FANDOM

Premium-Eras-canonPremium-Era-real
"ძალამ გაიღვიძა. გრძნობ?"
―უზენაესი მეთაური სნოუკი — Speakerმოსმენა[წყარო]

ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VII: ძალის გამოღვიძება, რომელიც გამოვიდა როგორც ვარსკვლავური ომები: ძალის გამოღვიძება, არის 2015 წლის ფილმი. მისი რეჟისორია ჯ.ჯ. აბრამსი, ხოლო სცენარისტები — აბრამსი, ლორენს კესდენი და მაიკლ არნდტი. პროდიუსერი არის კეთლინ კენედი.

ძალის გამოღვიძება არის პირველი ფილმი გაგრძელების ტრილოგიაში. მთავარ როლებს მასში ასრულებენ ადამ დრაივერი, დეიზი რიდლი, ჯონ ბოიეგა და ოსკარ აიზეკი. ძველი მსახიობებიდან საკუთარი როლების შესასრულებლად დაბრუნდნენ ჰარისონ ფორდი, მარკ ჰემილი, კერი ფიშერი, ენტონი დენიელსი და პიტერ მეიჰიუ.

ამბავი იწყება ჯედაის დაბრუნების მოვლენებიდან 30 წლის თავზე. გალაქტიკური იმპერია აღარ არსებობს, მაგრამ მისგან წარმოიშვა პირველი ორდენი. ახალ ბოროტ ძალას უპირისპირდებიან გენერალი ლეია ორგანა და მისი წინააღმდეგობა. ამავე დროს ისინი ეძებენ ლუკ სკაიუოკერს.

რეი, ნაგვის შემგროვებელი, პოულობს დროიდ BB-8-ს, რომელშიც დამალულია ლუკის ადგილსამყოფელის აღმნიშვნელი რუკის ნაწილი. გოგონას პოულობს ფინი, პირველი ორდენიდან გაქცეული მოიერიშე. უკანასკნელთან ერთად პირველი ორდენის ტყვეობიდან გარბის პო დემერონიც, წინააღმდეგობის საუკეთესო მფრინავი. მოპარული ათასწლოვანი შავარდენით მოგზაურობისას რეი და ფინს თავად ხვდება ჰან სოლო (ჩუბაკასთან ერთად). პირველი ორდენი მზად არის, გამოსცადოს ბაზა "სტარკილერი", რომელიც აღჭურვილია მთელი პლანეტების გამანადგურებელი ახალი ზეიარაღით. კაილო რენი პირველ ორდენშია და არის ბნელი მებრძოლი იდუმალებით მოცული წარსულით. ბაზას მეთაურობს გენერალი არმიტიჯ ჰაქსი. ამ ფილმში მოთხრობილი მოვლენები გრძელდება შემდეგ ფილმში, ვარსკვლავური ომები: ეპიზოდი VIII უკანასკნელი ჯედაი და შემდგომ, IX ეპიზოდში.

მიუხედავად იმისა, რომ აცხადებდა, თითქოს სკაიუოკერების ამბავი დასრულდებოდა VI ეპიზოდით, ჯორჯ ლუკასი მუშაობდა VII ეპიზოდზე, მაგრამ მოგვიანებით Lucasfilm მიჰყიდა The Walt Disney Company-ს. საბოლოოდ, მუშაობა სამყაროსთან დაკავშირებულ მოვლენებზე გაგრძელდა Disney-ს ძალისხმევით და გამოკვეთილი იქნა ძირითადი კანონიკური მედია - საგის ფილმები, წიგნები, ანიმაციური ტელესერიალები და თამაშები. ყოველივე დანარჩენი, მათ შორის ასობით კომიქსი, გადავიდა ლეგენდების კატეგორიაში.

ფილმი გამოვიდა 2015 წლის 17 დეკემბერს ბრიტანეთში, მექსიკაში, ლათინურ ამერიკასა და აზიის ქვეყნებში. 18 დეკემბერს იგი გამოვიდა ჩრდილოეთ ამერიკაში, ხოლო 2016 წლის 9 იანვარს - ჩინეთში.

შესავალი

ეპიზოდი VII
ძალის გამოღვიძება
ლუკ სკაიუოკერი გაუჩინარებულია. მისი არყოფნისას იმპერიის ფერფლიდან აღზევდა ბოროტი პირველი ორდენი, რომელიც არ მოისვენებს, სანამ არ გაანადგურებს სკაიუოკერს, უკანასკნელ ჯედაის.

