FANDOM

Premium-Eras-canon
"შენთან ერთად ალდერაანზე მინდა წამოსვლა. აქ აღარაფერი დამრჩენია. მინდა, დავეუფლო ძალას და მამაჩემივით ჯედაი გავხდე."
―ლუკ სკაიუოკერი[წყარო]

ლუკ სკაიუოკერი იყო ძალისადმი მგრძნობიარე ადამიანი, ლეგენდარული მაგისტრი ჯედაი, რომელიც იბრძოდა იმპერიის პერიოდში იბრძოდა სამოქალაქო ომში არსებული რეჟიმის წინააღმდეგ. მეგობრებთან, პრინცესა ლეია ორგანასთან და კაპიტან ჰან სოლოსთან ერთად, იგი მსახურობდა რესპუბლიკის აღდგენის ალიანსში, რომლის მიზანს წარმოადგენდა იმპერატორ პალპატინის დამხობა და დემოკრატიის აღდგენა. ომის შემდგომ ლუკი იქცა ცოცხალ ლეგენდად და ყველას თავი დაამახსოვრა, როგორც ერთ-ერთმა უდიდესმა ჯედაიმ გალაქტიკის ისტორიაში.

ლუკი, ძე რაინდ ჯედაი ანაკინ სკაიუოკერის და სენატორ პადმე ამიდალასი, დაიბადა ტყუპისცალ და ლეიასთან ერთად იავინის ბრძოლამდე 19 წელს. ამიდალას დაღუპვისა და ანაკინის ძალის ბნელ მხარეზე გადასვლის გამო და-ძმა ერთმანეთს დააშორეს და დამალეს. ლეია აღიზარდა ალდერაანზე, ორგანებთან, ხოლო ლუკი იზრდებოდა ნათესავებთან, ტატუინზე. სურდა რა მოგზაურობა, სკაიუოკერი შეუერთდა აჯანყებულებს. მას ძალის გამოყენებას ასწავლიდა მაგისტრი ჯედაი ობი-ვან კენობი, რომელიც ერთ დროს მისის მამის მასწავლებელიც იყო. იავინის ბრძოლისას, (0 იბ) სკაიუოკერმა ალიანსი გადაარჩინა განადგურებისგან, როდესაც გაანადგურა პლანეტების დამანგრეველი ზეიარაღი, სიკვდილის ვარსკვლავი. მან განაგრძო წვრთნა შემდგომ წლებში, მიზნად ჰქონდა რა მამამისის მსგავსად, ჯედაი ყოფილიყო. მისი ახალი მასწავლებელი გახდა გრანდ-მაგისტრი იოდა. უკანასკნელის აღსასრულის შემდგომ (4 იბშ) ლუკი მონაწილეობდა ენდორის ბრძოლაში, რომლის დროს შეხვდა სით ლორდ დართ ვეიდერს. იგი, როგორც მანამდე შეიტყო, მისი მამა, ანაკინ სკაიუოკერი იყო. შვილის დახმარებით ანაკინი დაუბრუნდა ძალის ნათელ მხარეს, როდესაც საკუთარი სიცოცხლის ფასად გაანადგურა იმპერატორი, რითაც აღსრულდა მისი, როგორც რჩეულის ბედისწერა.

სითების აღსასრულის და იმპერიის იავინის ბრძოლიდან 5 წელს კაპიტულაციის შემდგომ ლუკმა გალაქტიკაში იმოგზაურა, ისეთი ცოდნის შესაგროვებლად, რომელიც ჯედაების ორდენის აღდგენაში დაეხმარებოდა. მისი ერთ-ერთი შეგირდი იყო დისწული, ბენ სოლო, რომელსაც მემკვიდრეობით გადაეცა სკაიუოკერების მოდგმის ძალა და უსაზღვრო ძალაუფლების პოტენციალი. სკაიუოკერი მთელი ცხოვრების განმავლობაში განიცდიდა მის ბნელ მხარეს გადასვლას. გარდა ამისა, მისი ტაძრის განადგურებამ დაარწმუნა, რომ ჯედაების აღსასრული დადგა. ამიტომ იგი ყველას განერიდა და დასახლდა შორეულ აქ-ტოზე, სადაც ცხოვრების დარჩენილი წლები მარტობააში გაატარა, შორს პირველი ორდენის აღზევებისგან. იავინის ბრძოლიდან 34 წელს მისი მარტოობა დაირღვა — მას შემდეგ, რაც ახალი რესპუბლიკა დაეცა. ამას მოჰყვა მოვლენები, რომელთა შედეგად ლუკი უკანასკნელად დაბრუნდა. მიუხედავად იმისა, რომ იგი ძალაში გადავიდა, ლეგენდა მის შესახებ მთელ გალაქტიკას მოედო, დაუბრუნა რა პირველი ორდენის მოწინააღმდეგეებს იმედი. აღსასრულამდე სკაიუოკერმა თქვა, რომ ჯედაების ორდენი მასთან ერთად არ დასრულდებოდა, ვინაიდან მოამზადა საკუთარი შეგირდი — ჯაკუელი ნაგვის შემგროვებელი რეი.

შენიშვნები და სქოლიო

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი IV: ახალი იმედი
  2. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი
  3. SWCustom-2011 "ლოთალის ალყის" შექმნა საიტზე StarWars.com
  4. ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი III: სითების შურისძიება
  5. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი აღნიშნავს, რომ VII ეპიზოდის მოვლენები მიმდინარეობს იავინის ბრძოლიდან 34 წელს. უკანასკნელი ჯედაის მოვლენები მიმდინარეობს ძალის გამოღვიძების შემდგომ.
  6. 6.0 6.1 6.2 6.3 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VIII: უკანასკნელი ჯედაი
  7. 7.0 7.1 StarWars-DatabankII ლუკ სკაიუოკერი Databank-ში
  8. ვარსკვლავური ომები: ძალის გამოღვიძება: პირისპირ
  9. ახალი იმედი: პრინცესა, არამზადა და ფერმერი ბიჭუნა
  10. 10.0 10.1 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VII: ძალის გამოღვიძება
  11. 11.0 11.1 11.2 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი V: იმპერიის საპასუხო დარტყმა
  12. ვარსკვლავური ომები 1: სკაიუოკერის დარტყმა
  13. 13.0 13.1 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VI: ჯედაის დაბრუნება
  14. მოდგმა
  15. ვარსკვლავური ომები: უკანასკნელი ჯედაი: ილუსტრირებული ლექსიკონი