ამ სტატიაში ან გვერდზე აღწერილია ტელესერიალი. იხილეთ აგრეთვე სხვა მნიშვნელობები.

"ვცდილობ, დავაბრუნო არა მხოლოდ ორიგინალური ტრილოგიის, არამედ პირველი ფილმის ესთეტიკა. არა მხოლოდ პირველი ფილმის, მაგრამ პირველი ფილმის პირველი სცენების. როგორი იყო ტატუინზე ცხოვრება? რა ხდებოდა იმ კანტინაში? ეს მიტაცებდა ბავშვობიდან და მე მომწონს 'ვარსკვლავური ომების' უფრო ბნელი მხარის ჩვენების იდეა, 'ვარსკვლავური ომების' 'შეშლილი მაქსის' ასპექტის."
ჯონ ფავრო[წყარო]

მანდალორელი არის მხატვრული ტელესერიალი ვარსკვლავური ომები მიხედვით, რომელსაც აწარმოებს Lucasfilm. ეს სერიალი, რომლის ჩვენება 2019 წლის 12 ნოემბერს ექსკლუზიურად დაიწყო ნაკადოვან სერვის Disney+-ზე, აღწერს ჯედაის დაბრუნებიდან დაახლოებით ხუთი წლის შემდეგ მიმდინარე მოვლენებს. სერიალის ეპიზოდების სცენარის ავტორი და აღმასრულებელი პროდიუსერი არის ჯონ ფავრო. პირველი სეზონის გადაღება დაიწყო 2018 წლის ოქტომბერში. რეჟისორებს შორის არიან დეივ ფილონი (პირველი ეპიზოდი), ისევე, როგორც დებორა ჩაუ, რიკ ფამუივა, ბრაის დალას ჰოვარდი და ტაიკა ვაიტიტი.

სერიალის მეორე სეზონის ჩვენება დაიწყო 2020 წლის 30 ოქტომბერს.

სიუჟეტის შეჯამება[edit | edit source]

"დაახლოებით რომის იმპერიის დაცემის შემდგომ პერიოდს ჰგავს ან ისეთ პერიოდს, როდესაც იაპონიაში ცენტრალიზებული სიოგუნი არ იყო — და, რა თქმა უნდა, ძველ დასავლეთს, სადაც დაუსახლებელ ადგილებში არ არსებობდა რამე სახის მთავრობა."
―ჯონ ფავრო[წყარო]

ჯენგო და ბობა ფეტების ისტორიების შემდეგ ვარსკვლავური ომების სამყაროში ჩნდება კიდევ ერთი მეომარი. მანდალორელის მოვლენები მიმდინარეობს იმპერიის დამხობის შემდგომ, პირველი ორდენის აღმოცენებამდე. ჩვენ ვიხილავთ ეული მონადირის რთულ ცხოვრებას გალაქტიკის შორეულ კუთხეებში, ახალი რესპუბლიკისგან შორს....[9]

წარმოება[edit | edit source]

"ვინაიდან სცენარის დიდი ნაწილი დავწერე, ჩვენზე მოვარგე და ისე, რომ ჰქონოდა მასშტაბი ვარსკვლავური ომების პირველი ფილმის, რომელიც შედარებით დაბალბიუჯეტიანი იყო, მიუხედავად გამაოგნებელი ეფექტებისა."
―ჯონ ფავრო[წყარო]

2005 წელს[10] ჯორკ ლუკასმა დაიწყო მხატვრული ტელესერიალის შემუშავება. ჩანაფიქრით, იგი აღწერდა ვარსკვლავური ომების კრიმინალურ სამყაროს.[11] პროდიუსერი რიკ მაკკალუმი მას ადარებდა ტელესერიალს დედვუდი და ფილმს ნათლია[12][13] და მიანიშნებდა, რომ მისი პერსონაჟები იქნებოდნენ ჯილდოზე მონადირეები.[14] 2007 წლის Toy Fair-ზე გამოჩნდა პოსტერი, რომელზეც მინიშნებული იყო ვარსკვლავური ომების მომავალ პროექტებზე, ხოლო სერიალთან დაკავშირებულ სურათზე გამოსახული იყო ბობა ფეტი.[15] შეიქმნა 50 სცენარი, რის შემდეგაც ლუკასი და მაკკალუმი მიხვდნენ, რომ არსებული ტექნოლოგიით სერიალის წარმოების ხარჯი ზედმეტად დიდი იქნებოდა. გადაწყდა, რომ პროექტზე მუშაობა დროებით შეჩერდებოდა.[13][16] 2012 წელს ლუკასმა საკუთარი კომპანია The Walt Disney Company-ს მიჰყიდა[17]. Disney-ს მფლობელობით შემუშავდა ფილმი ბობა ფეტის შესახებ, რომელიც შევიდოდა ანთოლოგიურ სერიაში.[18]