რესპუბლიკის მხარდაჭერით გენერალი ლეია ორგანა სათავეში ჩაუდგა წინააღმდეგობას. იგი სასოწარკვეთილი ეძებს თავის ძმას, რათა მისი დახმარებით გალაქტიკაში მშვიდობა და სამართლიანობა აღადგინოს.

ლეიამ თავისი ყველაზე გაბედული მფრინავი საიდუმლო მისიით გააგზავნა პლანეტა ჯაკუზე, სადაც ძველმა მოკავშირემ მოიპოვა ლუკის ადგილსამყოფელის მინიშნება....

შინაარსი

თავდასხმა ტუანულზე

მეორე სიკვდილის ვარსკვლავის განადგურებიდან დაახლოებით 30 წლის თავზე ლუკ სკაიუოკერი, უკანასკნელი ცოცხლად დარჩენილი მაგისტრი ჯედაი, გაუჩინარებულია. მას ეძებენ როგორც პირველი ორდენი, გალაქტიკური იმპერიის მემკვიდრე, ასევე წინააღმდეგობა, სამხედრო ძალა, შექმნილი ლუკის დის, გენერალ ლეია ორგანას მიერ.

ლეიას დავალებით ლუკის ადგილსამყოფელს ეძებს პო დემერონი, წინააღმდეგობის მამაცი პილოტი ეძებს. ტუანულში, უდაბურ პლანეტა ჯაკუზე იგი ხვდება ლორ სან ტეკას, ადგილობრივ მკვიდრს, რომელმაც მოიპვა რუკა ლუკის ადგილსამყოფელის მითითებით. ამ შეხვედრიას სოფელს თავს ესხმიან პირველი ორდენის მოიერიშეები, კაილო რენისა და კაპიტან ფაზმას მეთაურობით. პო და მისი ასტრომექანიკოსი დროიდი BB-8 გაქცევას ცდილობენ, მაგრამ რამდენიმე მოიერიშე ბლასტერებით ანადგურებს პოს X-ფრთებიანის ძრავას. არჩევანის გარეშე დარჩენილი პო რუკას BB-8 გადასცემს და მას გაქცევის მითითებას აძლევს, თავად კი რჩება, რათა დროიდს გასაქრობად მისცეს საკმარისი დრო.

FN-2187-ის თვალწინ FN-2003 პოს მიერ სასიკვდილოდ არის დაჭრილი. FN-2187 ცდილობს მის დახმარებას, მაგრამ თანარაზმელი მის თვალწინ კვდება. შეშინებული FN-2187 შეძრულია ყოველივეს ხილვით. ამასობაში სოფლის მოსახლეებს პირველი ორდენი თავს უყრის ცენტრში. კაილოსთან ტეკაც მიჰყავთ, მაგრამ იგი ეუბნება მას, რომ იცის, თუ ვინ იყო ერთ დროს რენი და იმას, რომ მას არ შეუძლია თავისი ნამდვილი ვინაობისგან გაქცევა. განრისხებული რენი მას მახვილით კლავს.

პო რენს შორიდან ესვრის, მაგრამ უკანასკნელი გასროლას ჰაერში ძალის მეშვეობით აჩერებს. პოს იჭერენ და რენი გადაწყვიტავს, იგი საკუთარ ხომალდზე დაჰკითხოს. წასვლამდე ფაზმა ეკითხება რენს, თუ როგორ მოექცნენ ადგილობრივ მკვიდრებს და კაილო მათ დახოცვას ბრძანებს. FN-2187 კიდევ უფრო შეძრულია ამ ხოცვა-ჟლეტვით და იარაღსაც ვერ აღმართავს.

