის რა მას.

ანაკინი უფრო და უფრო ძლიერდება, ვინაიდან მიმართავს ძალის ბნელ მხარეს და შერკინებაში იმარჯვებს. იგი დუკუს ორივე ხელს მოჰკვეთს, შემდეგ კი, პალპატინისგან წაქეზებული, საკუთარ თავში წინააღმდეგობის მიუხედავად, გრაფს თავსაც ჰკვეთს.

ჯედაების ვარსკვლავური კრეისერი ხომალდს ესვრის. ამ აფეთქებისას უხილავი ხელი კორუსანტზე დაცემას იწყებს. პალპატინი ანაკინს სთავაზობს უგონოდ მყოფი ობი-ვანის დატოვებას, მაგრამ ანაკინი მას და კანცლერს გადაარჩენს.

გრივუსთან შერკინება

IG101GrievousIG102-ROTS

გენერალი გრივუსი უხილავ ხელზე.

მას შემდეგ, რაც დროიდები აღადგენენ ხომალდის მართვას, გრივუსი იჭერს ჯედაებს და პალპატინს. თუმცა, R2 იქცევს ყველას ყურადღებას და ჯედაებიც თავისუფლდებიან. მათ მისდევენ გრივუსის IG-100-ები. პირველს ობი-ვანი ანადგურებს. მეორე განაგრძობს ბრძოლას და ჯედაი ამ დროიდსაც აჩერებს. მას, საბოლოოდ, ანაკინი ანადგურებს — ისევე, როგორც B1 დროიდებს, რომლებიც კანცლერის მოკვლას ცდილობენ. გრივუსი მაქოთი გარბის, მანამდე კი სხვა საევაკუაციო მაქოებს აამოქმედებს. ხომალდი, ამრიგად, განაგრძობს კორუსანტზე დაცემას, მაგრამ მართვას ანაკინი აღადგენს და, მიუხედავად იმისა, რომ იგი მძიმედ ეშვება, ყველა გადარჩენილია.

კორუსანტზე

Council RotS

ჯედაების უზენაესი საბჭო.

კორუსანტზე ანაკინს ყველა ულოცავს გმირულ სვლას. იგი ფარულად ხვდება პადმე ამიდალას და, კოცნის შემდეგ, შეიტყობს, რომ მათ შვილი ეყოლებათ.

გრივუსი, ამჯერად უკვე სეპარატისტების პოლიტიკური და სამხედრო წინამძღოლის სახით, უტაპაუზე ჩადის, სადაც აგრეთვე იმყოფებიან სავაჭრო ფედერაციის მეფისნაცვალი ნუტ განრეი, ჯეონოსელი პოგლ უმცირესი, ტექნოკავშირის ხელმძღვანელი უოტ ტამბორი და სხვები. გენერალს დართ სიდიუსი უბრძანებს სეპარატისტი მეთაურების პლანეტა მუსტაფარზე გადაყვანას და აცხადებს, რომ ომი დასასრულს უახლოვდება. გრივუსს ეჭვი ეპარება, გრად დუკუს მკვლელობიდან გამომდინარე. სიდიუსი მას არწმუნებს, რომ სულ მალე ეყოლება უფრო ძლიერი შეგირდი.

მოგვიანებით, კორუსანტზე, ანაკინი ღამით შეშინებული იღვიძებს. პადმეს იგი უამბობს, რომ ესიზმრებოდა, თითქოს ის მშობიარობისას დაიღუპა და ჰპირდება, რომ ეს სიზმარი არასოდეს იქნება ცხადი.

კანცლერი პალპატინი ანაკინს შეხვედრას სთხოვს. ამ დროისთვის კანცლერს სენატისგან ენიჭება ძალაუფლება ჯედაების საბჭოსთან მიმართებაშიც. პალპატინი ხედავს, რომ ანაკინს ეკარგება ნდობა მასწავლებლების მიმართ და მას ნიშნავს საბჭოში საკუთარ წარმომადგენლად. საბჭო მაინც უარს ამბობს ანაკინისთვის მაგისტრის წოდების მინიჭებას. ანაკინი გაღიზიანებულია, მაგრამ საბჭოსთვის უფრო მნიშვნელოვანია ომის მოვლენები. გადაწყდება, რომ სკაიუოკერი კანცლერის პირადი მცველი გახდება, ხოლო იოდა კლონთა ბატალიონთან ერთად ვუკების დასახმარებლად, კაშიიიკისკენ გაემართება.

