ამ სტატიაში ან გვერდზე აღწერილია ტელესერიალი. იხილეთ აგრეთვე სხვა მნიშვნელობები.

"ვცდილობ, დავაბრუნო არა მხოლოდ ორიგინალური ტრილოგიის, არამედ პირველი ფილმის ესთეტიკა. არა მხოლოდ პირველი ფილმის, მაგრამ პირველი ფილმის პირველი სცენების. როგორი იყო ტატუინზე ცხოვრება? რა ხდებოდა იმ კანტინაში? ეს მიტაცებდა ბავშვობიდან და მე მომწონს 'ვარსკვლავური ომების' უფრო ბნელი მხარის ჩვენების იდეა, 'ვარსკვლავური ომების' 'შეშლილი მაქსის' ასპექტის."
ჯონ ფავრო[წყარო]

მანდალორელი არის მხატვრული ტელესერიალი ვარსკვლავური ომები მიხედვით, რომელსაც აწარმოებს Lucasfilm. ეს სერიალი, რომლის ჩვენება 2019 წლის 12 ნოემბერს ექსკლუზიურად დაიწყო ნაკადოვან სერვის Disney+-ზე, აღწერს ჯედაის დაბრუნებიდან დაახლოებით ხუთი წლის შემდეგ მიმდინარე მოვლენებს. სერიალის ეპიზოდების სცენარის ავტორი და აღმასრულებელი პროდიუსერი არის ჯონ ფავრო. პირველი სეზონის გადაღება დაიწყო 2018 წლის ოქტომბერში. რეჟისორებს შორის არიან დეივ ფილონი (პირველი ეპიზოდი), ისევე, როგორც დებორა ჩაუ, რიკ ფამუივა, ბრაის დალას ჰოვარდი და ტაიკა ვაიტიტი.

სერიალის მეორე სეზონის ჩვენება დაიწყო 2020 წლის 30 ოქტომბერს.

სიუჟეტის შეჯამება

"დაახლოებით რომის იმპერიის დაცემის შემდგომ პერიოდს ჰგავს ან ისეთ პერიოდს, როდესაც იაპონიაში ცენტრალიზებული სიოგუნი არ იყო — და, რა თქმა უნდა, ძველ დასავლეთს, სადაც დაუსახლებელ ადგილებში არ არსებობდა რამე სახის მთავრობა."
―ჯონ ფავრო[წყარო]

ჯენგო და ბობა ფეტების ისტორიების შემდეგ ვარსკვლავური ომების სამყაროში ჩნდება კიდევ ერთი მეომარი. მანდალორელის მოვლენები მიმდინარეობს იმპერიის დამხობის შემდგომ, პირველი ორდენის აღმოცენებამდე. ჩვენ ვიხილავთ ეული მონადირის რთულ ცხოვრებას გალაქტიკის შორეულ კუთხეებში, ახალი რესპუბლიკისგან შორს....[9]

წარმოება

"ვინაიდან სცენარის დიდი ნაწილი დავწერე, ჩვენზე მოვარგე და ისე, რომ ჰქონოდა მასშტაბი ვარსკვლავური ომების პირველი ფილმის, რომელიც შედარებით დაბალბიუჯეტიანი იყო, მიუხედავად გამაოგნებელი ეფექტებისა."
―ჯონ ფავრო[წყარო]

2005 წელს[10] ჯორკ ლუკასმა დაიწყო მხატვრული ტელესერიალის შემუშავება. ჩანაფიქრით, იგი აღწერდა ვარსკვლავური ომების კრიმინალურ სამყაროს.[11] პროდიუსერი რიკ მაკკალუმი მას ადარებდა ტელესერიალს დედვუდი და ფილმს ნათლია[12][13] და მიანიშნებდა, რომ მისი პერსონაჟები იქნებოდნენ ჯილდოზე მონადირეები.[14] 2007 წლის Toy Fair-ზე გამოჩნდა პოსტერი, რომელზეც მინიშნებული იყო ვარსკვლავური ომების მომავალ პროექტებზე, ხოლო სერიალთან დაკავშირებულ სურათზე გამოსახული იყო ბობა ფეტი.[15] შეიქმნა 50 სცენარი, რის შემდეგაც ლუკასი და მაკკალუმი მიხვდნენ, რომ არსებული ტექნოლოგიით სერიალის წარმოების ხარჯი ზედმეტად დიდი იქნებოდა. გადაწყდა, რომ პროექტზე მუშაობა დროებით შეჩერდებოდა.[13][16] 2012 წელს ლუკასმა საკუთარი კომპანია The Walt Disney Company-ს მიჰყიდა[17]. Disney-ს მფლობელობით შემუშავდა ფილმი ბობა ფეტის შესახებ, რომელიც შევიდოდა ანთოლოგიურ სერიაში.[18]