დაბრუნება ბოლოს მომღებზე

აღდგენილის კლასის ვარსკვლავურ დამანგრეველ ბოლოს მომღებზე დაბრუნებული FN-2187 კვლავ ფიქრებშია, როგორც თანარაზმელის, ასევე დაღუპული სოფლელების გამო. იგი იხსნის ჩაფხუტს და მძიმედ სუნთქავს, თუმცა მას ფაზმა ამჩნევს, უახლოვდება და უბრძანებს, შესამოწმებლად ჩააბაროს ბლასტერი (ვინაიდან მანამდე შეამჩნია, რომ FN-2187-ს არ გაუსროლია. სასჯელის მოლოდინში და, პირველი ორდენის ფასეულობებში რწმენის შერყვის გამო, FN-2187 გადაწყვიტავს, გაიქცეს. რენი ამასობაში აწამებს პოს, მაგრამ ვერაფრით გამოსტყუებს ინფორმაციას ლუკის ადგილსამყოფელის შესახებ, თუმცა მას ეხმარება გონების წამება. შედეგად იგი შეიტყობს, რომ რუკა შენახულია დროიდში, რომელიც სოფლიდან გაექცა. იგი ამის შესახებ გენერალ არმიტიჯ ჰაქსს ატყობინებს.

შეხვედრა ნაგვის შემგროვებელთან

სადღაც ჯაკუზე ნაგვის შემგროვებელი რეი დახეტიალობს ვარსკვლავურ დამანგრეველში. იგი პოულობს ღირებულ დეტალს და ჩანთაში აგდებს. შემდეგ რეი მიემართება ნიიმას ავანპოსტისკენ, უნკარ პლატთან, რომელიც ნაპოვნის სანაცვლოდ დღიური ულუფის მეოთხეს აძლევს. რეი ბრუნდება შინ, სახლად გადაკეთებულ AT-AT-ში და საკვებს ამზადებს. მოგვიანებით იგი თვალს ადევნებს ვარსკვლავურ ხომალდს, რომელიც პლანეტას ტოვებს და რაღაც ხმა ესმის.

იგი პოულობს BB-8-ს, რომელიც გამოჭერილია ნაგვის სხვა შემგროვებლის, ტიდოს მიერ. გოგონა ათავისუფლებს დროიდს, რომელიც არსად შორდება და მიჰყვება. რეი კვლავ პლატთან მიდის და ცდილობს, გაცვალოს ნაგვის მორიგი ნაწილი ულუფაში, მაგრამ კროლუტი მას მოულოდნელად BB-8-ის სანაცვლოდ სთავაზობს სამოც ულუფას. მიუხედავად ასეთი ცდუნებისა, რეი უარს ეუბნება და უნკარი დროიდის მოსატაცად ორ ყაჩაღს აგზავნის.

გაქცევა ბოლოს მომღებიდან

ვინაიდან გაქცევა პილოტის გარეშე შეუძლებელია, FN-2187 პოულობს და ათავისუფლებს პო დემერონს. ისინი იტაცებენ TIE-ს, FN-2187 კი თანარაზმელებს ქვემეხების გასროლით ანადგურებს, ისევე როგორც ბოლოს მომღების ტურბოლაზერებს. გაქცევისას დემერონი მოიერიშის სახელით დაინტერესდება, მაგრამ უკანასკნელმა მხოლოდ ის იცის, რომ პატარაობიდან ზრდიდნენ როგორც მოიერიშეს, ამიტომ მისი ვინაობის აღმნიშვნელი მხოლოდ სერიული ნომერი "FN-2187" არის. დემერონი მას უბრალოდ "ფინს" უწოდებს, რაც ყოფილ მოიერიშეს მოსწონს. პო მას აგრეთვე გაანდობს, რომ მისი მისიის მთავარი მიზანი, რუკა, ინახება ასტრომექანიკოს დროიდში. ფრენისას TIE-ს არტყამენ და იგი ავარიულად ეშვება ახლომდებარე ჯაკუზე.

ფაზმა ჰაქსს ამცნობს, რომ ეს FN-2187-ის დაუმორჩილებლობის პირველი შემთხვევა იყო. ერთ-ერთი ტექნიკოსი ამ დროს გენერალ ეუბნება, რომ TIE გამანადგურებელი გოაზონის ვერანებზე, ჯაკუს კანიონურ ზონაში ჩამოვარდა. ხვდება რა, რომ პო და ფინი დროიდს ეძებენ, ჰაქსი იქ აგზავნის საკუთარ ესკადრილიას.