ანაკინი გულგატეხილი ჩანს. მოგვიანებით ობი-ვანი მას განუმარტავს, რომ საბჭოს სურს, ანაკინმა მათ გადასცეს ინფორმაცია კანცლერის ყოველ მოქმედებაზე. გაოგნებული ანაკინი გრძნობს, რომ იხლიჩება მეგობრებსა და ვალდებულებებს შორის. ამ მდგომარეობით უკმაყოფილოა ობი-ვანიც.

დართ პლეგასის ამბავი

Palpatine and Anakin

კანცლერი პალპატინი და ანაკინ სკაიუოკერი პალპატინის პირად ლოჟაში, გალაქტიკური ოპერის სახლში.

გალაქტიკური ოპერის სახლში, უსკრუს რაიონში, ანაკინი უერთდება პალპატინს და მასთან ერთად თვალს ადევნებს მონ-კალამარების საბალეტო დასის წარმოდგენას კალმარების ტბა. პალპატინი უამბობს მას, რომ კლონთა დაზვერვამ აღმოაჩინა გრივუსის ადგილსამყოფელი უტაპაუს სისტემაში. ანაკინი აღფრთოვანებულია, ვინაიდან თვლის, რომ გრივუსის დაჭერა დააჩქარებს ომის დასასრულს. კანცლერი აღნიშნავს, რომ მისიაზე აუცილებელია ანაკინის გაგზავნა, წინააღმდეგ შემთხვევაში ჯედაების საბჭოს კომპეტენტურობა კითხვის ქვეშ იქნებოდა. მსახურების გაშვების შემდეგ პალპატინი ანაკინს ბნელ მხარეს იტყუებს, განუმარტავს რა, რომ ჯედაების ორდენს სურს რესპუბლიკის დამხობა და თუკი ის ამას გრძნობს, ანაკინსაც იგივე უნდა ეგრძნო. ანაკინი უდასტურებს, რომ ჯედაები არ ენდობიან, პალპატინის თქმით კი, ეს უნდობლობა ვრცელდება სენატზე, რესპუბლიკაზე და მთლიანად, დემოკრატიაზე. ანაკინი ეუბნება პალპატინს, რომ მასში ნდობა ჯედაებისადმი შეირყა და პალპატინი განაგრძობს მის შეცდენას, იყენებს რა ამისთვის იმ ფაქტს, რომ ჯედაის დაევალა კანცლერის თვალთვალი. იგი შეახსენებს რამდენიმე პოლიტიკურ ფაქტს, რომელზეც ადრე უამბო, იმის შესახებ, რომ ძალაუფლები მქონეს ეშინია მისი დაკარგვის და ჯედაებიც ასეთები არიან. ანაკინი ცდილობს, დაიცვას ჯედაები, ამბობს რა, რომ ისინი ძალაუფლებას სიკეთისთვის იყენებენ, მაგრამ პალპატინი არ ეთანხმება, აცხადებს რა, რომ სიკეთე მხოლოდ თვალთახედვაა და ნებისმიერ შემთხვევაში, დიდი ძალაუფლების გზაზეც, სითები და ჯედაები ერთმანეთის მსგავსად მოქმედებენ. ანაკინი ეწინააღმდეგება და ეუბნება, რომ სითები ძალაუფლების გზად იყენებენ ვნებას და მხოლოდ საკუთარ თავზე ფიქრობენ, ხოლო ჯედაები სხვებზე ზრუნავენ.