ახალი სერიალის წარმოების შესახებ 2017 წლის 9 ნოემბერს განაცხადა ბობ აიგერმა.[1] 2018 წლის 10 მაისს, ინტერვიუში ენტონი კარბონისთან, ფილმის სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი პრემიერამდე, ჯონ ფავრომ ახსენა, რომ ვარსკვლავური ომების მიხედვით სერიალის სცენარის ნახევარი ჰქონდა დაწერილი.[19] პრემიერისას, ინტერვიუში დენ კეისისთან (Nerdist) მან დაადასტურა, რომ სერიალის მოქმედება მიმდინარეობდა იავინის ბრძოლიდან შვიდი წლის შემდეგ და ახალ პერსონაჟებს წარადგენდა. ფავრომ აგრეთვე განაცხადა, რომ სერიალზე მუშაობამდე Lucasfilm-ს წარუდგინა შესაძლო სერიალის ოთხი სცენარი[20] და იზრუნებდა იმაზე, რომ მისი ხედვა ეკრანზე იქნებოდა გადატანილი.[21]

2018 წლის 6 აგვისტოს The New York Times-ში დაიწერა Disney+-ს, Disney-ს ახალი ნაკადოვანი სერვისის შესახებ და დაადასტურა, რომ ფავროს სერიალის ათი ეპიზოდის ბიუჯეტი შეადგენდა დაახლოებით 100 მილიონ აშშ დოლარს. წერილში The New York Times-თან ფავრომ განაცხადა, რომ დისნეის ახალი ნაკადოვანი სერვისით მათ ექნებოდათ რამდენიმეთავიანი ისტორიების თხრობის საშუალება.[22] 2018 წლის 26 ოქტომბერს ცნობილი გახდა, რომ ფილმი, რომლის შესაძლო პერსონაჟი ბობა ფეტი უნდა ყოფილიყო, აღარ გამოვიდოდა, ხოლო Lucasfilm ყურადღებას გადაიტანდა მანდალორელზე.[23]

2018 წლის 13 ნოემბერს ცნობილი გახდა, რომ პედრო პასკალთან მიმდინარეობდა მოლაპარაკებები სერიალში მთავარ როლზე.[24] შემდეგ დღეს, Variety-ს თანახმად, გავრცელდა ინფორმაცია, რომ გუნდს შეუერთდა ჯინა კარანო.[25] 30 ნოემბერს Variety-მ გამოაქვეყნა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ მსახიობთა გუნდს ნიკ ნოლტიც დაემატა.[26] 12 დეკემბერს Lucasfilm-მა ოფიციალურად გამოაქვეყნა მსახიობთა სია, რომლითაც დადასტურდა პასკალის, კარანოს და ნოლტის მონაწილეობა და დაემატა ჯანკარლო ესპოზიტოს, ემილი სუოლოუს, კარლ უეზერსის, ომიდ აბტაის და ვერნერ ჰერცოგის სახელები.[7]

პირველი სეზონის გადაღება დასრულდა 2019 წლის თებერვალში.[27] ცნობილია, რომ ყოველი ეპიზოდის წარმოება ღირდა 15 მილიონი აშშ დოლარი.[28]