გაქცევა ჯაკუდან

ფინი და პო TIE-ს მის პლანეტასთან შეჯახებამდე ტოვებენ. ყოველი მათგანი ეშვება ნამსხვრევებისგან მოშორებით. ფინი პოულობს პოს ქურთუკს, მაგრამ თავად პილოტის ადგილმსამყოფელის დადგენა შეუძლებელია. დარწმუნებულია რა, რომ დემერონი დაიღუპა, ფინი იღებს ქურთუკს და უდაბნოს მიუყვება, ხოლო თავის მოიერიშის აბჯარს იშორებს. საბოლოოდ, იგი ყველაზე ახლო დასახლებულ წერტილთან ჩერდება, წყლის პოვნის იმედით.

ვინაიდან სხვა ადგილს ვერ პოულობს, იგი ცდილობს, მოიკლას წყურვილი პირუტყვთან ერთად საერთო ჭიდან სმით. ამ დროს იგი ამჩნევს ყაჩაღებს, რომლებიც ცდილობენ დროიდის გატაცებას. ფინი მიხვდება, რომ იგი პოს დროიდია. ყაჩაღებს თავისი კვერთხით იგერიებს რეი. BB-8 ამჩნევს ფინს, რომელიც პოს ქურთუკს ატარებს და რეის სთხოვს, დაედევნოს ამ უცნობს. რეი თავს ესხმის ფინს, ფიქრობს რა, რომ იგი ქურდია. ფინი უამბობს მტრის ხომალდზე მომხდარ ამბავს და შემდგომ პლანეტაზე ჩამოვარდნის შესახებ. ამ დროს ჩნდებიან პირველი ორდენის ძალები, რომლებიც დროიდს საჰაერო შეტევის მეშვეობით დაედევნებიან. რეი, ფინი და BB-8 თავდაპირველად კვადმხტომისკენ მიემართებიან, რომელსაც TIE-ები ანადგურებენ. რჩება მხოლოდ ერთი გამოსავალი — ისინი შერბიან იქვე მდგარ ათასწლოვან შავარდენში. რეი იწყებს მის მართვას, ხოლო ფინი TIE-ებს ქვემეხებით იგერიებს. ამის შემდეგ ხომალდი კოსმოსში მიემგზავრება.

ბოლოს მომღებზე ლეიტენანტი დოფელდ მიტაკა კაილო რენს ამცნობს, რომ დროიდმა პლანეტა დატოვა გატაცებული სატვირთო ხომალდით და რომ მას ეხმარებოდა დეზერტირი FN-2187. გაღიზიანებული რენი იყენებს სინათლის მახვილს და ამსხვრევს სამართავ პანელებს. მიტაკა მას აგრეთვე უამბობს, რომ გაქცეულებს ეხმარებოდა ადგილობრივი ნაგვის შემგროვებელი გოგონა. კიდევ უფრო შეშლილი კაილო მას ძალის მეშვეობით მოისვრის ოთახის ბოლოს და ეკითხება, თუ ვინ იყო ეს გოგონა.

კვლავ შავარდენზე

გახარებული ფინი და რეი ზეიმობენ ჯაკუდან გაქცევას, მაგრამ ხომალდი ამ დროს ფუჭდება. იგი საჭიროებს შეკეთებას, ამიტომ სამივე ცდილობს, გაერკვეს, თუ რა მოხდა. სანამ ისინი შავარდენის მწყობრში მოყვანით არიან დაკავებულნი, მას უეცრად იზიდავს სხვა, უფრო დიდი სატვირთო ხომალდის მიზიდვის სხივი. მართალია, თავდაპირველად ეჩვენებათ, რომ ისინი პირველმა ორდენმა დაიჭირა და იმალებიან ხომალდის ქვედა დონეზე, აღმოჩნდება, რომ სინამდვილეში შავარდენი შეაჩერა ორმა ყოფილმა მფლობელმა, ჰან სოლომ და ჩუბაკამ. ისინი პოულობენ დამალულებს და ჰანი იფიქრებს, რომ სწორედ მათ გაიტაცეს შავარდენი, მაგრამ მას შემდეგ, რაც რეი და ფინი განუმარტავენ, რომ აუცილებელია დროიდის წინააღმდეგობასთან მიყვანა — ვინაიდან სწორედ იგი ინახავს ინფორმაცია ლუკის ადგილმსამყოფელის შესახებ — ჰანი და ჩუი გადაწყვიტავენ, დაეხმარონ მათ.

