FANDOM

Premium-Eras-canonPremium-Era-real
"შენი მამა ძალის ბნელმა მხარემ შეაცდინა. იგი აღარ იყო ანაკინ სკაიუოკერი და გახდა დართ ვეიდერი. ამის შემდეგ კარგი ადამიანი, შენი მამის სახით, განადგურდა. ასე რომ, რაც გიამბე, სიმართლე იყო, გარკვეული თვალთახედვით."
ობი-ვან კენობის სული[წყარო]

ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VI: ჯედაის დაბრუნება არის რიჩარდ მარკუანდის ფილმი, გადაღებული ლორენს კესდენის და ჯორჯ ლუკასის სცენარის მიხედვით. ორიგინალურ ტრილოგიაში ეს არის უკანასკნელი ფილმი. 

სიუჟეტის მიხედვით, ლუკ სკაიუოკერი და მისი მეგობრები მიემგზავრებიან ტატუინზე, რათა ჰან სოლო ჯაბასგან დაიხსნან. იმპერია ემზადება აჯანყების ჩასახშობად უფრო მძლავრი სიკვდილის ვარსკვლავის მეშვეობით, ხოლო აჯანყებულთა ფლოტი ამზადებს შეტევას ამ კოსმოსურ სადგურზე. ლუკი საბოლოოდ სინათლის მახვილებით შერკინებისას უპირისპირდება მამამისს, დართ ვეიდერს, რომელიც, თავის მხრივ, მოულოდნელად კლავს ბოროტ იმპერატორს

ფილმის პრემიერა გაიმართა 1983 წლის 25 მაისს. იგი VHS და LaserDisc ფორმატებში არაერთხელ გამოიცა. 2004 წელს გამოვიდა DVD ვერსია, რომელზეც წარმოდგენილია 1997 წლის ვერსიის განახლებული ვარიანტი. ორიგინალური, უცვლელი ვერსია გამოვიდა 2006 წელს. Blu-ray ფორმატში ფილმი 2011 წელს გამოვიდა.

შესავალი

ეპიზოდი VI
ჯედაის დაბრუნება
ლუკ სკაიუოკერი დაბრუნდა მშობლიურ პლანეტა ტატუინზე, რათა მეგობარი ჰან სოლო საძაგელ ბანდიტ ჰატ ჯაბას კლანჭებიდან გადაარჩინოს.

თუმცა, ლუკმა არ იცის, რომ გალაქტიკურმა იმპერიამ ფარულად დაიწყო ახალი აღჭურვილი კოსმოსური სადგურის შენება — პირველ საზარელ სიკვდილის ვარსკვლავზე უფრო მძლავრის.

დასრულებული, ეს სრულყოფილი იარაღი აღსასრულს უქადის აჯანყებულთა მცირე ჯგუფს, რომელიც მთელ ძალ-ღონეს ხმარობს, რათა გალაქტიკას თავისუფლება დაუბრუნოს...

შინაარსი

ვეიდერი სიკვდილის ვარსკვლავზე

დართ ვეიდერი ეშვება მეორე სიკვდილის ვარსკვლავის ანგარში. ეს სიკვდილის ვარსკვლავზე წინაზე უფრო მძლავრია და იმპერია ცდილობს მისი სწრაფი ტემპით დასრულებას. მოფი ტიაან ჯერჯეროდი ვეიდერს მიესალმება. უკანასკნელი მოითხოვს სადგურის მშენებლობის სასწრაფოდ დასრულებას. ჯერჯეროდი ეუბნება, რომ ამისთვის პერსონალის გაზრდა ესაჭიროებათ, მაგრამ, მას შემდეგ, რაც შეიტყობს ახლო მომავალში იმპერატორ შივ პალპატინის ჩამოსვლის შესახებ, ჰპირდება, რომ ბაზაზე მუშაობას მალე დაასრულებენ.

ჰან სოლოს გადარჩენა

Jabba Seeing Luke Hologram

ლუკ სკაიუოკერი და მისი მეგობრები ამასობაში ტატუინზე ჩადიან, რათა ჰან სოლო დაიხსნან ჰატ ჯაბას სასახლიდან.