თავისი, როგორც სერიალის წამწყვანი პროდიუსერის საქმიანობის აღწერისას, ფავრო ამბობდა: "ეს არ ჰგავს მთავარი მზარეულის საქმეს. შენ ადგენ მენიუს, იყვან ხალხს, რომელიც თავის საქმეში კარგია, ხელმძღვანელობ ხალხს, რომლებიც კერძებს ამზადებენ, ბოლოს კი მიართმევ." სერიალზე მუშაობა მან შეადარა რკინის კაცს — პირველი Disney+-ის გაშვებას უკავშირდებოდა, მეორე კი — Marvel-ის კინოსამყაროსი. მან აგრეთვე აღნიშნა, რომ ორივე პროექტზე მშვიდად მუშაობდა.[21]

წარმოებისას ფავრომ თავისი Instagram-ის ანგარიშზე გამოაქვეყნა სურათები გადაღებიდან.[29] ვარსკვლავური ომები შემქმნელი ჯორჯ ლუკასი ეწვია გადაღების მოედანს, ფავროსთვის მოულოდნელად.[30] ამონარიდი ჯონის საუბრიდან GQ Middle East-თან: "ერთი რა მითხრა [ჯორჯ ლუკასმა] — 'გახსოვდეს, ჯონ, ყველა ამბისა და მითის ნამდვილი მაყურებლები არიან მოზარდები', ვინაიდან ჯოზეფ კემპბელის ნამდვილი მიმდევარია."[31] ტაიკა ვაიტიტის თანახმად, სერიალი თავისი განწყობით ახლოს იქნება ვარსკვლავური ომები ორიგინალური ტრილოგიის ფილმებთან. თავის ინტერვიუში რეჟისორმა ახსენა, რომ გადაიღო სცენა 50-60 მოიერიშის მონაწილეობით. იცოდა რა, რომ ვარსკვლავური ომების ფანებს სხვა ელემენტებისადმი ინტერესიც ჰქონდათ, ფავრომ ისინი აიღო სერიალებიდან ვარსკვლავური ომები: კლონთა ომები|კლონთა ომები და ამბოხებულები, ისევე, როგორც ლეგენდების უწყვეტობიდან.[32]

მანდალორელის ჩანახატი, ავტორი ჯონ ფავრო.

როდესაც გადაღება მიმდინარეობდა მანჰეტენ-ბიჩზე (კალიფორნია), გადამღები ჯგუფის ტექნიკა მოიპარეს, რასაც მოჰყვა გამოძიება.[33][34] ILM-მა ლონდონში შექმნა ფილიალი, ILM TV, რომელიც იმუშავებს ამ და სხვა პროექტების გრაფიკაზე.[35] როგორც პირველად ითქვა კონფერენციის Disney Accelorator დროს,[36] სერიალის სპეციალური ეფექტების შექმნისას გამოყენებულია Epic Games-ის მიერ შემუშავებული ვიდეოთამაშების ძრავა.[37] გადაღება აგრეთვე მიმდინარეობს კალიფორნიაში, საწყობში, რომელსაც იყენებდნენ მოძრაობის დაჭერისთვის.[38]

2019 წლის 2 აპრილს, პირველი სეზონის გამოსვლამდე, Lucasfilm-ს დაუკვეთეს მეორე სეზონის გადაღება.[39] Collider-თან მეფე ლომის კინოვერსიაზე საუბრისას ფავრომ აღნიშნა, რომ წერდა მეორე სეზონის სცენარს და წარმოება დაწყებული იყო.[40]

მუსიკა

2018 წლის 19 დეკემბერს ცნობილი გახდა, რომ სერიალისთვის მუსიკას დაწერდა შავი ავაზას კომპოზიტორი ლუდვიგ იორანსონი.[41] ფავრომ იორანსონი გაიცნო შავი ავაზას რეჟისორის, რაიან კუგლერის მეშვებოთ და ახალი პროექტის შესახებ ესაუბრა მანდალორელის წარმოებამდე ერთი წლით ადრე. როგორც ფავრომ Los Angeles Times-ს განუცხადა, მას სურდა, რომ მუსიკა ყოფილიყო "უფრო გაბედული, მკვეთრი და უფრო ტექნოლოგიურობით სავსე, ნახევრად ტექნოლოგიური, ნახევრად კლასიკური". იორანსონმა შთაგონებისთვის იმოგზაურა ბუნებაში, ეძებდა "ორგანულ" ჟღერადობას, რომელშიც აქტიურად იქნებოდა გამოყენებული სასულე საკრავები, ელექტრონულ და ორკესტრულ მუსიკასთან შერწყმით.[42]