ხანმოკლე ფიქრის შემდეგ პალპატინი ახსენებს ბრძენი დართ პლეგასის ტრაგედიას. იგი პლეგასს აღწერს როგორც სითების ძლიერ ბნელ ლორდს — იმდენად ბრძენს, რომ მას შეეძლო ძალის მეშვეობით მიდი-ქლორიანებზე ზემოქმედება, რათა სიცოცხლე შეექმნა. გარდა ამისა, ბნელი ძალის ცოდნით, პლეგასს შეეძლო სხვების სიკვდილისგან ხსნა. ამ სიტყვების მოსმენისას ანაკინი განსაკუთრებით ინტერესდება (რაც პალპატინის გეგმას წარმოადგენდა) და კანცლერი ძალის ბნელ მხარეს აღწერს როგორც ბევრისთვის უჩვეულო შესაძლებლობების გზას. როდესაც ანაკინი ეკითხება, თუ რა ბედი ეწია პლეგასს, პალპატინი ამბობს, რომ იგი იმდენად ძლევამოსილი გახდა, რომ მხოლოდ ძალაუფლების დაკარგვის ეშინოდა, რაც საბოლოოდ, მოხდა კიდეც. მან შეგირდს, რომელსაც დართ სიდიუსი ერქვა, გადასცა საკუთარი ცოდნა, ხოლო შეგირდმა იგი ძილში მოკლა. პალპატინი ხაზს უსვამს ირონიას — პლეგასს შეეძლო სხვების გადარჩენა, მაგრამ საკუთარ თავს ვერ უშველა. როდესაც ანაკინი ეკითხება, შესაძლებელია თუ არა ამ ძალის შესწავლა, რათა სიკვდილზე ზემოქმედება მოხდეს, პალპატინი უბრალოდ პასუხობს: "არა ჯედაისგან", რაც ანაკინს ჯედაების ორდენისგან კიდევ უფრო აშორებს.

კაშიიიკზე იოდა, ლუმინარა უნდული და გრი, აგრეთვე ტარფფული და ჩუბაკა, იბრძვიან და პლანეტას იცავენ კორპოციების ალიანსის ტანკებისგან, ჯუჯა ობობა დროედებისგან, დროიდების დამრტყმელებისგან და საბრძოლო დროიდების ბვატალიონებისგან.

ანაკინი მოგვიანებით ხვდება ჯედაების საბჭოს წევრებს და მათ უამბობს გრივუსზე და უტაპაუს თავმჯდომარის დიპლომატიური პაკეტიდან მოპოვებულ გზავნილზე. იოდა ამბობს, რომ აუცილებელია სწრაფი მოქმედება. როდესაც ანაკინი გამოხატავს სურვილს, შეასრულოს პალპატინის დავალება, მეის უინდუ ხისტად განუმარტავს, რომ გაგზავნის თაობაზე გადაწყვეტილებას მიიღებს საბჭო და არა კანცლერი. იოდას აზრით, გრივუსთან საბრძოლველად აუცილებელია გამოცდილი მაგისტრი. კი-ადი-მუნდი ეთანხმება და საბჭოს სთავაზობს ობი-ვანის გაგზავნას. უკანასკნელი თანხმდება და უტაპაუზე წასასვლელად ემზადება.

შერკინება გრივუსთან

Kenobi faces Grievous ROTS

გრივუსი ემზადება ობი-ვან კენობისთან ბრძოლისთვის.

ანაკინი ობი-ვანს მიჰყვება უკანასკნელის ვარსკვლავურ გამანადგურებლამდე. იგი კვლავ ფიქრობს, რომ უტაპაუზე მისი დახმარება დასჭირდებათ, რასაც ობი-ვანიც ეთანხმება. ანაკინი ეუბნება, რომ იცის, როგორც ეწყინა მასწავლებელს და რომ მისი ქმედებები არის არასწორი პასუხი მასწავლებლის მიერ მოცემული ცოდნის სანაცვლოდ. იგი აგრეთვე აღიარებს, რომ საბჭოთი უკანასკნელ პერიოდში უკმაყოფილოა, მაგრამ ამის გამო წუხს. ობი-ვანი მას ძლიერს და ბრძენს უწოდებს და უფრო დიდ ჯედაის, ვიდრე ამას წარმოიდგენდა. მაგრამ იგი ამასთან მიანიშნებს, შეინარჩუნოს მოთმინება და სულ მალე საბჭოც მას მაგისტრი ჯედაის წოდებას მიანიჭებს. ისინი ერთმანეთს ემშვიდობებიან და კენობი უტაპაუსკენ მიფრინავს. თუმცა, მათ არ იციან, რომ ეს იყო მათი, როგორც ჯედაების, უკანასკნელი შეხვედრა.