შეტაკება ერავანაზე

ჰანის ხომალდ ერავანაზე ამ დროს ეშვებიან ორი ერთმანეთისგან დამოუკიდებელი კრიმინალური ფრაქციის წარმომადგენლები, გუავიანური სიკვდილის ბანდა და კანჯიკლუბი, რომლებიც სოლოსგან ვალის დაბრუნებას ცდილობენ. არ სურს რა, რომ ამაში გარიოს რეი და ფინი, ჰანი მათ ხომალდის ქვედა დერეფანში მალავს. იგი ცდილობს, დაარწმუნოს ორივე მხარე, რომ ყველა პრობლემას მოაგვარებს, მაგრამ ბალა-ტიკი, გუავიანური სიკვდილის ბანდის წარმომადგენელი, მიხვდება, თუ რომელი დროიდია BB-8, ვინაიდან პირველმა ორდენმა მისი პოვნისთვის გასამრჯელო დააწესა. ისინი მოითხოვენ დროიდის და ნებისმიერი სხვა ცოცხალი არსების გადაცემას. ამ შეკამათების დროს რეი შემთხვევით აღებს სამ კარს, საიდანაც გამორბიან რათტარები. ვინაიდან მთელი ყურადღება ორივე დაჯგუფებას მათზე გადააქვს, ჰანი და ჩუი დროიდთან ერთად გარბიან. ერთ-ერთი რათტარი ფინს იჭერს, მაგრამ რეი პოულობს სამართავ პანელს და მის საცეცზე კარს ამხობს, რითაც ყოფილ მოიერიშეს ათავისუფლებს. ისინი შავარდენში ჩუის და ჰანს უერთდებიან და ჰიპერსივრცეში ხტებიან ბალა-ტიკი უბრძანებს სხვებს, ამცნონ პირველ ორდენს ჰან სოლოს და მოდელ BB-ის პოვნის შესახებ.

შეხვედრა უზენაეს მეთაურთან

ბაზა "სტარკილერზე"ზეიარაღად ქცეულ პლანეტაზე, რომელიც მნათობის ენერგიით იკვებება და შეუძლია მთელი ვარსკვლავური სისტემების განადგურება — კაილო რენი და გენერალი ჰაქსი ესაუბრებიან უზენაეს მეთაურ სნოუკის ჰოლოგრამას. ჰაქსი სთავაზობს, გამოიყენონ "სტარკილერი" და გაანადგურონ ახალი რესპუბლიკის მთავრობა და წინააღმდეგობა, რაზეც სნოუკი თანხმდება. იგი რენს ეუბნება, რომ ასტრომექანიკოსი დროიდი მოგზაურობს შავარდენით, ისევე, როგორც მისი მამა, ჰან სოლო. რენი ეუბნება, რომ მამა მისთვის არაფერს ნიშნავს და, სნოუკის წვრთნის შედეგად, იგი ვერ დაბრუნდება ძალის ნათელ მხარეზე.