თავდაპირველად ჯაბას ეწვევიან R2-D2 და C-3PO, რომლებიც უჩვენებენ სკაიუოკერის ჰოლოგზავნილს. მასში ლუკი ჯაბას არწმუნებს, რომ ორი დროიდი, რომელიც მას საჩუქრად გამოუგზავნა, ერთგულია და ორივე კარგად იმუშავებს, ხოლო სანაცვლოდ სთხოვს ჰანის გათავისუფლებას. გზავნილის პროეცირების დასრულების შემდეგ ჯაბა უარს ამბობს გაცვლაზე. მისივე თქმით, "საყვარელ მოსართავს" არავის მისცემს. C-3PO ხდება ჯაბას თარჯიმანი, ხოლო R2-D2 ქეტანაზე მუშაობს.

იმავე ღამით მაქს რებოს ჯგუფი (საი სნუტლსის ხელმძღვანელობით) ართობს ჯაბას სტუმრებს. ჯაბა აწამებს ულას და მას საბოლოოდ აგდებს რანკორის ორმოში.

მოგვიანებით პრინცესა ლეია ორგანა, გადაცმული გასამრჯელოზე მონადირე ბოუშჰად, ჩნდება ჩუბაკასთან, თავის "პატიმართან" ერთად და ჯაბას სთხოვს გასამრჯელოს, დაწესებულს წლების წინ. იგი მას აგრეთვე ემუქრება თერმული ასაფეთქებლის ამოქმედებით. ჯაბა საბოლოოდ თანხმდება და ჩუბაკას საპყრობილეში აგდებენ.

იმავე ღამით ლეია სოლოს კარბონიტიდან ათავისუფლებს. თუმცა, გაქცევის მცდელობისას მათ იჭერენ ჯაბა და მისი მსახურები. ჰანი, თხოვნის მიუხედავად, აღმოჩნდება ჩუბაკასთან. ლენდო კალრისიანი, გადაცემული ჯაბას ერთ-ერთ მსახურად, ცდილობს ლეიასთან ერთად გაქცევას, მაგრამ ჯაბას ბრძანებით, ლეია მონა ხდება და მიჯაჭვულია ჯაბას ტახტზე.

სასახლეში მოგვიანებით თავად ლუკი მოდის. ჯაბა და სხვები ჩაძინებულები ხვდებიან, მაგრამ მათ ბიბ ფორტუნა აღვიძებს, რომელზეც ლუკმა გონების მოტყუებით იმოქმედა. ჯაბა ლუკის გაფრთხილებას ყურადღებას არ აქცევს, უარს ამბობს ჰანის და სხვების გათავისუფლებაზე და, მას შემდეგ, რაც სკაიუოკერი ძალის დახმარებით იზიდავს ბლასტერს და ცდილობს, მას ესროლოს, ჰატი მას რანკორის ორმოში აგდებს.

ლუკი კლავს რანკორს. მას იჭერენ და ჯაბასთან მიჰყავთ, ჰანთან და ჩუბაკასთან ერთად. ჰატი მათ სასიკვდილო განაჩენს გამოუტანს — მეგობრებს გადაიყვანენ სარლაკთანკარკუნის დიდ ორმოში — რომელიც მათ ათასი წლის განმავლობაში გადახარშავს. ლუკი ჯაბას უკანასკნელად აფრთხილებს, მაგრამ ჰატი მხოლოდ სიცილით პასუხობს.

სანამ ყველა მიემართება ორმოსკენ, R2-D2 მიმტანის როლს ასრულებს. ლენდო კვლავ შენიღბულია. როდესაც ტრანსპორტი აღწევს ორმომდე, ჯაბას დავალებით C-3PO აცხადებს პატიმართა სიკვდილით დასჯის შესახებ. ლუკს ამზადებენ ორმოში ჩასაგდებად, მაგრამ ამ დროს R2-D2 მას ფარული განყოფილებიდან ესვრის სინათლის მახვილს. ლუკი მას იჭერს და იწყება შეტაკება ჯაბას ძალებთან. უკანასკნელებს უერთდება ბობა ფეტიც, მაგრამ მას ლუკი უპირისპირდება. ბრძოლას უერთდება ლენდოც, რომელიც შემთხვევით სარლაკის ორმოში ეცემა, თუმცა მას ჰანი და ჩუბაკა გადაარჩენენ. ჰანი ამ დროს შემთხვევით ეხება ფეტის რეაქტიულ ზურგჩანთას და უკანასკნელი სარლაკის ხახაში აღმოჩნდება.