ობი-ვანი უტაპაუზე, პაუში ჩადის და, ვარაქტილ ბოგაზე ამხედრებული, იწყებს გენერალი გრივუსის ძიებას. გენერალს იგი მეათე დონეზე მიაგნებს. მას შემდეგ, რაც მოიშორებს ირგვლივ შეკრებილ დროიდებს, იწყება ბრძოლა მასსა და გრივუსს შორის. უკანასკნელი ერთდროულად ოთხ სხივურ მახვილს იყენებს, მაგრამ ობი-ვანი ხელების ქვედა ნაწილებს მალევე მოჰკვეთს. ბრძოლის პარალელურად პლანეტაზე ჩადის მესამე სისტემების არმია, CC-2224-ის მეთაურობით. ობი-ვანი გენერალს ძალის მეშვეობით ჭერისკენ მოისვრის. გრივუსი დარჩენილია ორი უკანასკნელი მახვილის გარეშე და ცდილობს ბორბლიანი ტრანსპორტით გაქცევას, ხოლო ობი-ვანი ბოგას მეშვეობით მისდევს. ამ დევნისას იგი კარგავს თავის მახვილს, რომელსაც კოდი პოულობს დროიდებთან ბრძოლის დროს.

კორუსანტზე ანაკინი პალპატინს უამბობს, რომ გრივუსს უტაპაუზე მიაგნეს. იგი მოითხოვს უტაპაუზე გამგზავრების ნებართვას. ამ საუბრისას პალპატინი კვლავ ძალაზე ესაუბრება და აღმოჩნდება, რომ იგი დართ სიდიუსია. სკაიუოკერი მახვილით ემუქრება მას, მაგრამ გადაწყვიტავს, მისი დასჯა ჯედაების საბჭოს ანდოს. ამავე დროს, იგი კვლავ პადმეს გადარჩენაზე ოცნებობს და ფიქრობს, რომ პალპატინის ცოდნა, მიღებული დართ პლეგასისგან, მას ამაში დაეხმარებოდა.

ობი-ვანი განაგრძობს გრივუსის დევნას. იგი საბოლოოდ, მის ტრანსპორტს ახტება. გრივუსის ელექტროკვერთხით იგი შეძლებს სპიდერის განადგურებას. ობი-ვანი და გენერალი ეშვებიან გრივუსის საიდუმლო დასაჯდომ პლატფორმაზე. გრივუსი იშიშვლებს ბლასტერს, რომელსაც ელექტროკვერთხს დაუფლებული ობი-ვანი ასევე გააგდებინებს. იგი გრივუსს ძირს აგდებს და ბრძოლა გრძელდება. ჯედაი ამტვრევს გრივუსის გულმკერდის არეში არსებულ ფირფიტებს, რითიც მისი შიდა ორგანოები დაუცველი ხდება. განრისხებული გენერალი მას რამდენიმეჯერ არტყამს და აგდებს კლდიდან. ობი-ვანი გადარჩება, ჩამოეკიდება რა ერთ-ერთ ქვაზე. გრივუსი უახლოვდება, მაგრამ ობი-ვანი ძალის მეშვეობით მის ბლასტერს იზიდავს და გულმკერდის არეში ესვრის. აალებული ორგანოებით — მათ შორის, თვალებითაც — გენერალი საბოლოოდ მოკლულია.

სიდიუსის გამოაშკარავება

Mace Windu arresting Palpatine

ჯედაების საბჭოს წარმომადგენლები შედიან პალპატინის კაბინეტში.

სკაიუოკერი ბრუნდება ჯედაების ტაძარში და უინდუსგან შეიტყობს, რომ ობი-ვანმა გაანადგურა გრივუსი და ისინი მიემართებიან სენატისკენ, რათა პალპატინს ათქმევინონ უარი თავის დამატებით რეგალიებზე. მაგრამ ანაკინი უამბობს მას, რომ კანცლერი სინამდვილეში სითი ლორდია და ძალაუფლებას ასე ადვილად არ დათმობს. მეისი გაოგნებულია. ანაკინი ადასტურებს, რომ ამაში დარწმუნდა და იცის, რომ სწორედ პალპატინია ის, ვისაც ამდენი ხანია, ეძებდნენ. მეისი ეკითხება, თუ როგორ დაადგინა მან ეს და სკაიუოკერი პასუხობს, რომ პალპატინს შეუძლია ძალის გამოყენება და ემზადებოდა მისი ბნელი მხარის დაუფლებით. უინდუ ეუბნება, რომ მათი ყველაზე არასასიამოვნო მოლოდინები გამართლდა და თუკი ჯედაების ორდენი გადარჩენას აპირებს, მათ სწრაფად უნდა იმოქმედონ. ანაკინი მას აფრთხილებს, რომ პალპატინი ძალიან ძლიერია და სთხოვს, გაჰყვეს, რათა ერთად დააპატიმრონ იგი. თუმცა უინდუ სთხოვს, არ ჩაერიოს, ვინაიდან მასში შიშს ხედავს, რომელიც გონებას დაუბნელებს. იგი მას აგრეთვე ეუბნება, რომ, თუკი ყოველივე ნათქვამი სიმართლეა, მაშინ მან მისი ნდობა მოიპოვა, მაგრამ კვლავ სთხოვს, დატოვოს საბჭოს დარბაზები. მაგისტრები უინდუ, კიტ ფისტო, აგენ კოლარი და სესი ტიინი შვეულმფრენით პალპატინის კაბინეტისკენ მიემართებიან.

