იმპერიის მემკვიდრე არის ტიმოთი ზანის პირველი რომანი თრონის ტრილოგიაში. იგი გამოიცა Bantam Spectra-ს მიერ, 1991 წლის მაისში. რომანში მოქმედება მიმდინარეობს იავინის ბრძოლიდან 9 წელს. იმპერიის მემკვიდრე აგრეთვე ადაპტირებულია კომიქსების სერიად, რომელიც Dark Horse-ის მიერ 1995 წელს გამოიცა. წიგნის აუდიოვარიანტის მთხრობელია დენის ლოუსონი (უეჯ ანტილესის როლის შემსრულებელი), ხოლო საიუბილეო ვრცელი გამოცემის — მარკ თომპსონი.

იმპერიის მემკვიდრე: 20 წლიანი საიუბილეო გამოცემა გამოვიდა 2011 წლის 6 სექტემბერს. იგი შეიცავდა ზანის ახალ ნოველას რწმენის კრიზისი, რომლის მთავარი პერსონაჟია გრანდ-ადმირალი თრონი. ამ ნოველის სიუჟეტიც იავინის ბრძოლიდან 9 წელს ვითარდება.

შეჯამება გამომცემლობისგან[edit | edit source]

აი წლის მოვლენა სამეცნიერო ფანტასტიკის გამოცემებს შორის: 'ვარსკვლავური ომების' საგის წარმტაცი გაგრძელება. გრძელდება რა იქიდან, სადაც დასრულდა კინოტრილოგია, იმპერიის მემკვიდრე გიამბობთ ამაღელვებელ მოვლენებზე, რომლებიც მოხდა კინოს ისტორიაში ყველაზე პოპულარული სერიის შემდეგ და ოსტატურად გადმოცემულია 'ჰუგოს' ლაურეატის, ტიმოთი ზანის მიერ.

1977 წლის გაზაფხულზე გამოვიდა ფილმი 'ვარსკვლავური ომები' — ასე დაიბადა კულტურული ფენომები. მისმა ეპიკურმა ამბავმა ახალგაზრდა მამაკაც ლუკ სკაიუოკერის შესახებ, რომლის ბედი გალაქტიკის დამპყრობლებისგან გადარჩენა იყო, მილიონების წარმოსახვა გააოგნა და შემოსავლების ყველა რეკორდს გაუსწრო. დღეს 'ვარსკვლავური ომები' და მისი გაგრძელებები, 'იმპერიის საპასუხო დარტყმა' და 'ჯედაის დაბრუნება', აღიარებულია კინოს ისტორიის ყველაზე პოპულარულ სერიად და შედიან ყველა დროის საუკეთესო ფილმების ათეულში.

'ვარსკვლავური ომების' სამი ფილმი ქმნის წარმტაც საგას, რომელიც სავსეა წარმოსახვით და თავგადასავლებით. მაგრამ ამით მისი გმირების ამბები არ დასრულებულა. Lucasfilm Ltd.-მ, 'ვარსკვლავური ომების' შემქმნელმა, პირველად დართო ამ საყვარელი ამბის გაგრძელების ნება. სამი წიგნისგან შემდგარ გამაოგნებელ ციკლში ტიმოთი ზანი განაგრძობს ამბის თხრობას ლუკ სკაიუოკერის, პრინცესა ლეიას, ჰან სოლოს და სხვა პერსონაჟების შესახებ, რომლებიც მსოფლიოში ცნობილი გახდნენ 'ვარსკვლავური ომებით' და ბრწყინვალედ ავითარებს ჯორჯ ლუკასის 'უხსოვარ დროში, შორეული, შორეული გალაქტიკის' ხედვას.

'იმპერიის მემკვიდრე' იწყება 'ჯედაის დაბრუნებიდან' ხუთი წლის შემდეგ: ამბოხებულთა ალიანსმა გაანადგურა სიკვდილის ვარსკვლავი, დაამარცხა დართ ვეიდერი და იმპერატორი და ძველი იმპერიული ვარსკვლავური ფლოტის გადმონაშთი მოისროლა იმ ტერიტორიის მეოთხედზე, რომელსაც ოდესღაც მართავდნენ. ლეია და ჰანი დაქორწინდნენ და ახალი რესპუბლიკის მთავრობაში რთული ტვირთი იკისრეს. ლუკ სკაიუოკერი კი ნანატრი ახალი რაინდი ჯედაების რიგში პირველია.