ახალი სერიალის წარმოების შესახებ 2017 წლის 9 ნოემბერს განაცხადა ბობ აიგერმა.[1] 2018 წლის 10 მაისს, ინტერვიუში ენტონი კარბონისთან, ფილმის სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი პრემიერამდე, ჯონ ფავრომ ახსენა, რომ ვარსკვლავური ომების მიხედვით სერიალის სცენარის ნახევარი ჰქონდა დაწერილი.[19] პრემიერისას, ინტერვიუში დენ კეისისთან (Nerdist) მან დაადასტურა, რომ სერიალის მოქმედება მიმდინარეობდა იავინის ბრძოლიდან შვიდი წლის შემდეგ და ახალ პერსონაჟებს წარადგენდა. ფავრომ აგრეთვე განაცხადა, რომ სერიალზე მუშაობამდე Lucasfilm-ს წარუდგინა შესაძლო სერიალის ოთხი სცენარი[20] და იზრუნებდა იმაზე, რომ მისი ხედვა ეკრანზე იქნებოდა გადატანილი.[21]

2018 წლის 6 აგვისტოს The New York Times-ში დაიწერა Disney+-ს, Disney-ს ახალი ნაკადოვანი სერვისის შესახებ და დაადასტურა, რომ ფავროს სერიალის ათი ეპიზოდის ბიუჯეტი შეადგენდა დაახლოებით 100 მილიონ აშშ დოლარს. წერილში The New York Times-თან ფავრომ განაცხადა, რომ დისნეის ახალი ნაკადოვანი სერვისით მათ ექნებოდათ რამდენიმეთავიანი ისტორიების თხრობის საშუალება.[22] 2018 წლის 26 ოქტომბერს ცნობილი გახდა, რომ ფილმი, რომლის შესაძლო პერსონაჟი ბობა ფეტი უნდა ყოფილიყო, აღარ გამოვიდოდა, ხოლო Lucasfilm ყურადღებას გადაიტანდა მანდალორელზე.[23]

2018 წლის 13 ნოემბერს ცნობილი გახდა, რომ პედრო პასკალთან მიმდინარეობდა მოლაპარაკებები სერიალში მთავარ როლზე.[24] შემდეგ დღეს, Variety-ს თანახმად, გავრცელდა ინფორმაცია, რომ გუნდს შეუერთდა ჯინა კარანო.[25] 30 ნოემბერს Variety-მ გამოაქვეყნა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ მსახიობთა გუნდს ნიკ ნოლტიც დაემატა.[26] 12 დეკემბერს Lucasfilm-მა ოფიციალურად გამოაქვეყნა მსახიობთა სია, რომლითაც დადასტურდა პასკალის, კარანოს და ნოლტის მონაწილეობა და დაემატა ჯანკარლო ესპოზიტოს, ემილი სუოლოუს, კარლ უეზერსის, ომიდ აბტაის და ვერნერ ჰერცოგის სახელები.[7]

პირველი სეზონის გადაღება დასრულდა 2019 წლის თებერვალში.[27] ცნობილია, რომ ყოველი ეპიზოდის წარმოება ღირდა 15 მილიონი აშშ დოლარი.[28]

თავისი, როგორც სერიალის წამწყვანი პროდიუსერის საქმიანობის აღწერისას, ფავრო ამბობდა: "ეს არ ჰგავს მთავარი მზარეულის საქმეს. შენ ადგენ მენიუს, იყვან ხალხს, რომელიც თავის საქმეში კარგია, ხელმძღვანელობ ხალხს, რომლებიც კერძებს ამზადებენ, ბოლოს კი მიართმევ." სერიალზე მუშაობა მან შეადარა რკინის კაცს — პირველი Disney+-ის გაშვებას უკავშირდებოდა, მეორე კი — Marvel-ის კინოსამყაროსი. მან აგრეთვე აღნიშნა, რომ ორივე პროექტზე მშვიდად მუშაობდა.[21]