ტაკოდანაზე

როლები და გუნდი

ტიპით 
მსახიობები გუნდი

მსახიობები

მუსიკა

მედია

პოსტერების გალერეა

შენიშვნები და სქოლიო

  1. 1.00 1.01 1.02 1.03 1.04 1.05 1.06 1.07 1.08 1.09 1.10 1.11 1.12 1.13 1.14 1.15 1.16 1.17 1.18 1.19 1.20 1.21 1.22 1.23 1.24 1.25 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VII ძალის გამოღვიძება, ტიტრები
  2. SWCustom-2011 ვარსკვლავური ომები: ეპიზოდი VII გამოვა 2015 წლის 18 დეკემბერს საიტზე StarWars.com (არქივის ბმული)
  3. ვარსკვლავური ომები ძალის გამოღვიძება (2015). Fandango. წაკითხვის თარიღი: ოქტომბერი 23, 2015.
  4. ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VII: ძალის გამოღვიძება (2015) – ფინანსური ინფორმაცია. The Numbers (22 აპრილი, 2016). წაკითხვის თარიღი: აპრილი 22, 2016.
  5. ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VII: ძალის გამოღვიძება (2015). Box Office Mojo. წაკითხვის თარიღი: ივნისი 6, 2016.
  6. ვარსკვლავური ომები: ძალის გამოღვიძება: ილუსტრირებული ლექსიკონი
  7. TwitterLogo @pablohidalgo (პაბლო იდალგო) Twitter-ზე "IV ეპიზოდის შემდეგ გავიდა 34 წელი. VI ეპიზოდის შემდეგ გავიდა 30."
ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VII: ძალის გამოღვიძება
წიგნები სრული ადაპტირება: რომანი · საბავშვო რომანი · რეის ამბავი · ფინის ამბავი · გრაფიკული რომანი · ილუსტრირებული წიგნი · LEGO · წიგნი და CD · Golden Book · კინოწიგნი · შექსპირი
ნაწილობრივი ადაპტირება: ფინის და რეის გაქცევა! · ჰანის და ჩუის დაბრუნება! · რეის შეხვედრა BB-8-სთან · ფინი და პირველი ორდენი · ახალი თავგადასავლები · სინათლის მახვილის გადარჩენა· გავგორდით BB-8-სთან ერთად! · BB-8-ის თავგადასავლები · ფინის მისია · ფინის და პოს გაერთიანება! · ქაოსი სასახლეში· ჩუბაკას ამბავი · BB-8 პოულობს მეგობარს · რეი გადასარჩენად მოდის! · ბრძოლა ტყეში · 5 წუთიანი ვარსკვლავური ომების მოთხრობები · 5 წუთიანი ვარსკვლავური ომების მოთხრობების საპასუხო დარტყმა
წიგნები პერსონაჟებზე · გამოღვიძებამდე · რეის გადარჩენის მეგზური · პო დემერონი: საბორტე ჟურნალი · თქმულებები შორეული, შორეული გალაქტიკიდან: სხვისტომები: გამოშვება I · პო და დაკარგული ხომალდი · ჩუბაკას ამბავი · BB-8 გარბის · მეთაური სახელად ლეია · ბედისწერის ძალები: რეის ქრონიკები
შექმნა: მხატვრობა · შექმნა
მეგზურები და ენციკლოპედიები: დაუჯერებელი პროფილები · ილუსტრირებული ლექსიკონი · ოფიციალური საკოლექციო გამოცემა · ამბის ოფიციალური ილუსტრირებული ცნობარი · გრაფიკა
სათამაშო წიგნები: სრული გასაფერადებელი და სათამაშო წიგნი · Stickerscapes · წიგნი და მაგნიტებიანი სათამაშოები · ნაწებების სრული კოლექცია · ნაწებები და გასაფერადებელი და სათამაშო წიგნი · სათამაშო წიგნი · სათამაშო წიგნი პოსტერებით · შეხედე და იპოვე · სათავგადასავლო წიგნი სასიგნალო შუქით · არიე და მოარგე · პირისპირ · ნიღბების წიგნი · ხომალდების ქარხანა · ისწავლე ხატვა
კომიქსები ძალის გამოღვიძება — ადაპტაცია: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · რბილყდიანი კრებული
ვიდეოთამაშები Disney Infinity 3.0 · LEGO
სხვა მასალები და საქონელი Force Friday · სათავეებიდან · საკოლექციო ბარათები · ქრომი · Attx
Topps: სერია 1
საუნდტრეკი · LEGO · სათამაშოების ხაზი
რედ.
StarWarsOpeningLogo
ვარსკვლავური ომების საგა I: ფარული საფრთხე · II: კლონთა იერიში · III: სითების შურისძიება
· IV: ახალი იმედი · V: იმპერიის საპასუხო დარტყმა · VI: ჯედაის დაბრუნება
· VII: ძალის გამოღვიძება · VIII: უკანასკნელი ჯედაი · IX: სკაიუოკერის აღმასვლა
ფილმების უსათაურო სერია უსათაურო ფილმი (2022)
ანთოლოგიური ფილმები განდევნილი ერთი · სოლო
ცალკეული ფილმები კანონი: კლონთა ომები · უსათაურო ტრილოგია · უსათაურო ფილმი (2020) · უსათაურო ფილმი (2024) · უსათაურო ფილმი (2026)
ტელესერიალები კანონი: კლონთა ომები · აჯანყებულები · ბედისწერის ძალები · წინააღმდეგობა · თავგადასავლების გალაქტიკა · მანდალორელი · ტელესერიალი კასიან ანდორზე
ლეგენდები: დროიდები · ევოკები · კლონთა ომები
გაუქმებული დამნაშავეთა სამყარო
რედ.