საბჭოს დარბაზში, დაფიქრებული პალპატინის დაპირებასა და პადმეს დაღუპვაზე, ანაკინი ორად იხლიჩება. მას ესმის პალპატინის ხმა, რომელიც ამბობს, რომ თუკი მას ჯედაები მოკლავენ, პადმეს გადარჩენის საშუალება დაიკარგება. იგი ტოვებს დარბაზს და ასევე მიემართება პალპატინის კაბინეტისკენ.

უინდუ და სამი ჯედაი შედიან პალპატინის კაბინეტში. უინდუ აცხადებს, რომ პალპატინი დაპატიმრებულია და მაგისტრები იშიშვლებენ მახვილებს. პალპატინი ასევე იღებს საკუთარ მახვილს და მათკენ შეძახილით ხტება. იგი კლავს კოლარს, შემდეგ კი — ტიინს. რამდენიმე წამის შემდეგ ის სასიკვდილოდ დაჭრის ფისტოს. ცოცხლად დარჩენილი უინდუ ბნელ ლორდთან პირისპირ რჩება.

დართ ვეიდერის აღმასვლა

Palpatine Face Deformed

პალპატინის სახე იცვლება ძალის ელვის გამო.

გრძელდება პალპატინის და მეისის სასტიკი ბრძოლა. თავდაპირველად პალპატინი თითქოს იმარჯვებს, მაგრამ საბოლოოდ უპირატესობა უინდუს მხარეს არის. მას კანცლერი მიმწყვდეული ჰყავს კაბინეტის ფანჯარასთან, რა დროსაც შემოდის ანაკინი. პალპატინი უშვებს ძალის ელვას, მაგრამ მეისის მახვილი მას ირეკლავს და ენერგიის დიდი რაოდენობა პალპატინის სხეულს ეხვევა. კანცლერის სახე იცვლება — მკრთალდება და ნაოჭებით იფარება, მისი კბილები ყვითელ ფერს იძენს და იშლება, მისი თითის წვერები მორგძო და ბინძურია, ხოლო თვალები ყვითელია, შავ-წითელი გუგებით. ის ჩერდება და აღარ იყენებს ძალას, ამბობს რა, რომ ძალიან დასუსტებულია. მეისი მზად არის, მოკლას იგი, მაგრამ ანაკინი ითხოვს სითის გასამართლებას. უინდუ თვლის, რომ პალპატინი მეტად საშიშია და მისი ასე დატოვება არ შეიძლება. ანაკინი იძულებულია, გააკეთოს საბოლოო არჩევანი პადმეს გადარჩენასა და ჯედაების ორდენს შორის. სანამ მეისი უკანასკნელად მოიქნევს მახვილს, სკაიუოკერი მას მოჰკვეთს ხელს. გახარებული პალპატინი უშვებს ელვის ნაკადს და მეისს ფანჯრიდან აგდებს. ჯედაი ათასობით სართულის სიმაღლიდან ეცემა.

ანაკინს, შეშინებულს საკუთარი ქმედებებით, მაინც არჩეული აქვს გზა. იგი პალპატინს ერთგულებას შეჰფიცებს, იმედი აქვს რა, რომ ეს მას დაეხმარება პადმეს სიკვდილისგან ხსნაში. პალპატინი მას სით შეგირდად აიყვანს და სითურად დართ ვეიდერს უწოდებს. იგი მას პირველ დავალებას აძლევს: მიიტანოს იერიში ჯედაების ტაძარზე, რათა ეგრედ წოდებული ჯედაების აჯანყება ჩაახშოს.