წარმოებისას ფავრომ თავისი Instagram-ის ანგარიშზე გამოაქვეყნა სურათები გადაღებიდან.[29] ვარსკვლავური ომები შემქმნელი ჯორჯ ლუკასი ეწვია გადაღების მოედანს, ფავროსთვის მოულოდნელად.[30] ამონარიდი ჯონის საუბრიდან GQ Middle East-თან: "ერთი რა მითხრა [ჯორჯ ლუკასმა] — 'გახსოვდეს, ჯონ, ყველა ამბისა და მითის ნამდვილი მაყურებლები არიან მოზარდები', ვინაიდან ჯოზეფ კემპბელის ნამდვილი მიმდევარია."[31] ტაიკა ვაიტიტის თანახმად, სერიალი თავისი განწყობით ახლოს იქნება ვარსკვლავური ომები ორიგინალური ტრილოგიის ფილმებთან. თავის ინტერვიუში რეჟისორმა ახსენა, რომ გადაიღო სცენა 50-60 მოიერიშის მონაწილეობით. იცოდა რა, რომ ვარსკვლავური ომების ფანებს სხვა ელემენტებისადმი ინტერესიც ჰქონდათ, ფავრომ ისინი აიღო სერიალებიდან კლონთა ომები და ამბოხებულები, ისევე, როგორც ლეგენდების უწყვეტობიდან.[32]

მანდალორელის ჩანახატი, ავტორი ჯონ ფავრო.

როდესაც გადაღება მიმდინარეობდა მანჰეტენ-ბიჩზე (კალიფორნია), გადამღები ჯგუფის ტექნიკა მოიპარეს, რასაც მოჰყვა გამოძიება.[33][34] ILM-მა ლონდონში შექმნა ფილიალი, ILM TV, რომელიც იმუშავებს ამ და სხვა პროექტების გრაფიკაზე.[35] როგორც პირველად ითქვა კონფერენციის Disney Accelorator დროს,[36] სერიალის სპეციალური ეფექტების შექმნისას გამოყენებულია Epic Games-ის მიერ შემუშავებული ვიდეოთამაშების ძრავა.[37] გადაღება აგრეთვე მიმდინარეობს კალიფორნიაში, საწყობში, რომელსაც იყენებდნენ მოძრაობის დაჭერისთვის.[38]

2019 წლის 2 აპრილს, პირველი სეზონის გამოსვლამდე, Lucasfilm-ს დაუკვეთეს მეორე სეზონის გადაღება.[39] Collider-თან მეფე ლომის კინოვერსიაზე საუბრისას ფავრომ აღნიშნა, რომ წერდა მეორე სეზონის სცენარს და წარმოება დაწყებული იყო.[40]

მუსიკა[edit | edit source]

2018 წლის 19 დეკემბერს ცნობილი გახდა, რომ სერიალისთვის მუსიკას დაწერდა შავი ავაზას კომპოზიტორი ლუდვიგ იორანსონი.[41] ფავრომ იორანსონი გაიცნო შავი ავაზას რეჟისორის, რაიან კუგლერის მეშვებოთ და ახალი პროექტის შესახებ ესაუბრა მანდალორელის წარმოებამდე ერთი წლით ადრე. როგორც ფავრომ Los Angeles Times-ს განუცხადა, მას სურდა, რომ მუსიკა ყოფილიყო "უფრო გაბედული, მკვეთრი და უფრო ტექნოლოგიურობით სავსე, ნახევრად ტექნოლოგიური, ნახევრად კლასიკური". იორანსონმა შთაგონებისთვის იმოგზაურა ბუნებაში, ეძებდა "ორგანულ" ჟღერადობას, რომელშიც აქტიურად იქნებოდა გამოყენებული სასულე საკრავები, ელექტრონულ და ორკესტრულ მუსიკასთან შერწყმით.[42]

გამოშვება[edit | edit source]