გამოშვება

სერიალის პირველი ეპიზოდი გამოვიდა 2019 წლის 12 ნოემბერს.[2] მასთან დაკავშირებული საქონელი გამოვიდა Triple Force Friday-ს აღსანიშნავად, 2019 წლის 4 ოქტომბერს.[43] ფავრომ, ფილონიმ და მსახიობთა გუნდმა მანდალორელის პანელი წარადგინეს Celebration Chicago-ს ფარგლებში, 2019 წლის 14 აპრილს. ამავე ღონისძიების ფარგლებში დამსწრეებმა იხილეს სერიალის პირველი კადრები.[44] რამდენიმე დღის შემდეგ მსახიობები გამოჩნდნენ გადაცემაში Good Morning America.[45]

2019 წლის 23 აგვისტოს სერიალის პირველი ტრეილერი აჩვენეს ანაჰაიმში, D23 Expo-ს ფარგლებში, პანელზე, რომელშიც მონაწილეობდნენ ფავრო, ფილონი და მსახიობები — პასკალი, კარანო, უეზერსი, ვაიტიტი და მინგ-ნა ვენი.[46] 19 ოქტომბერს, Disney+-ის პრესისთვის გამართული ღონისძიებების დღეს, Disney-მ პრესის წარმომადგენლებისთვის წარადგინა 27 წუთიანი მონტაჟი.[47] მეორე და საბოლოო ტრეილერი გამოვიდა 2019 წლის 28 ოქტომბერს.[48] სერიალის მსახიობებმა და შემქმნელებმა მიიღეს მონაწილეობა პირდაპირ ეთერში გამართულ კითხვების და პასუხების ბლოკში, 13 ნოემბერს, პირველი ეპიზოდის ეთერში გასვლიდან შემდეგ დღეს.[49]

The Walt Disney Company-ს ალან ჰორნის თქმით, თუკი სერიალი ისეთივე შთამბეჭდავი იქნება, როგორიც ამჟამად არის, დასაშვებია მანდალორელის ან Disney+-ისთვის, ან კინოთეატრებისთვის ფილმის სახით გამოშვება.[50]

შემადგენლობა

"შესანიშნავ დროს ვატარებთ ამ საოცრად ნიჭიერ კოლექტივთან მუშაობით და მოხარულები ვართ, რომ სხვებიც ხედავენ, თუ რას ვაკეთებთ."
―ჯონ ფავრო StarWars.com-თან საუბრისას როლების შემსრულებელთა ოფიციალური წარდგენისას[წყარო]

ტიპით [+/–]

მსახიობები გუნდი

მსახიობები

მსახიობთა მთავარი გუნდის გარდა, 501st Legion-ის წევრები მიიწვიეს მოიერიშეთა როლების შესასრულებლად.[62]

გუნდი

ეპიზოდები

სეზონი ეპიზოდი პირველად ეთერში უკანასკნელად ეთერში
პირველი 8 ეპიზოდი[63] 12 ნოემბერი, 2019[2] 27 დეკემბერი, 2019[64]
მეორე[65] 8 ეპიზოდი 30 ოქტომბერი, 2020 18 დეკემბერი, 2020[66]
მესამე[67]
ცნობილი გახდება
ცნობილი გახდება
ცნობილი გახდება