ჰატის ბარჟაზე ლეია ამსხვრევს შიდა განათების მართვას, მოაქცევს რა ხომალდს სიბნელეში. ამის შემდეგ იგი, R2-D2-ის დახმარებით, თავისუფლდება ჯაჭვისგან, რომლითაც ახტება და სასიკვდილოდ ახრჩობს ჯაბას. სალაციუს ბ. კრამბი, ჰატის ერთგული მაიმუნ-ხვლიკი, დროიდებს თავს ესხმის, მაგრამ R2-D2 მას იგერიებს. ორივე დროიდი შემდეგ ეცემა ტატუინის ქვიშაში.

ლუკი და ლეია ებრძვიან დარჩენ მცველებს და, ყველასთან ერთად, იქაურობას ტოვებენ. ისინი აფეთქებენ ჯაბას ბარჟას და ბოლოს, თან მიჰყავთ დროიდებიც.

სალასტის მახლობლად აჯანყებულთა ალიანსი იკრიბება, ხოლო ლუკი და R2-D2 მიემართებიან დაგობასკენ, რათა სკაიუოკერმა დაასრულოს ჯედაის ხელოვნების შესწავლა.

იმპერატორის გამოჩენა

Emperor on ds 2

სიკვდილის ვარსკვლავზე ჩადის იმპერატორი პალპატინი, რომელიც დართ ვეიდერს ულოცავს სადგურის წარმატებით შენებას. იგი აგრეთვე გრძნობს, რომ ვეიდერს სწადია შვილის, ლუკის პოვნა. იგი არწმუნებს ვეიდერს, რომ ლუკი თავად იპოვნის მამას, რომელსაც ისინი ერთად მოაქცევენ ძალის ბნელ მხარეზე.

იოდას უკანასკნელი სიტყვები

Yoda before death

ლუკი და R2-D2 დაგობაზე ჩადიან, მაგრამ იოდას მომაკვდას იპოვნიან. იგი ეუბნება სკაიუოკერს, რომ მისი შემდგომი წვრთნა აუცილებელი აღარ არის და დარჩა მხოლოდ ვეიდერთან შეხვედრა. იგი აგრეთვე უამბობს, რომ ვეიდერი მისი მამაა. ამის შემდეგ იოდა უერთდება ძალას.

ლუკი ბრუნდება თავის X-ფრთებიანთან. მას უახლოვდება ობი-ვან კენობის აჩრდილი, რომელიც უდასტურებს იოდას სიტყვებს და განმარტავს, რომ ანაკინ სკაიუოკერი იყო ყოფილი რაინდი ჯედაი, რომელიც ძალის ბნელ მხარეს გადავიდა. იგი აგრეთვე უამბობს ლეიაზე, რომელიც მისი ნამდვილი დაა და განუმარტავს, თუ რატომ დააშორეს ისინი ერთმანეთს დაბადების შემდეგ. ობი-ვანი მას აფრთხილებს, რომ გრძნობები უნდა დაფაროს, ვინაიდან მათ იმპერატორი საკუთარი მიზნის მისაღწევად გამოიყენებს.

ენდორზე ჩასვლა

Rendezvous point sullust

შეხვედრის წერტილში, სალასტთან, აჯანყებულთა ალიანსის წევრები თავს იყრიან, რათა სიკვდილის ვარსკვლავზე იერიშის გეგმა განიხილონ. ამ გეგმის მიხედვით, ლუკი, ლეია, სოლო, ჩუბაკა, დროიდები და დამრტყმელი გუნდი უნდა ჩავიდნენ ენდორის ტყიან თანამგზავრზე და მივიდნენ დამცავი ფარის გენერატორთან, რომელიც უნდა გათიშონ, რათა სხვებმა შეძლონ სადგურზე შეტევის განხორციელება. თუმცა, ვეიდერი შეიტყობს ამ გეგმის შესახებ, ვინაიდან მისი შვილი აჯანყებულებს შორის არის. იგი არ ერევა აჯანყებულთა საქმეებში და საშუალებას აძლევს, დაეშვან პლანეტაზე. ლუკიც გრძნობს მამასთან სიახლოვეს და ფიქრობ, რომ მისიას თავისი მონაწილეობით საფრთხის ქვეშ აყენებს.