სერიალის პირველი ეპიზოდი გამოვიდა 2019 წლის 12 ნოემბერს.[2] მასთან დაკავშირებული საქონელი გამოვიდა Triple Force Friday-ს აღსანიშნავად, 2019 წლის 4 ოქტომბერს.[43] ფავრომ, ფილონიმ და მსახიობთა გუნდმა მანდალორელის პანელი წარადგინეს Celebration Chicago-ს ფარგლებში, 2019 წლის 14 აპრილს. ამავე ღონისძიების ფარგლებში დამსწრეებმა იხილეს სერიალის პირველი კადრები.[44] რამდენიმე დღის შემდეგ მსახიობები გამოჩნდნენ გადაცემაში Good Morning America.[45]

2019 წლის 23 აგვისტოს სერიალის პირველი რგოლი აჩვენეს ანაჰაიმში, D23 Expo-ს ფარგლებში, პანელზე, რომელშიც მონაწილეობდნენ ფავრო, ფილონი და მსახიობები — პასკალი, კარანო, უეზერსი, ვაიტიტი და მინგ-ნა ვენი.[46] 19 ოქტომბერს, Disney+-ის პრესისთვის გამართული ღონისძიებების დღეს, Disney-მ პრესის წარმომადგენლებისთვის წარადგინა 27 წუთიანი მონტაჟი.[47] მეორე და საბოლოო რგოლი გამოვიდა 2019 წლის 28 ოქტომბერს.[48] სერიალის მსახიობებმა და შემქმნელებმა მიიღეს მონაწილეობა პირდაპირ ეთერში გამართულ კითხვების და პასუხების ბლოკში, 13 ნოემბერს, პირველი ეპიზოდის ეთერში გასვლიდან შემდეგ დღეს.[49]

The Walt Disney Company-ს ალან ჰორნის თქმით, თუკი სერიალი ისეთივე შთამბეჭდავი იქნება, როგორიც ამჟამად არის, დასაშვებია მანდალორელის ან Disney+-ისთვის, ან კინოთეატრებისთვის ფილმის სახით გამოშვება.[50]

შემადგენლობა[edit | edit source]

"შესანიშნავ დროს ვატარებთ ამ საოცრად ნიჭიერ კოლექტივთან მუშაობით და მოხარულები ვართ, რომ სხვებიც ხედავენ, თუ რას ვაკეთებთ."
―ჯონ ფავრო StarWars.com-თან საუბრისას როლების შემსრულებელთა ოფიციალური წარდგენისას[წყარო]

ტიპით [+/–]

მსახიობები გუნდი

მსახიობები

მსახიობთა მთავარი გუნდის გარდა, 501st Legion-ის წევრები მიიწვიეს მოიერიშეთა როლების შესასრულებლად.[62]

გუნდი

ეპიზოდები[edit | edit source]

სეზონი ეპიზოდი პირველად ეთერში უკანასკნელად ეთერში
პირველი 8 ეპიზოდი[63] 12 ნოემბერი, 2019[2] 27 დეკემბერი, 2019[64]
მეორე[65] 8 ეპიზოდი 30 ოქტომბერი, 2020 18 დეკემბერი, 2020[66]
მესამე[67]
ცნობილი გახდება
ცნობილი გახდება
ცნობილი გახდება

ბიბლიოგრაფია[edit | edit source]