ბიბლიოგრაფია

შენიშვნები და სქოლიო

  1. 1.0 1.1 1.2 ლიტლტონი, სინთია (2017-11-09). 'ვარსკვლავური ომების' ახალი ტრილოგია მზადდება რაიან ჯონსონის მონაწილეობით, Disney-ს ნაკადოვან სერვისზე აგრეთვე გამოვა ტელესერიალი. Variety. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: November 9, 2017. მოძიებულია: November 9, 2017.
  2. 2.0 2.1 2.2 StarWars.com D23 Expo 2019: ნაჩვენებია მანდალორელის პოსტერი StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  3. 3.0 3.1 3.2 StarWars.com ჯონ ფავრო იქნება ვარსკვლავური ომების მხატვრული ტელესერიალის აღმასრულებელი პროდიუსერი და სცენარისტი StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  4. 4.0 4.1 მანდალორელის პროექტი, ერთფურცლიანი დოკუმენტი 10.9. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: March 21, 2020. მოძიებულია: October 18, 2019.
  5. მანდალორელი | Disney+ Originals. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: May 8, 2020. მოძიებულია: September 23, 2019.
  6. 6.00 6.01 6.02 6.03 6.04 6.05 6.06 6.07 6.08 6.09 6.10 6.11 6.12 6.13 6.14 6.15 6.16 StarWars.com მანდალორელის პირველი კადრი, ცნობილია რეჟისორები StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  7. 7.00 7.01 7.02 7.03 7.04 7.05 7.06 7.07 7.08 7.09 7.10 7.11 7.12 7.13 7.14 7.15 7.16 StarWars.com პედრო პასკალი არის მანდალორელი StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  8. D23 Expo 2019-ზე ნაჩვენები ამ ქრონოლოგიის თანახმად, მანდალორელის მოვლენები ვითარდება ჯედაის დაბრუნებიდან ხუთი წლის შემდეგ. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი უთითებს, რომ ეს ჯედაის დაბრუნების მოვლენები ვითარდება 4 წელს, ასე, რომ მანდალორელის მოვლენები 9 წელს ვითარდება.
  9. Facebook icon.svg ჯონ ფავრო Facebook-ზე : ჯონ ფავრო აცხადებს "მანდალორელის" გამოშვების შესახებ (October 3, 2018). "#StarWars #TheMandalorian" (შენახული ვერსიის ბმული)
  10. StarWars.com starwars.com Celebration III-ზე: მადლბა შემქმნელს: ჯორჯ ლუკას StarWars.com-ზე (შიგთავსი მოძველებულია; შენახული ვერსია)
  11. მხატვრული ტელესერიალის სამუშაო სახელწოდება ცნობილია. TheForce.net. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: January 1, 2020. }}
  12. ვაინტრაუბი, სტივ (იანვარი, 2012). პროდიუსერი რიკ მაკკალუმი საუბრობს წითელ კუდებზე და ვარსკვლავური ომების მხატვრულ ტელესერიალზე; სერიალს აღწერს როგორც "კვლავ სტეროიდებზე შემჯდარ იმპერიის საპასუხო დარტყმას". Collider.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: January 8, 2020.
  13. 13.0 13.1 ჯონსტონი, რეიმონდ (6 ოქტომბერი, 2011). ვარსკვლავური ომების ტელესერიალი, შესაძლოა, პრაღაში გადაიღონ. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: June 13, 2011.
  14. ელიოტი, შონ (10 მაისი, 2006). ექსკლუზიური ინტერვიუ: ვარსკვლავური ომების პროდიუსერი რიკ მაკკალუმი საუბრობს 3D და ტელესერიალებზე. ifMagazine.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: October 24, 2006.
  15. Jedi Temple Archives Toy Fair 2007-ზე. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: May 9, 2019.
  16. ორენჯი, ბ. Alan (25 მაისი, 2011). ვარსკვლავური ომების 3D და მხატვრული ტელესერიალის სიახლეები ჯორჯ ლუკასისგან. movieweb.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: March 7, 2020.
  17. მუჩა, ზენია (30 ოქტომბერი, 2012). Disney შეიძენს Lucasfilm Ltd.-ს. The Walt Disney Company. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: November 1, 2012.
  18. ბრეზნიკანი, ენტონი (26 ოქტომბერი, 2018). ვარსკვლავური ომების პროდიუსერები აჩერებენ მუშაობას ბობა ფეტის ცალკეულ ფილმზე. Entertainment Weekly. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: January 8, 2020.
