ჰოლოპედია
Advertisement
ჰოლოპედია

იცოდე, იმპერიული ხომალდებისთვის გამისწრია და არა მხოლოდ ბალკ-კრეისერებისთვის. დიდ კორელიურ ხომალდებზე გეუბნები.
ჰან სოლო[წყარო]

კოსმოსური ხომალდების მოდელები, მათ შორის — სამი მსუბუქი მეფრახტე ალანარ N3", ფრენისას

კოსმოსური ხომალდი ან უბრალოდ გემი, იყო სატრანსპორტო საშუალება, რომელსაც იყენებდნენ კოსმოსში ან ჰიპერსივრცე გადაადგილების მიზნით. პირველად ათასობით წლის წინ შემუშავებულ ხომალდებს კოსმომფრინავი გადაჰყავდათ სხვა პლანეტებზე კარბონიტში გაყინვის მეშვეობით.[1] ჰიპერძრავის გამოგონებასთან ერთად მიიღეს ჰიპერსივრცეში მოხვედრის საშუალება, რამაც ორი სისტემის შორის გადაადგილების დრო შეამცირა.

ხომალდების რთული აგებულობის გამო აუცილებელი იყო ენერგიის სხვადასხვა წყაროს გამოყენება. ყველაზე ცნობილი წყაროები იყო ქიმიური, უჯრედული ან შენადნობებზე დაფუძნებული რეაქტორები, რომლებიც მოიხმარდნენ სხვადასხვა საწვავს. მრავალი დიდი ხომალდი იყენებდა ჰიპერმატერიული ანიჰილაციის პრინციპზე დაფუძნებულ ბირთვს, რომელსაც შეეძლო მძლავრი ენერგიის გამოყოფა. მიუხედავად დადებითი მხარეებისა, მოხმარებული საწვავი ავნებდა ცოცხალ არსებებს და ხშირად გამოჰყოფდა მომწამვლელ აირებს.[2] ზოგიერთი ხომალდი აღჭურვილი იყო კომპიუტერში მოთავსებული უსაფრთხოების პროტოკოლებით, რათა პილოტს არ განეხორციელებინა საფიხათო და უგუნური ქმედებები — თუმცა, ამ შესაძლებელი იყო ამ პროტოკოლების გაუქმებაც.[3]

ცალკეული ხომალდები რეგისტრირებული იყო ხომალდების და მომსახურების ბიუროში (ხმბ), ორგანიზაციაში, რომელიც კლონთა ომებამდე ათასწლეულით ადრე დაარსდა. იგი ზრუნავდა ხომალდების რეგისტრაციაზე, ტრანსპონდერებსა და პილოტების ლიცენზიებზე.[4]

ხომალდების ტიპებს შორის იყო მაქო, ტრანსპორტი, მეფრახტე, იახტა, ვარსკვლავური გამანადგურებელი,[5] ბომ­ბდამ­შე­ნი,[6] მზვერავი ხომალდი,[7] შვეულმფრენი,[8] დამრტყმელი ხომალდი,[9] სამხედრო ხომალდი,[10] და კოსმოსური სადგური.[11]

გამოჩენები[]