დამრტყმელი გუნდი ეშვება ენდორზე, სადაც მათ აღმოაჩენენ მზვერავი მოიერიშეები. გრავიციკლებით დევნისას ლეია ავარიულად ეცემა ტყეში. ლუკი და ჰანი მის მუზარადს მოგვიანებით პოულობენ და დაკარგულ მეგობარს ეძებენ. იგი, ამასობაში, გაიცნობს ევოკ უიკეტ უ. უორიკს. იმ დროს, როდესაც ლეიას კიდევ ერთი მოიერიშე შეამჩნევს, ევოკი მას თავს ესხმის.

ლუკს, ჰანს, ჩუბაკას და დროიდებს სხვა ევოკები იჭერენ. ისინი აკვირდებიან C-3PO-ს და მას საკუთარ ღვთაებად აღიარებენ. დაპატიმრებულნი, ისინი ცდილობენ, გაათავისუფლებინონ თავი, მაგრამ არსებები ჰანს საღამოს მთავარ კერძის, ღვთაებისადმი შეწირული მსხვერპლის როლს ანიჭებენ. მაშინ ლუკი იყენებს ძალას და C-3PO-ს ჰაერში ამოძრავებს, უჩვენებს რა სხვებს მის "ჯადოქრობას". საბოლოოდ, ევოკები აჯანყებულებს ენდობიან და გადაწყვიტავენ, შეუერთდნენ იმპერიის წინააღმდეგ ბრძოლას. მაგრამ ლუკი ვეიდერთან შესახვედრად მიემართება, უამბობს რა მანამდე ლეიას, რომ ისინი სინამდვილეში და და ძმა არიან. გაოგნებული ორგანა საბოლოოდ ეგუება ამ სიმართლეს.

იმპერატორის წინაშე

Luke persuading Vader

ვეიდერი ჩნდება საკუთარი მაქოთი და ლუკი თან მიჰყავს. გზად, უკანასკნელი ცდილობს, დაითანხმოს მამა და დაარწმუნოს ბნელი მხარის დატოვების აუცილებლობაში, თუმცა — უშედეგოდ. დილით აჯანყებულები პოულობენ ენერგოფარის გენერატორს და ფლოტი ჰიპერსირვციდან ჩნდება, რათა განახორციელოს იერიში. ვეიდერს ლუკი იმპერატორთან მიჰყავს, რომელიც განმარტავს, რომ თავად იმოქმედა ისე, რათა აჯანყებულებს ეპოვნათ საიდუმლო გეგმები და ენერგოფარის გენერატორი და მოხვედრილიყვნენ მის მიერ დაგებულ მახეში.

ენდორის ბრძოლის დაწყება

Rebels caught

აჯანყებულები უახლოვდებიან ენერგოფარის გენერატორს, თუმცა მათ იქ იმპერიული ძალები აპატიმრებენ. ჰიპერსირვციდან ჩნდება ფლოტი, მაგრამ აღმოჩნდება, რომ ფარი კვლავ მოქმედია. სანამ სხვადასხვა გამოსავალის ძიებაში არიან, ჩნდება იმპერიული ფლოტი და იწყება ბრძოლა. ჰანს და დამრტყმელ გუნდს ენერგოფარის შენობიდან აძევებენ მოიერიშეები, მაგრამ ევოკებთან ერთად ხდება იმპერიულ ძალებზე გააფთრებული შეტევა. სიდიუსი უჩვენებს ლუკს სიკვდილის ვარსკვლავის სრულ სიმძლავრეს — სადგური ანადგურებს ალიანსის ერთ-ერთ ხომალდს. ამასობაში, ენდორზე, ბრძოლა გრძელდება. იღუპებიან აჯანყებულებიც, მოიერიშეებიც და ევოკიც. თუმცა, ჰანი, ლეია და ჩუბაკა საბოლოოდ ბუნკერში აღწევენ.

