ჰოლოპედია
ჰოლოპედია

იოდა იყო ძალისადმი მგრძნობიარე არსება, რომელიც უცნობ რასას მიეკუთვნებოდა. ეს იყო ლეგენდარული ოსტატი ჯედაი, რომლის თვალწინ აღორძინდა და დაეცა გალაქტიკური რესპუბლიკა და ჩამოყალიბდა გალაქტიკური იმპერია. აღზრდილი ჰყავდა პადავანების თაობები. იცხოვრა რა ცხრა საუკუნე, მნიშვნელოვანი როლი შეასრულა კლონთა ომების დროს, ლუკ სკაიუოკერის სახით ჯედაების დაბრუნებაში მონაწილეობით და უკვდავობის გზის პოვნით.

დაიბადა რა იავინის ბრძოლამდე დაახლოებით 896 წლით ადრე, იოდა რესპუბლიკის არსებობის გვიანდელ პერიოდში უკვე იყო თითქმის 900 წლის. იგი სათავეში ედგა ჯედაების უზენაეს საბჭოს. მასთან ერთად საბჭოში შედიოდნენ ლეგენდარული ოსტატები, მეის უინდუ და კი-ადი-მანდი. იავინის ბრძოლამდე 32 წლით ადრე მოხდა შეჭრა ნაბუზე. ამ დროს კუაი-გონ ჯინმა საბჭოს წარუდგინა ენეკინ სკაიუოკერი, დარწმუნებული იყო რა, რომ იგი იყო წინასწარმეტყველებაში ნახსეენბი რჩეული. უხუცესი ჯედაები გრძნობდნენ, რომ ბიჭუნას ავსებდა რისხვა და შიში, ამიტომ მის წვრთნაზე უარი თქვეს, დაასახელეს რა დამატებით მიზეზად ის, რომ იგი უკვე მოზრდილი იყო და ემოციების გამო ვერ შეძლებდა ჯედაების კოდექსის დაცვას. ჯინის ნაბუგათავისუფლების დროს დაღუპვის შემდეგ უზენაესმა საბჭომ შეცვალა გადაწყვეტილება, მიუხედავად იოდას მხრიდან კვლავინდებური წინააღმდეგობისა — ოსტატი კვლავ გრძნობდა, რომ ბიჭუნას მომზადება სახიფათო იყო. ამ პერიოდში ჯედაებმა აღმოაჩინეს, რომ მათი ძველი მტრები, სითები, დაბრუნდნენ საუკუნოვანი მიმალვის შემდეგ. იცოდა რა ორის წესის შესახებ, იოდა დარწმუნებული იყო, რომ სადღაც, მას შემდეგ, რაც ობი-ვან კენობიმ მოკლა დართ მოლი, იმალებოდა კიდევ ერთი სითი.

შემდგომ ათწლეულში გალაქტიკა სამოქალაქო ომის ზღვარზე იმყოფებოდა. წარმოშობილ უთანხმოებაში ჩართული იყო მრავალი ვარსკვლავური სისტემა და ერთ-ერთ მთავარ მტერს წარმოადგენდა გრაფი დუკუ, იოდას უწინდელი პადავანი, რომლის მოქმედებების გამო 22 წლისთვის რესპუბლიკისგან განხეთქილების საშიშროება არსებობდა. ვერ შეძლეს რა რესპუბლიკის საკუთარი ძალებით დაცვა, ჯედაები სათავეში ჩაუდგნენ ახლადჩამოყალიბებულ რესპუბლიკის დიად ჯარს. იოდა თავად მეთაურობდა კლონი სამხედროების ჯარს დამოუკიდებელი სისტემების კონფედერაციის წინააღმდეგ, კლონთა ომების პირველი ბრძოლისას. შემდეგი სამი წლის განმავლობაში იგი რესპუბლიკის შეიარაღებული ძალების მეთაურობას განაგრძობდა როგორც გენერალი ჯედაი და სურდა კონფლიქტის სწრაფი და გადამწყვეტი გადაჭრა ეპოვნა, მაგრამ მის გეგმებს წინ აღუდგა დართ სიდიუსი, სითების ბნელი ლორდი, რომელმაც ჩაიფიქრა ჯედაების განადგურება და სითების ძალაუფლების აღდგენა. 19 წელს მოხდა ჯედაების დიდი წმენდა, რასაც შეეწირა ჯედაების უმეტესობა როგორც კორუსანტზე, ასევე მთელ გალაქტიკაში. იოდა პირისპირ შეხვდა თვითგამოცხადებულ გალაქტიკურ იმპერატორს, მაგრამ წარუმატებელი ბრძოლის შემდეგ გაუჩინარდა, დატოვა რა ოსტატი სითი, რომელმაც მოიპოვა ძალაუფლება ახალი შეგირდის, დართ ვეიდერად ქცეული ენეკინის დახმარებით. სიცოცხლის დარჩენილი წლები მოხუცმა ჯედაიმ გაატარა მარტოობაში, პლანეტა დაგობაზე, სადაც მას მიაგნო ენეკინის ძემ, ლუკ სკაიუოკერმა, რომელსაც სურდა, მიეღო რაინდ ჯედაის ცოდნა. ერთი წლის შემდეგ, უკვე დასუსტებული, იოდა აღესრულა და შეუერთდა ძალას.