  19. SWYTlogo.png პირდაპირი ეთერი სოლოს წითელი ხალიჩიდან! ვარსკვლავური ომების YouTube-ის ოფიციალურ არხზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  20. მარნელი, ბლერ (11 მაისი, 2018). ექსკლუზიური დეტალები ჯონ ფავროს 'ვარსკვლავური ომების' ტელესერიალის შესახებ. nerdist.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: September 17, 2018.
  21. 21.0 21.1 ბელონი, მეთიუ (21 აგვისტო, 2019). ჯონ ფავროს 'ვარსკვლავური ომების' სერიალი 'მანდალორელი', გეგმები Marvel-ში და ახალი საქმიანობა. The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: April 27, 2020.
  22. ბარნსი, ბრუკს. Disney-ს ნაკადოვანი სერვისი აქტიურდება.. nytimes.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: August 6, 2018.
  23. ჰოლმსი, ადამ (26 ოქტომბერი, 2018). ბობა ფეტის ფილმი აღარ გამოვა. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: April 25, 2019. მოძიებულია: October 26, 2018.
  24. ლუსიე, ჟერმენი (13 ნოემბერი, 2018). მანდალორელში მთავარ როლს შეასრულებს პედრო პასკალი სატახტოთა თამაშებიდან. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: April 22, 2020. მოძიებულია: November 13, 2018.
  25. ოტერსონი, ჯო (2018-11-14). ჯინა კარანო უერთდება 'ვარსკვლავური ომების' სერიალ 'მანდალორელს'. Variety. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: December 21, 2019. მოძიებულია: November 14, 2018.
  26. ოტერსონი, ჯო (2018-11-30). 'მანდალორელის' მსახიობებს ემატება ნიკ ნოლტი. Variety. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: September 29, 2019. მოძიებულია: November 30, 2018.
  27. ნიუბოლდი, მარკ (16 თებერვალი, 2019). მანდალორელი: გადაღებები დასრულდა!. fanthatracks.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: May 13, 2020.
  28. ფრანკლინი, გართ (11 ივლისი, 2019). მომოას იხილე” და მანდალორელი” მთელი ქონება ღირდა. Dark Horizons. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: November 30, 2019.
  29. StarWars.com ჯონ ფავროს სურათები მანდალორელის გადაღებიდან StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  30. InstagramIcon.png ჯონ ფავრო Instagram-ზე: მანდალორელი (October 19, 2018). (ეკრანის ანაბეჭდი)
  31. მალელი, უილიამ (25 ივლისი, 2019). აი, რაზე ისაუბრეს ჯონ ფავრომ და ლუკასმა მანდალორელთან დაკავშირებით. GQ Middle East. gqmiddleeast.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: April 27, 2020.
  32. 32.0 32.1 32.2 32.3 SWYTlogo.png მანდალორელის პანელი - კვირა ვარსკვლავური ომების YouTube-ის ოფიციალურ არხზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  33. უოლტერსი, მაიკ; სტაინერი, ერიკა (24 ოქტომბერი, 2018). პოლიცია იძიებს ქურდობას ვარსკვლავური ომების სერიალის გადაღებისას.. theblast.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: April 4, 2020.
  34. პარკერი, რაიან (25 ოქტომბერი, 2018). მასშტაბური ქურდობა სტუდიაში, რომელშიც იღებენ ვარსკვლავური ომების ტელესერიალ მანდალორელს. The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: February 25, 2020.
  35. Industrial Light & Magic ხსნის ILM TV-ს. ilm.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: July 14, 2019. მოძიებულია: November 7, 2018.
  36. 2018 წლის Disney Accelerator-ის ნიმუშების დღე ნაჩვენები იქნება ABCNews.com-ზე. thewaltdisneycompany.com (9 ოქტომბერი, 2018). არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: April 11, 2020.
  37. ნოვატორები. dga.org (გაზაფხული, 2019). არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: January 8, 2020.