მამისა და ძის შერკინება

FormIVLuke

სიკვდილის ვარსკვლავზე ლუკი, პალპატინის მიერ აჟიტირებული, იღებს სინათლის მახვილს და ებრძვის ვეიდერს. იგი დგება ცალკე პლატფორმაზე, რომელსაც ვეიდერი, თავისი მახვილის გასროლით, აგდებს. ლუკი ეცემა და ქრება. ვეიდერი მას ეძებს, თუმცა ამავე დროს ამოიკითხავს მის ფიქრებს დის შესახებ. იგი ემუქრება, რომ ლეიას მოაქცევს ბნელ მხარეს, თუკი ლუკს ვერ დაითანხმებს, მაგრამ გაღიზიანებული ლუკი ესხმის ფორმა V-ის შესრულებით და მას მექანიკურ ხელს მოჰკვეთს.

აღფრთოვანებული პალპატინი ცდილობს, უბიძგოს მამის მოკვლისკენ, რათა ჯედაიმ უკანასკნელის ადგილი დაიკავოს. მაგრამ ლუკი მართავს საკუთარ ემოციებს და თავის მახვილს აგდებს. იგი აცხადებს, რომ რაინდი ჯედაია, როგორიც მისი მამა, ანაკინი იყო, სანამ დართ ვეიდერად იქცეოდა.

სიდიუსის აღსასრული

Luke With Vader dying

ჰანი, ლეია და ჩუბაკა ტოვებენ ბუნკერს, სანამ უკანასკნელი განადგურდება. ამრიგად, ფარიც ითიშება. ალიანსს უკვე შეუძლია, დაარტყას სიკვდილის ვარსკვლავს. სადგურზე ამ დროს განრისხებული სიდიუსი აცხადებს, რომ თუკი ლუკი არ გადავა ბნელ მხარეზე, იგი მოკვდება. სითი მის წინააღმდეგ იყენებს ძალის ელვას და დროდადრო მის სიმძლავრეს ზრდის, რითაც ლუკს აწამებს.

ლუკი დასახმარებლად მამას უხმობს. ვეიდერი არჩევანის წინაშეა. იგი ხან ერთს უყურებს, ხან — მეორეს და არ იცის, გადაარჩინოს შვილი თუ კვლავ ემსახუროს თავის მასწავლებელს. მაგრამ მასზე საბოლოოდ მოქმედებს შვილის სასოწარკვეთილი კივილი. ვეიდერი იჭერს იმპერატორს და აგდებს სადგურის ღრმა შახტში. სიდიუსი საბოლოოდ ნადგურდება. ამავე დროს, მისი ენერგოშახტში ჩაგდება იწვევს მძლავრი ძლიერ ელვას, რომელიც აზიანებს ვეიდერის სიცოცხლის მხარდამჭერ სისტემას. ათასწლოვანი შავარდენი და სხვა აჯანყებულები ამ დროს აღწევენ სადგურის სისტემათა დერეფნებში და გასროლით იწვევენ იმპერიული ხომალდის განადგურებას.

ანაკინ სკაიუოკერის უკანასკნელი სიტყვები

Vaders Last Words

სიკვდილის ვარსკვლავზე, ევაკუაციის დროს, ლუკს მომაკვდამი მამა თან მიჰყავს, მაგრამ იგი სთხოვს, დატოვოს და, უკანასკნელ ჟამს, საშუალება მისცეს, შეხედოს საკუთარი თვალებით, რისთვისაც ნიღბის მოხსნასაც სთხოვს.

ლუკი ვეიდერს ნიღაბს ხსნის და ხედავს მამის მკრთალ და ნაიარევებით დაფარულ სახეს. ყოფილი სითი, რომელიც დაბრუნდა ძალის ბნელ მხარეს, ამბობს, რომ მისი შვილი მართალი იყო — მასში კვლავ რჩებოდა სიკეთე და სთხოვს, იგივე უთხრას თავის დას. აქ ანაკინ სკაიუოკერი, გამოსყიდული ჯედაი, უღიმის ლუკს და კვდება. დამწუხრებული ლუკი მის წინაშე თავს ხრის.