გამოჩენები[]

არაკანონიკური გამოჩენები[]

შენიშვნები და სქოლიო[]

  1. 1.0 1.1 1.2 ვარსკვლავური ომები: სრული ვიზუალური ლექსიკონი, ახალი გამოცემა
  2. StarWars-DatabankII.png იოდას ბიოგრაფიული გალერეა Databank-ში (შენახული ვერსიის ბმული)
  3. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი
  4. ToppsDigitalLogo.pngStar Wars: Card Trader (ბარათი:  იოდა - ჯედაების საბჭო - ძირითადი სერია 1)
  5. 5.0 5.1 5.2 StarWars-DatabankII.png იოდა Databank-ში (შენახული ვერსიის ბმული)
  6. 6.0 6.1 იმპერიის საპასუხო დარტყმა: მაშ, გსურს, ჯედაი იყო?
  7. 7.0 7.1 7.2 7.3 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი V: იმპერიის საპასუხო დარტყმა
  8. ბნელი მიმდევარი
  9. 9.0 9.1 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი I: ფარული საფრთხე
  10. 10.0 10.1 10.2 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი III: სითების შურისძიება
  11. ვარსკვლავური ომები 28
  12. StarWars-DatabankII.png ლულა ტალისოლა Databank-ში (შენახული ვერსიის ბმული)
  13. ვარსკვლავური ომები: აბსოლუტურად ყველაფერი, რაც უნდა იცოდეთ, განახლებული და გაფართოებული
  14. ვარსკვლავური ომები 26

ბმულები[]

ჯედაების უზენაესი საბჭო (32 იბ)
იოდა · მეის უინდუ · კი-ადი-მანდი · პლო კუნი · სესი ტიინი · ივენ პიელი · იარაელ პუფი · ოპო რენსისისი · იადლი · ით კოთი · ადი გალია · დეპა ბილაბა
ჯედაების უზენაესი საბჭო (22 იბ)
იოდა · მეის უინდუ · კი-ადი-მანდი · პლო კუნი · სესი ტიინი · ივენ პიელი · კოლმენ ტრებორი · ოპო რენსისისი · შააკ ტი · ით კოთი · ადი გალია · დეპა ბილაბა
ჯედაების უზენაესი საბჭო (21 იბ)
იოდა · მეის უინდუ · კი-ადი-მანდი · პლო კუნი · სესი ტიინი · ივენ პიელი · ოპო რენსისისი · შააკ ტი · ით კოთი · ადი გალია · დეპა ბილაბა · ობი-ვან კენობი
ჯედაების უზენაესი საბჭო (20 იბ)
იოდა · მეის უინდუ · კი-ადი-მანდი · პლო კუნი · სესი ტიინი · ივენ პიელი · კიტ ფისტო · ოპო რენსისისი · შააკ ტი · ით კოთი · ადი გალია · ობი-ვან კენობი
ჯედაების უზენაესი საბჭო (19 იბ)
იოდა · მეის უინდუ · კი-ადი-მანდი · პლო კუნი · სესი ტიინი · ენეკინ სკაიუოკერი · კიტ ფისტო · კოლმენ კკაი · შააკ ტი · აგენ კოლარი · სტას ელი · ობი-ვან კენობი