ვეიდერი და 501-ე ლეგიონი მიემართებიან ტაძრისკენ. იქ შესული ყოფილი სკაიუოკერი კლავს ყველას, ვინც გზად ხვდება, მათ შორის — ორთაბრძოლების ოსტატ სინ დრალიგს და საბჭოს ოთახში დამალულ ყრმებს.

ბრძანება 66-ის გაცემა

Vader before killing Younglings

დართ ვეიდერი ყრმების ამოხოცვამდე, საბჭოს ოთახში.

საკუთარი კაბინეტიდან პალპატინი მთელ გალაქტიკაში კლონ ჯარისკაცებს ატყობინებს, რომ "დრო დადგა" და გასცემა ბრძანება 66-ის შესრულების სიგნალს.

მთელ გალაქტიკაში კლონი ჯარისკაცები იწყებენ მათი მეთაური გენერალი ჯედაების განადგურებას. ესვრიან უტაპაუზე მყოფ კენობისაც, რომელიც გადარჩება გრივუსის დამალული ვარსკვლავური გამანადგურებლით გაქცევით. მაიგიტოზე მაგისტრი ჯედაი კი-დი-მუნდი მოკლულია CC-1138-ის და გალაქტიკური ქვეითი ჯარის მიერ. ტროპიკულ პლანეტა ფელუციაზე რაინდი ჯედაი ეილა სეკურა იღუპება CC-5052-ის და 327-ე ვარსკვლავური კორპუსის თავდასხმისას. კეიტო-ნეიმოიდიაზე პლუ კუნის ჯედაების ვარსკვლავური გამანადგურებელი ჩამოგდებულია აგრესიული გამანადგურებელი-მზვერავებისმიერ. სალეუკამიზე სტას ალის გრავიციკლი 74-Z განადგურებულია CC-8826-ის და მისი თანაპილოტის მიერ, რომლებიც BARC სპიდერებით გადაადგილდებიან. იოდა კაშიიიკზე იმყოფება და მიმდინარე ბრძოლას აკვირდება. ამ დროს მეთაურ გრის ბრძანებას გადასცემენ. ის, თავის ლეიტენანტთან ერთად, ცდილობს იოდას მოკვლას, მაგრამ ბრძენი ოსტატი წინასწარ იგრძნობს საფთხის მოახლოებას და ორივე კლონს თავებს მოჰკვეთს. ამის შემდეგ მას ტარფფული და ჩუბაკას პლანეტიდან გაქცევაში ეხმარებიან.

სენატორი ბეილ ორგანა უახლოვდება ალმოკიდებულ ტაძარს და იხილავს აპოს და მისი ჯარისკაცების მიერ პადავან ზეტ ჯუკასას მოკვლას. შეძრწუნებული ორგანა გარბის და კორუსანტს ტანტივ III-ით ტოვებს, რათა დაუკავშირდეს სხვა ჯედაებს.

ობი-ვანი და იოდა გადაურჩებიან ბრძანება 66-ის გაცემას. მათ გაქცეული სენატორი ორგანა ხვდება. ჯედაები გადაწყვიტავენ, დაბრუნდნენ კორუსანტზე და შეაჩერონ ჯედაების კოშკურა, რომელიც ყველა ჯედაის კორუსანტზე უხმობს — ხვდებიან რა, რომ ეს პალპატინის მიერ დაგებული მახეა. კენობის სურს, ჯედაები ტაძარს აარიდოს.

ტაძარზე თავდასხმის შემდეგ ვეიდერი უბრუნდება პადმეს, სენატის საცხოვრებელ კომპლექსი, საიდანაც მოჩანს აალებული ტაძარი. ამიდალას ვეიდერი ეუბნება, რომ ჯედაებმა სცადეს რესპუბლიკის დამხობა და სენატში მოღალატეები არიან. იგი სთხოვს ამიდალას, დარჩეს კანცლერის ერთგული და ეუბნება, რომ მუსტაფარის სისტემაში მიემგზავრება, სადაც დარჩენილი სეპარატისტები იმყოფებიან — ამით ის იმედოვნებს, დაასრულოს მიმდინარე ომი.

იმპერიის დასაწყისი

Burning of the Temple

ჯედაების ტაძრის დაწვა.