შეტევა მთავარ რეაქტორზე

Leaving ds2

შავარდენი და შეტევაში მონაწილე სხვა გამანადგურებლები აღწევენ სადგურის მთავარ რეაქტორამდე და ესვრიან რაკეტებს და პროტონულ ტორპედოებს, რასაც რეაქტორის დანგრევა მოჰყვება. ლუკი სიკვდილის ვარსკვლავს მამის ცხედართან ერთად ტოვებს და გადაურჩება აფეთქებას, ისევე, როგორც უეჯ ანტილესი, ათასწლოვანი შავარდენი და სხვები.

თვალს ადევნებს რა სიკვდილის ვარსკვლავის განადგურებას, ჰანი ხვდება, რომ ლეია ლუკისადმი რაღაცას გრძნობს. იგი ეუბნება მას, რომ მათ ურთიერთობებში არ ჩაერევა, მაგრამ ლეია უამბობს, რომ ლუკი სინამდვილეში მისი ძმაა და ჰანს ვნებიანად ჰკოცნის.

ზეიმი

VI final shot

იმავე საღამოს ლუკი მამის ცხედარს სამგლოვიარო ცერემონიას უტარებს და ცეცხლში წვამს. აჯანყებულები ამავე დროს აღნიშნავენ დიდ გამარჯვებას, რასაც უერთდებიან ბესპინი, ტატუინი და კორუსანტი.

ლუკი უერთდება თავის დას და სხვებს, რომლებიც კვლავ ევოკებს სტუმრობენ. იგი ხედავს ძალის სულებს — ობი-ვანს, იოდას და ნათელ მხარეს დაბრუნებულ ანაკინს. ამ დროს მას ლეია უხმობს და ჯედაი უბრუნდება დიდ ზეიმს.

შემადგენლობა

ტიპით [+/–]