  1. 1.0 1.1 1.2 'ვარსკვლავური ომების' ახალი ტრილოგია მზადდება რაიან ჯონსონის მონაწილეობით, Disney-ს ნაკადოვან სერვისზე აგრეთვე გამოვა ტელესერიალი (2017-11-09). variety.com. Variety. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო November 9, 2017.
  2. 2.0 2.1 2.2 StarWars.com D23 Expo 2019: ნაჩვენებია მანდალორელის პოსტერი StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  3. 3.0 3.1 3.2 StarWars.com ჯონ ფავრო იქნება ვარსკვლავური ომების მხატვრული ტელესერიალის აღმასრულებელი პროდიუსერი და სცენარისტი StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  4. 4.0 4.1 მანდალორელის პროექტი, ერთფურცლიანი დოკუმენტი 10.9. lumiere-a.akamaihd.net. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო March 21, 2020.
  5. მანდალორელი | Disney+ Originals. disneyplusoriginals.disney.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო May 8, 2020.
  6. 6.00 6.01 6.02 6.03 6.04 6.05 6.06 6.07 6.08 6.09 6.10 6.11 6.12 6.13 6.14 6.15 6.16 StarWars.com მანდალორელის პირველი კადრი, ცნობილია რეჟისორები StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  7. 7.00 7.01 7.02 7.03 7.04 7.05 7.06 7.07 7.08 7.09 7.10 7.11 7.12 7.13 7.14 7.15 7.16 StarWars.com პედრო პასკალი არის მანდალორელი StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  8. D23 Expo 2019-ზე ნაჩვენები ამ ქრონოლოგიის თანახმად, მანდალორელის მოვლენები ვითარდება ჯედაის დაბრუნებიდან ხუთი წლის შემდეგ. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი უთითებს, რომ ჯედაის დაბრუნების მოვლენები ვითარდება 4 წელს, ასე, რომ მანდალორელის მოვლენები 9 წელს ვითარდება.
  9. Facebook icon.svg ჯონ ფავრო Facebook-ზე : ჯონ ფავრო აცხადებს "მანდალორელის" გამოშვების შესახებ (October 3, 2018). "#StarWars #TheMandalorian" (შენახული ვერსიის ბმული)
  10. StarWars.com starwars.com Celebration III-ზე: მადლბა შემქმნელს: ჯორჯ ლუკას StarWars.com-ზე (შიგთავსი მოძველებულია; შენახული ვერსია)
  11. მხატვრული ტელესერიალის სამუშაო სახელწოდება ცნობილია. theforce.net. TheForce.net. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო January 1, 2020.}}
  12. პროდიუსერი რიკ მაკკალუმი საუბრობს წითელ კუდებზე და ვარსკვლავური ომების მხატვრულ ტელესერიალზე; სერიალს აღწერს როგორც "კვლავ სტეროიდებზე შემჯდარ იმპერიის საპასუხო დარტყმას" (იანვარი, 2012). collider.com. Collider.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო January 8, 2020.
  13. 13.0 13.1 ვარსკვლავური ომების ტელესერიალი, შესაძლოა, პრაღაში გადაიღონ (6 ოქტომბერი, 2011). ceskapozice.cz. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო June 13, 2011.
  14. ექსკლუზიური ინტერვიუ: ვარსკვლავური ომების პროდიუსერი რიკ მაკკალუმი საუბრობს 3D და ტელესერიალებზე (10 მაისი, 2006). ifmagazine.com. ifMagazine.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო October 24, 2006.
  15. Jedi Temple Archives Toy Fair 2007-ზე. jeditemplearchives.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო May 9, 2019.
  16. ვარსკვლავური ომების 3D და მხატვრული ტელესერიალის სიახლეები ჯორჯ ლუკასისგან (25 მაისი, 2011). movieweb.com. movieweb.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო March 7, 2020.
  17. Disney შეიძენს Lucasfilm Ltd.-ს (30 ოქტომბერი, 2012). The Walt Disney Company. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო November 1, 2012.
  18. ვარსკვლავური ომების პროდიუსერები აჩერებენ მუშაობას ბობა ფეტის ცალკეულ ფილმზე (26 ოქტომბერი, 2018). Entertainment Weekly. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო January 8, 2020.
  19. SWYTlogo.png პირდაპირი ეთერი სოლოს წითელი ხალიჩიდან! ვარსკვლავური ომების YouTube-ის ოფიციალურ არხზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  20. ექსკლუზიური დეტალები ჯონ ფავროს 'ვარსკვლავური ომების' ტელესერიალის შესახებ (11 მაისი, 2018). nerdist.com. nerdist.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო September 17, 2018.
  21. 21.0 21.1 ჯონ ფავროს 'ვარსკვლავური ომების' სერიალი 'მანდალორელი', გეგმები Marvel-ში და ახალი საქმიანობა (21 აგვისტო, 2019). The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო April 27, 2020.
  22. Disney-ს ნაკადოვანი სერვისი აქტიურდება.. nytimes.com. nytimes.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო August 6, 2018.