მუსტაფარზე ვეიდერს ეგებება ვიცე-მეფე განრეი, მაგრამ ვეიდერი საბჭოს ბუნკერში მიიმწყვდევს. იგი კლავს პოგლ უმცირესს, რუნ ჰააკოს, პო ნადოს და უოტ ტამბორს. ბოლოს იგი განრეისაც კლავს, როდესაც უკანასკნელი შეწყალებას ითხოვს. ბნელი ძალა ამ დროს ვეიდერში უკვე მძვინვარებს, მისი თვალების გუგები ყვითელ ფერს იძენენ, მათი დანარჩენი ნაწილი კი — ალისფერს.

სენატი მართავს საგანგებო სხდომას, რომელზეც პალპატინი ყველას უამბობს "ჯედაების მიერ დაგეგმილ სენატის დამხობაზე", რომელიც ჩაიშალა. ამასთან ერთად, იგი აცხადებს, რომ ყველა ცოცხალი ჯედაი იქნება დაჭერილი და განადგურებული. მისი თქმით, "უსაფრთხოების და ხანგრძლივი სტაბილურობის მიზნით რესპუბლიკა გარდაიქმნება პირველ გალაქტიკურ იმპერიად, რაც, მისივე თქმით, დაცული საზოგადოების საწინდარი იქნება. მიუხედავად იმისა, რომ სენატის დიდი ნაწილი მას მხარს უჭერს, პადმე ამიდალა და ბეილ ორგანა, განცვიფრებულნი ამ განცხადებით, ირგვლივ იხედებიან. პადმე ამბობს: "სწორედ ასე კვდება თავისუფლება, მქუხარე აპლოდისმენტების თანხლებით."

ობი-ვანი და იოდა ჯედაების ტაძართან მიდიან. გზად ისინი რამდენიმე კლონ ჯარისკაცს კლავენ და გაოგნებულნი შიგნით შედიან. იოდა ხედავს, რომ რამდენიმე ჯედაი მოკლულია სინათლის მახვილით. ისინი აღადგენენ სიგნალს, რათა ყველა ჯედაის მოუწოდონ, თავი ტაძრისგან შორს დაიკაონ. ობი-ვანი, რომელსაც სურს, შეიტყოს სიმართლე, ამოწმებს სათვალთვალო მოწყობილობების ჰოლოგრამულ ჩანაწერებს. თავზარდაცემული, იგი ხედავს, თუ როგორ კლავს მისი ყოფილი შეგირდი ყრმა ჯედაებს, შემდეგ კი პალპატინის წინ ემხობა. იოდა ამბობს, რომ სითები უნდა გაანადგურონ, მაგრამ ობი-ვანს არ შეუძლია ვეიდერის მოკვლა და ურჩევნია, პალპატინს შეებრძოლოს. მაგრამ იოდა განმარტავს, რომ ობი-ვანი არ არის საკმარისად ძლიერი, რათა სიდიუსს შეხვდეს, ხოლო ანაკინი აღარ არის — იგი ვეიდერმა შთანთქა. ყოფილ კანცლერთან შესახვედრად თავად იოდა მიდის, ხოლო ობი-ვანს უთითებს, "გრძნობებს მიმართოს" და ვეიდერს მიაგნოს.

იოდა რჩევის შემდეგ ობი-ვანი პადმესთან მიდის და უამბობს, რომ ანაკინი ბნელ მხარეს გადავიდა, ხოლო ტაძარში ყველა ყრმა დახოცა. მიუხედავად ამ მძიმე ამბისა, პადმე არ ეუბნება, თუ სად წავიდა მისი ქმარი. ობი-ვანი ხვდება, რომ პადმე ფეხმძიმედ არის და წასვლამდე მას ბოდიშს უხდის. მუსტაფარზე ვეიდერი იხედება მის წინ გადაშლილი სივრცისკენ და ბოროტად იღიმის.

მოგვიანებით პადმე კორუსანტს თავისი ხომალდით ტოვებს და მუსტაფარისკენ მიემართება. ობი-ვანი მას ფარულად მიჰყვება, იპარება რა ხომალდზე.