მსახიობები გუნდი

მსახიობები

ლეგენდარული პერსონაჟები

მუსიკა

შენიშვნები და სქოლიო

  1. ობრი, სოლომონ, Twentieth Century Fox: კორპორატიული და ფინანსური ისტორია, Scarecrow Press, 1989, გვ. 260
  2. ჯ.უ. რინცლერი, ჯედაის დაბრუნების შექმნა, Aurum Press, 2013, გვ.336
  3. ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VI: ჯედაის დაბრუნება Need help editi. Box Office Mojo. IMDB (2006). წაკითხვის თარიღი: ივლისი 30, 2006.
  4. ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VI: ჯედაის დაბრუნება. BoxOffice. წაკითხვის თარიღი: აპრილი 27, 2016.
  5. ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VI: ჯედაის დაბრუნება. The Numbers. Nash Information Services (2015). წაკითხვის თარიღი: ივნისი 1, 2015.
  6. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი
ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VI: ჯედაის დაბრუნება
წიგნები რომანი · საბავშვო რომანი (განახლებული გამოცემა) · უფრთხილდი ბნელი მხარის ძალას! · მოთხრობების წიგნი (1997) · აირჩიე ვარსკვლავური ომების საკუთარი თავგადასავალი · Mighty Chronicles · Random House · Golden Book · შექსპირის · მოთხრობების წიგნი (1983) · ლუკ სკაიუოკერის, რაინდ ჯედაის თავგადასავლები · ვარსკვლავური ომები სურათებში: ორიგინალური ტრილოგია · ორიგინალური ტრილოგიის ისტორიები · ვარსკვლავური ომების საგანძური: ორიგინალური ტრილოგია · ბნელი მხარის ძალა
ნაწილობრივი ადაპტირებები: გაქცევა ჯაბას სასახლიდან · გადარჩენა ჯაბას სასახლიდან · ევოკები უერთდებიან ბრძოლას · ჩუბაკას ამბავი · მეთაური სახელად ლეია · ვარსკვლავური ომების 5 წუთიანი მოთხრობები · ვარსკვლავური ომების 5 წუთიანი მოთხრობების საპასუხო დარტყმა
კომიქსები ადაპტირება: 1 · 2 · 3 · 4 · (რბილყდიანი კრებული) · Marvel Comics-ის ილუსტრირებული ვერსია · ფოტოკომიქსი · უსასრულობები: 1 · 2 · 3 · 4 · მანგა: 1 · 2 · 3 · 4
კლასიკური: 1 · 2 · რბილყდიანი კრებული · სპეციალური გამოცემა · წელიწდეული 1983 · Marvel Super Special 27 · კინოკომიქსი · ორიგინალური ტრილოგია – გრაფიკული რომანი
ვიდეოთამაშები 1982 წლის ვიდეოთამაში · Super
სათამაშო წიგნები გასაფერადებელი წიგნები: მაქს რებო · ლუკ სკაიუოკერი · ლენდო კალრისიანი · კლასიკური ვარსკვლავური ომები, წიგნი და კასეტა · ნაწებების სრული წიგნი · სათამაშო წიგნი · წიგნი და CD
კადრს მიღმა ანოტირებული სცენარები · ილუსტრირებული სცენარი · მხატვრობა · ვარსკვლავური ომები: ჯედაის დაბრუნება: შექმნა · ვარსკვლავური ომების შექმნა: ჯედაის დაბრუნება · პორტფოლიო · ჩანახატების ბლოკნოტი · ჯადოქრობის მიღმა · ოფიციალური საკოლექციო გამოცემა · იმპერიის შენება: ვარსკვლავური ომების აღსანიშნავი ნამდვილი ისტორია · ქრონიკები · ვარსკვლავური ომების კადრირებები: ორიგინალური ტრილოგია
ცნობარები და ენციკლოპედიები 20 წლიანი იუბილეს აღსანიშნავი ოფიციალური ჟურნალი · 100 აღსანიშნავი მომენტი · საუკეთესო · გალაქტიკის მეგზური 5 (მეორე გამოცემა) · სრული ამონაჭრების წიგნი · დიდი საკოლექციო კრებული · ტრილოგიის ცნობარი · ტრილოგიის ცნობარი, სპეციალური გამოცემა · Super Official Players Guide
სხვა მასალა და საქონელი რადიოსპექტაკლი (ეროვნული საზოგადოებრივი რადიოს დადგმა) · საუნდტრეკი · LEGO · სათამაშოების ხაზი · საკოლექციო ბარათები · Widevision · ვინ ვინ არის
პერსონალიზებული საბარათე თამაში: Jabba's Palace Limited · Enhanced Jabba's Palace · Jabba's Palace Sealed Deck · Endor Limited · Death Star II Limited · Special Edition Limited
პოსტერების ოფიციალური ყოველთვიური ჟურნალი: 1 · 2 · 3 · 4
რედ.
StarWarsOpeningLogo
ვარსკვლავური ომების საგა I: ფარული საფრთხე · II: კლონთა იერიში · III: სითების შურისძიება
· IV: ახალი იმედი · V: იმპერიის საპასუხო დარტყმა · VI: ჯედაის დაბრუნება
· VII: ძალის გამოღვიძება · VIII: უკანასკნელი ჯედაი · IX: სკაიუოკერის აღმასვლა
ანთოლოგიური ფილმები განდევნილი ერთი · სოლო
ფილმების უსათაურო სერია უსათაურო ფილმი (2022)
ცალკეული ფილმები კანონი: კლონთა ომები · უსათაურო ტრილოგია · უსათაურო ფილმი (2020) · უსათაურო ფილმი (2024) · უსათაურო ფილმი (2026)
ტელესერიალები კანონი: კლონთა ომები · აჯანყებულები · ბედისწერის ძალები · წინააღმდეგობა · თავგადასავლების გალაქტიკა · მანდალორელი · ტელესერიალი კასიან ანდორზე · ტელესერიალი ობი-ვან კენობიზე
ლეგენდები: დროიდები · ევოკები · კლონთა ომები
გაუქმებული დამნაშავეთა სამყარო
რედ.