  23. ბობა ფეტის ფილმი აღარ გამოვა (26 ოქტომბერი, 2018). cinemablend.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო April 25, 2019.
  24. მანდალორელში მთავარ როლს შეასრულებს პედრო პასკალი სატახტოთა თამაშებიდან (13 ნოემბერი, 2018). io9.gizmodo.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო April 22, 2020.
  25. ჯინა კარანო უერთდება 'ვარსკვლავური ომების' სერიალ 'მანდალორელს' (2018-11-14). variety.com. Variety. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო December 21, 2019.
  26. 'მანდალორელის' მსახიობებს ემატება ნიკ ნოლტი (2018-11-30). variety.com. Variety. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო September 29, 2019.
  27. მანდალორელი: გადაღებები დასრულდა! (16 თებერვალი, 2019). fanthatracks.com. fanthatracks.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო May 13, 2020.
  28. მომოას იხილე” და მანდალორელი” მთელი ქონება ღირდა (11 ივლისი, 2019). darkhorizons.com. Dark Horizons. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო November 30, 2019.
  29. StarWars.com ჯონ ფავროს სურათები მანდალორელის გადაღებიდან StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  30. InstagramIcon.png ჯონ ფავრო Instagram-ზე: მანდალორელი (October 19, 2018). (ეკრანის ანაბეჭდი)
  31. აი, რაზე ისაუბრეს ჯონ ფავრომ და ლუკასმა მანდალორელთან დაკავშირებით (25 ივლისი, 2019). GQ Middle East. gqmiddleeast.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო April 27, 2020.
  32. 32.0 32.1 32.2 32.3 SWYTlogo.png მანდალორელის პანელი - კვირა ვარსკვლავური ომების YouTube-ის ოფიციალურ არხზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  33. პოლიცია იძიებს ქურდობას ვარსკვლავური ომების სერიალის გადაღებისას. (24 ოქტომბერი, 2018). theblast.com. theblast.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო April 4, 2020.
  34. მასშტაბური ქურდობა სტუდიაში, რომელშიც იღებენ ვარსკვლავური ომების ტელესერიალ მანდალორელს (25 ოქტომბერი, 2018). The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო February 25, 2020.
  35. Industrial Light & Magic ხსნის ILM TV-ს. ilm.com. ilm.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო July 14, 2019.
  36. 2018 წლის Disney Accelerator-ის ნიმუშების დღე ნაჩვენები იქნება ABCNews.com-ზე (9 ოქტომბერი, 2018). thewaltdisneycompany.com. thewaltdisneycompany.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო April 11, 2020.
  37. ნოვატორები (გაზაფხული, 2019). dga.org. dga.org. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო January 8, 2020.
  38. 'მანდალორელის' მსახიობი ჯანკარლო ესპოზიტო აღწერს 'ვარსკვლავური ომების' სერიალში გამოყენებულ ახალ ტექნოლოგიას (18 აპრილი, 2019). collider.com. collider.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო April 20, 2020.
  39. ექსკლუზივი: Disney+-ზე უკვე მოსალოდნელია ვარსკვლავური ომების მხატვრულ სერიალ მანდალორელის მეორე სეზონი (2 აპრილი, 2019). hnentertainment.co. hnentertainment.co. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო August 13, 2019.
  40. ექსკლუზივი: ჯონ ფავრო ამბობს, რომ უკვე წერს სცენარს და იღებს 'მანდალორელის' მეორე სეზონის პირველ სცენებს (12 ივლისი, 2019). collider.com. Collider. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო April 20, 2020.
  41. 41.0 41.1 StarWars.com ლუდვიგ იორანსონი დაწერს მუსიკას მანდალორელისთვის StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  42. 'შავი ავაზას' კომპოზიტორ ლუდვიგ იორანსონის ახალი ჟღერადობა 'ვარსკვლავური ომების' ტელესერიალ 'მანდალორელში' (1 ნოემბერი, 2019). Los Angeles Times. latimes.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო May 10, 2020.
  43. StarWars.com Triple Force Friday-ს ანონსი StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  44. StarWars.com მანდალორელის პანელის Celebration Chicago-ს ფარგლებში დადასტურება StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  45. 'მანდალორელის' მსახიობები და შემქმნელები აზიარებენ 'ვარსკვლავური ომების' სერიალის დეტალებს (19 აპრილი, 2019). goodmorningamerica.com. goodmorningamerica.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო May 13, 2020.