შემადგენლობა

ტიპით [+/–]

მსახიობები გუნდი

მსახიობები

მუსიკა

ბმულები

შენიშვნები და სქოლიო

  1. 1.00 1.01 1.02 1.03 1.04 1.05 1.06 1.07 1.08 1.09 1.10 1.11 1.12 1.13 1.14 1.15 1.16 1.17 1.18 1.19 1.20 1.21 1.22 1.23 1.24 1.25 1.26 1.27 1.28 1.29 1.30 1.31 1.32 1.33 1.34 1.35 1.36 1.37 1.38 1.39 1.40 1.41 1.42 1.43 1.44 1.45 1.46 1.47 1.48 1.49 1.50 1.51 1.52 1.53 1.54 1.55 1.56 1.57 1.58 1.59 1.60 1.61 1.62 1.63 1.64 1.65 1.66 1.67 1.68 1.69 1.70 1.71 1.72 1.73 ვარსკვლავური ომები: ეპიზოდი III სითების შურისძიება, ტიტრები
  2. 2.0 2.1 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი III: სითების შურისძიება (2005). Box Office Mojo. წაკითხვის თარიღი: თებერვალი 5, 2009.
  3. TwitterLogo @HolocronKeeper (ლილანდ ჩი) Twitter-ზე "0 10 10-13 13 27 32 35 36" (ეკრანის ანაბეჭდი) — ეს ტვიტი აღნიშნავს სამყაროს შიდა წლების რაოდენობას კანონიკურ ფილმებს და ტელესერიალებს შორის არსებულ შუალედში. მარტივი მათემატიკური გამოანგარიშებით ირკვევა, თუ რა დროს მიმდინარეობს სითების შურისძიების მოვლენები ქრონოლოგიის მიხედვით.
ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი III: სითების შურისძიება
ადაპტირებები რომანი · საბავშვო რომანი · Mighty Chronicles · ფილმის თანმხლები წიგნი · შექსპირი · ვიდეოთამაში · ილუსტრირებული სცენარი · Interactive Play-A-Sound · Golden Book · წიგნი და CD · წინაისტორიის ტრილოგიის მოთხრობები · ობი-ვანის მტერი · ვარსკვლავური ომების 5 წუთიანი მოთხრობები · ვარსკვლავური ომების 5 წუთიანი მოთხრობების საპასუხო დარტყმა
კომიქსები კომიქსების სერია: 1 · 2 · 3 · 4 · რბილყდიანი კრებული · მაგარყდიანი კრებული · PhotoComic · წინაისტორიის ტრილოგია: გრაფიკული რომანი
ვიდეოთამაშები Battle Above Coruscant · Battlefront II · Episode III: Revenge of the Sith · LEGO · Star Wars Galaxies: Rage of the Wookiees · Star Wars Galaxies: Trials of Obi-Wan
კადრს მიღმა გადასაღები მოედნის დღიური · გადაღების შემდგომი ჩანაწერები · მხატვრობა · III ეპიზოდის არსებები · შექმნა · ვარსკვლავური ომების ქრონიკები: წინაისტორიები · ვარსკვლავური ომების კადრირებები: წინაისტორიის ტრილოგია
სხვა მასალა და საქონელი Funfax · დაუჯერებელი პროფილები · MasterWorks-ის ლითოგრაფიული ნაბეჭდების კოლექცია · Midnight Madness · Miniatures · Prima Official Game Guide · ფილმის ამონაჭრების წიგნი · საუნდტრეკი · ილუსტრირებული ლექსიკონი (გაფართოებული) · სათამაშოების ხაზი · ბარათების თამაში · ნაწებების სრული წიგნი
რედ.
StarWarsOpeningLogo
ვარსკვლავური ომების საგა I: ფარული საფრთხე · II: კლონთა იერიში · III: სითების შურისძიება
· IV: ახალი იმედი · V: იმპერიის საპასუხო დარტყმა · VI: ჯედაის დაბრუნება
· VII: ძალის გამოღვიძება · VIII: უკანასკნელი ჯედაი · IX: სკაიუოკერის აღმასვლა
ანთოლოგიური ფილმები განდევნილი ერთი · სოლო
ფილმების უსათაურო სერია უსათაურო ფილმი (2022)
ცალკეული ფილმები კანონი: კლონთა ომები · უსათაურო ტრილოგია · უსათაურო ფილმი (2020) · უსათაურო ფილმი (2024) · უსათაურო ფილმი (2026)
ტელესერიალები კანონი: კლონთა ომები · აჯანყებულები · ბედისწერის ძალები · წინააღმდეგობა · თავგადასავლების გალაქტიკა · მანდალორელი · ტელესერიალი კასიან ანდორზე · ტელესერიალი ობი-ვან კენობიზე
ლეგენდები: დროიდები · ევოკები · კლონთა ომები
გაუქმებული დამნაშავეთა სამყარო
რედ.