  38. ჩიტვუდი, ადამ (18 აპრილი, 2019). 'მანდალორელის' მსახიობი ჯანკარლო ესპოზიტო აღწერს 'ვარსკვლავური ომების' სერიალში გამოყენებულ ახალ ტექნოლოგიას. collider.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: April 20, 2020.
  39. მარკი, კრისტოფერ (2 აპრილი, 2019). ექსკლუზივი: Disney+-ზე უკვე მოსალოდნელია ვარსკვლავური ომების მხატვრულ სერიალ მანდალორელის მეორე სეზონი. hnentertainment.co. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: August 13, 2019.
  40. ჩიტვუდი, ადამ (12 ივლისი, 2019). ექსკლუზივი: ჯონ ფავრო ამბობს, რომ უკვე წერს სცენარს და იღებს 'მანდალორელის' მეორე სეზონის პირველ სცენებს. Collider. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: April 20, 2020.
  41. 41.0 41.1 StarWars.com ლუდვიგ იორანსონი დაწერს მუსიკას მანდალორელისთვის StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  42. ჰარპერი, მარკეს (1 ნოემბერი, 2019). 'შავი ავაზას' კომპოზიტორ ლუდვიგ იორანსონის ახალი ჟღერადობა 'ვარსკვლავური ომების' ტელესერიალ 'მანდალორელში'. Los Angeles Times. latimes.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: May 10, 2020.
  43. StarWars.com Triple Force Friday-ს ანონსი StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  44. StarWars.com მანდალორელის პანელის Celebration Chicago-ს ფარგლებში დადასტურება StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  45. 'მანდალორელის' მსახიობები და შემქმნელები აზიარებენ 'ვარსკვლავური ომების' სერიალის დეტალებს. goodmorningamerica.com (19 აპრილი, 2019). არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: May 13, 2020.
  46. StarWars.com შორეული, შორეული გალაქტიკა ახლა ოდნავ დიდია… StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  47. გემილი, ელი (19 ოქტომბერი, 2019). 'მანდალორელის' პირველ რეაქციებში Disney+-ის 'ვარსკვლავური ომების' ტელესერიალი აღწერილია როგორც 'სრულიად არაჩვეულებრივი'. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: January 14, 2020.
  48. SWYTlogo.png მანდალორელი – ოფიციალური ტრეილერი 2 | Disney+ | 12 ნოემბერს ვარსკვლავური ომების YouTube-ის ოფიციალურ არხზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  49. Facebook icon.svg Star Wars (@StarWars) Facebook-ზე : ანონსი (November 13, 2019). "დღეს საღამოს! ჩართეთ კითხვები და პასუხები #TheMandalorian-ის მსახიობებთან და შემქმნელებთან, Verizon-ის მხარდაჭერით. იხილეთ აქ: 8:30pm PST." (შენახული ვერსიის ბმული)
  50. თორნი, უილ (12 ნოემბერი, 2019). Disney Studios-ის ხელმძღვანელი ალან ჰორნი სკორსეზეს და Marvel-ის დაპირისპირებაზე, გამომწვევი ბიზნესის გამოწვევებზე. Variety. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: May 9, 2020.
  51. 51.0 51.1 51.2 ბრეზნიკანი, ენტონი (14 აპრილი, 2019). აი რა მოხდა მანდალორელის საიდუმლო კადრებში. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: April 22, 2020. მოძიებულია: April 15, 2019.
  52. 52.0 52.1 ენტონი ბრეზნიკანი (2019-11-4). პირველად: მინგ-ნა ვენის ვარსკვლავური ომების მკვლელი მანდალორელიდან. Vanity Fair. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: January 21, 2020.
  53. InstagramIcon.png ჯონ ფავრო Instagram-ზე: (აღწერის გარეშე) (March 21, 2019). (ეკრანის ანაბეჭდი)
  54. ბრეზნიკანი, ენტონი (14 აპრილი, 2019). მანდალორელს აღწერენ როგორც კლინტ ისტვუდს ვარსკვლავურ ომებში. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: April 22, 2020. მოძიებულია: April 15, 2019.
  55. 55.0 55.1 55.2 55.3 55.4 55.5 55.6 55.7 The-Mandalorian-logo.png მანდალორელითავი 1: მანდალორელი, ტიტრები
  56. The-Mandalorian-logo.png მანდალორელითავი 2: ბავშვი, ტიტრები