  46. StarWars.com შორეული, შორეული გალაქტიკა ახლა ოდნავ დიდია… StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  47. 'მანდალორელის' პირველ რეაქციებში Disney+-ის 'ვარსკვლავური ომების' ტელესერიალი აღწერილია როგორც 'სრულიად არაჩვეულებრივი' (19 ოქტომბერი, 2019). collider.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო January 14, 2020.
  48. SWYTlogo.png მანდალორელი – ოფიციალური რგოლი 2 | Disney+ | 12 ნოემბერს ვარსკვლავური ომების YouTube-ის ოფიციალურ არხზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  49. Facebook icon.svg Star Wars (@StarWars) Facebook-ზე : ანონსი (November 13, 2019). "დღეს საღამოს! ჩართეთ კითხვები და პასუხები #TheMandalorian-ის მსახიობებთან და შემქმნელებთან, Verizon-ის მხარდაჭერით. იხილეთ აქ: 8:30pm PST." (შენახული ვერსიის ბმული)
  50. Disney Studios-ის ხელმძღვანელი ალან ჰორნი სკორსეზეს და Marvel-ის დაპირისპირებაზე, გამომწვევი ბიზნესის გამოწვევებზე (12 ნოემბერი, 2019). variety.com. Variety. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო May 9, 2020.
  51. 51.0 51.1 51.2 აი რა მოხდა მანდალორელის საიდუმლო კადრებში (14 აპრილი, 2019). ew.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო April 22, 2020.
  52. 52.0 52.1 ენტონი ბრეზნიკანი. პირველად: მინგ-ნა ვენის ვარსკვლავური ომების მკვლელი მანდალორელიდან (2019-11-4). Vanity Fair. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო January 21, 2020.
  53. InstagramIcon.png ჯონ ფავრო Instagram-ზე: (აღწერის გარეშე) (March 21, 2019). (ეკრანის ანაბეჭდი)
  54. მანდალორელს აღწერენ როგორც კლინტ ისტვუდს ვარსკვლავურ ომებში (14 აპრილი, 2019). ew.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო April 22, 2020.
  55. 55.0 55.1 55.2 55.3 55.4 55.5 55.6 55.7 The-Mandalorian-logo.png მანდალორელითავი 1: მანდალორელი, ტიტრები
  56. The-Mandalorian-logo.png მანდალორელითავი 2: ბავშვი, ტიტრები
  57. მანდალორელი, მესამე ეპიზოდი: დამალული სიურპრიზები: სიცოცხლის დღე, რკინის კაცი, პრინცესა ლეია და სხვები (2019-11-22). vanityfair.com. Vanity Fair. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო December 5, 2019.
  58. მანდალორელი: 12 ახალი სურათი Disney+-ის ვარსკვლავური ომების სერიალიდან (24 აგვისტო, 2019). me.ign.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო September 21, 2019.
  59. 59.0 59.1 59.2 59.3 59.4 59.5 59.6 მანდალორელმა ამ კვირაში რამდენიმე ვარსკვლავი გვიჩვენა (2019-12-13). io9.gizmodo.com. Gizmodo. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო December 13, 2019.
  60. TwitterLogo.svg ერიკ გოლდმენი (@TheEricGoldman) Twitter-ზე: "ბობ აიგერი ამბობს, რომ მინგ-ნა ვენი 'მანდალორელში' მონაწილეობს! ოპერატორია? ახმოვანებს? (საიდან შევიტყვეთ? მე არ ვიცოდი!) #D23Expo" (შენახული ვერსიის ბმული)
  61. TwitterLogo.svg ნატალია ტენა (@NatTenaLady) Twitter-ზე: "@themandalorian-ის რგოლი, როგორც იქნა, გამოვიდა! შეგიძლიათ, იპოვოთ ჩემი სხვისტომის იისფერი სახე? მოხარული ვარ, რომ ამ მაგარ სერიალში ვმონაწილეობ, ჩემში დამალული გიკი, გამობმული ზანზალაკებით, სალტოებით დახტის." (შენახული ვერსიის ბმული)
  62. 'მანდალორელი': აი, რაც ვიცით ამ დროისთვის 'ვარსკვლავური ომების' მხატვრულ სერიალზე (2 მაისი, 2019). space.com. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო June 3, 2019.
  63. 'მანდალორელი': ჯონ ფავროს მიერ Star Wars Celebration-ზე წარდგენილი Disney+-ის სერიას ნაწყვეტი (10 დეკემბერი, 2018). hollywoodreporter.com. The Hollywood Reporter. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო November 13, 2019.
  64. მანდალორელი, მედიაკომპლექტი. dtcimedia.disney.com. Walt Disney-ს მომხმარებლებთან ურთიერთობის და საერთაშორისო მედიაცენტრი. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო February 3, 2020.
  65. StarWars.com მანდალორელის მეორე სეზონი იწყება 30 ოქტომბერს Disney+-ზე StarWars.com-ზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  66. The Mandalorian Season Two Media Kit (PDF) (2020-10-13). Walt Disney Direct-to-Consumer & International p. 1. The Walt Disney Company. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო November 5, 2020.
  67. ვერი, ადამ ბ.. 'მანდალორელის' ფილმი? პედრო პასკალი და ჯონ ფავრო 'ვარსკვლავური ომების' უახლესი ფრანშიზის მომავლის შესახებ (2019-07-12). Variety. Variety. არქივირებულია პირველწყაროდან, დრო June 16, 2020.