მაგრამ ჩვენგან ათასობით სინათლის წლის მოშორებით, იქ, სადაც აქამდე რამდენიმე შეტაკება მიმდინარეობს, იმპერატორის უკანასკნელი სარდალი იმპერიული ფლოტის მეთაური გახდა. მან ორი მნიშვნელოვანი აღმოჩენა გააკეთა, რომლებიც დაანგრევენ ამბოხებულთა ალიანსისთვის ასე მწარე ფასად მოპოვებულ არამყარ ახალ რესპუბლიკას. ახალი ამბავი არის გრანდიოზული ეპოპეა გალაქტიკური მასშტაბის მოქმედებებზე, გამოგონებებზე, საიდუმლოებებსა და სანახაობებზე — ერთი სიტყვით, ამბავი, რომელიც იმსახურებს 'ვარსკვლავური ომების' სახელწოდებას.

ვარსკვლავური ომების ლეგენდების რბილყდიანი გამოცემა[edit | edit source]

ახლა პირველად რბილყდიან ფორმატში: ვარსკვლავური ომების ლეგენდების კლასიკა მარად პოპულარული თრონით, ახალი შეფუთვით, რომელიც აღნიშნავს Lucasfilm-ის 50 წლიან იუბილეს.

აი New York Times-ის #1 ბესტსელერი რომანი, რომელმაც გამოაცოცხლა ვარსკვლავური ომების გამოცემების მთელი ფენომენი. უდიდესი მოვლენა ვარსკვლავური ომების წიგნების ისტორიაში, იმპერიის მემკვიდრე, აღწერს ლუკ სკაიუოკერის, ჰან სოლოს და პრინცესა ლეიას თავგადასავლებს, მათ მიერ ფილმში ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VI: ჯედაის დაბრუნება ამბოხებულთა ალიანსის წინამძღოლობის შემდეგ.

სიკვდილის ვარსკვლავის განადგურებიდან და დართ ვეიდერის და იმპერატორის დამარცხებიდან ხუთი წლის შემდეგ გალაქტიკა ომის ჭრილობების მოშუშებას ცდილობს, პრინცესა ლეია და ჰან სოლო დაქორწინებულნი არიან და ტყუპებს ელოდებიან, ხოლო ლუკ სკაიუოკერი ნანატრი ახალი რაინდი ჯედაების რიგში პირველია.

მაგრამ ჩვენგან ათასობით სინათლის წლის მოშორებით, იმპერატორის უკანასკნელი სარდალი — ბრწყინვალე და საზარელი გრანდ-ადმირალი თრონი — დაეუფლა დაშლილ იმპერიულ ფლოტს, საომრად მოამზადა და ახალი რესპუბლიკის დაუცველი შუაგულისკენ მომართა. საამისოდ ამ ბნელმა მეომარმა ორი რამ აღმოაჩინა, რასაც შეუძლია, გაანადგუროს ყოველივე, რის შესაქმნელად იბრძოდნენ ამბოხებულთა ალიანსის გულადი ქალები და კაცები.[4]

მედია[edit | edit source]

გამოცემები[edit | edit source]

გარეკანების გალერეა[edit | edit source]

იხილეთ აგრეთვე[edit | edit source]

  1. ვარსკვლავური ომები წლიდან წლამდე: ვიზუალური ისტორია, განახლებული და გაფართოებული გამოცემა
  2. 2.0 2.1 PenguinRandomHouse.jpg იმპერიის მემკვიდრე: ვარსკვლავური ომების ლეგენდები (თრონის ტრილოგია) Penguin Random House-ის ოფიციალურ საიტზე (შენახული ვერსიის ბმული) (რბილი ყდა)
  3. 3.0 3.1 PenguinRandomHouse.jpg იმპერიის მემკვიდრე: ვარსკვლავური ომების ლეგენდები (თრონის ტრილოგია) Penguin Random House-ის ოფიციალურ საიტზე (შენახული ვერსიის ბმული) (ელექტრონული წიგნი)
  4. 4.0 4.1 EdelweissPlus-Logo.png იმპერიის მემკვიდრე: ვარსკვლავური ომების ლეგენდები (თრონის ტრილოგია) Edelweiss+-ის ოფიციალურ საიტზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  5. მკითხველის ძირითადი ცნობარი
  6. 6.0 6.1 იმპერიის მემკვიდრე, Bantam-ის მაგარყდიანი გამოცემა
  7. PenguinRandomHouse.jpg იმპერიის მემკვიდრე: ვარსკვლავური ომების ლეგენდები Penguin Random House-ის ოფიციალურ საიტზე (20 წლიანი იუბილეს აღსანიშნავი გამოცემა, მაგარი ყდა)
  8. PenguinRandomHouse.jpg იმპერიის მემკვიდრე: ვარსკვლავური ომების ლეგენდები Penguin Random House-ის ოფიციალურ საიტზე (20 წლიანი იუბილეს აღსანიშნავი გამოცემა, ელექტრონული წიგნი)