  57. ბრეზნიკანი, ენტონი (2019-11-22). მანდალორელი, მესამე ეპიზოდი: დამალული სიურპრიზები: სიცოცხლის დღე, რკინის კაცი, პრინცესა ლეია და სხვები. Vanity Fair. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: December 5, 2019. მოძიებულია: November 22, 2019.
  58. გრიფინი, დეივიდ (24 აგვისტო, 2019). მანდალორელი: 12 ახალი სურათი Disney+-ის ვარსკვლავური ომების სერიალიდან. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: September 21, 2019. მოძიებულია: August 24, 2019.
  59. 59.0 59.1 59.2 59.3 59.4 59.5 59.6 ლუსიე, ჟერმენ (2019-12-13). მანდალორელმა ამ კვირაში რამდენიმე ვარსკვლავი გვიჩვენა. Gizmodo. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: December 13, 2019. მოძიებულია: December 13, 2019.
  60. TwitterLogo.svg ერიკ გოლდმენი (@TheEricGoldman) Twitter-ზე: "ბობ აიგერი ამბობს, რომ მინგ-ნა ვენი 'მანდალორელში' მონაწილეობს! ოპერატორია? ახმოვანებს? (საიდან შევიტყვეთ? მე არ ვიცოდი!) #D23Expo" (შენახული ვერსიის ბმული)
  61. TwitterLogo.svg ნატალია ტენა (@NatTenaLady) Twitter-ზე: "@themandalorian-ის ტრეილერი, როგორც იქნა, გამოვიდა! შეგიძლიათ, იპოვოთ ჩემი სხვისტომის იისფერი სახე? მოხარული ვარ, რომ ამ მაგარ სერიალში ვმონაწილეობ, ჩემში დამალული გიკი, გამობმული ზანზალაკებით, სალტოებით დახტის." (შენახული ვერსიის ბმული)
  62. სნოუდენი, სკოტი (2 მაისი, 2019). 'მანდალორელი': აი, რაც ვიცით ამ დროისთვის 'ვარსკვლავური ომების' მხატვრულ სერიალზე. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: June 3, 2019. მოძიებულია: June 10, 2019.
  63. კაუჩი და მაკმილანი, აარონ და გრეიემ (10 დეკემბერი, 2018). 'მანდალორელი': ჯონ ფავროს მიერ Star Wars Celebration-ზე წარდგენილი Disney+-ის სერიას ნაწყვეტი. The Hollywood Reporter. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: November 13, 2019.
  64. მანდალორელი, მედიაკომპლექტი. Walt Disney-ს მომხმარებლებთან ურთიერთობის და საერთაშორისო მედიაცენტრი. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: February 3, 2020. მოძიებულია: October 18, 2019.
  65. StarWars.com მანდალორელის მეორე სეზონი იწყება 30 ოქტომბერს Disney+-ზე StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  66. The Mandalorian Season Two Media Kit (PDF). Walt Disney Direct-to-Consumer & International p. 1. The Walt Disney Company (2020-10-13). არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: November 5, 2020. მოძიებულია: November 5, 2020.
  67. ვერი, ადამ ბ. (2019-07-12). 'მანდალორელის' ფილმი? პედრო პასკალი და ჯონ ფავრო 'ვარსკვლავური ომების' უახლესი ფრენჩაიზის მომავლის შესახებ. Variety. Variety. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო: June 16, 2020. მოძიებულია: June 16, 2020.

ბმულები

The-Mandalorian-logo.png
პირველი სეზონი 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8
მეორე სეზონი 9 · 10 · 11 · 12 · 13 · 14 · 15 · 16
წიგნები რომანები: ორიგინალური რომანი (აუდიოწიგნისაბავშვო რომანი
საბავშვო წიგნები: ორის კლანი · მოკავშირეები და მტრები · ასეთია გზა · Studio Fun-ის წიგნი · მაგნიტების მაგარყდიანი კრებული
ენციკლოპედიები: მხატვრობა (პირველი სეზონი) · სრული ვიზუალური ცნობარი · მხატვრობის და გამოსახულებების საკოლექციო წიგნი: 1 · 2
პოსტერების წიგნები: 1 · 2
კომიქსები Screen Comix · Marvel · IDW
სხვა მასალა საუნდტრეკები თავის მიხედვით: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9-12 · 13-16
Disney Gallery: მანდალორელი 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · მეორე სეზონის შექმნა
დაკავშირებული სერიალები ბობა ფეტის წიგნი · ახალი რესპუბლიკის მეთვალყურეები · ასოკა
რედ.