ბმულები[edit | edit source]

მანდალორელი
პირველი სეზონი 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8
მეორე სეზონი 9 · 10 · 11 · 12 · 13 · 14 · 15 · 16
მესამე სეზონი
წიგნები რომანები: ორიგინალური რომანი (აუდიოწიგნი) · საბავშვო რომანი
საბავშვო წიგნები: ორის კლანი · მოკავშირეები და მტრები · ასეთია გზა · Studio Fun-ის წიგნი · მაგნიტების მაგარყდიანი კრებული
ენციკლოპედიები: მხატვრობა (პირველი სეზონი) · სრული ვიზუალური ცნობარი · პირველი სეზონის გზამკვლევი
მხატვრობის და გამოსახულებების საკოლექციო წიგნი: 1 · 2
პოსტერების წიგნები: 1 · 2
კომიქსები Screen Comix · Marvel · IDW
სხვა მასალა საუნდტრეკები თავის მიხედვით: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9-12 · 13-16
Disney Gallery: მანდალორელი 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · მეორე სეზონის შექმნა
დაკავშირებული სერიალები ბობა ფეტის წიგნი · ახალი რესპუბლიკის მეთვალყურეები · ასოკა
სხვა მასალა მანდალორელის გამოცემების კამპანია
რედ.
ვარსკვლავური ომების ფრანშიზის ძირითადი ნაწარმი
საგა წინაისტორია: I: ფარული საფრთხე · II: კლონთა იერიში · III: სითების შურისძიება
ორიგინალური ტრილოგია: IV: ახალი იმედი · V: იმპერიის საპასუხო დარტყმა · VI: ჯედაის დაბრუნება
გაგრძელება: VII: ძალის გამოღვიძება · VIII: უკანასკნელი ჯედაი · IX: სკაიუოკერის აღზევება
ანთოლოგიური ფილმები განდევნილი ერთი · სოლო
ცალკეული ფილმები კანონი: კლონთა ომები · დროიდების ამბავი · ფილმების უსათაურო სერია (გაიძვერების ესკადრილია) · ტაიკა ვაიტიტის ფილმი · კევინ ფაიგის ფილმი · უსათაურო ფილმი (2025) · უსათაურო ფილმი (2027) · უსათაურო ტრილოგია
მხატვრული ტელესერიალები მანდალორელი · ბობა ფეტის წიგნი · ანდორი · ობი-ვან კენობი · ახალი რესპუბლიკის მეთვალყურეები · ასოკა · მსახური · ლენდო
ანიმაციური ტელესერიალები კლონთა ომები · ამბოხებულები · ბედისწერის ძალები · წინააღმდეგობა · თავგადასავლების გალაქტიკა · უვარგისი პარტია · ხედვები
ლეგენდები: დროიდები · ევოკები · კლონთა ომები
ფილმებთან დაკავშირებული საკითხები სრული საგა · ვიდეოგამოცემები · სპეციალური გამოცემა · ცვლილებები განმეორებით გამოცემებში · ლეგენდების ელემენტები
გაუქმებული დამნაშავეთა სამყარო
რედ.